FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierze olej.
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2014, 07:42   

Łukasz napisał/a:
nigdy bym nie pomyslal, ze olej oryginalny to taka sama ściema jak olej silnikowy....
- tutaj jest dawca "oryginału" fordowskiego:


cena w detalu wynosi 34zł :wink: zawartość to 85% HC i 5% PAO
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-02-2014, 12:28   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rotax24, najlepsze jest to, że niektóre skrzynie IB5 nie mają korka spustowego :cool: kumasz ? takie lobby producenta, bo niby się nie wymienia oleju przekładniowego. trzeba albo wyciągać półośkę, albo wężykiem, albo przy sciągnięciu skrzyni zlać olej

paranoja :lol:

jeszcze raz dzięki za info i polecenie super oleju ;-)
_________________

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 07-02-2014, 12:45   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


rotax24, a jakbym chciał dolać jakiegoś oleju do skrzyni, nie wymieniać, to co mógłbym kupić na dolwkę? ;) Olej na 99% oryginalny jeszcze, o ile w serwisie Fiata kiedyś nie wymienili, w co wątpię bo kilka lat nie jest już serwisowany. I napisz jak możesz ile wchodzi, to się zastanowię czy całego od razu nowego nie zalać ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2014, 12:57   

saper94 - wchodzi 2,4l a awaryjnie dolewkę możesz zrobić dowolnym olejem przekładniowym nawet 80w90 byle GL5 lub GL4/GL5 :wink:
ps.jak dolewka nie będzie wieksza niż 0,5l to nawet silnikowy 10w40 wystarczy.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 07-02-2014, 13:12   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Silnikowego nie ma co lać, skoro ceny podobne :D Muszę sprawdzić ile go ubyło...
Wielkie dzięki za pomoc :ok:
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2014, 20:29   

Łukasz napisał/a:
bo niby się nie wymienia oleju przekładniowego
- właśnie to stwierdzenie jest najlepsze :wink: olej przechowywany w szczelnie zamkniętym opakowaniu w temperaturze od +5 do +30 stopni jeżeli jest na bazie HC to jego okres przydatności wynosi 3 lata natomiast jeżeli bazą jest PAO to okres ten sięga maksymalnie 5 lat - po tym czasie ulega rozkładowi baza i kolejno dodatki a w pierwszej kolejności fosfor który jest oprócz cynku najważniejszy ze względu na siłę styczną którą musi wytrzymać film olejowy bez zerwania - więc reasumując,skąd nagle ten sam produkt dostaje nadprzyrodzonych właściwości i pomimo zdecydowanie gorszego środowiska jak praca w przekładni gdzie podczas skoków termicznych i rozrzedzania przez wodą nie wspominając o degradacji wiskozatora nagle uzyskuje dożywotni okres przydatności :wink: jeżeli olej straci przydatność zgodnie z okresem przechowywania po 3 latach to w skrzyni będą to 2 lata :!: dlatego nie wierzcie w zalecenia piszących książki obsługi pojazdu i teorie o słynnej dożywotności produktu głoszone przez mechaników bo ani jednym ani drugim absolutnie nie zależy żeby Wasze skrzynie działały poprawnie i wbrew ich interesom jak najdłużej !!!
Ostatnio zmieniony przez rotax24 07-02-2014, 20:59, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-02-2014, 20:38   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


pełna zgoda.

co do tego, dlaczego w postach ludzi się znajdowały takie, żeby tego nie tykać bo gorzej chodzą biegi - to faktycznie, jeśli zmienili specyfikacje i wlewamy 75w-90 zamiast oryginalnego 75w-80 to niestety nie pozostanie to bez wpływu na pracę skrzyni. tylko jak o tym przekonać uzytkowników albo mechanikow :) jak nawet ASO zaleca zostawić ten olej w spokoju :)
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2014, 20:55   

Łukasz napisał/a:
jak nawet ASO zaleca zostawić ten olej w spokoju
- właśnie :wink: im szczególnie zależy na trwałości skrzyni skoro praktycznie znikomy odsetek użytkowników aut 10 letnich i starszych korzysta z ich usług.
Różnica w lepkości pomiędzy sae 75w80 a sae 75w90 jest analogiczna jakbyśmy porównali sae 0w30 z 5w40 w olejach silnikowych więc różnica jest ogromna i musi to znaleźć odzwierciedlenie w pracy przekładni :wink: jeszcze lepiej sytuacja wygląda w skrzyniach 6 biegowych z serii MMT6 z najnowszego Galaxy - tam oprócz smarowania zanużeniowo-rozbryzgowego jeszcze jest pompa oleju która przez odpowiednie dysze podaje olej na synchronizatory :wink: tam zalanie 75w90 było by równoznaczne z brakiem smarowania :wesoly:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-02-2014, 21:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


na wiosnę wymieniam olejek ;-) dzięki za fachową pomoc :twisted:
_________________

 
 
zegarek900 
Bywalec

Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: Będzin
Wysłany: 07-02-2014, 23:37   
   Bolid: SC 1.2 8v LPG


Jednak te dziwne " klepanie " u mnie pochodzi ze skrzyni. Dziś byłem u mechanika i powiedział mi że za diagnozę czy uszczelniacze są walnięte chce 120zł. A jak zapytałem wrazie czego ile za wymianę tego i robotę powiedział 500 :shock: . To sobie pomyślałem że wole sprzedać to dołożyć 500, dozbierać i kupić 1.2 :D . Narazie z tym bedę tak jeździł bo tragedii w sumie nie ma i zacząłem nabierać większe zaufanie do silnika, bo jakoś od zawsze myślałem że jest albo zarżnięty albo przytarty. W skrzyni postaran wymienić się olej i zobaczymy. I możliwe że przy butowaniu głośno chodzi auto przez skrzynie właśnie ? Zawsze jakoś myślałem że to silnik i bałem sie żeby się nie rozsypał. Jeszcze mam tak że na postoju na biegu jałowym puszczając sprzęgło dość normalnie lub szybko jest taki charakterystyczny dźwięk coś w stylu jakby "klepnięcia". Też mnie to zastanawia. I chciałbym sobie sprzęgło wyregulować bo mam wrażenie że wysoko bierze. Brać się za to czy dać sobie spokój ?
_________________


899->1242->?
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 08-02-2014, 00:32   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Łukasz napisał/a:
rotax24, najlepsze jest to, że niektóre skrzynie IB5 nie mają korka spustowego :cool: kumasz ? takie lobby producenta, bo niby się nie wymienia oleju przekładniowego. trzeba albo wyciągać półośkę, albo wężykiem, albo przy sciągnięciu skrzyni zlać olej

paranoja :lol:

jeszcze raz dzięki za info i polecenie super oleju ;-)


Korka nie mają to fakt, ale wystarczy wykręcić jeden kołek i olej zlatuje.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 08-02-2014, 01:41   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


zegarek900, u mnie też jest to klepniecie, ale myślę że to norma, po prostu części się stykają ze sobą i stad ten odgłos tak myślę... wysoko też mi łapie ale nie ruszam, za dużo zabawy, bo słaby dostęp a mi to nie szkodzi :)) W Oplu po zakupie regulowalem bo ktoś źle to zrobił, ale tam mam na widoku i full miejsca na ręce :D
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-02-2014, 07:13   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


luckyboy, dzięki, właśnie czytałem, że jakąś długą śrubę odkręcamy i git - tylko skąd ja taką długą fajkę wezmę ;-)
_________________

 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 08-02-2014, 10:46   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Łukasz napisał/a:
luckyboy, dzięki, właśnie czytałem, że jakąś długą śrubę odkręcamy i git - tylko skąd ja taką długą fajkę wezmę ;-)


Nie trzeba żadnej fajki, wystarczy klucz oczkowy, ten kołek mocno tam nie trzyma.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-02-2014, 12:44   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


faktycznie, ja już tak się do nasadowych przyzwyczaiłem że płaskie i oczkowe dla mnie to zło, ale dobry oczkowy nie jest zły
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum