FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony do kjs/rallysprint
Autor Wiadomość
ajwan 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 20-03-2015, 00:50   
   Bolid: 600, 318, 520, 325


DeZ, kupiłeś dwie lewe a jedna ma zły opis ;)

Jeśli to nie problem piszcie ceny opon... bo cena to istotna sprawa w wyborze ogumienia.
_________________
Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-03-2015, 06:58   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Z info na FB wynika, że ceny opon VR2 to 339 zł/szt. na nowym karkasie i 230 zł/szt po dostarczeniu starej opony.
_________________
1.2 8V
 
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 20-03-2015, 10:15   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


DeZ nad tym samym się zawsze zastanawiam w przypadku takich opon. Dziwna sprawa, może lepiej je założyć zgodnie z bieżnikiem a nie opisem ?
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-03-2015, 12:25   
   Bolid: CCS


Panowie, przeciez to jest opona asymetryczna. Jesli maja byc ustawione tak jak na zdjeciu DeZa, to wedlug mnie ok. Przyklad:
http://blog.8opon.pl/wp-c...a-asymetric.jpg

Chyba, ze zle was rozumiem, i kaza je ustawic odwrotnie.
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 21-03-2015, 08:51   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


uxon, Czy nie lepiej by działało gdyby były ustawione obie jak ta po lewej ?
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-03-2015, 10:39   
   Bolid: CCS


No w oponach asymetrycznych nie. Chodzi o to, ze kazda sekcja, odpowiada za co innego, np. najbardziej zewnetrzna zwykle jest wzmocniona i bardziej masywna, i odpowiada glownie za trzymanie w zakrecie, a wewnterna ma wiecej rowkow i odpowiada glownie za odprowadzanie wody.
Polecam poczytac:
http://www.opony.com.pl/o...erunkowy/?id=11

Ale rzeczywiscie w przypadku tej opony rzezba sprawia wrazenie, jakby w jedna strone miala gorzej odprowadzac wode. Proponuje zadac pytanie producentowi, chocby na fb.
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 28-03-2015, 15:04   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Czy udało się już komuś przetestować te VR2? Ciekaw jestem jak wypadają w porównaniu do A539 w tym samym rozmiarze.
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-03-2015, 20:39   
   Bolid: CCS


Dez, patrzyles moze ile wazy sztuka? Ciekaw jestem czy ciezsza od a539 i jak sie ma do markguma.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-03-2015, 21:21   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Nie zważyłem ale lekka jak na oponę nie jest. Wydaje mi się, że chyba trochę cięższa od markguma.
Co prawda mam już na felgach ale jeszcze dam radę zważyć.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2015, 18:12   
   Bolid: sporting 99'


Sir_emak napisał/a:
Czy udało się już komuś przetestować te VR2? Ciekaw jestem jak wypadają w porównaniu do A539 w tym samym rozmiarze.


ja jeździłem. niestety nie miałem przyjemności jeździć z A539 więc nie porównam.
mieszanka "na suchy".jestem zadowolony, na suchym trzyma naprawdę dobrze.

jest cięższa od markguma bo gabarytowo większa ;)
od zwykłej cywilnej rownież minimalnie cieższa.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 31-03-2015, 15:18   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


horcio, Trzeba dogrzewać czy trzyma od razu ?
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-03-2015, 16:19   
   Bolid: CCS


horcio napisał/a:
jeździłem. niestety nie miałem przyjemności jeździć z A539 więc nie porównam.
mieszanka "na suchy".jestem zadowolony, na suchym trzyma naprawdę dobrze.

jest cięższa od markguma bo gabarytowo większa
od zwykłej cywilnej rownież minimalnie cieższa.


A w porownaniu do innych opon na jakich jezdziles (np. markgum) jak kleja?
Masz mieszanke twarda na obu osiach? W jakich dokladnie warunkach jezdziles (temperatura)? Nie trzeba bylo dogrzewac?
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-04-2015, 18:31   
   Bolid: SCS 1.1


Siemka sorki za mala odskocznie od tematu opon Maxsport ale mam pytanie co powiecie na temat takich opon jak:
Yoko a539 185/50/r14 - tu opinie znam na jej temat
Toyo proxes cf-1 185/50/r14
Federal SS 595 185/55/r14
Yokohama AS01 185/55/r14
Uniroyal RainSport 3 185/55/r14
Uniroyal RainExpert 175/60/r14
glownie ciekawi mnie porownanie uniroyal (rainexpert vs rainsport3) i reszty opon jako opon na kajtki i supersprintyjak te opony wypadaja na tle yokohamy czy AS01 jest duzo gorsza od A539? ktokolwiek jezdzil ktokolwiek wie prosze o opinie:)
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 02-04-2015, 21:59   
   Bolid: Seicento 16v


A ja podepnę się pod pytanie Canguru77 i zapytam. Czy opony w rozmiarach 185/50 r14 normalnie mieszczą się w nadkolach i czy szeroki rozmiar nie pogarsza znacząco rozpędzania auta ? Oczywiście przy silniku 1,2 :) A i jeszcze, czy szerokość 185 jest ok na felgi 14" z Schumachera ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-04-2015, 01:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho, Tak się składa, że właśnie kupiłem felgi z schumachera 5,5cala (ale inny wzór niż te popularne u nas, bo dostępne tylko na rynek włoski bodajże) oraz opony 185/50r14 (continental conti sport), które faktycznie mają szerokości aż 20cm. Przymierzałem na tył to bez dystansu opona chowa się w nadkolu i nie ociera od wewnątrz (ale jest bardzo blisko blach podłużnicy jakieś max 5mm). A z przodu to czytałem, że wchodzi ale z 10cm dystansem, ale na przód jeszcze nie przymierzałem, bo czekam na dłuższe śruby. W każdym razie taki zestaw wchodzi bez problemu tylko trzeba pokombinować i dobrać odpowiednie dystanse żeby było optymalnie.
Co do osiągów to się okaże, ale sądzę że nie będzie tak źle. Czytałem opinie w necie to nawet na 195/45 i seryjnych silnikach ludzie twierdzili, że nie poczuli spadku osiągów. Sporo zależy od opony chyba. Dobra przyczepna opona nawet jak węższa to będzie miała większe opory. Np jeśli chodzi o 13stki to na yokohamach a359 175/50 osiągi odczuwalnie się pogorszyły, ale te opony mają świetną przyczepność, natomiast na dunlopach sp sport 175/50 (de facto są szersze niż 175) osiągi nic się nie zmniejszyły, tak jakby jeździć na dębica vivo, ale i przyczepność tych opon można porównać do seryjnej dębicy :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum