ubywa oleju a nie ma wycieków |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 31-10-2013, 11:06
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Do zużytych Seicento i nie tylko polecam oleje syntetyczne HC(MC), Fuchs np. TITAN CFE MC 10W-40, TITAN SYN MC 10W-40, TITAN CARGO MC 10W40, FUCHS 10W40 TITAN UNIMAX PLUS, a w dobrym stanie serie syntetyczne Supersyn xW-40. Przystępne cenowo i producent na nich nie oszczędza. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2013, 12:26
|
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | FUCHS 10W40 TITAN UNIMAX PLUS, | - szczególnie ten produkt do zasilanych LPG z większym stażem kilometrów jest rewelacyjny - pakiet ZDDP na poziomie diesla UHPD dodatkowo TBN ponad 11 i lepkość niskotemperaturowa - pierwsza klasa |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2013, 13:30
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
a moze lepiej nalac jakiegos polsyntetyka 10W40? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2013, 13:41
|
|
|
biznesik napisał/a: | a moze lepiej nalac jakiegos polsyntetyka 10W40? | - z tego co pamiętam to masz przejechane niecałe 40kkm i 2009 rok z czego jeździł dopiero od 2011 roku,obecnie masz zalany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 kórego jak piszesz pobiera 0,5l na 9kkm i ten olej chciałbyś zmienić na półsyntetyk 10w40 - sorry ale ja odpadam |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2013, 14:00
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 tylko pytam w koncu to Ty jestes specjalista od olejów |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2013, 15:44
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax24 tylko pytam w koncu to Ty jestes specjalista od olejów | - jakim znowu specjalistą - piszę po prostu co wiem a to czy ktoś z tego skorzysta czy nie jest mi zupełnie obojętne przecież napisałem Tobie co ja bym zrobił gdyby... wręcz do znudzenia łącznie z nakierowaniem na konkretny produkt - teraz zadajesz pytanie czy mógłbyś zalać 10w40 - oczywiście że możesz i silnik od tego nie wybuchnie ba nawet 15w40 również go obsłuży przepraszam że odpowiadam z pewną dozą ironii ale ileż można pisać o tym samym
ps.mamy teoretycznie identyczne silniki ale ja nie mam LPG i przebieg na chwilę obecną 88kkm na oleju 0w30 przejechałem 6kk bez zauważalnego poboru ale wyłącznie jest to jazda miejska (delikatna) - wystarczy że robisz często trasy
z prędkościami chwilowymi bliskimi prędkości maksymalnej i naturalną sytuacją jest wyższy pobór oleju niektóre silniki starszej konstrukcji VAG-a przy jeździe miejskiej nie pobierają w ogóle oleju a pogonione na trasie są wstanie wciągnąć 0,8l na 1kkm i jest to zupełnie normalne - więc sam widzisz że twój pobór jest znikomy i nie ma sensu szukać przyczyny w oleju - wcześniej miałeś zalany PLATINUM 5w40 - narzekałeś że dużo go bierze
teraz masz olej jak na potrzeby seitka wręcz "kawiorowy" i zużycie oleju po jego zastosowaniu spadło - prawdopodobnie dlatego że jest wysokiej klasy pełnym syntetykiem z dużo bardziej stabilnym filmem smarnym w wysokiej temperaturze i dzięki bazie opartej na PAO ma o wiele niższą naturalną odparowalność - jeżeli chcesz tańszy produkt co wiąże się z rezygnacją z porządnego produktu to twoja sprawa ale nie miej później pretensji że pobór oleju znowu jest większy - dobry produkt już masz chcesz lepszy - proszę - http://www.zmienolej.pl/o...-5w40-5l-detail - chcesz spróbować 10w40 to zalej mu UNIMAX PLUS z Fuchsa o którym wspomniał Sebastian czy po zmianie na inny produkt pobór oleju będzie jeszcze niższy tego nie wiem bo to zależy od sposobu eksploatacji czyli od Ciebie |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-10-2013, 20:08
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
spoko i tak zaleje syntetyka a co do poboru oleju to masz racje bo w miescie mi nic raczej nie pobiera tylko jak lece po trasie i sprawdzam to znika |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2013, 11:41
|
|
|
- to ta sama półka jakościowa co Twój LM Synthoil ale zawiera w swym składzie trochę więcej cynku - kto wie może się okazać lepszy |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2014, 10:36
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 zaleje chyba znowu tego: http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html
bo chyba nic innego dobrego w lepszej cenie nie ma, powiedz mi tylko czy on straci wlasciwosci po powyzej 10tys. przebiegu czy mozna przedluzyc wymiane? Jezeli tak to do ilu? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2014, 15:12
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax24 zaleje chyba znowu tego: http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html
bo chyba nic innego dobrego w lepszej cenie nie ma, powiedz mi tylko czy on straci wlasciwosci po powyzej 10tys. przebiegu czy mozna przedluzyc wymiane? Jezeli tak to do ilu? | - powiem szczerze że w tej cenie za 5l było by ciężko znaleźć coś lepszego chyba że odejdziesz od PAO na rzecz HC jeżeli eksploatacja odbywała by się wyłącznie na benzynie to bez problemu można bezpiecznie przyjąć interwały co 15kkm natomiast przy LPG już nie jest tak kolorowo ze względu na o wiele większą zawartość siarki która skutecznie wykańcza TBN Dopóki liczba TBN przewyższa zawartość TAN gdzie TBN to liczba zasadowa a TAN to odczyn kwaśny to olej jest wstanie utrzymywać silnik w czystości absorbując kwaśne produkty spalania - najprościej rzecz ujmując dopóki zasady które posiada olej poprzez określoną zawartość wapnia i magnezu są wstanie absorbować kwas siarkowy który powstaje podczas spalania LPG to silnik pozostaje wolny od osadów które utrzymywane są w zawiesinie olejowej - natomiast jeżeli wspomniany TAN zaczyna przewyższać TBN to tak zwany ostatni dzwonek na wymianę oleju z kilku analiz olei przepracowanych z silników zasilanych LPG jednoznacznie wynika że olej zawierający TBN na poziomie 10 jest wstanie wytrzymać do 10kkm a maksymalnie 12kkm - Twój Trident 5w40 posiada TBN na poziomie 11 KOH więc myślę że rozsądnie będzie mimo wszystko wymieniać olej maksymalnie po 12kkm
ps.jak wygląda pobór oleju w stosunku do Liqui Moly który posiadałeś wcześniej |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-03-2014, 15:18
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rotax24, a ile TBN-a ma mój olej ?
http://sklep.millersoils....co-5w30-5l.html
jazda 60\40 miasto trasa
co ile go wymieniać 12 tys to nie za duzo ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2014, 15:33
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 ubylo kolo 0,5litra na 9tys. wiec bez zmian silniczek chodzi tak samo Rozumiem ze jazda tym delikatniejsza na malych obrotach wydluza tez zywotnosc oleju? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2014, 15:58
|
|
|
Łukasz napisał/a: | rotax24, a ile TBN-a ma mój olej ? | - 11,6 KOH - więc spokojnie 12kkm wytrzyma a
przy jego przepływie i pakiecie ZDDP - cynk 1200ppm,fosfor 1140ppm nawet 15kkm pozostawi margines bezpieczeństwa bez negatywnych skutków w postaci osadów
biznesik napisał/a: | ubylo kolo 0,5litra na 9tys | - przy LPG i kilku trasach ze stałą wysoką prędkością można uznać za doskonały wynik
biznesik napisał/a: | Rozumiem ze jazda tym delikatniejsza na malych obrotach wydluza tez zywotnosc oleju? | - niekoniecznie - krótkie odcinki,niedogrzany silnik,większa zawartość wody w oleju która się skrapla wskutek różnicy temperatur a nie jest wstanie odparować jak ma to miejsce podczas dłuższych przejazdów z wysoką temperaturą - raczej skraca żywotność oleju i elementów silnika |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2014, 12:23
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 co za olej bys polecil mojemu znajomemu tez do seja z przebiegiem okolo 60tys., nestety nie stac go na ten olej co ja kupuje bo to wydatek okolo 170zl z filtrem i wysylką, zawsze kupowal Lotosa 5W40 i jakos miescil sie w 100zl z wszystkim, czy moglbys polecic jakis dobry olej chociaz podchodzący pod pelen syntetyk w tej cenie? A ma tez instalacje LPG. |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
|