ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 07-07-2013, 11:56
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
tylko powiedz mi.. co taki zwykły, szary człowieczek ma z tego zrozumieć
ja widzę, że jest 5/40, spełnia wymagania klasowe i producenckie.. na prawdę nie jeżdżę samochodem z tak delikatnym silnikiem, że +1% więcej czy mniej czegoś mi go zajeździ... znam niejeden samochód jeżdżący na platinumce, który ma grubo ponad 200tys. i (o dziwo) nadal nie miał remontu i nie trzeba dolewać litra na 100Km (a może ze szklankę od wymiany do wymiany).
Fajnie, że masz wiedzę w tych sprawach, ale nie musisz od razu straszyć (bo jak to inaczej nazwać ) użytkowników, że jeżdżą na kujawskim |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 07-07-2013, 11:57
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
szary1977 napisał/a: | biznesik napisał/a: | przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna |
No i chyba tak jest bo robiłem już kilka fiacików (punto, seicento itp) kture miały niskie przebiegi a po wymianie uszczelniaczy i pierścionków ból ustał. I niektóre nawet nie kopciły. |
też miałem autko z małym przebiegiem a po wymianie tych rzeczy ubytki oleju spadły o 95% |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-07-2013, 13:48
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
W instrukcji obslugi jest napisane:
Orientacyjne zuzycie maksymalne oleju silnikowego wynosi 400gramów na 1000km.
W pierwszym okresie uzytkowania, silnik znajduje sie w fazie docierania, po przejechaniu 5000- 6000 km zuzycie oleju powinno ustabilizowac sie.
Ostrzezenie: Zuzycie oleju zalezy od stylu jazdy i warunkow uzytkowania samochodu.
Wiec jak dalem mu troche w kosc te 800km to mogl troche zgubic oleju |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-07-2013, 14:16
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
taak to od wymiany do wymiany silnik wypiłby wg tego cały olej to jest maksymalne - normalnie silnik naprawde bierze mało oleju jeśli nie jest coś uszkodzone. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2013, 16:10
|
|
|
biznesik napisał/a: | Orientacyjne zuzycie maksymalne oleju silnikowego wynosi 400gramów na 1000km. | - to jest brednia wypisywana przez każdego producenta żeby uniknąć odpowiedzialności i wymian gwarancyjnych
Linda napisał/a: | tylko powiedz mi.. co taki zwykły, szary człowieczek ma z tego zrozumieć | - no tylko tyle że jest przepięknie robiony w bambuko przez producenta oleju silnikowego i kupuje pełny syntetyk a w bańce ma zwykłą mineralkę która sztucznie uzyskała rozpiętość z 15w40 do 5w40 dzięki dowalonemu wiskozatorowi a tym samym niższą trwałość i więcej osadów od zwykłej sae 15w40 - taki już jestem że nie lubię być oszukiwany z kolei skoro przebieg jest tak niski i silnik żłopie tą "platinumkę" to chyba coś jest nie tak dlaczego mój z przebiegiem 85kkm nie żłopie ani grama 0w40
a już bez związku z tematem wspomnę jeszcze o pasowaniu silnika - mianowicie dla silnika 1.1 luz nominalny (czop-panewka) na korbowodzie wynosi 0,025-0,040 czyli zgodnie z doborem lepkości gdzie tenże luz jest głównym kryterium można do tego silnika bez szkody dla panewek stosować olej 5w20 - dokładnie 5w20 i nic się nie stanie - jeszcze jako ciekawostkę dodam że silnik diesla produkowany przez naszą "andorię" dokładnie model CT90 ma ten luz w zakresie od 0,042 do 0,092 i producent dopuszcza użycie lepkości 0w40 więc proszę nie pisać że silnik fiata jest archaiczny i należy go zalewać jakimś siuwaksem
ps. jeszcze info dla posiadaczy silników "899" tam pasowanie wynosi od 0.025 do 0,074 więc również lepkość zarówno 5w30 jak i 0w40 temu silnikowi nie zaszkodzi - dlatego nie trzeba zalewać do niego miodku 15w40 i słuchać w nieskończoność klepiącej hydrauliki ale o tym wam mechanicy nie powiedzą bo od wielu lat siedzą w kanale i przegapili moment w którym świat poszedł do przodu - bez urazy dla Kolegów mechaników z naszego forum |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-07-2013, 17:30
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
to jaki olej najbardziej pewny bedzie? Czy Valvoline moze byc, Castrol albo moze Selenie najlepiej? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2013, 17:41
|
|
|
biznesik napisał/a: | to jaki olej najbardziej pewny bedzie? Czy Valvoline moze byc, Castrol albo moze Selenie najlepiej? | - niezręcznie byłoby namawiać Cię na konkretną markę bo ktoś powie że to marketing + handel
ale możesz sam wybrać po prostu inny 5w40 i zobaczysz czy jest jakaś różnica a jeżeli miałbym wybierać coś z producentów przez ciebie wymienionych to osobiście żadnego bym nie wybrał no może ostatecznie "valvoline" |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-07-2013, 17:50
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
to dlaczego ten przez Ciebie podany wczesniej jest najlepszy? Takiego masz zalenego? A Elfa lub Motula bys wybral?
