FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ubywa oleju a nie ma wycieków
Autor Wiadomość
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-10-2013, 11:06   
   Bolid: Seicento 900


Do zużytych Seicento i nie tylko polecam oleje syntetyczne HC(MC), Fuchs np. TITAN CFE MC 10W-40, TITAN SYN MC 10W-40, TITAN CARGO MC 10W40, FUCHS 10W40 TITAN UNIMAX PLUS, a w dobrym stanie serie syntetyczne Supersyn xW-40. Przystępne cenowo i producent na nich nie oszczędza.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2013, 12:26   

Sebastian_M26 napisał/a:
FUCHS 10W40 TITAN UNIMAX PLUS,
- szczególnie ten produkt do zasilanych LPG z większym stażem kilometrów jest rewelacyjny - pakiet ZDDP na poziomie diesla UHPD dodatkowo TBN ponad 11 i lepkość niskotemperaturowa - pierwsza klasa :ok:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2013, 13:30   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


a moze lepiej nalac jakiegos polsyntetyka 10W40?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2013, 13:41   

biznesik napisał/a:
a moze lepiej nalac jakiegos polsyntetyka 10W40?
- z tego co pamiętam to masz przejechane niecałe 40kkm i 2009 rok z czego jeździł dopiero od 2011 roku,obecnie masz zalany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 kórego jak piszesz pobiera 0,5l na 9kkm i ten olej chciałbyś zmienić na półsyntetyk 10w40 - sorry ale ja odpadam ;/
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2013, 14:00   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 tylko pytam w koncu to Ty jestes specjalista od olejów :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2013, 15:44   

biznesik napisał/a:
rotax24 tylko pytam w koncu to Ty jestes specjalista od olejów :grin:
- jakim znowu specjalistą - piszę po prostu co wiem a to czy ktoś z tego skorzysta czy nie jest mi zupełnie obojętne :wink: przecież napisałem Tobie co ja bym zrobił gdyby... wręcz do znudzenia łącznie z nakierowaniem na konkretny produkt - teraz zadajesz pytanie czy mógłbyś zalać 10w40 - oczywiście że możesz i silnik od tego nie wybuchnie :wesoly: ba nawet 15w40 również go obsłuży :wink: przepraszam że odpowiadam z pewną dozą ironii ale ileż można pisać o tym samym :roll:

ps.mamy teoretycznie identyczne silniki ale ja nie mam LPG i przebieg na chwilę obecną 88kkm na oleju 0w30 przejechałem 6kk bez zauważalnego poboru ale wyłącznie jest to jazda miejska (delikatna) - wystarczy że robisz często trasy
z prędkościami chwilowymi bliskimi prędkości maksymalnej i naturalną sytuacją jest wyższy pobór oleju :!: niektóre silniki starszej konstrukcji VAG-a przy jeździe miejskiej nie pobierają w ogóle oleju a pogonione na trasie są wstanie wciągnąć 0,8l na 1kkm i jest to zupełnie normalne - więc sam widzisz że twój pobór jest znikomy i nie ma sensu szukać przyczyny w oleju - wcześniej miałeś zalany PLATINUM 5w40 - narzekałeś że dużo go bierze
teraz masz olej jak na potrzeby seitka wręcz "kawiorowy" i zużycie oleju po jego zastosowaniu spadło - prawdopodobnie dlatego że jest wysokiej klasy pełnym syntetykiem z dużo bardziej stabilnym filmem smarnym w wysokiej temperaturze i dzięki bazie opartej na PAO ma o wiele niższą naturalną odparowalność - jeżeli chcesz tańszy produkt co wiąże się z rezygnacją z porządnego produktu to twoja sprawa ale nie miej później pretensji że pobór oleju znowu jest większy - dobry produkt już masz chcesz lepszy - proszę - http://www.zmienolej.pl/o...-5w40-5l-detail - chcesz spróbować 10w40 to zalej mu UNIMAX PLUS z Fuchsa o którym wspomniał Sebastian :wink: czy po zmianie na inny produkt pobór oleju będzie jeszcze niższy tego nie wiem bo to zależy od sposobu eksploatacji czyli od Ciebie :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2013, 20:08   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


spoko i tak zaleje syntetyka :cool: a co do poboru oleju to masz racje bo w miescie mi nic raczej nie pobiera tylko jak lece po trasie i sprawdzam to znika :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2013, 10:51   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


zamowilem teraz tego co polecales zobaczymy jak bedzie :grin:

http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2013, 11:41   

biznesik napisał/a:
zamowilem teraz tego co polecales zobaczymy jak bedzie :grin:

