siecento 900 |
Autor |
Wiadomość |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 12-10-2015, 20:10 siecento 900
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Wiatm.Koledzy kupiłem seicento 900 na mono wtrysku 2000r.Otóż od czego zacząć diagnostykę silnika ponieważ ,ciężko pali na benzynie,nie trzyma wolnych obrotów obrotów ogólnie jakoś jedzie.Zamówiłem już świece kable filtry itp rzeczy na początek będę jutro wymieniał ale widzę że na obudowie mono wtrysku pojawia się benzyna.Na gazie jedzie ale w ogóle nie chodzi na wolnych obrotach gaśnie od razu .Proszę o jakieś porady dla nowicjusza bo jak dl amnie ten mono wtrysk jest skomplikowany z gaźnikiem bym sobie poradził
Może jest jakiś kolega z okolic Żagania żeby się spotkać pogadać na żywa wymienić doświadczeniem? |
|
|
|
 |
Sieman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 39 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-10-2015, 21:40
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Diagnostykę powinieneś chyba zacząć od silnika krokowego. I sprawdź czy opaski na przewodach paliwowych nie są za luźne. |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2015, 21:52
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Wszystkie testy po naprawach przeprowadzaj tylko na benzynie. Jeśli uznasz, że jest już OK to wtedy zabierz się za dostrojenie LPG. |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 12-10-2015, 22:52
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Dzięki za zainteresowanie i podjęcie tematu.Na pewno jutro wymienię rurę od filtra z odmą bo jest urwany ten cienki przewód,świece zapłonowe,kable zapłonowe,olej,filtry oleju i powietrza oraz lokalizowanie wszystkich przewodów podciśnienia i wymiana ewentualnie na nowe nie sparciałe.Przeczytałem uważnie post kolegi Lindusia i doczytałem się wiele przydatnych informacji także jutro będzie wielki przegląd z małym serwisem i się okaże czy to pomoże.A pytanie jeszcze o czujnik który się znajduje w głowicy patrząc od przodu silnika po lewej stronie wkręcony pionowo,miał odcięty przewód(kolor zielono biały) znalazłem go i podłączyłem ale nic się nie zmieniło a ciekawy jestem co to czujnik? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 12-10-2015, 23:20
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Jarson75 napisał/a: | czujnik który się znajduje w głowicy patrząc od przodu silnika po lewej stronie wkręcony pionowo,miał odcięty przewód(kolor zielono biały) znalazłem go i podłączyłem ale nic się nie zmieniło a ciekawy jestem co to czujnik? |
Czujnik temperatury/przegrzania silnika od kontrolki |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-10-2015, 23:28
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jarson75 napisał/a: | Na pewno jutro wymienię rurę od filtra z odmą bo jest urwany ten cienki przewód |
Jeśli jest to przewód odmy idący do przepustnicy to właśnie to może być problemem, silnik łapie lewe powietrze...
Jarson75 napisał/a: | A pytanie jeszcze o czujnik który się znajduje w głowicy patrząc od przodu silnika po lewej stronie wkręcony pionowo,miał odcięty przewód(kolor zielono biały) znalazłem go i podłączyłem ale nic się nie zmieniło a ciekawy jestem co to czujnik? |
Czujnik temperatury silnika połączony z kontrolką w liczniku. Jak silnik z jakiegoś powodu by się przegrzał to dzięki temu czujnikowi zaświeci się czerwona lampka przegrzania, więc lepiej mieć podłączony. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 13-10-2015, 15:23
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Dzięki za info za godz zabieram się do roboty także wieczorem dam znać co wyjdzie z tego majsterkowania mojego dziś |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 13-10-2015, 23:15
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Jak obiecałem tak piszę .Po wymianie wyżej opisanych rzeczy żuczek zaczął mruczeć o wiele lepiej.Do wymiany został jeszcze silniczek krokowy krokowy,aktualnie jest rozłączony ponieważ wyjąłem go przeczyściłem szmatką i miejsce gdzie się znajduje również ale po montażu i odpaleniu od razu wskoczył na wysokie obroty więc go jeszcze raz wyjąłem wysunąłem na maxa i znów zamontowałem i obroty się ustabilizowały na ciepłym silniku.Do poprawy została masa bo za każdym razem po załączeniu stacyjki wyskakuje kontrolka (Żółty kluczyk) i wtedy nie kręci rozrusznik jak nie wyskoczy to auto odpala.Przejechałem się i nie to autko nawet na gazie zaczęło chodzić poprawnie ale jest problem z wolnymi obrotami.Był moment że było ok a później znów zaczął gasnąć na gazie na wolnych obrotach.Niepokoi mnie jeszcze cykający jeden popychacz raz go słychać innym razem cisza jedna świeca miała nagar pierwsza od lewej strony silnika kolejne były czyste myślę ze chodzi o ten cykający popychacz , zaglądnąłem również na monowtrys leje i cała obudowa robi się mokra od benzyny myślę o zakupie używki mam już namierzonego gościa w okolicy na na sprzedaż za 50zł z 14 dniową gwarancją rozruchową.Muszę jutro go doprowadzić do całkowitej perfekcji na benzynie bo we czwartek umówiłem się z gazownikiem.Z innej beczki to dostanie się i wymontowanie licznika i wymiana żarówek od podświetlenia i niektórych kontrolek.To na razie tyle z dzisiejszego dnia,będę wdzięczny za porady dotyczące usterek opisanych powyżej.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 14-10-2015, 23:35
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
koledzy czy w 900 stosowano drążek stabilizacyjny bo dziś zauważyłem że w moim nie ma |
|
|
|
 |
Sieman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 39 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-10-2015, 09:50
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Chyba tylko w egzemplarzach ze wspomaganiem kierownicy. |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 15-10-2015, 16:24
Bolid: fiat seicento |
|
|
Jarson75 napisał/a: | koledzy czy w 900 stosowano drążek stabilizacyjny bo dziś zauważyłem że w moim nie ma |
Podobnież coś takiego istnieje w katalogach , w praktyce nie do dostania , ja założyłem z 1.1, pasuje i daje faktycznie różnicę prowadzenia na zakrętach. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2015, 17:23
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
dariusz.p napisał/a: |
Podobnież coś takiego istnieje w katalogach , w praktyce nie do dostania , ja założyłem z 1.1, pasuje i daje faktycznie różnicę prowadzenia na zakrętach. |
Były drążki pod 900setki i faktycznie są nie do dostania (nawet we Włoszech podobno już ich nie mają), prawdopodobnie jak ktoś już wspomniał montowano je w 900setkach wyposażonych we wspomaganie, co w ogóle jest rzadkością i nie wiem nawet czy w Polsce takie seje 900 ze wspomaganiem były. Różnica jest w środkowej części drążka, wygięcie jest po prostu w drugą stronę ponieważ w 900setce katalizator przeszkadza w zamontowaniu drążka z 1.1. Ja u siebie jak miałem jeszcze seryjny wydech z 900setki to nie zdołałem zamontować staba z 1.1 bo katalizator przeszkadzał, nie wiem jak Tobie się to udało, masz seryjny wydech? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 15-10-2015, 20:44
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Ok to już spokojniejszy jestem na wyścigi nie będę śmigał potrzebuje na dojazdy do pracy.Dzięki.A propo stacyjki .Dziś sprawdzałem rozrusznik bo myślałem że cewka fiksuje okazało się że wina leży w stacyjce bo na krótko rozrusznik kręci normalne a przez stacyjkę to jest po prostu horror.Wystarczy wymienić wkładkę czy trzeba coś jeszcze ? |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 15-10-2015, 21:04
Bolid: fiat seicento |
|
|
U mnie stabilizator od 1.1 ,pasuje ,nic nie ociera ,katalizator orginalny ,obecnie tłumik końcowy Asmeda ,na orginalnym tłumiku też nie było problemu ,mogę wstawić jutro foto. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2015, 21:13
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
dariusz.p napisał/a: | U mnie stabilizator od 1.1 ,pasuje ,nic nie ociera ,katalizator orginalny ,obecnie tłumik końcowy Asmeda ,na orginalnym tłumiku też nie było problemu ,mogę wstawić jutro foto. |
Fotkę możesz zapodać, bo jestem ciekawy czemu mi nie chciał wejść pomimo że kombinowałem sporo. Końcówki staba w miejscu mocowania do wahacza zamontowałeś od góry (tak jak jest fabrycznie) czy od dołu wahaczy? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|