Bierze olej. |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2014, 07:42
|
|
|
Łukasz napisał/a: | nigdy bym nie pomyslal, ze olej oryginalny to taka sama ściema jak olej silnikowy.... | - tutaj jest dawca "oryginału" fordowskiego:
cena w detalu wynosi 34zł zawartość to 85% HC i 5% PAO |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-02-2014, 12:28
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rotax24, najlepsze jest to, że niektóre skrzynie IB5 nie mają korka spustowego kumasz ? takie lobby producenta, bo niby się nie wymienia oleju przekładniowego. trzeba albo wyciągać półośkę, albo wężykiem, albo przy sciągnięciu skrzyni zlać olej
paranoja
jeszcze raz dzięki za info i polecenie super oleju |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-02-2014, 12:45
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rotax24, a jakbym chciał dolać jakiegoś oleju do skrzyni, nie wymieniać, to co mógłbym kupić na dolwkę? Olej na 99% oryginalny jeszcze, o ile w serwisie Fiata kiedyś nie wymienili, w co wątpię bo kilka lat nie jest już serwisowany. I napisz jak możesz ile wchodzi, to się zastanowię czy całego od razu nowego nie zalać |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2014, 12:57
|
|
|
saper94 - wchodzi 2,4l a awaryjnie dolewkę możesz zrobić dowolnym olejem przekładniowym nawet 80w90 byle GL5 lub GL4/GL5
ps.jak dolewka nie będzie wieksza niż 0,5l to nawet silnikowy 10w40 wystarczy. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-02-2014, 13:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Silnikowego nie ma co lać, skoro ceny podobne Muszę sprawdzić ile go ubyło...
Wielkie dzięki za pomoc |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2014, 20:29
|
|
|
Łukasz napisał/a: | bo niby się nie wymienia oleju przekładniowego | - właśnie to stwierdzenie jest najlepsze olej przechowywany w szczelnie zamkniętym opakowaniu w temperaturze od +5 do +30 stopni jeżeli jest na bazie HC to jego okres przydatności wynosi 3 lata natomiast jeżeli bazą jest PAO to okres ten sięga maksymalnie 5 lat - po tym czasie ulega rozkładowi baza i kolejno dodatki a w pierwszej kolejności fosfor który jest oprócz cynku najważniejszy ze względu na siłę styczną którą musi wytrzymać film olejowy bez zerwania - więc reasumując,skąd nagle ten sam produkt dostaje nadprzyrodzonych właściwości i pomimo zdecydowanie gorszego środowiska jak praca w przekładni gdzie podczas skoków termicznych i rozrzedzania przez wodą nie wspominając o degradacji wiskozatora nagle uzyskuje dożywotni okres przydatności jeżeli olej straci przydatność zgodnie z okresem przechowywania po 3 latach to w skrzyni będą to 2 lata dlatego nie wierzcie w zalecenia piszących książki obsługi pojazdu i teorie o słynnej dożywotności produktu głoszone przez mechaników bo ani jednym ani drugim absolutnie nie zależy żeby Wasze skrzynie działały poprawnie i wbrew ich interesom jak najdłużej |
Ostatnio zmieniony przez rotax24 07-02-2014, 20:59, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-02-2014, 20:38
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
pełna zgoda.
co do tego, dlaczego w postach ludzi się znajdowały takie, żeby tego nie tykać bo gorzej chodzą biegi - to faktycznie, jeśli zmienili specyfikacje i wlewamy 75w-90 zamiast oryginalnego 75w-80 to niestety nie pozostanie to bez wpływu na pracę skrzyni. tylko jak o tym przekonać uzytkowników albo mechanikow jak nawet ASO zaleca zostawić ten olej w spokoju |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2014, 20:55
|
|
|
Łukasz napisał/a: | jak nawet ASO zaleca zostawić ten olej w spokoju | - właśnie im szczególnie zależy na trwałości skrzyni skoro praktycznie znikomy odsetek użytkowników aut 10 letnich i starszych korzysta z ich usług.
Różnica w lepkości pomiędzy sae 75w80 a sae 75w90 jest analogiczna jakbyśmy porównali sae 0w30 z 5w40 w olejach silnikowych więc różnica jest ogromna i musi to znaleźć odzwierciedlenie w pracy przekładni jeszcze lepiej sytuacja wygląda w skrzyniach 6 biegowych z serii MMT6 z najnowszego Galaxy - tam oprócz smarowania zanużeniowo-rozbryzgowego jeszcze jest pompa oleju która przez odpowiednie dysze podaje olej na synchronizatory tam zalanie 75w90 było by równoznaczne z brakiem smarowania |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-02-2014, 21:36
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
na wiosnę wymieniam olejek dzięki za fachową pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 07-02-2014, 23:37
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Jednak te dziwne " klepanie " u mnie pochodzi ze skrzyni. Dziś byłem u mechanika i powiedział mi że za diagnozę czy uszczelniacze są walnięte chce 120zł. A jak zapytałem wrazie czego ile za wymianę tego i robotę powiedział 500 . To sobie pomyślałem że wole sprzedać to dołożyć 500, dozbierać i kupić 1.2 . Narazie z tym bedę tak jeździł bo tragedii w sumie nie ma i zacząłem nabierać większe zaufanie do silnika, bo jakoś od zawsze myślałem że jest albo zarżnięty albo przytarty. W skrzyni postaran wymienić się olej i zobaczymy. I możliwe że przy butowaniu głośno chodzi auto przez skrzynie właśnie ? Zawsze jakoś myślałem że to silnik i bałem sie żeby się nie rozsypał. Jeszcze mam tak że na postoju na biegu jałowym puszczając sprzęgło dość normalnie lub szybko jest taki charakterystyczny dźwięk coś w stylu jakby "klepnięcia". Też mnie to zastanawia. I chciałbym sobie sprzęgło wyregulować bo mam wrażenie że wysoko bierze. Brać się za to czy dać sobie spokój ? |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 08-02-2014, 00:32
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Łukasz napisał/a: | rotax24, najlepsze jest to, że niektóre skrzynie IB5 nie mają korka spustowego kumasz ? takie lobby producenta, bo niby się nie wymienia oleju przekładniowego. trzeba albo wyciągać półośkę, albo wężykiem, albo przy sciągnięciu skrzyni zlać olej
paranoja
jeszcze raz dzięki za info i polecenie super oleju |
Korka nie mają to fakt, ale wystarczy wykręcić jeden kołek i olej zlatuje.
 |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 08-02-2014, 01:41
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
zegarek900, u mnie też jest to klepniecie, ale myślę że to norma, po prostu części się stykają ze sobą i stad ten odgłos tak myślę... wysoko też mi łapie ale nie ruszam, za dużo zabawy, bo słaby dostęp a mi to nie szkodzi W Oplu po zakupie regulowalem bo ktoś źle to zrobił, ale tam mam na widoku i full miejsca na ręce |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-02-2014, 07:13
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
luckyboy, dzięki, właśnie czytałem, że jakąś długą śrubę odkręcamy i git - tylko skąd ja taką długą fajkę wezmę |
_________________
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 08-02-2014, 10:46
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Łukasz napisał/a: | luckyboy, dzięki, właśnie czytałem, że jakąś długą śrubę odkręcamy i git - tylko skąd ja taką długą fajkę wezmę |
Nie trzeba żadnej fajki, wystarczy klucz oczkowy, ten kołek mocno tam nie trzyma. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-02-2014, 12:44
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
faktycznie, ja już tak się do nasadowych przyzwyczaiłem że płaskie i oczkowe dla mnie to zło, ale dobry oczkowy nie jest zły |
_________________
 |
|
|
|
 |
|