FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa oleju a nie ma wycieków
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2013, 21:34   ubywa oleju a nie ma wycieków
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Zauwazylem ze troche musze dolewac oleju, zrobilem teraz trase okolo 800km i dzis sprawdzam olej i mam minimum a bylo na polowie bagnetu, przyznam ze troszke pedzilem chwilami 140 a i nawet ustalilem nowy rekord 160 :grin: Podejzewam ze to przyczyna oleju bo mam zalany 5W40 ale mam maly przebieg tylko 27tys od nowosci :roll: Czy to normalne w sejach?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2013, 22:27   Re: ubywa oleju a nie ma wycieków

biznesik napisał/a:
Zauwazylem ze troche musze dolewac oleju, zrobilem teraz trase okolo 800km i dzis sprawdzam olej i mam minimum a bylo na polowie bagnetu, przyznam ze troszke pedzilem chwilami 140 a i nawet ustalilem nowy rekord 160 :grin: Podejzewam ze to przyczyna oleju bo mam zalany 5W40 ale mam maly przebieg tylko 27tys od nowosci :roll: Czy to normalne w sejach?
raczej nie normalne bo u mnie zrobione na 0w40 już 8kkm i od wymiany gdzie był nalany do max nadal jest max czyli ubytek "0" a również kilka razy zrobił A4 Katowice :arrow: Wrocław gdzie 140 trzymał przez większość drogi a momentami i 170 śmigał - poszukaj przyczyny w jakimś wycieku albo zmień na lepsze 5w40 bo niektóre są identycznie nędzne jak zwykła mineralka 15w40 z jej typowym odparowaniem :wink:
ps.kiedyś miałem zalanego shella helixa ultra 5w40 i brał go jakieś 300ml na 5kkm ale czego można się spodziewać po kaszanie za 76zł za 4 litry - chyba nie syntetyka :rotfl:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2013, 22:31   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


kurcze no nie ma wyciekow :roll: mam platinium zalany
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2013, 22:36   

biznesik napisał/a:
kurcze no nie ma wyciekow :roll: mam platinium zalany
jedyne co mogę poradzić to wymiana tego "platinum" na coś syntetycznego ale w normalnej cenie :arrow: http://galonoleje.pl/skle...ro-5w40-4l.html :ok:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-07-2013, 00:32   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a pewno nie normalne bo mam 5w od nowości 123 tysie na blacie i nie bierze grama oleju co 10 tysi wymiana ( czy grama to nie wiem ale bagnet zostaje w tym samym miejscu plus minus )

zmien tego syntetyka na lepszego i zobaczysz te silniki są idiotoodporne wiec jesli ktos nie piłował na -50 stopniach to jest ok
_________________

 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 06-07-2013, 07:38   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


Prawdopodobnie do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworów.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2013, 09:17   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


szary1977 napisał/a:
Prawdopodobnie do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworów.


przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna :shock:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2013, 09:21   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
biznesik napisał/a:
kurcze no nie ma wyciekow :roll: mam platinium zalany
jedyne co mogę poradzić to wymiana tego "platinum" na coś syntetycznego ale w normalnej cenie :arrow: http://galonoleje.pl/skle...ro-5w40-4l.html :ok:


oki to narazie zmienie ale jak dojezdze do tych 10tys od wymiany to nic sie nie dzieje jak bede pilnowal stanu oleju?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 06-07-2013, 11:18   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


biznesik napisał/a:
przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna :shock:

No i chyba tak jest bo robiłem już kilka fiacików (punto, seicento itp) kture miały niskie przebiegi a po wymianie uszczelniaczy i pierścionków ból ustał. I niektóre nawet nie kopciły.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2013, 17:58   

szary1977 napisał/a:
biznesik napisał/a:
przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna :shock:

No i chyba tak jest bo robiłem już kilka fiacików (punto, seicento itp) kture miały niskie przebiegi a po wymianie uszczelniaczy i pierścionków ból ustał. I niektóre nawet nie kopciły.
- takiej sytuacji również nie można wykluczyć bo przykładowo poprzedni właściciel przywalił miską olejową i zatkał smok pompy i silnik lekko się przytarł,albo świeca była trefna i odłamek porysował gładź cylindra - takie sytuacje się zdarzają ale ale nie straszmy Kolegi :wink: może po prostu ten Orlen jest tak nędzny że przy wysokiej temperaturze nadmiernie się rozrzedza i zostaje przepalany :znudzony:
a może jest w autku wyciek który pojawia się przy rozgrzanym silniku i kapiący olej pęd powietrza zabiera natomiast na postoju na zimno nic nie cieknie :?: miałem taki przypadek w oplu vectrze gdzie olej szybko znikał a w garażu na podłodze żadnej plamki - winowajcą był "dupiaty" filtr oleju który przy wyższym ciśnieniu smarowania puszczał olej na uszczelce :roll: sprawa wyszła jak opel trafił na podnośnik i okazało się że całe podwozie aż błyszczy od oleju (w sumie to też konserwacja) :wesoly:

ps. na razie dolewaj oleju i jeździj później wymień na cuś syntetycznego :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2013, 18:36   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


jakies z 2 miesiace temu przy wymianie filtra powietrza kilka kropelek oleju tam mialem moze to ma jakis wplyw na ubytki? Wtedy po tygodniu jeszcze raz zdjąlem filtr i bylo juz sucho :roll:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2013, 20:26   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


koledzy sparawa taka, ponownie wlasnie zdjąlem filtr powietrza i pociągając za linke gazu zagdądalem do przepustnicy i widze tam troche oleju, co mam robic z tym dalej, odma wygląda na drozną.
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-07-2013, 20:28   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


i wlasnie dlatego ze odma jest drozna to opary olejowe trafiaja do filtra powietrza :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2013, 20:54   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


ale dlaczego teraz jak cieplo to robią sie opary olejowe? czy to po zimie moglo zostac i stoi w przepustnicy? czy kiepski olej platinum 5W40 naprawde taki jest ze taki syf robi :roll:

ktos zalewal takiego platinum?:

http://allegro.pl/platinu...3370220458.html
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2013, 22:38   

biznesik napisał/a:
zagdądalem do przepustnicy i widze tam troche oleju, co mam robic z tym dalej, odma wygląda na drozną.
- to żaden powód do zmartwienia - jakby filtr powietrza był mokry to można wtedy rozpatrywać uszczelniacze zaworowe albo pęknięty pierścień ewentualnie zrysowany cylinder itd....
biznesik napisał/a:
ale dlaczego teraz jak cieplo to robią sie opary olejowe?
to bez znaczenia przecież za temperaturę silnika odpowiada termostat i tak samo w lecie jak i w zimie uzyskasz temperaturę roboczą i efekt odpowietrzenia skrzyni korbowej a jedynie podczas upałów może być tych oparów więcej a przy jeździe bardziej autostradowej najwięcej :wink:
biznesik napisał/a:
czy kiepski olej platinum 5W40 naprawde taki jest ze taki syf robi
- tego nie wiem bo omijam takie wynalazki z daleka a szczególnie takie gdzie na opakowaniu widnieje napis "full syntetic" a w karcie produktu później czytam że 90% składu to "wysoko rafinowany olej mineralny" :wink:
zerknij tutaj - http://www.orlenoil.pl/ol...ETIC-5W-40.html
na samym dole masz plik "pdf" z opisem MSDS - otwórz go i zerknij na 2 stronę do tabeli składu twojego obecnego "platinum" i zobacz czego ma w sobie w ilości 74% - dla ułatwienia powiem tylko tyle że półsyntetyk ma tego nie więcej niż 50% :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum