BK szczegóły |
Autor |
Wiadomość |
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-07-2014, 16:57 BK szczegóły
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
Proszę Was napiszcie na co Panowie zwracają uwagę podczas BK przed KJS.
Parę dni temu kupiłem auto stąd jeszcze nigdy nie miałem okazji uczestniczyć, a nie chciałby być niedopuszczony do pierwszej imprezy.
Słyszałem, że stopki klatki prócz przyspawania powinny być przekręcone (ja mam tylko pospawane) jeśli to prawda to jakimi śrubami i ile na stopę?
Jak sprawdzany jest numer VIN? czy wystarczy czytelna tabliczka znamionowa czy tłoczenie w podłodze również musi być odsłonięte. Poprzedni właściciel zamalował całe wnętrze na biało...
Pozdro |
|
|
|
|
T.R.S
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Lis 2012 Posty: 54 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-07-2014, 18:57
Bolid: SC 1.1 |
|
|
Generalnie BK zależy po pierwsze czy jest to impreza PZM czy też "prywatna". W PZM najczesciej dowalaja sie o głupoty... na prywatach bardziej z głową jest bk lub tez jest dla picu... no i także zależy na jakiego "delegata" trafisz - czy na normalnego, czy na goscia który uwalil auto na pzmowskim kjsie za zapinki na masce
Co z najważniejszych rzeczy - tak , stopki powinny być przykręcone do nadwozia i na to patrzą, także np na Lwie kłodzkim panowie sprawdzają ogólne wykonanie klatki bezpieczeństwa ( bo niektórzy tak posmarkane maja w furach że strach w tym jezdzic..) Wiadomo, otulinki na klatke.
Sprawdzane jest dosc czesto mocowanie fotela, oraz homologacja na pasach i fotelach i ich stan - u nas w okolicy musi być na nich albo "E" drogowa, lub utracona bądź aktualna FIA - wiec z chińczykami jest cieżko - to na imprezach pzm - na prywatnych sprawdzane jest mocowanie i jego solidność - do homo sie nie czepiaja
sprawdzane są także gaśnice, czy aktualne są oraz trójkąt, apteczka. Ostatnio na imprezie w furach z klatką i kubłami sprawdzali czy są nożyki do cięcia pasów.
Jeżeli chodzi o vin itp to nie sprawdzali mi tego wogóle, jedyne to co sprawdzali to czy jest OC aktualne oraz NNW, przegląd i czy auto jest na ciebie, czy na kogos innego - jak na innego właściciela to musisz mieć zgodę na użycie go w KJS ( tez w pzm - pisze sie na kolanie takie cos i jazda )
Generalnie co impreza to bk inne tak z mojego doświadczenia - najlepiej popytac kogos kto jechał już w imprezie w której chcesz wystartować, czy maja komisarze "napinkę" i robia z kjsu badanie jak w WRC czy jest normalnie i z głową. Jeśli jedziesz na prywatna impreze i masz auto zrobione z głową (pamietaj, ty w nim siedzisz, i robisz wszystko dla siebie i swojego bezpieczeństwa, a ten zał. J taki wcale głupi nie jest jak niektórzy twierdzą jadąc na kjs z fotelem przytwierdzonym do szyn na trytytki) to raczej na pewno nie masz sie co bac |
_________________ https://www.facebook.com/SolarTransRally
|
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-07-2014, 19:44
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
W mojej ocenie fura jest przygotowana dość starannie i z głową.
Swoja drogą dziwią mnie takie akcje jak wspomniane przez Ciebie uwalenie auta o zapinki na masce przecież taki dodatek zwiększa bezpieczeństwo. Ja również mam takie zapinki na masce.
Gaśnicę faktycznie muszę sprawdzić bo auto długo stało i nie wiem jaki ma termin.
Klatka poza brakiem śrub ( ile powinno być, jaka średnica, klasa, czy jest istotne po której stronie jest łeb śruby a po której nakrętka?) wygląda na masywną dobrze pospawaną. Otuliny są.
Wnętrze pozbawione luźnych przedmiotów, trójkąt, gaśnica, apteczka i koło zapasowe przymocowane.
Fotele kubły na szynach przykręcone na śrubach na imbus. Swoją drogą pasy mają homo E a kubły nie sprawdziłem. Czytałem tu gdzieś na forum, że żadne kubły nie mają E ewentualnie wygasła FIA. Prawda to?
Boczki drzwi z jakiegoś lekkiego materiału z tyłu goła blacha.
Deska flokowana.
Dodatkowo wyłącznik prądu w środku i na zewnątrz na dole lewego słupka.
Co do VIN w takim razie nie będę go szukał z papierem ściernym w ręce.
Co w przypadku nie przejścia BK, przepada kasa i resztę imprezy oglądamy z pozycji kibica? |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-07-2014, 19:54
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
W mojej ocenie fura jest przygotowana dość starannie i z głową.
Swoja drogą dziwią mnie takie akcje jak wspomniane przez Ciebie uwalenie auta o zapinki na masce przecież taki dodatek zwiększa bezpieczeństwo. Ja również mam takie zapinki na masce.
Gaśnicę faktycznie muszę sprawdzić bo auto długo stało i nie wiem jaki ma termin.
Klatka poza brakiem śrub ( ile powinno być, jaka średnica, klasa, czy jest istotne po której stronie jest łeb śruby a po której nakrętka?) wygląda na masywną dobrze pospawaną. Otuliny są.
Wnętrze pozbawione luźnych przedmiotów, trójkąt, gaśnica, apteczka i koło zapasowe przymocowane.
Fotele kubły na szynach przykręcone na śrubach na imbus. Swoją drogą pasy mają homo E a kubły nie sprawdziłem. Czytałem tu gdzieś na forum, że żadne kubły nie mają E ewentualnie wygasła FIA. Prawda to?
Boczki drzwi z jakiegoś lekkiego materiału z tyłu goła blacha.
Deska flokowana.
Dodatkowo wyłącznik prądu w środku i na zewnątrz na dole lewego słupka.
Co do VIN w takim razie nie będę go szukał z papierem ściernym w ręce.
Co w przypadku nie przejścia BK, przepada kasa i resztę imprezy oglądamy z pozycji kibica? |
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 15-07-2014, 07:21
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Jeżeli odma jest puszczona poza układ ssący to dobrze aby na końcu był zamocowany jakiś zbiorniczek (chociażby butelka). |
|
|
|
|
e51
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 35 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 15-07-2014, 09:47
Bolid: none |
|
|
każde badanie jest inne..
ostatnio czepili się cc za brak prawdziwej rejestracji z przodu tylko naklejka imitująca a następny w kolejce lancer w ogóle bez niczego z przodu przeszedł bez problemu :):) |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-07-2014, 23:29
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
W Poznaniu zanim wjedziesz na tor badają decybele. 96 max + po znajomości jeden w ramach błędu pomiarowego.
W temacie zapinek - jesli były bez osłony mieli prawo się czepiać. Taka nie zasłonięta zapinka w razie kontaktu z pieszym elegancko go potnie.
Tablice rejestracyjne - jeśli są dojazdówki to chyba logiczne, że muszą być. Jeśli impreza na zamkniętym obiekcie to wolna amerykanka. U mnie np część zdejmuje żeby w razie czego ubezpieczyciel nie widział gdzie auto przyładowało
Co do trytek - http://rajdy.eu/images/ga..._624_468_70.jpg
Generalnie T.R.S. trafił w sedno - zależy na jakiego "badacza" trafisz. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-07-2014, 10:18
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Grunt to nie wdawać się w dyskusję z kontrolerem nawet jak nie ma racji. Ostatnio jak byłem w Radomiu na torze to kontroler chciał jakiś dowód potwierdzający posiadanie "homologacji" na klatkę . w przypadku braku homologacji trzeba było podpisać oświadczenie, że klatka jest niehomologowana i bierzemy udział na własną odpowiedzialność W takich sytuacjach lepiej zacisnąć zęby i nie wdawać się w dyskusję. W końcu startujemy w tych imprezach, po to żeby się pościgać a nie douczać kontrolerów. |
|
|
|
|
T.R.S
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Lis 2012 Posty: 54 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2014, 17:28
Bolid: SC 1.1 |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Grunt to nie wdawać się w dyskusję z kontrolerem nawet jak nie ma racji. Ostatnio jak byłem w Radomiu na torze to kontroler chciał jakiś dowód potwierdzający posiadanie "homologacji" na klatkę . w przypadku braku homologacji trzeba było podpisać oświadczenie, że klatka jest niehomologowana i bierzemy udział na własną odpowiedzialność W takich sytuacjach lepiej zacisnąć zęby i nie wdawać się w dyskusję. W końcu startujemy w tych imprezach, po to żeby się pościgać a nie douczać kontrolerów. |
Hehehe, klatka musi byc zgodna z załącznikiem J jakby coś, nie musi posiadać homologacji jak umiesz to możesz ja w stodole wyspawać i jeśli bedzie zgodna w każdym calu to i w WRC cię powinni dopuścic.
Jeżeli jest auto niedopuszczone przez BK do startu - to niestety, kasa przepada i to właśnie jest cały ból. W tym roku na jednej imprezie organizator troche chyba pomyślał i "podratował" sie tym iż auta które nie przeszły BK poleciały jako 0, lub bez pomiaru pod warunkiem iż w miare popoprawiali to co było spieprzone ...
Generalnie nie ma reguły, na BK panowie czasami takie głupoty gadają że masakra, i takie wymysły tworzą że tego nie ogarniesz - dwa przykłady: na jednym KJS pan kazał mi pasy na krzyż założyć z tyłu... na drugiej ten sam pan kategorycznie kazał mi pasy przepiąć bo na krzyż to niebezpiecznie... Druga sytuacja - KJS pod PZMEM i gaśnica nie mogła być zamontowana na metalową obejmę (gdzie 2 tygodnie wcześniej tak kazali to zamontować) i auto by nie pojechało...pan z bk kazał cos wymyslić bo jak nie to do widzenia. No i się wymyśliło: 4 trytytki i do tego klamerka odcieta nożem od plecaka (taki zatrzask plastikowy) i z tego zrobione zapięcie do gaśnicy - pan z BK był bardzo zadowolony i cytuję" widzicie, jak się chce to można zrobić to tak jak należy żeby było bezpiecznie..." no comment
Tak to niestety wygląda - jednym słowem komisarze maja nieograniczoną możliwość "interpretacji" przepisu. A że czesto ( w imprezach PZM) chcą pokazac ze sa wyrocznia to cyrki sie z tego robią |
_________________ https://www.facebook.com/SolarTransRally
|
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 26-07-2014, 12:28
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zapytam jeszcze konkretnie o kajtki w Tychach tzw SMT. Przed nami 03.08.2014 SMT 5 runda, ma to być mój pierwszy KJS, ale zastanawiam się czy zapisywać bo na stronie głównej jest informacją o kontroli głośności wydechu....
Czy jest ktoś tu kto startuje w Tychach na SMT i podpowie czy faktycznie to mierzą??
Ja mam przy 3tys obrotów 98dB a przy odcince 118dB |
|
|
|
|
zieluny
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 26-07-2014, 16:55
Bolid: sc sporting |
|
|
Włóż w wydech taką siatkę metalową ja na to mówię zmywak I jest dużo ciszej a po BK wyciągasz i tyle... |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
|
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 26-07-2014, 18:52
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
zieluny napisał/a: | Włóż w wydech taką siatkę metalową ja na to mówię zmywak I jest dużo ciszej a po BK wyciągasz i tyle... |
z ta uwagą że auto mogą skontrolować także w każdej chwili trwania imprezy. Nie raz widziane na imprezach |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-07-2014, 14:57
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Nikogo na forum nie ma kto jeździ w SMT SERIOOO ? |
|
|
|
|
zieluny
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 27-07-2014, 18:08
Bolid: sc sporting |
|
|
U nas nie robią środkowego BK... A zawsze możesz powiedzieć że w trakcie próby coś się zdupcyło |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
|
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 04-08-2014, 09:08
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
BK na SMT 2014:
- brak boczków z tyłu
- uwagi do mocowania fotela kierowcy szefo stwierdził że muszę tam jakiś dwuteownik dać, chodzi o tylne zewnętrzne mocowania szyn, albo zamknąć profil
- mocowanie koła zapasowego bo nie jest idealnie przez środek pas transportowy
- zaizolowanie plusa na aku
- kaski z allegro za 100zł sztuka z homo E20 powiedział że lipa i żeby były chociaż OMP....
- mocowanie gaśnicy, ma być pod nogami pilota na leżąco
- dB nie mierzyli |
|
|
|
|
|