FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
siecento 900
Autor Wiadomość
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
  Wysłany: 12-10-2015, 20:10   siecento 900
   Bolid: seicento 900 +LPG


Wiatm.Koledzy kupiłem seicento 900 na mono wtrysku 2000r.Otóż od czego zacząć diagnostykę silnika ponieważ ,ciężko pali na benzynie,nie trzyma wolnych obrotów obrotów ogólnie jakoś :lol: jedzie.Zamówiłem już świece kable filtry itp rzeczy na początek będę jutro wymieniał ale widzę że na obudowie mono wtrysku pojawia się benzyna.Na gazie jedzie ale w ogóle nie chodzi na wolnych obrotach gaśnie od razu .Proszę o jakieś porady dla nowicjusza bo jak dl amnie ten mono wtrysk jest skomplikowany z gaźnikiem bym sobie poradził :-P
Może jest jakiś kolega z okolic Żagania żeby się spotkać pogadać na żywa wymienić doświadczeniem? :grin:
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 12-10-2015, 21:40   
   Bolid: Seicento 900 SX


Diagnostykę powinieneś chyba zacząć od silnika krokowego. I sprawdź czy opaski na przewodach paliwowych nie są za luźne.
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 12-10-2015, 21:52   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Wszystkie testy po naprawach przeprowadzaj tylko na benzynie. Jeśli uznasz, że jest już OK to wtedy zabierz się za dostrojenie LPG.
_________________
tomek
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 12-10-2015, 22:52   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Dzięki za zainteresowanie i podjęcie tematu.Na pewno jutro wymienię rurę od filtra z odmą bo jest urwany ten cienki przewód,świece zapłonowe,kable zapłonowe,olej,filtry oleju i powietrza oraz lokalizowanie wszystkich przewodów podciśnienia i wymiana ewentualnie na nowe nie sparciałe.Przeczytałem uważnie post kolegi Lindusia i doczytałem się wiele przydatnych informacji także jutro będzie wielki przegląd z małym serwisem :wink: i się okaże czy to pomoże.A pytanie jeszcze o czujnik który się znajduje w głowicy patrząc od przodu silnika po lewej stronie wkręcony pionowo,miał odcięty przewód(kolor zielono biały) znalazłem go i podłączyłem ale nic się nie zmieniło a ciekawy jestem co to czujnik?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 12-10-2015, 23:20   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Jarson75 napisał/a:
czujnik który się znajduje w głowicy patrząc od przodu silnika po lewej stronie wkręcony pionowo,miał odcięty przewód(kolor zielono biały) znalazłem go i podłączyłem ale nic się nie zmieniło a ciekawy jestem co to czujnik?

Czujnik temperatury/przegrzania silnika od kontrolki
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-10-2015, 23:28   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jarson75 napisał/a:
Na pewno jutro wymienię rurę od filtra z odmą bo jest urwany ten cienki przewód

Jeśli jest to przewód odmy idący do przepustnicy to właśnie to może być problemem, silnik łapie lewe powietrze...

Jarson75 napisał/a:
A pytanie jeszcze o czujnik który się znajduje w głowicy patrząc od przodu silnika po lewej stronie wkręcony pionowo,miał odcięty przewód(kolor zielono biały) znalazłem go i podłączyłem ale nic się nie zmieniło a ciekawy jestem co to czujnik?

Czujnik temperatury silnika połączony z kontrolką w liczniku. Jak silnik z jakiegoś powodu by się przegrzał to dzięki temu czujnikowi zaświeci się czerwona lampka przegrzania, więc lepiej mieć podłączony.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 13-10-2015, 15:23   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Dzięki za info za godz zabieram się do roboty także wieczorem dam znać co wyjdzie z tego majsterkowania mojego dziś :smile:
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 13-10-2015, 23:15   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Jak obiecałem tak piszę :smile: .Po wymianie wyżej opisanych rzeczy żuczek zaczął mruczeć o wiele lepiej.Do wymiany został jeszcze silniczek krokowy krokowy,aktualnie jest rozłączony ponieważ wyjąłem go przeczyściłem szmatką i miejsce gdzie się znajduje również ale po montażu i odpaleniu od razu wskoczył na wysokie obroty więc go jeszcze raz wyjąłem wysunąłem na maxa i znów zamontowałem i obroty się ustabilizowały na ciepłym silniku.Do poprawy została masa bo za każdym razem po załączeniu stacyjki wyskakuje kontrolka (Żółty kluczyk) i wtedy nie kręci rozrusznik jak nie wyskoczy to auto odpala.Przejechałem się i nie to autko nawet na gazie zaczęło chodzić poprawnie ale jest problem z wolnymi obrotami.Był moment że było ok a później znów zaczął gasnąć na gazie na wolnych obrotach.Niepokoi mnie jeszcze cykający jeden popychacz raz go słychać innym razem cisza jedna świeca miała nagar pierwsza od lewej strony silnika kolejne były czyste myślę ze chodzi o ten cykający popychacz , zaglądnąłem również na monowtrys leje i cała obudowa robi się mokra od benzyny myślę o zakupie używki mam już namierzonego gościa w okolicy na na sprzedaż za 50zł z 14 dniową gwarancją rozruchową.Muszę jutro go doprowadzić do całkowitej perfekcji na benzynie bo we czwartek umówiłem się z gazownikiem.Z innej beczki to dostanie się i wymontowanie licznika i wymiana żarówek od podświetlenia i niektórych kontrolek.To na razie tyle :-P z dzisiejszego dnia,będę wdzięczny za porady dotyczące usterek opisanych powyżej.Pozdrawiam :wesoly:
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 14-10-2015, 23:35   
   Bolid: seicento 900 +LPG


koledzy czy w 900 stosowano drążek stabilizacyjny bo dziś zauważyłem że w moim nie ma :sad:
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 15-10-2015, 09:50   
   Bolid: Seicento 900 SX


Chyba tylko w egzemplarzach ze wspomaganiem kierownicy.
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 15-10-2015, 16:24   
   Bolid: fiat seicento


Jarson75 napisał/a:
koledzy czy w 900 stosowano drążek stabilizacyjny bo dziś zauważyłem że w moim nie ma :sad:


Podobnież coś takiego istnieje w katalogach , w praktyce nie do dostania , ja założyłem z 1.1, pasuje i daje faktycznie różnicę prowadzenia na zakrętach.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-10-2015, 17:23   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


dariusz.p napisał/a:

Podobnież coś takiego istnieje w katalogach , w praktyce nie do dostania , ja założyłem z 1.1, pasuje i daje faktycznie różnicę prowadzenia na zakrętach.


Były drążki pod 900setki i faktycznie są nie do dostania (nawet we Włoszech podobno już ich nie mają), prawdopodobnie jak ktoś już wspomniał montowano je w 900setkach wyposażonych we wspomaganie, co w ogóle jest rzadkością i nie wiem nawet czy w Polsce takie seje 900 ze wspomaganiem były. Różnica jest w środkowej części drążka, wygięcie jest po prostu w drugą stronę ponieważ w 900setce katalizator przeszkadza w zamontowaniu drążka z 1.1. Ja u siebie jak miałem jeszcze seryjny wydech z 900setki to nie zdołałem zamontować staba z 1.1 bo katalizator przeszkadzał, nie wiem jak Tobie się to udało, masz seryjny wydech?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Jarson75 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Żagań
Wysłany: 15-10-2015, 20:44   
   Bolid: seicento 900 +LPG


Ok to już spokojniejszy jestem na wyścigi nie będę śmigał potrzebuje na dojazdy do pracy.Dzięki.A propo stacyjki .Dziś sprawdzałem rozrusznik bo myślałem że cewka fiksuje okazało się że wina leży w stacyjce bo na krótko rozrusznik kręci normalne a przez stacyjkę to jest po prostu horror.Wystarczy wymienić wkładkę czy trzeba coś jeszcze ?
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 15-10-2015, 21:04   
   Bolid: fiat seicento


U mnie stabilizator od 1.1 ,pasuje ,nic nie ociera ,katalizator orginalny ,obecnie tłumik końcowy Asmeda ,na orginalnym tłumiku też nie było problemu ,mogę wstawić jutro foto.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-10-2015, 21:13   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


dariusz.p napisał/a:
U mnie stabilizator od 1.1 ,pasuje ,nic nie ociera ,katalizator orginalny ,obecnie tłumik końcowy Asmeda ,na orginalnym tłumiku też nie było problemu ,mogę wstawić jutro foto.

Fotkę możesz zapodać, bo jestem ciekawy czemu mi nie chciał wejść pomimo że kombinowałem sporo. Końcówki staba w miejscu mocowania do wahacza zamontowałeś od góry (tak jak jest fabrycznie) czy od dołu wahaczy?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum