FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierze olej.
Autor Wiadomość
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 03-02-2014, 13:31   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Gdy odmulaliśmy firmówkę 900+lpg to na samym wstępie wymieniliśmy:

- olej z filtrem,
- filtr powietrza,
- świece i przewody,
- filtr paliwa :!:

po rozgrzaniu silnika, oczywiście na benzynie pełny but do odcięcia na pierwszych trzech biegach a na 4 do oporu i tak po kilku dniach zaczął troszkę lepiej jeździć :roll: oczywiście wszystko w granicach rozsądku żeby uszczelki nie wydmuchało :wesoly: zagazowane 900 a 1.1 nie ma co porównywać bo różnica jest masakryczna na korzyść 1.1 :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-02-2014, 17:00   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Tak kilka dni go butowaliście ?
Beprzesady czyli np: 1 do 30, 2 do 60-70, 3 do 90-100, 4 opór ?
Przy butowanie to gaz w podłoge czy prawie w podłodze ?
Zrobiłem zdjęcia świeć lecz ich nie mierzyłem. Świece były wykręcane od lewej strony do prawej, jak się stoi przodem do auta. Świece były nowe zakładane przy zakładaniu LPG, czyli rok temu, jakieś 20k km temu. Auto stało od wczoraj nie odpalane. Kompresji jeszcze nie mierzyłem, nie dorwałem manometru. :(
saper94 U mnie nie ma check'a, jedynie co to może marchewa. Ale ona nigdy mi się nie zapaliła.

Pierwsza świeca od lewej:
1
1

Druga świeca od lewej:
2
2

Trzecia świeca:
3
3

Czwarta świeca:
4
4
_________________


899->1242->?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 03-02-2014, 20:40   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Świece złom. Wymień je.
_________________
Moje Seicento
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-02-2014, 20:49   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dokładnie, wymień te świece
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2014, 21:02   

Możesz spróbować Denso W20EPR-U - skoryguj je na 0,9mm i wymieniaj co 15kkm (LPG) :wink:
http://allegro.pl/swiece-...3870512696.html
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-02-2014, 21:06   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Na jakie polecacie wymienić ? NGK ? Na tych świecach nie było za dużo napisane, jedynie jakieś numery i JAPAN.

Rotax24Okeej. Mówisz że dobre ? Czyli mam zmienić tą przerwe na 0.9 ? Czym najlepiej to zmienić ? Żeby nie zepsuć :D haha
_________________


899->1242->?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2014, 21:20   

Trudno powiedzieć czy dobre :wink: moim zdaniem lepsze od NGK BPR6E i gorsze od Champion RN9YCC porównywalne z BERU Z20 :wink:
Przerwę ustaw przy pomocy szczelinomierza i płaskiego śrubokręta - wkręć ręką do momentu aż oprze się uszczelka i dociągnij kluczem max. 2/3 obrotu.
ustawienie przerwy:

wkręcanie:
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-02-2014, 22:33   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Gorsze świece widziałem, zaklejone tak że silnik nie chciał odpalić, albo wypalone elektrody... Jednak Twoje wyglądają kilka razy gorzej od tych bosh co z sejka wywalilem po nie wiadomo nawet jakim przebiegu :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 03-02-2014, 22:38   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Jutro myślę że dorwę ten manometr i zmierzę kompresje. Jakieś rady co do mierzenia kompresji ?
Po szkole rozejrze się możę po sklepach za świecami, popytam za tymi NGK i DENSO.
_________________


899->1242->?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-02-2014, 22:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


bierz denso, najlepsze swiece do tego auta
_________________

 
 
z0mek 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 03-02-2014, 22:48   
   Bolid: Odpychające się 95KM


rotax24, przerwa ma być w silnikach 1.1 ustawiona zawsze na 0,9 mm?
_________________
dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry

Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2014, 22:51   

z0mek napisał/a:
rotax24, przerwa ma być w silnikach 1.1 ustawiona zawsze na 0,9 mm?
- w 899 ma być 0,9mm a w 1,1 Spi - 0,9mm 1,1Mpi od 10.2004 ---> 1,0mm (gwint 12mm)
 
 
z0mek 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 04-02-2014, 01:29   
   Bolid: Odpychające się 95KM


rotax24 napisał/a:
z0mek napisał/a:
rotax24, przerwa ma być w silnikach 1.1 ustawiona zawsze na 0,9 mm?
- w 899 ma być 0,9mm a w 1,1 Spi - 0,9mm 1,1Mpi od 10.2004 ---> 1,0mm (gwint 12mm)


Sprawdzę u siebie czy mam faktycznie 0,9mm :) Dzięki :wink:
_________________
dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry

Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65
 
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 04-02-2014, 14:33   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Dorwałem manometr ! Zmierzyłem kompresje, lecz szczerze mówiąc nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem. Auto nagrzane(wiem bo jeździłem po mieście trochę i stojąc w korku wentylator nawet się załączył), odpalane na benzynie podczas próby kompresji. Wykręcałem świece, wkręcałem manometr i odpalałem go na kilka sekund i gasiłem. Manometr ręcznie wkręcałem ile się dało. Mierzone od lewej strony jak się stoi przed autem.



1 od lewej
2 od lewej
3 od lewej
4 od lewej

I co wy na to ? Kompresja wynosi 7 bar ?

Coś mi się zdaje że pomiar musze jeszcze raz zrobić. : /
Idę odpiąć akumulator i go naładować bo nie wiem w jakim jest stanie. Jutro ponowię próbe pomiaru kompresji. Którym bezpiecznikiem/przekaźnikiem odłącza się pompe paliwa ? Tym pod maską ?
_________________


899->1242->?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 04-02-2014, 21:22   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


zegarek900 napisał/a:
wkręcałem manometr i odpalałem go na kilka sekund i gasiłem. Manometr ręcznie wkręcałem ile się dało. Mierzone od lewej strony jak się stoi przed autem.


Tak się nie robi. :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Aku naładowany na max, wykręcasz WSZYSTKIE świece, potem wkręcasz końcówkę manometru w kolejne otwory, pedał gazu i sprzęgła w podłogę i kręcisz rozrusznikiem aż ciśnienie nabije na max i przestanie rosnąć. Powtarzasz dla każdego z cyl.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum