Bierze olej. |
Autor |
Wiadomość |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 05-02-2014, 19:47
Bolid: Seicento Young |
|
|
zegarek900 napisał/a: | Dodam jeszcze że 5 bieg mi swiszczy/gwizda. |
Przyjedź do mnie, radia nie trzeba nawet bo tak ładnie skrzynia sobie gra póki biegi wchodzą to nie ma się co przejmować |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-02-2014, 19:50
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
zegarek900, może olej wali od góry, uszczelniacze zaworowe ? Kata spokojnie możesz wyciąć i sprzedać. W miejsce kata wstawić rurę ,lub samą obudowę katalizatora ,co by problemu na przeglądzie nie było. Ja wycinałem i w 9secie i w 1.1 i na przeglądzie nawet się nie zapytali o katalizator. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:16
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Hahaha no to ladnie. Mnie trochę zaczyna już to irytowac że tak powiem. Wsteczny czasem się tam odezwie ale póki co inne biegi ok wchodzą. Jest sens wymieniać olej w skrzyni ? A uszczelniacze jak sprawdzić ? Bez rozbierania się nie obejdzie ? Czyli te klepanie to skrzynia i olac to ? Kata w najbliższych dniach wywale i tyle. |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:24
|
|
|
zegarek900 napisał/a: | Jest sens wymieniać olej w skrzyni ? | - a skąd przecież ta mineralka z Tuteli jest dożywotnia
ps. sprawdzałeś czy w ogóle jest tam jeszcze olej |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:30
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
rotax24 napisał/a: | zegarek900 napisał/a: | Jest sens wymieniać olej w skrzyni ? | - a skąd przecież ta mineralka z Tuteli jest dożywotnia
ps. sprawdzałeś czy w ogóle jest tam jeszcze olej |
Czuje ukryty przekaz tej wiadomości . U mamy w CC jak mi się wylał ze skrzyni olej to czarny jak nie wiem co. . No przyznam że tam mnie jeszcze nie było i zamierzam to sprawdzić. |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:44
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
rotax24, masz wiedzę niesamowitą przyznaję. Przyjemnie się czyta Twoje posty a nie jak niektórzy z wiedzą na poziomie giełdy samochodowej
dawiddawidowski, zdecydowanie nie tylko Tobie |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 05-02-2014, 21:16
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
200ml to mi na 1k km bierze . No to uzbieram trochę pieniążków i wymienię ten olej w skrzyni. Może ktoś jest na forum co by się podjął wymiany uszczelniaczy zaworowych ? Popieram wypowiedz wyżej, odpowiedzi na prawdę są na wysokim poziomie i wiedza co niektórych jest bardzo bogata. Przeczytam ten post o tym oleju i pomysle. Jak bym pojechał na jakiś warsztat żeby mi sprawdzili czy faktycznie uszczelniacze są walniete muszę im coś płacić ? Jak tak to orientuje się ktoś mniej więcej ile ? Bo jak narazie to sprawa stoi na tych uszczelniaczach. Rozejrze się ile ten olej u mnie w sklepach kosztuje i najwyżej wymienie. Jeszcze tylko sobie poszukam ile oleju wchodzi do skrzyni, bo nie jestem pewien czy 1.5 czy 2.5 litra. |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-02-2014, 22:06
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
widzicie, na forum forda znowu odradzają wymianę - piszą, że instrukcja forda podaje, że olej w skrzyni jest dożywotni a uzupełniać tylko ubytki, nawet pisali że nowy oryginalny olej i biegi wchodzą ciężej
ale wątpie w to wszystko u siebie wymienie może latem, choć litr kosztuje 65 zł ori |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2014, 22:31
|
|
|
Łukasz napisał/a: | ale wątpie w to wszystko u siebie wymienie może latem, choć litr kosztuje 65 zł ori |
i bardzo słusznie - to jest oryginał fordowski - http://www.ford-esklep.pl...WSD-M2C200-C/53 a dostawcą oryginalnych produktów serwisowych jest Castrol ten 75w90 to Castrol Syntrans Transaxle który w opakowaniu sygnowanym przez forda kosztuje 2 razy więcej - najlepszym olejem przekładniowym do Focusa MK1 z normą M2C200 jest ten produkt - http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html i takim skrzynie zalewano na pierwsze napełnienie ale od 2006 jak podpisano umowę z Castrolem zaczęto stosować 75w90 - lepkość zupełnie chybiona do tej skrzyni i jeżeli ktoś ma MK1 i zmienia na teraźniejszy "oryginalny" produkt to właśnie od razy zauważa pogorszenie pracy skrzyni ponieważ wygląda to analogicznie jakby do skrzynki w seitku zalał 80w90 - niestety ale jest to identyczny przypadek jak z olejami serwisowymi do Volkwagena gdzie za 1l serwis sobie życzy 75zł i dostajemy w srebrnym opakowaniu z logiem VAG nie inaczej jak Castrola Edge Professional z normą VW 504.00/507.00 gdzie w detalu ten sam Castrol kosztuje 120 zł za 4l - tak się zarabia niesamowitą kasę na produktach stricte serwisowych |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-02-2014, 22:51
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
poprostu szok...........
czyli omijac oryginalny fordowski na rzecz fuchsa i będzie miód gitara ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2014, 22:54
|
|
|
Niestety tak a sytuacja z olejem silnikowym wygląda analogicznie
Tutaj mamy "oryginał":
a tutaj mamy to co jest w "oryginale":
ps. myślałem że Wiesz
Z Fuchsa Sintofluid 75w80 Będziesz zadowolony i na rynku Europejskim nie znajdziesz zbieżnego jakościowo "ekwiwalentu" - jedyny dostępny "estrowy" 75w80 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-02-2014, 23:39
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
z olejem silnikowym - wiedziałem że tw to HC, ale przekładniowy - nigdy... kiedy pytałem uzytkownikow nigdy bym nie pomyslal, ze olej oryginalny to taka sama ściema jak olej silnikowy....
wielkie dzieki !
teraz ze spokojem wymienie olej w skrzyni |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 06-02-2014, 01:00
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Ja jestem ciekaw czy w sejku w skrzyni mam jeszcze olej... bo gdzieś tam cieknie z półosi niewiele, ale jednak i może jeszcze gdzieś, a od nowego nikt nie ruszał tam nic i nie zaglądał Teraz zarabiam jako tako to może zainwestuje i wymienię lub doleje na wiosnę |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
|