BK szczegóły |
Autor |
Wiadomość |
Max9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 33 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-09-2015, 09:59
Bolid: SC jeszcze 1.1 |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Szelkowe pasy bardzo rzadko mają homologację E. Bo tylko takie, które są wypinane guzikiem mogą taką mieć. Większość szelkowych pasów jest wypinana przez pokrętło i nie mają E. Ale nigdy nie słyszałem, żeby na BK się przyczepili za brak takiej homologacji. |
Musi mieć E lub FIA / utracona FIA. Chińczyki nie są przepuszczane. Może Witek czy Królewski raz przymknie oko, ale ostrzegają że kolejnym razem musi być jakakolwiek homologacja. |
_________________ Max9 - Michal
|
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21-09-2015, 10:25
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Max9 napisał/a: |
Musi mieć E lub FIA / utracona FIA. Chińczyki nie są przepuszczane. Może Witek czy Królewski raz przymknie oko, ale ostrzegają że kolejnym razem musi być jakakolwiek homologacja. |
A to sory za wprowadzenie w błąd. Dwa lata temu sporo jeździłem na chińczykach i się nikt nie czepiał. W tegorocznym regulaminie rzeczywiście jest wymóg E lub FIA. |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-09-2015, 10:25
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Szelkowe pasy bardzo rzadko mają homologację E. Bo tylko takie, które są wypinane guzikiem mogą taką mieć. Większość szelkowych pasów jest wypinana przez pokrętło i nie mają E. Ale nigdy nie słyszałem, żeby na BK się przyczepili za brak takiej homologacji. |
No to może faktycznie te tanie z klamrą centralną nie mają homo E, takich nigdy nie miałem. Na pewno większość pasów z przyciskiem ma. Dokupiłem ostatnio dla pasażera pasy nowe za 80zł niefirmowe i mają naszywkę z homologacją. Jeśli tak jest jak piszesz to w takim razie jeśli chodzi o pasy z klamrą to należy szukać z utraconą bądź aktualną homologacją FIA. Bo pasy akurat muszą mieć albo drogową albo FIA, przynajmniej wg aktualnego regulaminu KJS, a w praktyce to jest różnie, u mnie nigdy nie szukali metki na pasach podczas BK. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Max9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 33 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-09-2015, 10:30
Bolid: SC jeszcze 1.1 |
|
|
zapis od tego roku, wielki szum o to był. Też miałem chińczyka i poszedł do śmieci i miałem bezsensowne dodatkowe koszta
Generalnie homologacja musi być. Jaka i jak się tam znalazła to nie ma znaczenia. Chyńczyki też mają homologacje, ale trzeba dopłacić za metkę kilkanaście złotych. Niestety nie da się tego dokupić, tylko trzeba kupić nowy zestaw. Chyba że ma się sprawną szwaczkę. |
_________________ Max9 - Michal
|
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21-09-2015, 11:08
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
hehe. Rzeczywiście na Allegro można kupić za 259zł 6 pkt pasy z metką FIA Sabelta, Sparco, Takata do wyboru do koloru Coś czuję, że niedługo będzie można kupić chińskie kołnierze hans |
_________________
|
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 21-09-2015, 21:02
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
metka zdrowia nie uratuje i radze nabywać sprawdzone produkty a nie jakieś gówno nie wiadomego pochodzenia. |
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-2015, 06:51
Bolid: sc young |
|
|
jakaś porada gdzie można szukać 3" pasów z utraconą fia?
jeździłem wczoraj w 2" z homologacją drogową, były to wprawdzie jakieś najtańsze racingi i te 2" to porażka, jakbym jechał w sznurkach. Jedyne 3" z homologacją drogową jakie znalazłem to omp i kosztują 350 pieniędzy więc może za ten hajs dałoby sie kupić coś z utraconą homologacją FIA |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-09-2015, 11:13
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
konzi szukaj na giełdzie na rajdy.hoga.pl albo na fejsbuku grupa "Rajdowe graty", tam się sporo tego przewija. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:44
Bolid: sc young |
|
|
będę wspawywał płytki do mocowania pasów, tylko nie wiem ile, które otwory seryjne mozna wykorzystać? |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 12:04
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wspawujesz tylko dwie płytki (po jednej dla kierowcy i pasażera) w tunelu środkowym. W przypadku pasów 4 punktowych boczne pasy mocujesz z jednej strony do wspawanej płytki a z drugiej do seryjnego mocowania pasa kierowcy/pasażera. Pasy naramienne z tyłu mocujesz do klatki (jeśli masz) albo do seryjnych tylnych mocowań pasów. Z tyłu są 3 otwory do mocowania pasów, więc o jeden za mało, ale można wykorzystać mocowania tylnej kanapy (tam są po dwa otwory z każdej strony na śrubę taką jak do pasów bezpieczeństwa). Chociaż w tym przypadku nie wiem czy jest to do końca zgodne z przepisami, ale u mnie na BK absolutnie nikt się nie czepiał. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 17:26
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tak, dokładnie, te w nadkolu. Tam są 3 otwory, dwa M8 i jeden większy do którego ja mocowałem pasy. Na BK dodatkowo powiedzieli mi że tylne pasy muszą być mocowane na krzyż, więc jeśli chodzi np o fotel kierowcy to prawy pas ramienny mam zamocowany do nadkola a lewy do tylnego mocowania pasów bezpieczeństwa. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-11-2015, 19:52
Bolid: sc young |
|
|
tak właśnie robię
mam jeszcze jeden problem, gdzieś nie pamiętam gdzie, wyczytałem, że przelotki w fotelu powinny być powyżej barków, szukam intensywnie foteli, a w każdym mam problem bo jak dosunę tyłek do końca fotela to mam zawsze barki powyżej dolnej krawędzi przelotek, nie jestem wysoki 175cm a tylko w jakimś bimarco było ok, czy to ma rzeczywiście znaczenie? |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 14-11-2015, 22:00
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
tak ,ma znaczenie. Nawet po dłuższej jeździe w zapiętych pasach których przelotki będziesz miał za nisko będziesz miał obolałe obojczyki. teraz wyobraź sobie dzwon z takim set'upem |
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-11-2015, 22:16
Bolid: sc young |
|
|
dzięki za potwierdzenie, według tego co wyczytałem to przy dzwonie można nawet obojczyki połamać węc cóż... szukam dalej, póki co to nie wiem kto sie mieści w te kubły... |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
|