ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-07-2013, 19:52
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Samochod kupilem prawie 10 tys km temu. Nie wiem jaki olej byl wczesniej.
Po zakupie zalalem Mobil 10W40, silnik ma przejechane 71600 km i za chwile zbliza sie wymiana.
Zastanawiam sie nad jakims 5W40 albo jak mowi instrukcja 5W30.
Co ile wymieniac taki olej? Osobiscie nie bardzo wierze w dane instrukcji ze co 20 tys km. Nie za duzo troche?
Moge spuscic stary olej i zalac nowy, czy musze robic jakas plukanke?
Jakiej marki olej polecicie w rozsadnej cenie?
Jakis mobil 5W30 ? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 30-07-2013, 20:32
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Tyle opinii, ile kierowców. Ja najpierw zalałem 10W-40, potem 5W-50, a teraz ma 5W-40 i wrażenia są pozytywne. Oleju, gdyby nie wycieki, nie ubywałoby prawie wcale. Silnik ma przebieg 43 tys. przebiegu. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2013, 21:08
|
|
|
lukaszt112233 napisał/a: | Po zakupie zalalem Mobil 10W40, silnik ma przejechane 71600 km i za chwile zbliza sie wymiana. | - i jak wygląda pobór tego mobila
lukaszt112233 napisał/a: | Zastanawiam sie nad jakims 5W40 albo jak mowi instrukcja 5W30 | - pasowanie silnika dopuszcza jak najbardziej lepkość 5w30 tylko ciężko dobrać coś porządnego w tym przedziale ale jak chcesz 30 to bardziej warte uwagi jest 0w30 - są droższe ale bardziej odporne termicznie od 5w30 i w większości wykonane na lepszej bazie.Lepkość 30 dobrze się sprawdza przy jeździe typowo miejskiej gdzie silnik szczególnie w zimie pokonuje małe odcinki na których trudno uzyskać temperaturę roboczą (błyskawiczne smarowanie po rozruchu).Sam śmigam na 0w40 a na jesieni pójdzie na próbę 0w30.Moja rada jest następująca - skoro nie znasz historii silnika to na pewno będzie bezpieczniej po 10w40 zalać 5w40 i dopiero jak na 5w40 nie będzie ubytków to można kombinować z 0w40 lub 0w30.Również z płukaniem lepiej się wstrzymaj do momentu przejścia z 5w40 na niższe wartości
ps.jeżeli jesteś zainteresowany dość bezpieczną formą przepłukania silnika to polecam ten produkt - http://archoil.pl/produkt/ar2300/ - dodajesz do oleju w proporcji 1:30 jakieś 3kkm przed planowaną wymianą oleju |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-07-2013, 21:50
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Cytat: | i jak wygląda pobór tego mobila |
wyszlo mi okolo 300-350 ml na 8 tys km.
A czym w praktyce rozni sie 5W30 od 5W40 ?
