Swap 1,1 MPI na 1,2 16v z P1 |
Autor |
Wiadomość |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 07-01-2015, 20:26 Swap 1,1 MPI na 1,2 16v z P1
Bolid: Seicento 16v |
|
|
W przyszłym tyg mechanik będzie robił mi przekładkę. Dziś mam kilka pytań i pewnie jeszcze z czasem pojawią się nowe Dziś chciałbym zapytać:
Czy warto zastosować poduszki silnika z poliuretanu ? Jeśli tak jakie kupić ?
Jakim olejem zalać silnik ? Seryjnym dedykowanym do 1,2 16v ?
Jakie podzespoły wymienić przed przekładką na nowe, do których po zamontowaniu silnika nie będzie dostępu ? (rozrząd, rolki, pasek klinowy co jeszcze ? )
Jak to jest z dorabianiem tej łapy silnika ? Jest na to jakiś patent ?
W miarę upływu czasu pewnie pojawią się jakieś jeszcze pytania.
PS:wiem że tematów jest sporo ale ciężko mi znaleźć odp na pytania. |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2015, 21:41
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
1. Jeżeli będziesz upalać mocno to warto ,jak do jazdy codziennej to nie
2. Cały silnik uszczelnić ,uszczelki ,uszczelniacze i sprzęgło można wymienić.
3. Bosch do ręki i szlif ,tak długo aż , pasek klinowy nie będzie ocierał ,oczywiście ,koło pasowe z 1.1 ,a alternator na podkładkach ,co by pasek szedł prosto
Daj nowe śruby do zawieszenia silnika ,minimum 10.9 twardości i nową "blachę" pod podłużnice na łapę silnika. Inaczej urwie się prędzej czy później |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-01-2015, 22:30
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
PIXAR napisał/a: | 2. Cały silnik uszczelnić ,uszczelki ,uszczelniacze i sprzęgło można wymienić. |
ja bym wymienił jeszcze pierścienie, sprawdził panewki, sworznie tłokowe, szczelność zaworów, wymienił uszczelniacze zaworowe, założył uszczelkę pod głowicę z blachy(z g.punto) |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 08-01-2015, 15:52
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Ok, to już coś wiem. Auto jest używane w kjsach i w sprintach. A gdzie kupię tanio i dobre poduszki poliuteranowe ?
Mam jeszcze pytanie jak to jest z wyrobieniem nowego dowodu ?, bo przecież zmienia się masa i moc auta. |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 08-01-2015, 16:33
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
Podepnę się pod temat mam pytanie mianowicie dlaczego zmienia sie kolo pasowe na wale z 1,2 16v nie podchodzi? I co w takim razie z czujnikiem polozenia walu jak zmienimy kolko? |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:38
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
CenteK2 napisał/a: | Podepnę się pod temat mam pytanie mianowicie dlaczego zmienia sie kolo pasowe na wale z 1,2 16v nie podchodzi? I co w takim razie z czujnikiem polozenia walu jak zmienimy kolko? |
czujnik należy przesunąć aby byl w osi koła pasowego. Ja nawierciłem nową dziurkę i nagwintowałem. Widziałem także mocowania samoróbki, technika dowolna aby było sztywno a nie na trytkę
zacho napisał/a: | A gdzie kupię tanio i dobre poduszki poliuteranowe ? |
Najtaniej to będzie Tobie zrobić samemu. Wystarczy kawałek poliuretanu jakiej tam twardości sobie życzysz [sprzedają na wagę] i podstawowe narzedzia typu flex i wiertarka...
Są dwie firmy mające gotowe poduszki/wkladki do poduszek : Strongflex i Deuter z Olklusza |
Ostatnio zmieniony przez nosferatu 08-01-2015, 17:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:38
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Kolega wyżej zadał bardzo dobre pytanie też niw wiem czemu wszyscy spinaja to na kole pasowym z 1.1 :-/
Punkty zerowe znajdują się w innych miejscach przez co gupieje motor :-/ tyrkolenie, gaśnięcia itp. u siebie mam założone oryginalne koło od 1.2 16V i tak też proponuję zrobić
Co do przerobienia łapy to wsadź silnik i przymież łape, abyś nie zeszlifował jej w 50%
Kolejne pytanie czy musisz mieć w dowodzie 1.2 ?? jeszcze nie tak dawno wystarczył przegląd potwierdzający wykonanie prac zgodnie ze sztuką itp. ( Kosztowalo to +/- 80zl i koszt nowego dowodu ), a teraz sa potrzebne zaświadczenia od rzeczoznawcy z PZM łącznie z pomiarami masy, rozkladu masy na osie, hamulcach itp. itd. i koszta to ponad tysiak.:-) wiec pomysl czy ma to sens |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-01-2015, 18:38
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja mam 1.4 16V na kole od 1.4 16V i też tyrkoli i głupieje |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 08-01-2015, 23:53
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Kolejne pytanie czy musisz mieć w dowodzie 1.2 ?? jeszcze nie tak dawno wystarczył przegląd potwierdzający wykonanie prac zgodnie ze sztuką itp. ( Kosztowalo to +/- 80zl i koszt nowego dowodu ), a teraz sa potrzebne zaświadczenia od rzeczoznawcy z PZM łącznie z pomiarami masy, rozkladu masy na osie, hamulcach itp. itd. i koszta to ponad tysiak.:-) wiec pomysl czy ma to sens [/quote]
Tak też coś mi mówił facet na przeglądzie. Faktycznie, po prostu zawsze będę miły dla Panów Policjantów. A pytanie: Jaki olej do silnika 1,2 16v który używany będzie w KJSach ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 16-01-2015, 16:30
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Na stronie Strongflex nie widzę poduszek silnika Poliuretanowych do Punto. Ma ktoś z was linka gdzie je dostane ? Czy to mają być poduszki do Seicento ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 16-01-2015, 18:17
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
do seicento |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 16-01-2015, 19:09
Bolid: Seicento 16v |
|
|
A jesteś wstanie stwierdzić które są potrzebne ?
POLIURETANY |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
|
|
|
 |
kaczy15
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 378 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 01-02-2015, 10:38
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Mam Takie pytanie : Czy wtyczki od wtrysków z 1.1 Mpi będą pasować do 1.2 16V ?? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-02-2015, 10:44
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Raczej powinny pasować, nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się, że nikt żadnych cudownych wtyczek tam nie wymyślił. Zwykłe wtyczki 2-pinowe. W swoim mam wtryski boscha z mercedesa(czarne) i wtyki pasowały, to samo było z wtryskami z alfy(pomarańczowe) i bravy(niebieskie). |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|