dolot do seja |
Autor |
Wiadomość |
Lolek2609
Bywalec
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 90 Skąd: DG
|
Wysłany: 30-05-2014, 18:21
Bolid: seicento 900 |
|
|
Panowie powiedzcie mi stożek może być zamontowany bezpośrednio na tą gumową rurke, czy trzeba kupić orurowanie? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-05-2014, 20:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Lolek2609 napisał/a: | Panowie powiedzcie mi stożek może być zamontowany bezpośrednio na tą gumową rurke, czy trzeba kupić orurowanie? |
Co chcesz osiągnąć? Do czego ten dolot do 900? Montując go nad przepustnicą powielisz już z 15 lat temu obalony mit o stożkach(wyłączając silniki do sportu/wyczynowe), czyli udusisz go gorącym powietrzem/mniejszą iloscią tlenu i spadkiem wszystkiego.
Podobnie z ,,orurowaniem''-czyli rozumiem dolot home made-jeszcze nie spotkałem takiego bez obliczeń, w swojej 15letniej karierze z sejami co by w N/A coś dał-więc proponuję kupić dolot dedykowany do sc 900-sprawdzałem działa, albo dać sobie spokój.
Orurowanie to można pod turbo na logikę robić-tam jest zupełnie inna bajka-w N/A dedykowany-wkładka, albo wcale |
|
|
|
|
Lolek2609
Bywalec
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 90 Skąd: DG
|
Wysłany: 30-05-2014, 20:53
Bolid: seicento 900 |
|
|
Paweł1984, Dzięki,w takim układzie zamawiam dolot z dexcraftu. |
|
|
|
|
Policjant
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-08-2014, 00:06
Bolid: Fiat 126p |
|
|
A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS |
|
|
|
|
roach
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-08-2014, 23:10
Bolid: Seicento |
|
|
Policjant, nie ma różnic....jak dla mnie obudowy były chyba kwadratowe a później okrągłe i tyle ( plus w spi szla jeszcze rura do kolektora wydechowego oczywiście nie było to połączone bezpośrednio razem )....co do dolotu musi być pod dany silnik choć i tak mało to Ci da taki dolocik....jedynie to pod maska będzie więcej miejsca
oooo tyle : |
_________________
|
|
|
|
|
1922
Nałogowiec
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 14-08-2014, 12:13
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Na pierwszy rzut oka widzę, że w MPI jest węższy otwór. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
|
roach
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14-08-2014, 14:04
Bolid: Seicento |
|
|
linku do aukcji jest napisane ze są dedykowane do danego modelu auta ( silnika ) także takie różnice ja rozmiar otworu nie ma w tym przypadku znaczenia ( bo podasz dane auta i będzie wszystko ustawione pod Ciebie )...już ktoś kupił ten dolot |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-08-2014, 15:21
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Policjant napisał/a: | A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS |
Jak to chciałeś zakupić to lepiej tą kasę ulokować gdzie indziej-to kilka kolanek, łączników opasek i stożek simota-pięknie brudzi silnik.
Szukaj węglarskiego, dexcraftu-testowałem-powyższają moment i leciutko moc-ktoś wziął pod uwagę wiele zmiennych i wiedział jak je wykorzystać-węglarski,abarth(yanek).
Mpi od spi różni się konstrukcją-jednopunkt potrzebuje puszki, wielopunkt na kolanku już może
w zasilaniu full-group pracować.
Przepustnica w spi ma mniejszą średnicę i inny rozstaw szpilek niż w mpi(1.1).
Cudów od dolotu nie oczekujmy-ale szczególnie w spi dobrze odizolowany yanek da sporo momentu niżej-co w N/A jest jednym z najwyższych współczynników w silnikach 8v.
