FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 1,1 MPI na 1,2 16v z P1
Autor Wiadomość
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 07-01-2015, 20:26   Swap 1,1 MPI na 1,2 16v z P1
   Bolid: Seicento 16v


W przyszłym tyg mechanik będzie robił mi przekładkę. Dziś mam kilka pytań i pewnie jeszcze z czasem pojawią się nowe ;) Dziś chciałbym zapytać:

Czy warto zastosować poduszki silnika z poliuretanu ? Jeśli tak jakie kupić ?
Jakim olejem zalać silnik ? Seryjnym dedykowanym do 1,2 16v ?

Jakie podzespoły wymienić przed przekładką na nowe, do których po zamontowaniu silnika nie będzie dostępu ? (rozrząd, rolki, pasek klinowy co jeszcze ? )

Jak to jest z dorabianiem tej łapy silnika ? Jest na to jakiś patent ?

W miarę upływu czasu pewnie pojawią się jakieś jeszcze pytania.

PS:wiem że tematów jest sporo ale ciężko mi znaleźć odp na pytania.
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-01-2015, 21:41   
   Bolid: Seicento 1242


1. Jeżeli będziesz upalać mocno to warto ,jak do jazdy codziennej to nie :)

2. Cały silnik uszczelnić ,uszczelki ,uszczelniacze i sprzęgło można wymienić.

3. Bosch do ręki i szlif ,tak długo aż , pasek klinowy nie będzie ocierał ,oczywiście ,koło pasowe z 1.1 ,a alternator na podkładkach ,co by pasek szedł prosto :)

Daj nowe śruby do zawieszenia silnika ,minimum 10.9 twardości i nową "blachę" pod podłużnice na łapę silnika. Inaczej urwie się prędzej czy później :/
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 07-01-2015, 22:30   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


PIXAR napisał/a:
2. Cały silnik uszczelnić ,uszczelki ,uszczelniacze i sprzęgło można wymienić.


ja bym wymienił jeszcze pierścienie, sprawdził panewki, sworznie tłokowe, szczelność zaworów, wymienił uszczelniacze zaworowe, założył uszczelkę pod głowicę z blachy(z g.punto)
_________________
Moje Seicento
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 08-01-2015, 15:52   
   Bolid: Seicento 16v


Ok, to już coś wiem. Auto jest używane w kjsach i w sprintach. A gdzie kupię tanio i dobre poduszki poliuteranowe ?

Mam jeszcze pytanie jak to jest z wyrobieniem nowego dowodu ?, bo przecież zmienia się masa i moc auta.
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 08-01-2015, 16:33   
   Bolid: sc 1.2 16v


Podepnę się pod temat mam pytanie mianowicie dlaczego zmienia sie kolo pasowe na wale z 1,2 16v nie podchodzi? I co w takim razie z czujnikiem polozenia walu jak zmienimy kolko?
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 08-01-2015, 17:38   
   Bolid: CC 1.2 16v


CenteK2 napisał/a:
Podepnę się pod temat mam pytanie mianowicie dlaczego zmienia sie kolo pasowe na wale z 1,2 16v nie podchodzi? I co w takim razie z czujnikiem polozenia walu jak zmienimy kolko?


czujnik należy przesunąć aby byl w osi koła pasowego. Ja nawierciłem nową dziurkę i nagwintowałem. Widziałem także mocowania samoróbki, technika dowolna aby było sztywno a nie na trytkę ;)

zacho napisał/a:
A gdzie kupię tanio i dobre poduszki poliuteranowe ?


Najtaniej to będzie Tobie zrobić samemu. Wystarczy kawałek poliuretanu jakiej tam twardości sobie życzysz [sprzedają na wagę] i podstawowe narzedzia typu flex i wiertarka...

Są dwie firmy mające gotowe poduszki/wkladki do poduszek : Strongflex i Deuter z Olklusza
Ostatnio zmieniony przez nosferatu 08-01-2015, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2015, 17:38   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Kolega wyżej zadał bardzo dobre pytanie ;-) też niw wiem czemu wszyscy spinaja to na kole pasowym z 1.1 :-/
Punkty zerowe znajdują się w innych miejscach przez co gupieje motor :-/ tyrkolenie, gaśnięcia itp. u siebie mam założone oryginalne koło od 1.2 16V i tak też proponuję zrobić :-P

Co do przerobienia łapy to wsadź silnik i przymież łape, abyś nie zeszlifował jej w 50% :-)

Kolejne pytanie czy musisz mieć w dowodzie 1.2 ?? jeszcze nie tak dawno wystarczył przegląd potwierdzający wykonanie prac zgodnie ze sztuką itp. ( Kosztowalo to +/- 80zl i koszt nowego dowodu ), a teraz sa potrzebne zaświadczenia od rzeczoznawcy z PZM łącznie z pomiarami masy, rozkladu masy na osie, hamulcach itp. itd. i koszta to ponad tysiak.:-) wiec pomysl czy ma to sens ;-)
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-01-2015, 18:38   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja mam 1.4 16V na kole od 1.4 16V i też tyrkoli i głupieje :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 08-01-2015, 23:53   
   Bolid: Seicento 16v


Kolejne pytanie czy musisz mieć w dowodzie 1.2 ?? jeszcze nie tak dawno wystarczył przegląd potwierdzający wykonanie prac zgodnie ze sztuką itp. ( Kosztowalo to +/- 80zl i koszt nowego dowodu ), a teraz sa potrzebne zaświadczenia od rzeczoznawcy z PZM łącznie z pomiarami masy, rozkladu masy na osie, hamulcach itp. itd. i koszta to ponad tysiak.:-) wiec pomysl czy ma to sens ;-) [/quote]

Tak też coś mi mówił facet na przeglądzie. Faktycznie, po prostu zawsze będę miły dla Panów Policjantów. A pytanie: Jaki olej do silnika 1,2 16v który używany będzie w KJSach ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 16-01-2015, 16:30   
   Bolid: Seicento 16v


Na stronie Strongflex nie widzę poduszek silnika Poliuretanowych do Punto. Ma ktoś z was linka gdzie je dostane ? Czy to mają być poduszki do Seicento ? :D
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 16-01-2015, 18:17   
   Bolid: CC 1.2 16v


do seicento
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 16-01-2015, 19:09   
   Bolid: Seicento 16v


A jesteś wstanie stwierdzić które są potrzebne ?
POLIURETANY
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 16-01-2015, 21:01   
   Bolid: CC 1.2 16v


to jest poducha : http://www.strongflex.eu/...rzad-sport.html

reszta to wkładki.

Lepiej kupić kawałek poliuretanu i sobie wykroić samemu pełne poduchy pod skrzynie
 
 
kaczy15 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 378
Skąd: Białogard
Wysłany: 01-02-2015, 10:38   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Mam Takie pytanie : Czy wtyczki od wtrysków z 1.1 Mpi będą pasować do 1.2 16V ??
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 01-02-2015, 10:44   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Raczej powinny pasować, nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się, że nikt żadnych cudownych wtyczek tam nie wymyślił. Zwykłe wtyczki 2-pinowe. W swoim mam wtryski boscha z mercedesa(czarne) i wtyki pasowały, to samo było z wtryskami z alfy(pomarańczowe) i bravy(niebieskie).
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum