Bierze olej. |
Autor |
Wiadomość |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:31
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Gdy odmulaliśmy firmówkę 900+lpg to na samym wstępie wymieniliśmy:
- olej z filtrem,
- filtr powietrza,
- świece i przewody,
- filtr paliwa
po rozgrzaniu silnika, oczywiście na benzynie pełny but do odcięcia na pierwszych trzech biegach a na 4 do oporu i tak po kilku dniach zaczął troszkę lepiej jeździć oczywiście wszystko w granicach rozsądku żeby uszczelki nie wydmuchało zagazowane 900 a 1.1 nie ma co porównywać bo różnica jest masakryczna na korzyść 1.1 |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 03-02-2014, 17:00
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Tak kilka dni go butowaliście ?
Beprzesady czyli np: 1 do 30, 2 do 60-70, 3 do 90-100, 4 opór ?
Przy butowanie to gaz w podłoge czy prawie w podłodze ?
Zrobiłem zdjęcia świeć lecz ich nie mierzyłem. Świece były wykręcane od lewej strony do prawej, jak się stoi przodem do auta. Świece były nowe zakładane przy zakładaniu LPG, czyli rok temu, jakieś 20k km temu. Auto stało od wczoraj nie odpalane. Kompresji jeszcze nie mierzyłem, nie dorwałem manometru.
saper94 U mnie nie ma check'a, jedynie co to może marchewa. Ale ona nigdy mi się nie zapaliła.
Pierwsza świeca od lewej:
1
1
Druga świeca od lewej:
2
2
Trzecia świeca:
3
3
Czwarta świeca:
4
4 |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-02-2014, 20:40
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Świece złom. Wymień je. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-02-2014, 20:49
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dokładnie, wymień te świece |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 03-02-2014, 21:06
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Na jakie polecacie wymienić ? NGK ? Na tych świecach nie było za dużo napisane, jedynie jakieś numery i JAPAN.
Rotax24Okeej. Mówisz że dobre ? Czyli mam zmienić tą przerwe na 0.9 ? Czym najlepiej to zmienić ? Żeby nie zepsuć haha |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2014, 21:20
|
|
|
Trudno powiedzieć czy dobre moim zdaniem lepsze od NGK BPR6E i gorsze od Champion RN9YCC porównywalne z BERU Z20
Przerwę ustaw przy pomocy szczelinomierza i płaskiego śrubokręta - wkręć ręką do momentu aż oprze się uszczelka i dociągnij kluczem max. 2/3 obrotu.
ustawienie przerwy:
wkręcanie:
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-02-2014, 22:33
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Gorsze świece widziałem, zaklejone tak że silnik nie chciał odpalić, albo wypalone elektrody... Jednak Twoje wyglądają kilka razy gorzej od tych bosh co z sejka wywalilem po nie wiadomo nawet jakim przebiegu |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 03-02-2014, 22:38
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Jutro myślę że dorwę ten manometr i zmierzę kompresje. Jakieś rady co do mierzenia kompresji ?
Po szkole rozejrze się możę po sklepach za świecami, popytam za tymi NGK i DENSO. |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-02-2014, 22:47
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
bierz denso, najlepsze swiece do tego auta |
_________________
 |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 03-02-2014, 22:48
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
rotax24, przerwa ma być w silnikach 1.1 ustawiona zawsze na 0,9 mm? |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2014, 22:51
|
|
|
z0mek napisał/a: | rotax24, przerwa ma być w silnikach 1.1 ustawiona zawsze na 0,9 mm? | - w 899 ma być 0,9mm a w 1,1 Spi - 0,9mm 1,1Mpi od 10.2004 ---> 1,0mm (gwint 12mm) |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 04-02-2014, 01:29
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
rotax24 napisał/a: | z0mek napisał/a: | rotax24, przerwa ma być w silnikach 1.1 ustawiona zawsze na 0,9 mm? | - w 899 ma być 0,9mm a w 1,1 Spi - 0,9mm 1,1Mpi od 10.2004 ---> 1,0mm (gwint 12mm) |
Sprawdzę u siebie czy mam faktycznie 0,9mm Dzięki |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 04-02-2014, 14:33
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Dorwałem manometr ! Zmierzyłem kompresje, lecz szczerze mówiąc nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem. Auto nagrzane(wiem bo jeździłem po mieście trochę i stojąc w korku wentylator nawet się załączył), odpalane na benzynie podczas próby kompresji. Wykręcałem świece, wkręcałem manometr i odpalałem go na kilka sekund i gasiłem. Manometr ręcznie wkręcałem ile się dało. Mierzone od lewej strony jak się stoi przed autem.
1 od lewej
2 od lewej
3 od lewej
4 od lewej
I co wy na to ? Kompresja wynosi 7 bar ?
Coś mi się zdaje że pomiar musze jeszcze raz zrobić. : /
Idę odpiąć akumulator i go naładować bo nie wiem w jakim jest stanie. Jutro ponowię próbe pomiaru kompresji. Którym bezpiecznikiem/przekaźnikiem odłącza się pompe paliwa ? Tym pod maską ? |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-02-2014, 21:22
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
zegarek900 napisał/a: | wkręcałem manometr i odpalałem go na kilka sekund i gasiłem. Manometr ręcznie wkręcałem ile się dało. Mierzone od lewej strony jak się stoi przed autem.
|
Tak się nie robi.
Aku naładowany na max, wykręcasz WSZYSTKIE świece, potem wkręcasz końcówkę manometru w kolejne otwory, pedał gazu i sprzęgła w podłogę i kręcisz rozrusznikiem aż ciśnienie nabije na max i przestanie rosnąć. Powtarzasz dla każdego z cyl. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|