http://galonoleje.pl/skle...ro-5w40-4l.html |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2013, 19:16
|
|
|
- zaraz mi Linda głowę urwie ale dobrze - dlatego go poleciłem bo w bardzo dobrej cenie masz olej faktycznie pełnosyntetyczny z zawartością "polialfaolefiny" na poziomie 70% a dlatego tak tanio bo Neste jest jedynym producentem tej bazy olejowej w Europie i oleje konkurencji z podobnym składem już są wiele droższe dlatego że ową bazę muszą od Neste wpierw zakupić natomiast z Elfa jedyny prawdziwy syntetyk to ten - http://galonoleje.pl/skle...ch-5w30-4l.html - tylko lepkość jak dla Ciebie wydaje mi się niepotrzebna a Motul z porządnym składem to jedynie X-MAX lub X-LITE a tutaj cena za baniak 5l to wydatek ok.200zł co również mija się z celem następny po Neste warty uwagi jest ten ale jak widzisz już droższy niestety - http://galonoleje.pl/skle...ch-5w40-4l.html
ps. ja mam zalany ten - http://galonoleje.pl/skle...ro-0w40-4l.html |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-07-2013, 15:21
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
dzis zalalem nowy olej http://galonoleje.pl/skle...ch-5w40-4l.html bede testowal czy cos sie zmienia w ubytkach |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2013, 18:35
|
|
|
- no to teraz na forum jest już nas dwóch co jeżdżą na pełnym syntetyku |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-07-2013, 18:47
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | - no to teraz na forum jest już nas dwóch co jeżdżą na pełnym syntetyku |
Tobie nic nie bierze oleju ani grama nie dolewasz? Taki jasny zółty jest ze ciezko bylo mi stwierdzic na bagnecie w sloncu gdzie on jest i niestety do maksa nalalem na styk
Ten platinum co zlalem to caly czarny byl jak cholera a to nie cale 3tys zrobilem na nim, moze dlatego ze ostatnią wymiane przed nim zeszly wlsciciel robil 15tys temu w ASO na Selenie 10K
PS. jak nie bedzie nic bral oleju to nigdy juz nie wleje jakiegos oszukanego syntetyka |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2013, 19:00
|
|
|
nic a nic zalałem przy wymianie do "max" i po 8kkm nadal jest "max" a lepkość 0w40 - teraz wlałem do silnika estrową płukankę na tak zwane ostatnie 3kkm przed kolejną wymianą bo jest to bardziej bezpieczne niż te płukanki które się wlewa na 15 minut przed zlaniem oleju - takie coś http://archoil.pl/produkt/ar2300/ - dodaje się tego w proporcji 1:30 i można do wymiany przejechać 3kkm - to taka przygotówka do zalania na przyszłą zimę Motula X-LITE - http://galonoleje.pl/skle...te-0w30-5l.html |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:44
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 a ten co zalalem to moze tez byc do lpg? czy jakis inny polecasz do lpg? Od tamtej pory nie zauwazylem zeby ubylo oleju ale teraz czeka mnie dlusza trasa i zobaczymy |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2013, 21:51
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax24 a ten co zalalem to moze tez byc do lpg? czy jakis inny polecasz do lpg? Od tamtej pory nie zauwazylem zeby ubylo oleju ale teraz czeka mnie dlusza trasa i zobaczymy | - jak najbardziej przy LPG się sprawdzi - to porządny syntetyk z zawartością 70% PAO - sto razy lepszy od tych badziewi dedykowanych do LPG na bazie HC z temperaturą zapłonu poniżej 210 stopni wyższa temperatura spalania przy LPG dobrze weryfikuje pseudo syntetyki za 70zł
ps.zauważ jakie są ceny olei "racing" które mają wytrzymać "upalanie" gdzie temperatura oleju na "idle" wskazuje ponad 130 stopni
tutaj masz przykład - zerknij na bazę - http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html |
|
|
|
 |
|