Czytalem specyfikacje mobila 10W40 i 0W40 tez od mobila, zawartosc popiolow wg specyfikacji mniejsza ma 10W40 bo ma 0.9 a 0W40 ma 1.1. Chyba im mniej popiolow tym lepiej? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2013, 22:01
|
|
|
lukaszt112233 napisał/a: | wyszlo mi okolo 300-350 ml na 8 tys km | - to spoko tyle tej mineralki ma prawo naturalnie odparować
lukaszt112233 napisał/a: | A czym w praktyce rozni sie 5W30 od 5W40 ? | - lepkością wysokotemperaturową - niższa lepkość w stosunku do 40 w temperaturze roboczej czyni 30tkę "lekkobieżną" - cieńszy film olejowy stawia mniejszy opór (mniejsze straty) ale również mniejsza odporność na zerwanie filmu olejowego pod dużym obciążeniem - najprościej ujmując 30 lepiej się sprawdza przy delikatnej jeździe miejskiej (lepiej odprowadza ciepło ze względu na większy przepływ oleju)
natomiast 40tka będzie bezpieczniejsza przy jeździe autostradowej,holowaniu przyczepki,ciężkiej nodze
lukaszt112233 napisał/a: | Czytalem specyfikacje mobila 10W40 i 0W40 tez od mobila, zawartosc popiolow wg specyfikacji mniejsza ma 10W40 bo ma 0.9 a 0W40 ma 1.1. Chyba im mniej popiolow tym lepiej? | - tym sobie głowy nie zawracaj - niższa wartość popiołów siarczanowych ma znaczenie jakbyś posiadał filtr DPF albo katalizator trójdrożny TWC - ważne jest że oleje odchudzone z zawartości fosforu,siarki a tym samym cynku w silnikach gdzie producent ich nie zaleca jednak słabiej chronią silnik ale i od tej reguły są wyjątki
bezpieczna wartość popiołów siarczanowych zgodnie z normą ACEA a5/b5 i a3b4 wynosi 1,6 natomiast oleje o obniżonej zawartości popiołów (eko-wynalazki) mają w przypadku spełniania norm C2,C3 poniżej 0,8 a spełniające C1,C4 poniżej 0,6 - czyli midsaps i lowsaps
W twoim przypadku bierzesz pod uwagę oleje "full saps" a nie jest tajemnicą że w olejach wyczynowych właśnie poziom popiołów powyżej 2,0 daje dopiero możliwość podniesienia ich skuteczności ochronnej która jest dla cywilnych olei nieosiągalna.W dzisiejszych czasach niestety ważniejsza jest ochrona przed zapchaniem filtra który służy do spełnienia normy emisji "euro 5" niż ochrona silnika - ciesz się że jeszcze możesz w swoim autku lać bezkarnie oleje wysoko-popiołowe zauważ że dla nowych samochodów z eko-wynalazkami pod maską niestety taka żywotność jaki przebiegi które robili ich poprzednicy są już niestety nieosiągalne
łopatologicznie rzecz ujmując zastosowanie oleju nisko-popiołowego w twoim silniku jest tak uzasadnione jak stosowanie maści na odciski których nie posiadasz |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2013, 17:59
|
|
|
w porównaniu do wcześniej zalanego Valvoline Synpower 5w40 chodził minimalnie ciszej,lepiej wkręcał się na obroty natomiast teraz mam zalany Motul X-LITE 0w30 - http://galonoleje.pl/skle...te-0w30-5l.html z dodatkiem Archoil AR9200 - http://archoil.pl/produkt/ar9200/ - z Neste 0w40 byłem bardzo zadowolony i w lecie pewnie do niego wrócę jak chcesz to możesz go spróbować natomiast przy lpg nie polecam sae30 ciężko teraz porównać Motula z Neste - trzeba zaczekać na pierwsze mrozy
ps.nie sugeruj się odczuciem głośności pracy silnika bo najciszej będzie pracował na mineralnym 20w50 dodatkowo oleje na bazie HC lepiej wyciszają silnik niż oleje PAO a to te właśnie lepiej chronią silnik,jedno mogę stwierdzić na pewno że przy olejach 0w zniknęło charakterystyczne klepanie jakie wiele osób dręczy w Mpi po rozruchu |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-10-2013, 18:49
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
oki czyli ten neste city 5W40 to tez tak samo w pelni syntetyk jak tel liquid moly 5W40? Tego Liguida też troszke mi ubyło musialem dolewac po kawalku, całą tą butle 4 litry wlalem, nie pamietam ile wchodzi przy wymianie ale juz mi sie skonczyla a 9tys zrobione, oczywiscie mowie cala butla razem z wymianą oleju czyli nie wiem chyba z 0,5litra ubylo? olej ucieka mi odmą do przepustnicy i bede wkladal do niej tlumik plomieni moze cos sie zmieni |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2013, 19:13
|
|
|
biznesik napisał/a: | czyli ten neste city 5W40 to tez tak samo w pelni syntetyk jak tel liquid moly 5W40? | - linka wcześniej dałeś do Neste 0w40 natomiast 5w40 też z serii City Pro niestety ale jest olejem "mid saps" spełniającym normę C3 czyli olejem nisko popiołowym do samochodów wyposażonych w filtr DPF lub trójdrożny katalizator TWC - to już "eko" produkt wykastrowany z dodatków ZDDP czyli ma obniżony poziom cynku i fosforu po to żeby obniżyć popioły siarczanowe dla ochrony wspomnianych filtrów niestety kosztem obniżonej ochrony silnika.Liqui Moly SYNTHOIL HIGH 5w40 jest olejem z pełnym pakietem ZDDP i na pewno będzie lepiej chronił panewki i wałek rozrządu odpowiednikiem oleju "full saps" w Neste jest właśnie 0w40 API "SJ" ale jeżeli notujesz ubytki na 5w40 to nie ma sensu przechodzić na 0w40
ps.sprawdź ewentualnie wymień uszczelniacze zaworowe i zrób pomiar ciśnienia sprężania bo jak na Twój przebieg jest to bardzo dziwne a wymiana tłumika płomieni w niczym nie zniweluje przedmuchu do przepustnicy - to nie jest rola tego elementu |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2013, 20:22
|
|
|
dokładnie dlatego że formulacja tego oleju się zmieniła i obecna jest z normą C3 jego wcześniejsza wersja miała specyfikację A3/B4 bez C3 a to robi dużą różnicę
ps.jak twój obecny Liqui Moly otrzyma specyfikację API "SN" to również Ci go odradzę warto jeszcze wspomnieć że specyfikacja C3 również wymusza redukcję wapnia jako dodatku myjącego i obniża TBN do 8 a nasze LPG jest dość zasiarczone i potrafi po 5kkm obniżyć TBN do 2 a to skutkuje zanikiem właściwości neutralizujących kwaśne produkty spalania |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-10-2013, 20:47
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
a co moglbym tanszego a w pelni syntetycznego nalac jak mam lpg? nic tam z silnikiem nie ruszam jak okolo 0,5 litra poszlo na tyle tys to nie ma sensu moim zdaniem |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2013, 21:03
|
|
|
biznesik napisał/a: | a co moglbym tanszego a w pelni syntetycznego nalac jak mam lpg? nic tam z silnikiem nie ruszam jak okolo 0,5 litra poszlo na tyle tys to nie ma sensu moim zdaniem | - fakt 0,5l na 9kkm to niewiele ale czytałem w Twoim innym temacie że nie daje Ci spokoju przedmuch do przepustnicy więc dlatego odradzałem lepkość 0w40 natomiast jeżeli chciałbyś tańszy od LM pełny syntetyk czyli na bazie PAO to jedynie pozostaje ten - http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html - jest tańszy od LM i masz za tą cenę 5 litrów.Poniżej tych kosztów zostają do wyboru oleje HC "hydrokrakowane" ale one też spełniają swoją rolę. Kierując się instalacją LPG dobrze jest wybrać produkt z w miarę wysokim TBN czyli z produktów HC dość dobrym ekwiwalentem będzie Valvoline MaxLife 5w40 - http://galonoleje.pl/skle...fe-5w40-4l.html w klasie olei HC ma dość solidny pakiet dodatków przeciw zużyciowych i TBN 10,5 - na pewno się sprawdzi
ps. oleje hydrokrakowane posiadają gorsze właściwości smarne,nisko i wysokotemperaturowe od olei na bazie PAO natomiast w niewysilonym silniku,wymieniane maksymalnie po 10kkm również spełnią swoją rolę i są warte uwagi.W tej grupie występują produkty przeciętne jak i solidne zawierające bogaty pakiet dodatków przeciw zużyciowych a dodatkowo w grupie HC posiadają bazę opartą na gazie ziemnym a nie na rafinacji oleju mineralnego i stanowią grupę HC+ GTL (gas to liquid) a ta grupa już tylko o włos ustępuje PAO |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2013, 14:21
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 powiedz mi tylko jeszcze ktory Ty filtr oleju bierzesz z Galona? dzieki za pomoc, a co do poboru oleju to mialem przeciętą odme od spodu ciekawe czy to moglo miec wplyw ze spalaniem oleju |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
|