http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html
- to ta sama półka jakościowa co Twój LM Synthoil ale zawiera w swym składzie trochę więcej cynku - kto wie może się okazać lepszy :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2014, 10:36   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 zaleje chyba znowu tego: http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html

bo chyba nic innego dobrego w lepszej cenie nie ma, powiedz mi tylko czy on straci wlasciwosci po powyzej 10tys. przebiegu czy mozna przedluzyc wymiane? Jezeli tak to do ilu?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2014, 15:12   

biznesik napisał/a:
rotax24 zaleje chyba znowu tego: http://galonoleje.pl/skle...nt-5w40-5l.html

bo chyba nic innego dobrego w lepszej cenie nie ma, powiedz mi tylko czy on straci wlasciwosci po powyzej 10tys. przebiegu czy mozna przedluzyc wymiane? Jezeli tak to do ilu?
- powiem szczerze że w tej cenie za 5l było by ciężko znaleźć coś lepszego chyba że odejdziesz od PAO na rzecz HC :wink: jeżeli eksploatacja odbywała by się wyłącznie na benzynie to bez problemu można bezpiecznie przyjąć interwały co 15kkm natomiast przy LPG już nie jest tak kolorowo ze względu na o wiele większą zawartość siarki która skutecznie wykańcza TBN :!: Dopóki liczba TBN przewyższa zawartość TAN gdzie TBN to liczba zasadowa a TAN to odczyn kwaśny to olej jest wstanie utrzymywać silnik w czystości absorbując kwaśne produkty spalania - najprościej rzecz ujmując dopóki zasady które posiada olej poprzez określoną zawartość wapnia i magnezu są wstanie absorbować kwas siarkowy który powstaje podczas spalania LPG to silnik pozostaje wolny od osadów które utrzymywane są w zawiesinie olejowej - natomiast jeżeli wspomniany TAN zaczyna przewyższać TBN to tak zwany ostatni dzwonek na wymianę oleju :wink: z kilku analiz olei przepracowanych z silników zasilanych LPG jednoznacznie wynika że olej zawierający TBN na poziomie 10 jest wstanie wytrzymać do 10kkm a maksymalnie 12kkm - Twój Trident 5w40 posiada TBN na poziomie 11 KOH więc myślę że rozsądnie będzie mimo wszystko wymieniać olej maksymalnie po 12kkm :ok:

ps.jak wygląda pobór oleju w stosunku do Liqui Moly który posiadałeś wcześniej :?:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-03-2014, 15:18   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rotax24, a ile TBN-a ma mój olej ?
http://sklep.millersoils....co-5w30-5l.html

jazda 60\40 miasto trasa

co ile go wymieniać 12 tys to nie za duzo ?
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2014, 15:33   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 ubylo kolo 0,5litra na 9tys. wiec bez zmian silniczek chodzi tak samo :grin: Rozumiem ze jazda tym delikatniejsza na malych obrotach wydluza tez zywotnosc oleju?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2014, 15:58   

Łukasz napisał/a:
rotax24, a ile TBN-a ma mój olej ?
- 11,6 KOH - więc spokojnie 12kkm wytrzyma a
przy jego przepływie i pakiecie ZDDP - cynk 1200ppm,fosfor 1140ppm nawet 15kkm pozostawi margines bezpieczeństwa bez negatywnych skutków w postaci osadów :wink:
biznesik napisał/a:
ubylo kolo 0,5litra na 9tys
- przy LPG i kilku trasach ze stałą wysoką prędkością można uznać za doskonały wynik :ok:
biznesik napisał/a:
Rozumiem ze jazda tym delikatniejsza na malych obrotach wydluza tez zywotnosc oleju?
- niekoniecznie - krótkie odcinki,niedogrzany silnik,większa zawartość wody w oleju która się skrapla wskutek różnicy temperatur a nie jest wstanie odparować jak ma to miejsce podczas dłuższych przejazdów z wysoką temperaturą - raczej skraca żywotność oleju i elementów silnika :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2014, 12:23   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 co za olej bys polecil mojemu znajomemu tez do seja z przebiegiem okolo 60tys., nestety nie stac go na ten olej co ja kupuje bo to wydatek okolo 170zl z filtrem i wysylką, zawsze kupowal Lotosa 5W40 i jakos miescil sie w 100zl z wszystkim, czy moglbys polecic jakis dobry olej chociaz podchodzący pod pelen syntetyk w tej cenie? A ma tez instalacje LPG.
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum