FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierze olej.
Autor Wiadomość
qbic 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2014, 08:52   
   Bolid: seicento 899 ccm / rok 2001 / LPG LandiRenzo


i mierzy się na zimnym silniku.
_________________
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 05-02-2014, 11:12   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Nie mierzy się na ciepłym silniku, jak już prędzej pisali.

Gaz w podłogę? Po co? To raczej zbędne, kompresja cały czas jest taka sama.


Wykręc wszystkie świece, odepnij wtyczki od cewek, a wtedy wkrecaj po kolei manometr i na rozruszniku sprawdzaj, opory niewielkie bo reszta cylindrów odprężona będzie :) Tu chodzi o 1-3 obroty wału tylko ;)

Cewki lepiej odpiąć aby po silniku iskra nie poszła przypadkiem, tak dla bezpieczeństwa.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2014, 11:20   

saper94 napisał/a:
Gaz w podłogę? Po co?

saper94 napisał/a:
Tu chodzi o 1-3 obroty wału tylko


Troszkę teorii :wink:
Technika pomiaru:
Stan techniczny silnika, bez jego demontażu, ocenia się na podstawie osiągów samochodu, zużycia paliwa, oleju oraz ciśnienia sprężania w cylindrach. Pomiar stopnia sprężania silnika służy do sprawdzania stopnia zużycia elementów silnika, które maja wpływ na szczelność cylindra tzn. gładzi cylindra, tłoka, pierścieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Wykonanie pomiaru:
- sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów ponieważ mają one wpływ na wynik pomiaru
- po nagrzaniu silnika do temp 70-80C wykręcić wszystkie świece zapłonowe lub wtryskiwacze (niedopuszczalne jest wykonywanie pomiarów na zimnym silniku, ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania)
- całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów. Należy przy tym skorzystać z pomocy drugiej osoby, która wciśnie do oporu pedał przyspieszenia oraz będzie obsługiwała włącznik zapłonu
- przygotować przyrządy do pomiaru: nacisnąć iglice zaworka odpowietrzającego znajdującego się w końcówce przyrządu, sprawdzić początkowe ustawienie wskazówki i w razie potrzeby obracając tarczę z podziałką wyzerować
- końcówkę próbnika wcisnąć w otwór świecy zapłonowej lub wkręcić w otwór wtryskiwacza, zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia
- włączyć rozruszniki i napędzać nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać. W tym czasie wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej ok.100 obr/min. Warunkiem uzyskania takiej prędkości obrotowej silnika jest całkowicie naładowany akumulator samochodu. Przy mniejszej prędkości obrotowej zbyt duży jest wpływ nieszczelności między tłokiem a cylindrem na wartość ciśnienia, które może okazać się zaniżone
- po wyłączeniu rozrusznika odczytać wskazania na próbniku.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 05-02-2014, 11:36   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


rotax24, z tą przepustnicą nie wiedziałem nawet i nie wiem ile w tym prawdy, kiedyś sprawdzę czy to coś zmienia ;)

Ile ludzi tyle teorii, ja mierzę tak jak dziadek uczył, czyli kilka obrotów, bez ruszania przepustnicy. Jak długo kręciłem to gadał że kompresji w ten sposób więcej nie nabije sobie :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2014, 12:27   

saper94 napisał/a:
z tą przepustnicą nie wiedziałem nawet i nie wiem ile w tym prawdy, kiedyś sprawdzę czy to coś zmienia
- ja też :wesoly: ale tak zalecają mądrzejsi od nas :wink:
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-02-2014, 17:08   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Dziś znów mierzyłem kompresje, mam nadzieje że dobrze. Zrobiłem jak mówiliście, wyciągłem wszystkie świece, odpiął dopływ benzyny. Wkręcałem manometr i kręciłem przez chwile do nabicia wyniku. Silnik był ciepły, przejechałem się po mieście. Akumulator chyba nie mam w najlepszej kondycji ponieważ nie chciał się naładować na max, chyba że prostownik jest nie halo. Kable mam janmory, dziś dopatrzyłem. Nagrałem też krótki filmik z pracy silnika, jak go wsadzę na neta gdzieś to wrzucę tu link do niego.
Mierzone od lewej strony jak się stoi przed autem.

1 od lewej
2 od lewej
3 od lewej
4 od lewej
_________________


899->1242->?
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 05-02-2014, 17:16   
   Bolid: Seicento Young


rotax24 napisał/a:
Technika pomiaru:
Stan techniczny silnika, bez jego demontażu, ocenia się na podstawie osiągów samochodu, zużycia paliwa, oleju oraz ciśnienia sprężania w cylindrach. Pomiar stopnia sprężania silnika służy do sprawdzania stopnia zużycia elementów silnika, które maja wpływ na szczelność cylindra tzn. gładzi cylindra, tłoka, pierścieni oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Wykonanie pomiaru:
- sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luzy zaworów ponieważ mają one wpływ na wynik pomiaru
- po nagrzaniu silnika do temp 70-80C wykręcić wszystkie świece zapłonowe lub wtryskiwacze (niedopuszczalne jest wykonywanie pomiarów na zimnym silniku, ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania)
- całkowicie otworzyć przepustnice w celu uzyskania lepszego napełnienia cylindrów. Należy przy tym skorzystać z pomocy drugiej osoby, która wciśnie do oporu pedał przyspieszenia oraz będzie obsługiwała włącznik zapłonu
- przygotować przyrządy do pomiaru: nacisnąć iglice zaworka odpowietrzającego znajdującego się w końcówce przyrządu, sprawdzić początkowe ustawienie wskazówki i w razie potrzeby obracając tarczę z podziałką wyzerować
- końcówkę próbnika wcisnąć w otwór świecy zapłonowej lub wkręcić w otwór wtryskiwacza, zwracając szczególną uwagę na zachowanie szczelności tego połączenia
- włączyć rozruszniki i napędzać nim silnik tak długo, aż wskazówka manometru nie przestanie się przesuwać. W tym czasie wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej ok.100 obr/min. Warunkiem uzyskania takiej prędkości obrotowej silnika jest całkowicie naładowany akumulator samochodu. Przy mniejszej prędkości obrotowej zbyt duży jest wpływ nieszczelności między tłokiem a cylindrem na wartość ciśnienia, które może okazać się zaniżone
- po wyłączeniu rozrusznika odczytać wskazania na próbniku.

Normalnie jakbym książkę czytał do przedmiotu "Silniki pojazdów samochodowych" :))
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-02-2014, 17:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no silnik igła :)
_________________

 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-02-2014, 17:29   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Dobre wyniki wyszły ? To jest jakieś 11 bar ? Może i igła ale na filmiku słychać że coś klepie. Dziś jak tak stałem to nie nawet czy nie ze skrzyni te dźwięki się wydobywają. To jak niby kompresja ok, to dalej szukac czemu oleju trochę ubywa i muł jest. Wrzuce filmik na yt zaraz.
_________________


899->1242->?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2014, 17:30   

Rollo1323 napisał/a:
Normalnie jakbym książkę czytał do przedmiotu "Silniki pojazdów samochodowych"
- bardzo słuszne skojarzenie ponieważ ten fragment wkleiłem dokładnie stąd - http://www.sciaga.pl/teks...ach_spalinowych - w celu rozwiania wątpliwości Sapera co do niby bezsensownego zalecenia wciśnięcia gazu do oporu podczas dokonywania pomiaru - sam również o tym nie wiedziałem ale zawsze zanim zabiorę głos w temacie gdzie wszystkiego nie jestem pewien to posprawdzam tudzież dokształcę się a jak już się dowiem to podzielę się wiedzą z tymi co "wiedzą wszystko" :D
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-02-2014, 17:42   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Macie tu filmik. jakby link nie działał mówcie odrazu ! Filmik nagrany zaraz po mierzeniu kompresji.

http://www.youtube.com/wa...feature=mh_lolz
_________________


899->1242->?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2014, 17:47   

zegarek900 napisał/a:
Macie tu filmik. jakby link nie działał mówcie odrazu ! Filmik nagrany zaraz po mierzeniu kompresji.

http://www.youtube.com/wa...feature=mh_lolz


Mam wrażenie szczególnie na niskich obrotach "dudniący dźwięk" jakby pracował z przytkanym wydechem :roll:
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-02-2014, 17:51   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Katalizator przypchany ? Ogólnie chyba mam gdzieś lekko nieszczelny wydech, lecz nie wiem do końca. Mi się wydaje jakby gdzieś w okolic skrzyni coś właśnie klepało. Chyba że mi się coś z głową robi. :D
_________________


899->1242->?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-02-2014, 18:46   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


saper94 napisał/a:
z tą przepustnicą nie wiedziałem nawet i nie wiem ile w tym prawdy, kiedyś sprawdzę czy to coś zmienia


Będzie tworzyło się podciśnienie w kolektorze i pomiar będzie przekłamany.

zegarek900 napisał/a:
Macie tu filmik. jakby link nie działał mówcie odrazu ! Filmik nagrany zaraz po mierzeniu kompresji.

http://www.youtube.com/wa...feature=mh_lolz


Nakur**ają koła zębate w skrzyni biegów. W skrzyniach C.526 to jest częste, nawet rzekłbym, że normalne. Pod koniec filmiku wyraźnie słychać skrzynię. Możesz w tym jeździć i nic się nie stanie. Rozbierałem taką skrzynię i nie było prawie w ogóle opiłków na magnesie, a stukała dokładnie tak samo jak Twoja. Na oko była idealna, ale podejrzewam, że stukanie jest spowodowane nadmiernym luzem międzyzębnym pierwszego biegu. Na 10000000% nie są to łożyska. Nie usunąłem tej usterki, bo po prostu jest to nieopłacalne i skrzynia wyleciała. A co do braku mocy: wymontuj katalizator i wszystko to co jest za nim, potem sprawdź osiągi.
_________________
Moje Seicento
 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-02-2014, 19:44   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Dodam jeszcze że 5 bieg mi swiszczy/gwizda. To mogę spokojnie z tym jeździć mówisz ? A co z tym poborem oleju, skoro kompresja jest ok. Powywaleniu kata nie bede miał żadnych skutków ubocznych ?
_________________


899->1242->?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum