Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
guru_p
Bywalec
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 95 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 02-04-2015, 10:18
Bolid: brak |
|
|
zamiast swapować swojego seja postanowiłem kupić gotowego swapa - po stłuczce trochę by mnie kosztowało doprowadzenie blachy do porządku
trafia się zadbany (mam na myśli blachę a silnik będzie dopiero sprawdzany pod kątem wycieków itp) 1.2 8V ale niestety od ok 3-4tyś km jeździ na podtlenku LPG...
osobiście uważam, że na gazie to można obiad gotować ale ostatecznie seria 1.2 niech tam sobie jeździ... ale nasuwa mi się jedno pytanie... co z gazem w przypadku montażu turbo (podobno silnik był pakowany z myślą o turbo ale chyba finanse faceta ograniczyły i zamiast turbo wylądował gaz)
zostawić gaz i jeździć na gazie z turbo czy od razu wyrzucić gaz?
jak blacha rzeczywiście jest w tak dobrym stanie jak na pierwszy rzut oka wygląda i finanse pozwolą to nie montował bym turbo tylko za rok lub dwa silnik byłby na sprzedaż (oczywiście tak jak teraz stoi z LPG) a szukał bym T-jet`a |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2015, 19:47
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Odpowiedź ogólna i zarazem pytanie-czy to turbo 1.2. 8v ma służyć do jazdy i chcesz mieć pewność, że o 2 w nocy wsiadasz i jedziesz 500km.
Czy na światłach lubisz przybutować bez obawy o usterkę silnika.
Jaki budżet przewidujesz?
Ja Ci odpiszę jak ja to robię, czyli oszczędności przy T nigdy nie szukam, często podaję ceny jak za zborze dla niektórych.
Nie przedstawie Ci półśrodków-typu-wywal gaz, kup k003 + IC dmuchnij z 1bara i jeździj-po podstrojeniu.
Do T-gaz out.
Silnik rozbieram do każdej śrubki-wymieniam dla niektórych jeszcze dobre pierścienie panewki, mierzę wszyskie luzy i pasowania. Połowa rzeczy idzie out, zastępują to nowe oryginalne rzeczy.
Głowicę odprężam 2 metalowymi uszczelkami GP.
Turbo, IC, orurowanie, wydech jak najlepsze, szczególnie to pierwsze.
Strojenie na PB98 min zlecam komuś, kto robił to już 10-ki razy.
Dmucham delikatnie, 0,3-max 0,6bra-wg. mnie optimum do 1.2 8v jeżeli ma być dayly driver-novitev też miał jakiś algorytm, że dmuchał 0,5B.
Kolejne pytanie czy to się opłaca-za te koszty masz 1.4 T-jet z potencjałem na 20-30 dodatkowych KM.? |
|
|
|
|
guru_p
Bywalec
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 95 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 02-04-2015, 20:13
Bolid: brak |
|
|
Dzięki. Takiej odpowiedzi oczekiwałem |
|
|
|
|
Krysztal
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 34 Skąd: ?widnica
|
Wysłany: 02-06-2015, 11:18
Bolid: CC kit-car 1150, Seicento 1.1s |
|
|
Mam pytanie bo znajomy przymierza się do swapa na 1.4 16V 95hp. Czy wizualnie da się rozróżnić ten silnik od 1.2 16v ? Bo ze sprzedającymi to różnie bywa. Aby to odpalić w seju rozumiem, że wrzucamy cały osprzęt z P1 1.2 16v ? Co może zostać z 1.1 8v w przypadku gdy wtryskami będzie sterować ecu master det 3 w trybie fuel implant ? |
_________________
http://powerecu.pl - montaż, strojenie ECU Master DET III |
|
|
|
|
1922
Nałogowiec
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 02-06-2015, 13:06
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
1.4 16v miał fajko-cewki i żółty korek oleju w pokrywie zaworów |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
|
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
|
|
|
|
shao
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 1 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 29-07-2015, 16:15
Bolid: sej 1.2 |
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i od razu proszę o pomoc.
Robię swapa w seju z 1.1 spi na 1.2 16v 80km z bravy. Stara wiązka silnika spi wyleciała i zamiast niej jest oryginalna 16v i ją muszę podłączyć do instalacji spi poprzez tą szeroką kostkę na przednim pasie. Rozpiskę pinów spi kostki mam ale za to 16v już nigdzie nie mogę znaleźć.
I druga sprawa to silnik 16v jest sterowany boschem na dwóch kostkach. Jedna już jest wpięta bez przeróbek bo to idzie z nowej wiązki silnikowej. Ale jest jeszcze druga. Oryginalnie w brawie szła do środka auta. Gdzie to podpiąć w seju? Co w ogóle jest w tej kości?
Mam nadzieję, że jakoś to sensownie opisałem |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-09-2015, 12:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Chodzi o silnik 1.2 8V i pin 26 we wtyczce do kompa. Gdzieś czytałem, że po swapie należy go przeciąć, bo przez to komputer pobiera niepotrzebnie prąd na postoju (w kompie 1.1 i 900 pin 26 nie jest używany). Czy ktoś może potwierdzić to? Za co konkretnie odpowiada ten pin i czy rzeczywiście nie jest potrzebny? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
PIXAR
spamer team CentoPomorze
Pomógł: 67 razy Wiek: 31 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2015, 12:10
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Potwierdzam info. komputer od Punto I i Palio Weekend niby nie wykorzystują pinu nr 26. Ale u mnie np. komputer od Punto rozładowywał aku ,usunąłem i gra gitara |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 16-11-2015, 16:23
Bolid: Seicento |
|
|
Witam
Mógłbym prosić kogoś o wstawienie fotki "gotowej " juz przerobionej wiązki do silnika 1.2 8v ? |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-11-2015, 17:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
$zymon napisał/a: | Witam
Mógłbym prosić kogoś o wstawienie fotki "gotowej " juz przerobionej wiązki do silnika 1.2 8v ? |
Fotka raczej będzie zbędna, napisz tylko jaką masz wiązkę, czy 900 czy 1.1spi?
Jak od 1.1 to wystarczy polutować przewody od wtryskiwaczy, zresztą cały opis znajdziesz tutaj:
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 16-11-2015, 22:09
Bolid: Seicento |
|
|
Wiązka jest 1.1 spi . Czyli tłumacząc tak jak dla zielonego .. Mam kawałek wiązki wtrysków ( 4 wpięcia zakończone prostokątna kostka ) od 1.2 mpi . Odcinam ta prostokątna kostkę na końcu , odcinam wpięcie od wtrysków z wiązki spi (2 kabelki ) i łącze plusowy kabelek z mpi z plusowym spi i tak samo z minusowymi ? A reszta kabelków z kawałka wiązki mpi mnie nie interesuje ? Czy dobrze rozumiem ? Wybaczcie ale jestem zielony w tym i potrzebuje lopatologicznego tłumaczenia |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-11-2015, 22:22
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No dokładnie, w kawałku wiązki z MPI masz 4 przewody plusowe i 4 minusowe. Łączysz ze sobą wszystkie plusy i tak samo minusy i wtedy lutujesz te plusy z przewodem plusowym wiązki 1.1spi i tak samo minusy. Nie ma tutaj nic nad czym trzeba by się było dłużej zastanawiać, tylko trzeba pamiętać żeby nie pomylić plusów z minusami. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 18-11-2015, 22:30
Bolid: Seicento |
|
|
Niby wiem ale cos nie gra . Mógłbym jednak prosić was o zdjęcia waszych wiązek zrobionych ? Zastanawiam sie czy przypadkiem nie obcięłem złego kabelka |
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 18-11-2015, 23:18
Bolid: Seicento |
|
|
Wydaje mi sie ze zrobiłem tak jak powinienem ale nie moge odpalić . Kręci , pompa podaje paliwo ale nie pali . Druga sprawa to jak mam kabel od wtrysku brązowy i bialoniebieski który jest plusem ? |
|
|
|
|
|