Mpi z racji lepszego już napełniania-ciut gorzej, ale szczególnie w chłodniejsze dni 7-8nm o 500-700obr niżej w serii to b. dobry wynik. |
|
|
|
|
1922
Nałogowiec
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 14-08-2014, 21:33
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Mam Dexaira (yankowy) w moim sejku 1.1 SPI, co oprócz założenia samego dolotu powinienem jeszcze zrobić ? (rzecz jasna w tej właśnie sprawie - żeby wszystko było od a do z jeśli chodzi o dolot, i wyciągnięcie maksimum z tego elementu) |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2014, 00:03
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Mam Dexaira (yankowy) w moim sejku 1.1 SPI, co oprócz założenia samego dolotu powinienem jeszcze zrobić ? (rzecz jasna w tej właśnie sprawie - żeby wszystko było od a do z jeśli chodzi o dolot, i wyciągnięcie maksimum z tego elementu) |
Właściwy stożek(nie musi być k&n), owinięcie węża wodnego od termostatu do chłodnicy taśmą termiczną, można dorobić półkole z tworzywa jak w węglarskim i nie kombinować ze spiro-ma zaletę tylko przy większych prędkościach.
I meritum-zderzak-seria spi/mpi/sporting/abarth? warto w plastiku za zderzakiekiem wyciąść prostokąt i wkleić drobną siatkę lub wierkłam np 6 nawiercić z 20 otworów wszysko z głową, żeby leciało powietrze nie syf i bez przesady z tym zimnym za wszelką cene-fire nie wykorzystuje tego tak dokładnie-ciepło naturalne z komory w niczym nie przeszkadza-seryjna pucha miała latem np. z wkładką k&n temp. zasysanego 56-60stopni-4,5km różnicy/3-4nm.
Konstrukcja i grubość róry odpowiada najlepiej za przyrosty/dopiero temp. |
|
|
|
|
1922
Nałogowiec
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 16-08-2014, 19:59
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Ja mam zderzak SPI "ala sporting" czyli wycięty, więc nie ma problemu to raz.
Czy może być osłona termiczna z nierdzewki na stożek ? Chodzi Ci o bandaże termiczne, czy to jednak taśma ? Chce uzyskać z tego jak najwięcej. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
|
1922
Nałogowiec
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 16-08-2014, 20:00
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Ja mam zderzak SPI "ala sporting" czyli wycięty, więc nie ma problemu to raz.
Czy może być osłona termiczna z nierdzewki na stożek ? Chodzi Ci o bandaże termiczne, czy to jednak taśma ? Chce uzyskać z tego jak najwięcej. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
|
Policjant
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-08-2014, 22:59
Bolid: Fiat 126p |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Policjant napisał/a: | A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS |
Jak to chciałeś zakupić to lepiej tą kasę ulokować gdzie indziej-to kilka kolanek, łączników opasek i stożek simota-pięknie brudzi silnik.
Szukaj węglarskiego, dexcraftu-testowałem-powyższają moment i leciutko moc-ktoś wziął pod uwagę wiele zmiennych i wiedział jak je wykorzystać-węglarski,abarth(yanek).
Mpi od spi różni się konstrukcją-jednopunkt potrzebuje puszki, wielopunkt na kolanku już może
w zasilaniu full-group pracować.
Przepustnica w spi ma mniejszą średnicę i inny rozstaw szpilek niż w mpi(1.1).
Cudów od dolotu nie oczekujmy-ale szczególnie w spi dobrze odizolowany yanek da sporo momentu niżej-co w N/A jest jednym z najwyższych współczynników w silnikach 8v.
Mpi z racji lepszego już napełniania-ciut gorzej, ale szczególnie w chłodniejsze dni 7-8nm o 500-700obr niżej w serii to b. dobry wynik. |
Przekonaliście mnie do dexcraftu, szkoda że cena 280 jest za sam goły dolot bez stożka... jak wyglada sytuacja z podpięciem odmy? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2014, 12:30
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
49zł stożek Polski Jacky ....testowałem filtruje ok, bawełna trzyma się dobrze.
Z podpięciem jest trochę myk w spi/1.2 mpi 8v w łączniku wiercisz sobie otwór-jest króciec-seryjną odmę musi przedłużyć-do 1.1/1.2 idealnie pasuje odma z Lublina 2.4 bez turbo-w polmozbycie całe 21-cz 22zł. -nią przedłużasz seryjną.
To wszystko o wersji Torque do sc 1.1spi, bez abs-u. |
|
|
|
|
1922
Nałogowiec
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 21-08-2014, 18:56
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Zrobiłem sobie Spiro na dolot zimnego powietrza, myślę, że teraz powinno być lepiej. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
|
|