Jakie opony do kjs/rallysprint |
Autor |
Wiadomość |
ajwan
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 20-03-2015, 00:50
Bolid: 600, 318, 520, 325 |
|
|
DeZ, kupiłeś dwie lewe a jedna ma zły opis
Jeśli to nie problem piszcie ceny opon... bo cena to istotna sprawa w wyborze ogumienia. |
_________________ Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 |
|
|
|
 |
pepel
I live here!

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2015, 06:58
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
Z info na FB wynika, że ceny opon VR2 to 339 zł/szt. na nowym karkasie i 230 zł/szt po dostarczeniu starej opony. |
_________________ 1.2 8V
 |
|
|
|
 |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 20-03-2015, 10:15
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
DeZ nad tym samym się zawsze zastanawiam w przypadku takich opon. Dziwna sprawa, może lepiej je założyć zgodnie z bieżnikiem a nie opisem ? |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-03-2015, 12:25
Bolid: CCS |
|
|
Panowie, przeciez to jest opona asymetryczna. Jesli maja byc ustawione tak jak na zdjeciu DeZa, to wedlug mnie ok. Przyklad:
http://blog.8opon.pl/wp-c...a-asymetric.jpg
Chyba, ze zle was rozumiem, i kaza je ustawic odwrotnie. |
|
|
|
 |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-03-2015, 08:51
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
uxon, Czy nie lepiej by działało gdyby były ustawione obie jak ta po lewej ? |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-03-2015, 10:39
Bolid: CCS |
|
|
No w oponach asymetrycznych nie. Chodzi o to, ze kazda sekcja, odpowiada za co innego, np. najbardziej zewnetrzna zwykle jest wzmocniona i bardziej masywna, i odpowiada glownie za trzymanie w zakrecie, a wewnterna ma wiecej rowkow i odpowiada glownie za odprowadzanie wody.
Polecam poczytac:
http://www.opony.com.pl/o...erunkowy/?id=11
Ale rzeczywiscie w przypadku tej opony rzezba sprawia wrazenie, jakby w jedna strone miala gorzej odprowadzac wode. Proponuje zadac pytanie producentowi, chocby na fb. |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 28-03-2015, 15:04
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Czy udało się już komuś przetestować te VR2? Ciekaw jestem jak wypadają w porównaniu do A539 w tym samym rozmiarze. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-03-2015, 20:39
Bolid: CCS |
|
|
Dez, patrzyles moze ile wazy sztuka? Ciekaw jestem czy ciezsza od a539 i jak sie ma do markguma. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-03-2015, 21:21
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Nie zważyłem ale lekka jak na oponę nie jest. Wydaje mi się, że chyba trochę cięższa od markguma.
Co prawda mam już na felgach ale jeszcze dam radę zważyć. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-03-2015, 18:12
Bolid: sporting 99' |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Czy udało się już komuś przetestować te VR2? Ciekaw jestem jak wypadają w porównaniu do A539 w tym samym rozmiarze. |
ja jeździłem. niestety nie miałem przyjemności jeździć z A539 więc nie porównam.
mieszanka "na suchy".jestem zadowolony, na suchym trzyma naprawdę dobrze.
jest cięższa od markguma bo gabarytowo większa
od zwykłej cywilnej rownież minimalnie cieższa. |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 31-03-2015, 15:18
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
horcio, Trzeba dogrzewać czy trzyma od razu ? |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-03-2015, 16:19
Bolid: CCS |
|
|
horcio napisał/a: | jeździłem. niestety nie miałem przyjemności jeździć z A539 więc nie porównam.
mieszanka "na suchy".jestem zadowolony, na suchym trzyma naprawdę dobrze.
jest cięższa od markguma bo gabarytowo większa
od zwykłej cywilnej rownież minimalnie cieższa. |
A w porownaniu do innych opon na jakich jezdziles (np. markgum) jak kleja?
Masz mieszanke twarda na obu osiach? W jakich dokladnie warunkach jezdziles (temperatura)? Nie trzeba bylo dogrzewac? |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-04-2015, 18:31
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Siemka sorki za mala odskocznie od tematu opon Maxsport ale mam pytanie co powiecie na temat takich opon jak:
Yoko a539 185/50/r14 - tu opinie znam na jej temat
Toyo proxes cf-1 185/50/r14
Federal SS 595 185/55/r14
Yokohama AS01 185/55/r14
Uniroyal RainSport 3 185/55/r14
Uniroyal RainExpert 175/60/r14
glownie ciekawi mnie porownanie uniroyal (rainexpert vs rainsport3) i reszty opon jako opon na kajtki i supersprintyjak te opony wypadaja na tle yokohamy czy AS01 jest duzo gorsza od A539? ktokolwiek jezdzil ktokolwiek wie prosze o opinie:) |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 02-04-2015, 21:59
Bolid: Seicento 16v |
|
|
A ja podepnę się pod pytanie Canguru77 i zapytam. Czy opony w rozmiarach 185/50 r14 normalnie mieszczą się w nadkolach i czy szeroki rozmiar nie pogarsza znacząco rozpędzania auta ? Oczywiście przy silniku 1,2 A i jeszcze, czy szerokość 185 jest ok na felgi 14" z Schumachera ? |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-04-2015, 01:16
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
zacho, Tak się składa, że właśnie kupiłem felgi z schumachera 5,5cala (ale inny wzór niż te popularne u nas, bo dostępne tylko na rynek włoski bodajże) oraz opony 185/50r14 (continental conti sport), które faktycznie mają szerokości aż 20cm. Przymierzałem na tył to bez dystansu opona chowa się w nadkolu i nie ociera od wewnątrz (ale jest bardzo blisko blach podłużnicy jakieś max 5mm). A z przodu to czytałem, że wchodzi ale z 10cm dystansem, ale na przód jeszcze nie przymierzałem, bo czekam na dłuższe śruby. W każdym razie taki zestaw wchodzi bez problemu tylko trzeba pokombinować i dobrać odpowiednie dystanse żeby było optymalnie.
Co do osiągów to się okaże, ale sądzę że nie będzie tak źle. Czytałem opinie w necie to nawet na 195/45 i seryjnych silnikach ludzie twierdzili, że nie poczuli spadku osiągów. Sporo zależy od opony chyba. Dobra przyczepna opona nawet jak węższa to będzie miała większe opory. Np jeśli chodzi o 13stki to na yokohamach a359 175/50 osiągi odczuwalnie się pogorszyły, ale te opony mają świetną przyczepność, natomiast na dunlopach sp sport 175/50 (de facto są szersze niż 175) osiągi nic się nie zmniejszyły, tak jakby jeździć na dębica vivo, ale i przyczepność tych opon można porównać do seryjnej dębicy |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|