FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dolot do seja
Autor Wiadomość
Lolek2609 
Bywalec

Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 90
Skąd: DG
Wysłany: 30-05-2014, 18:21   
   Bolid: seicento 900


Panowie powiedzcie mi stożek może być zamontowany bezpośrednio na tą gumową rurke, czy trzeba kupić orurowanie?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-05-2014, 20:27   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Lolek2609 napisał/a:
Panowie powiedzcie mi stożek może być zamontowany bezpośrednio na tą gumową rurke, czy trzeba kupić orurowanie?

Co chcesz osiągnąć? Do czego ten dolot do 900? Montując go nad przepustnicą powielisz już z 15 lat temu obalony mit o stożkach(wyłączając silniki do sportu/wyczynowe), czyli udusisz go gorącym powietrzem/mniejszą iloscią tlenu i spadkiem wszystkiego.
Podobnie z ,,orurowaniem''-czyli rozumiem dolot home made-jeszcze nie spotkałem takiego bez obliczeń, w swojej 15letniej karierze z sejami co by w N/A coś dał-więc proponuję kupić dolot dedykowany do sc 900-sprawdzałem działa, albo dać sobie spokój.
Orurowanie to można pod turbo na logikę robić-tam jest zupełnie inna bajka-w N/A dedykowany-wkładka, albo wcale :wink:
 
 
 
Lolek2609 
Bywalec

Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 90
Skąd: DG
Wysłany: 30-05-2014, 20:53   
   Bolid: seicento 900


Paweł1984, Dzięki,w takim układzie zamawiam dolot z dexcraftu.
 
 
Policjant 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-08-2014, 00:06   
   Bolid: Fiat 126p


A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-08-2014, 23:10   
   Bolid: Seicento


Policjant, nie ma różnic....jak dla mnie :wink: obudowy były chyba kwadratowe a później okrągłe i tyle ( plus w spi szla jeszcze rura do kolektora wydechowego oczywiście nie było to połączone bezpośrednio razem :wink: )....co do dolotu musi być pod dany silnik choć i tak mało to Ci da taki dolocik....jedynie to pod maska będzie więcej miejsca :wesoly:

oooo tyle :
_________________

 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 14-08-2014, 12:13   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Na pierwszy rzut oka widzę, że w MPI jest węższy otwór.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-08-2014, 14:04   
   Bolid: Seicento


linku do aukcji jest napisane ze są dedykowane do danego modelu auta ( silnika ) także takie różnice ja rozmiar otworu nie ma w tym przypadku znaczenia ( bo podasz dane auta i będzie wszystko ustawione pod Ciebie )...już ktoś kupił ten dolot :-P
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-08-2014, 15:21   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Policjant napisał/a:
A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS

Jak to chciałeś zakupić to lepiej tą kasę ulokować gdzie indziej-to kilka kolanek, łączników opasek i stożek simota-pięknie brudzi silnik.

Szukaj węglarskiego, dexcraftu-testowałem-powyższają moment i leciutko moc-ktoś wziął pod uwagę wiele zmiennych i wiedział jak je wykorzystać-węglarski,abarth(yanek).
Mpi od spi różni się konstrukcją-jednopunkt potrzebuje puszki, wielopunkt na kolanku już może
w zasilaniu full-group pracować.
Przepustnica w spi ma mniejszą średnicę i inny rozstaw szpilek niż w mpi(1.1).
Cudów od dolotu nie oczekujmy-ale szczególnie w spi dobrze odizolowany yanek da sporo momentu niżej-co w N/A jest jednym z najwyższych współczynników w silnikach 8v.
Mpi z racji lepszego już napełniania-ciut gorzej, ale szczególnie w chłodniejsze dni 7-8nm o 500-700obr niżej w serii to b. dobry wynik.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 14-08-2014, 21:33   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Mam Dexaira (yankowy) w moim sejku 1.1 SPI, co oprócz założenia samego dolotu powinienem jeszcze zrobić ? (rzecz jasna w tej właśnie sprawie - żeby wszystko było od a do z jeśli chodzi o dolot, i wyciągnięcie maksimum z tego elementu)
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-08-2014, 00:03   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Mam Dexaira (yankowy) w moim sejku 1.1 SPI, co oprócz założenia samego dolotu powinienem jeszcze zrobić ? (rzecz jasna w tej właśnie sprawie - żeby wszystko było od a do z jeśli chodzi o dolot, i wyciągnięcie maksimum z tego elementu)

Właściwy stożek(nie musi być k&n), owinięcie węża wodnego od termostatu do chłodnicy taśmą termiczną, można dorobić półkole z tworzywa jak w węglarskim i nie kombinować ze spiro-ma zaletę tylko przy większych prędkościach.
I meritum-zderzak-seria spi/mpi/sporting/abarth? warto w plastiku za zderzakiekiem wyciąść prostokąt i wkleić drobną siatkę lub wierkłam np 6 nawiercić z 20 otworów :wink: wszysko z głową, żeby leciało powietrze nie syf i bez przesady z tym zimnym za wszelką cene-fire nie wykorzystuje tego tak dokładnie-ciepło naturalne z komory w niczym nie przeszkadza-seryjna pucha miała latem np. z wkładką k&n temp. zasysanego 56-60stopni-4,5km różnicy/3-4nm.
Konstrukcja i grubość róry odpowiada najlepiej za przyrosty/dopiero temp. :wink: :wink:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 16-08-2014, 19:59   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Ja mam zderzak SPI "ala sporting" czyli wycięty, więc nie ma problemu to raz.

Czy może być osłona termiczna z nierdzewki na stożek ? Chodzi Ci o bandaże termiczne, czy to jednak taśma ? Chce uzyskać z tego jak najwięcej.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 16-08-2014, 20:00   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Ja mam zderzak SPI "ala sporting" czyli wycięty, więc nie ma problemu to raz.

Czy może być osłona termiczna z nierdzewki na stożek ? Chodzi Ci o bandaże termiczne, czy to jednak taśma ? Chce uzyskać z tego jak najwięcej.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Policjant 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2014, 22:59   
   Bolid: Fiat 126p


Paweł1984 napisał/a:
Policjant napisał/a:
A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS

Jak to chciałeś zakupić to lepiej tą kasę ulokować gdzie indziej-to kilka kolanek, łączników opasek i stożek simota-pięknie brudzi silnik.

Szukaj węglarskiego, dexcraftu-testowałem-powyższają moment i leciutko moc-ktoś wziął pod uwagę wiele zmiennych i wiedział jak je wykorzystać-węglarski,abarth(yanek).
Mpi od spi różni się konstrukcją-jednopunkt potrzebuje puszki, wielopunkt na kolanku już może
w zasilaniu full-group pracować.
Przepustnica w spi ma mniejszą średnicę i inny rozstaw szpilek niż w mpi(1.1).
Cudów od dolotu nie oczekujmy-ale szczególnie w spi dobrze odizolowany yanek da sporo momentu niżej-co w N/A jest jednym z najwyższych współczynników w silnikach 8v.
Mpi z racji lepszego już napełniania-ciut gorzej, ale szczególnie w chłodniejsze dni 7-8nm o 500-700obr niżej w serii to b. dobry wynik.



Przekonaliście mnie do dexcraftu, szkoda że cena 280 jest za sam goły dolot bez stożka... :evil: jak wyglada sytuacja z podpięciem odmy?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-08-2014, 12:30   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


49zł stożek Polski Jacky :wink: ....testowałem filtruje ok, bawełna trzyma się dobrze.
Z podpięciem jest trochę myk w spi/1.2 mpi 8v w łączniku wiercisz sobie otwór-jest króciec-seryjną odmę musi przedłużyć-do 1.1/1.2 idealnie pasuje odma z Lublina :mg: 2.4 bez turbo-w polmozbycie całe 21-cz 22zł. :)) -nią przedłużasz seryjną.
To wszystko o wersji Torque do sc 1.1spi, bez abs-u.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 21-08-2014, 18:56   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Zrobiłem sobie Spiro na dolot zimnego powietrza, myślę, że teraz powinno być lepiej.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum