FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BK szczegóły
Autor Wiadomość
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 10-02-2015, 23:09   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


tak , na szczęście poprawili się. Szum był spory i z tego co wiem do docierały do niech te informacje bo ludzie naprawdę się wkurzyli. Szczególnie jak okazalo się jeszcze że Bimarco Expert stracil homologacje.

Ale obawiam się że to był przedsmak tego co nasz czeka prędzej czy później. Więc jak nie w 2016 to w 2017 dowalą znowu coś podobnego :(
_________________
Max9 - Michal
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-02-2015, 23:22   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Max9, też sądzę, że to był tylko wstęp do wprowadzenia tego w przyszłości. Sądzę, że te homologowane kubełki to jednak wejdzie za rok - dwa, pokazali tym regulaminem, w którą stronę to będzie szło.
Co do homologacji bimarco expert to producent (firma bimarco) zaoferowała darmowy upgrade tych kubełków na expert2, które już będą miały homologację, co chyba sprowadza się w zasadzie tylko do wymiany naklejek homologacyjnych:
http://www.bimarco.pl/index.php
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 11-02-2015, 20:32   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


dobrze, że firma chociaż potrafi wyjść z twarzą z sytuacji. Producenci też muszą zmierzyć się z nowymi regulaminami. Tutaj super że Bimarco ma taką usługę za free. Mirco np. chce dopłaty 300 zł do fotela aby był on z homologacją.

Czyli generalnie jest wyjście aby poradzić sobie z tymi pomysłami "poprawy bezpieczeństwa" w KJS, które teraz wiszą jak widmo nad nami. Technicznie zmiany są tak naprawdę kosmetyczne, ale koszty się pojawiają i to nie małe jak się policzy fotele i pasy.
_________________
Max9 - Michal
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 14-02-2015, 00:13   
   Bolid: Seicento 16v


Siemka, takie mam pytanie: Jak wygląda sprawa z BK (ranga PZM) jeśli silnik jest 1,2 a w dowodzie jest 1,1 ? Bo jak wiadomo koszty wbicia 1,2 w dowód są duże . Pytanie drugie: Jest opcja wbicia w dowód, że auto jest dwuosobowe, bez tych wszystkich rzeczoznawców i wysokiej klasy specjalistów ? :)
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
T.R.S 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 54
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 14-02-2015, 11:39   
   Bolid: SC 1.1


zacho napisał/a:
Siemka, takie mam pytanie: Jak wygląda sprawa z BK (ranga PZM) jeśli silnik jest 1,2 a w dowodzie jest 1,1 ? Bo jak wiadomo koszty wbicia 1,2 w dowód są duże . Pytanie drugie: Jest opcja wbicia w dowód, że auto jest dwuosobowe, bez tych wszystkich rzeczoznawców i wysokiej klasy specjalistów ? :)


W imprezach rangi kjs ( bo chyba o taką rangę ci chodzi, bo z 1.2 nie polecisz wyżej niż w kajtkach) nigdy nie sprawdzali jaki silnik jest wbity w dowód bo klasa i tak jest do 1400 , a 1.1 jest praktycznie taki jak 1.2 :) Sprawdzali na imprezach gdzie klasa jest do 1150 - mierzenie bloku np. - oczywiście to też zależy od "komisarzy" bo jak się będzie chciał przyczepić to się przyczepi pewnie i o to :P

Co do 2 osób w dowodzie to jedziesz do okręgowej stacji, mówisz o co ci chodzi, panowie sprawdzają - bodajże za przegląd + dodatkowe 180 zł wyszło, dostajesz świstek, potem zmiana w dowodzie i już.
_________________
https://www.facebook.com/SolarTransRally
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-02-2015, 16:00   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho napisał/a:
Siemka, takie mam pytanie: Jak wygląda sprawa z BK (ranga PZM) jeśli silnik jest 1,2 a w dowodzie jest 1,1 ? Bo jak wiadomo koszty wbicia 1,2 w dowód są duże . Pytanie drugie: Jest opcja wbicia w dowód, że auto jest dwuosobowe, bez tych wszystkich rzeczoznawców i wysokiej klasy specjalistów ? :)

Jeśli chodzi o kjsy to mi kiedyś na bk powiedzieli, że ich nie interesuje za bardzo zgodność pojemności faktycznej z dowodem, po prostu trzeba się zgłosić w odpowiedniej klasie zgodnej z faktyczną pojemnością silnika.
Co do kosztów to raczej nie słyszałem, że do legalizacji swapów potrzebny jest rzeczoznawca i jacyś specjaliści, odbywa się to tak samo jak w przypadku przerobienia dowodu na 2osoby. Po prostu jedziesz na rozszerzony przegląd, mówić co masz za silnik i jakie parametry, diagnosta wystawia odpowiednie papiery i idziesz do wydziału komunikacji. Oczywiście pewnie też zależy od diagnosty, bo z tego co wiem wg przepisów zmiana ilości miejsc w dowodzie wygląda tak, że na początku musisz mieć kwitek z warsztatu potwierdzający demontaż tylnej kanapy i pasów przez ten warsztat i dopiero z tym udajesz się do diagnosty, ale w praktyce nie każdy diagnosta tego wymaga.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 14-02-2015, 21:29   
   Bolid: Seicento 16v


Z tego co mówicie to tak chyba było do niedawna, ale już tak nie jest . Płaciło się 80 zł za stwierdzenie, że samochód jest stworzony zgodnie fachem ( jakoś tak) obecnie to się oczywiście zmieniło i z tego co mi mówił diagnosta na stacji kontroli pojzadów ( AK Karokonoski, sędzia sportowy) obecnie wygląda to tak, że trzeba do rzeczoznawcy i podał mi długą listę co trzeba zrobić i łączny koszt wyszedł ok 800 zł :D
Dlaczego ? Bo ktoś musi na tym zarobić :)

Silnika nie mam zamiaru wbijać do dowodu, jeżeli na BK jest tak jak mówicie, ale chciałbym mieć 2 miejsca wbite, bo oto może przyczepić się policja .
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-02-2015, 22:40   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


zacho napisał/a:
Silnika nie mam zamiaru wbijać do dowodu, jeżeli na BK jest tak jak mówicie, ale chciałbym mieć 2 miejsca wbite, bo oto może przyczepić się policja .


Ja zamierzałem od razu zrobić te dwie rzeczy na raz (silnik + 2miejsca), ale skoro piszesz, że coś się zmieniło to faktycznie sprawa nieopłacalna z tym silnikiem. 2 miejsca lepiej mieć tak jak piszesz dla policji, ale też diagnosta nie powinien przepuścić na przeglądzie samochodu z inną niż w dowodzie liczbą miejsc. Z kolei jeśli chodzi o silnik to problem może pojawić się przy stłuczce/wypadku jak będziesz ubiegał się o odszkodowanie z czyjejś polisy, wówczas rzeczoznawca może zakwestionować wypłatę odszkodowania jeśli stwierdzi, że silnik jest inny niż w dowodzie (trzeba wtedy powołać własnego rzeczoznawcę, który stwierdzi, że inny silnik nie miał wpływu na to zdarzenie).
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-03-2015, 15:23   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Panowie w SMT wprowadzają nową kartę na BK już od 15.03.2015. Jedzie ktoś tą imprezę w kasku innym niż tak lubiane przez sędziów OMP ?
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-03-2015, 16:48   
   Bolid: CCS


Ale czy cos sie zmienia odnosnie kaskow, z tytulu nowej karty? Wydaje mi sie, ze jedyna roznica, to ze trzeba ja miec wczesniej wydrukowana i uzupelniona.
Ja na barborce jechalem w zwyklym motocyklowym ze szczeka (zdjeta szybka) i nikt nie robil mi zadnych problemow.
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-03-2015, 17:08   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


http://olx.pl/oferta/kask...html#68bb627c5e

Takie kaski ma moja załoga, co kjs słysze że są do dupy i że od nowej serii SMT w takich nie dopuszcza...
żeby było śmiesznie mierzyłem kask OMP Star XL i mnie uwiera :/ a większego nie ma ehh
 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 05-03-2015, 12:25   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


Kask powinien mieć minimum homologacje E i koniec tematu. Ma jedziesz, nie ma to nie jedziesz. Chyba że są jakieś regionalne obostrzenia, ale wtedy są niezgodne z regulaminem KJS 2015.

Co do OMP to fajny jest, ale na małe główki. Model XL nadal jest dla dzieci, może ciut większych. Musiałem do zwracać. Ale co ciekawe Sparco XL już pasował. Ma podobno ciut cieńsze wnętrze i pasuje. A OMP zatrzymał mi się na uszach.
_________________
Max9 - Michal
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-09-2015, 22:02   
   Bolid: sc young


podepnę się trochę do tematu BK

mam auto bez klatki i narazie zamierzam startować tylko w imprezach gdzie nie jest wymagana

mam teraz pasy 3" schroth ale nie da sie już z metek nic odczytać na temat homologacji, fotel to chyba monza race, drugi i tak muszę chyba wymienić bo mam tam seryjny pas a fotel nie ma przelotek na pasy ramienne

pytanie czy takie fotele no-name jak te mają szansę przejść:
http://olx.pl/oferta/fote...D5-ID6Rppp.html
http://bajpolmotosport.ol...D5-ID6RpHJ.html
http://olx.pl/oferta/fote...D5-ID6RrYJ.html
http://bajpolmotosport.ol...D5-ID6RpHJ.html

i do tego jakieś pasy 3" np. http://bajpolmotosport.ol...D5-ID7uK7r.html

czy lepiej poszukać czegoś z homologacją drogową, foteli z homologacją E nie znalazłem do tej pory na internetach, a już trochę szukam
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-09-2015, 22:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Foteli kubełkowych z homologacją E nie znajdziesz bo takich nie ma. Na BK nie będą się czepiać, bo większość na takich jeździ. W tym roku mieli wprowadzić przepisy, że fotele nawet w KJSach mają mieć homologacje E lub FIA (aktualną albo utraconą), wiele osób wówczas rzuciło się na kupowanie foteli z utraconym homo i wyprzedawanie zwykłych. Ale po wielu protestach amatorów zniesiono te przepisy i fotele nie muszą mieć homo E. Pasy natomiast praktycznie wszystkie (nawet te najtańsze) mają homologację E, a przynajmniej mają metki z taką homologacją. Jeśli masz metkę z homologacją ale jest nieczytelna to ja bym się nie przejmował, każdy sędzia na BK będzie wiedział przecież, że wszystkie pasy schrotha mają homologację i nie powinien robić żadnych problemów.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-09-2015, 09:57   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Szelkowe pasy bardzo rzadko mają homologację E. Bo tylko takie, które są wypinane guzikiem mogą taką mieć. Większość szelkowych pasów jest wypinana przez pokrętło i nie mają E. Ale nigdy nie słyszałem, żeby na BK się przyczepili za brak takiej homologacji.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum