ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2013, 21:34 ubywa oleju a nie ma wycieków
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Zauwazylem ze troche musze dolewac oleju, zrobilem teraz trase okolo 800km i dzis sprawdzam olej i mam minimum a bylo na polowie bagnetu, przyznam ze troszke pedzilem chwilami 140 a i nawet ustalilem nowy rekord 160 Podejzewam ze to przyczyna oleju bo mam zalany 5W40 ale mam maly przebieg tylko 27tys od nowosci Czy to normalne w sejach? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2013, 22:27 Re: ubywa oleju a nie ma wycieków
|
|
|
biznesik napisał/a: | Zauwazylem ze troche musze dolewac oleju, zrobilem teraz trase okolo 800km i dzis sprawdzam olej i mam minimum a bylo na polowie bagnetu, przyznam ze troszke pedzilem chwilami 140 a i nawet ustalilem nowy rekord 160 Podejzewam ze to przyczyna oleju bo mam zalany 5W40 ale mam maly przebieg tylko 27tys od nowosci Czy to normalne w sejach? | raczej nie normalne bo u mnie zrobione na 0w40 już 8kkm i od wymiany gdzie był nalany do max nadal jest max czyli ubytek "0" a również kilka razy zrobił A4 Katowice Wrocław gdzie 140 trzymał przez większość drogi a momentami i 170 śmigał - poszukaj przyczyny w jakimś wycieku albo zmień na lepsze 5w40 bo niektóre są identycznie nędzne jak zwykła mineralka 15w40 z jej typowym odparowaniem
ps.kiedyś miałem zalanego shella helixa ultra 5w40 i brał go jakieś 300ml na 5kkm ale czego można się spodziewać po kaszanie za 76zł za 4 litry - chyba nie syntetyka |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2013, 22:31
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
kurcze no nie ma wyciekow mam platinium zalany |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2013, 22:36
|
|
|
biznesik napisał/a: | kurcze no nie ma wyciekow mam platinium zalany | jedyne co mogę poradzić to wymiana tego "platinum" na coś syntetycznego ale w normalnej cenie http://galonoleje.pl/skle...ro-5w40-4l.html |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-07-2013, 00:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a pewno nie normalne bo mam 5w od nowości 123 tysie na blacie i nie bierze grama oleju co 10 tysi wymiana ( czy grama to nie wiem ale bagnet zostaje w tym samym miejscu plus minus )
zmien tego syntetyka na lepszego i zobaczysz te silniki są idiotoodporne wiec jesli ktos nie piłował na -50 stopniach to jest ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
szary1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: STA
|
Wysłany: 06-07-2013, 07:38
Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM |
|
|
Prawdopodobnie do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworów. |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2013, 09:17
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
szary1977 napisał/a: | Prawdopodobnie do wymiany pierścienie i uszczelniacze zaworów. |
przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2013, 09:21
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | biznesik napisał/a: | kurcze no nie ma wyciekow mam platinium zalany | jedyne co mogę poradzić to wymiana tego "platinum" na coś syntetycznego ale w normalnej cenie http://galonoleje.pl/skle...ro-5w40-4l.html |
oki to narazie zmienie ale jak dojezdze do tych 10tys od wymiany to nic sie nie dzieje jak bede pilnowal stanu oleju? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
szary1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: STA
|
Wysłany: 06-07-2013, 11:18
Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM |
|
|
biznesik napisał/a: | przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna |
No i chyba tak jest bo robiłem już kilka fiacików (punto, seicento itp) kture miały niskie przebiegi a po wymianie uszczelniaczy i pierścionków ból ustał. I niektóre nawet nie kopciły. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2013, 17:58
|
|
|
szary1977 napisał/a: | biznesik napisał/a: | przy takim przebiegu to musialaby byc jakas wada fabryczna |
No i chyba tak jest bo robiłem już kilka fiacików (punto, seicento itp) kture miały niskie przebiegi a po wymianie uszczelniaczy i pierścionków ból ustał. I niektóre nawet nie kopciły. | - takiej sytuacji również nie można wykluczyć bo przykładowo poprzedni właściciel przywalił miską olejową i zatkał smok pompy i silnik lekko się przytarł,albo świeca była trefna i odłamek porysował gładź cylindra - takie sytuacje się zdarzają ale ale nie straszmy Kolegi może po prostu ten Orlen jest tak nędzny że przy wysokiej temperaturze nadmiernie się rozrzedza i zostaje przepalany
a może jest w autku wyciek który pojawia się przy rozgrzanym silniku i kapiący olej pęd powietrza zabiera natomiast na postoju na zimno nic nie cieknie miałem taki przypadek w oplu vectrze gdzie olej szybko znikał a w garażu na podłodze żadnej plamki - winowajcą był "dupiaty" filtr oleju który przy wyższym ciśnieniu smarowania puszczał olej na uszczelce sprawa wyszła jak opel trafił na podnośnik i okazało się że całe podwozie aż błyszczy od oleju (w sumie to też konserwacja)
ps. na razie dolewaj oleju i jeździj później wymień na cuś syntetycznego |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2013, 18:36
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
jakies z 2 miesiace temu przy wymianie filtra powietrza kilka kropelek oleju tam mialem moze to ma jakis wplyw na ubytki? Wtedy po tygodniu jeszcze raz zdjąlem filtr i bylo juz sucho |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2013, 20:26
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
koledzy sparawa taka, ponownie wlasnie zdjąlem filtr powietrza i pociągając za linke gazu zagdądalem do przepustnicy i widze tam troche oleju, co mam robic z tym dalej, odma wygląda na drozną. |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 06-07-2013, 20:28
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
i wlasnie dlatego ze odma jest drozna to opary olejowe trafiaja do filtra powietrza |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2013, 20:54
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
ale dlaczego teraz jak cieplo to robią sie opary olejowe? czy to po zimie moglo zostac i stoi w przepustnicy? czy kiepski olej platinum 5W40 naprawde taki jest ze taki syf robi
ktos zalewal takiego platinum?:
http://allegro.pl/platinu...3370220458.html |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2013, 22:38
|
|
|
biznesik napisał/a: | zagdądalem do przepustnicy i widze tam troche oleju, co mam robic z tym dalej, odma wygląda na drozną. | - to żaden powód do zmartwienia - jakby filtr powietrza był mokry to można wtedy rozpatrywać uszczelniacze zaworowe albo pęknięty pierścień ewentualnie zrysowany cylinder itd.... biznesik napisał/a: | ale dlaczego teraz jak cieplo to robią sie opary olejowe? | to bez znaczenia przecież za temperaturę silnika odpowiada termostat i tak samo w lecie jak i w zimie uzyskasz temperaturę roboczą i efekt odpowietrzenia skrzyni korbowej a jedynie podczas upałów może być tych oparów więcej a przy jeździe bardziej autostradowej najwięcej
biznesik napisał/a: | czy kiepski olej platinum 5W40 naprawde taki jest ze taki syf robi | - tego nie wiem bo omijam takie wynalazki z daleka a szczególnie takie gdzie na opakowaniu widnieje napis "full syntetic" a w karcie produktu później czytam że 90% składu to "wysoko rafinowany olej mineralny"
zerknij tutaj - http://www.orlenoil.pl/ol...ETIC-5W-40.html
na samym dole masz plik "pdf" z opisem MSDS - otwórz go i zerknij na 2 stronę do tabeli składu twojego obecnego "platinum" i zobacz czego ma w sobie w ilości 74% - dla ułatwienia powiem tylko tyle że półsyntetyk ma tego nie więcej niż 50% |
|
|
|
 |
|