FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.1 mpi na 1.2 16v z Punto I
Autor Wiadomość
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-06-2012, 21:43   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Dobra robota, ładnie i estetycznie wszystko zrobione. Widzę ciekawy "adapter" pod cewki ;-) . Dla filtra chyba będzie najlepsze miejsce pod lampą. Ja bym go w jakiś sposób zabudował tam, żeby uniknąć zbyt szybkiego zabrudzenia. Woda, piach może zrobić swoje, tym bardziej, że masz duże wloty powietrza w zderzaku.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 01-07-2012, 07:40   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Rzeczywiście miejsce pod lampą fajne, i tam chyba go umieszczę. Myślę o zrobieniu zasłony od przodu, tak aby powstała osłona stożka.
Jak skończę popstrykam foty.

Pzdr.
 
 
adriansc 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2012, 20:16   
   Bolid: sc


gpopole,

pytanko przepustnicę to masz zamontowaną od punta 1 ?
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 02-07-2012, 18:25   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Przepustnica jak na razie z punto I. Zobaczę jak to będzie jeździło.
Zastanawiałem się nad zmiana na 1.6, ale czy to ma sens - nie wiem.

Zastanawiam się nad podłączeniem bądź zaślepieniem węża, który idzie do filtra oparów benzyny. Wydaje mi się, że można go zaślepić, pozbyć się filtra, jednak nie jestem do końca pewien.



Macie pomysł?

Pyszka na filtr będzie zrobiona z blachy aluminiowej, owalna, pospawana i pomalowana. Myślę, że takie rozwiązanie będzie dobrze funkcjonować i nieźle wyglądać.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-07-2012, 20:41   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Zaślepienie układu odzyskiwania oporów paliwa będzie skutkowało zbyt bogatą mieszanką przede wszystkim na biegu jałowym. Podobny problem czasami pojawia się w pandach, miałem 3 takie przypadki. Smród z katalizatora i sonda stoi cały czas na bogatej. Zapala się przy okazji "check", przyczyną był zatkany filtr oparów paliwa. Więc nie ma co kombinować i powinno być to podłączone.
Wg mnie przepustnica z 1.6 nie ma najmniejszego sensu bez remapu kompa.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 03-07-2012, 17:54   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Witam

To mam takie pytanie.

Gość, który robił swapa (w konsekwencji więcej napsuł jak się okazuje) wywalił filtr, tzn wymontował go i przywłaszczył sobie nie informując mnie o tym, zresztą kilka innych rzeczy również zmieniło właściciela. To jednak zostanie inaczej wyjaśnione.

Proszę o informacje, jak filtr oparów powinien być podłączony. Z kolektora do filtra a potem gdzie? Z filtra wychodzą dwa króćce. Jak z instalacją elektryczną? Czy takowa jest, sterownie zaworem czy coś podobnego. W baku siedzi obecnie pompa z punta.


P.S.

Odradzam robienie swapa u niewiadomo jakich speców, którzy jak się po czasie okazuje więcej się chwalą niż potrafią. Ja takiego magika znalazłem niestety w Rybniku - maskara.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 03-07-2012, 18:43   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Z filtra przewód idzie gdzieś w okolice zbiornika paliwa. Nie pamiętam dokładnie, ale w okolicy wlewu paliwa powinna być szybkozłączka. Podejrzewam, że u Ciebie gdzieś sobie wisi, musisz sprawdzić czy coś nie zostało odcięte. Jest zaworek elektromagnetyczny, w 1.1MPI jest włożony w kolektor ssący pod czujnikiem ciśnienia(map sensorem). Podłączony jest oryginalnie niebieski przewód(jak paliwowy). Myślę, ze zaworek z 1.1 da się zaadaptować do 1.2. W 1.2 16V jeden pin idzie do kompa(22), a drugi chyba do sondy. Mogę się mylić, ale raczej tak będzie.
_________________
Moje Seicento
 
 
korass 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 362
Skąd: Czyżowice
Wysłany: 03-07-2012, 18:56   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r.


gpopole, możesz napisać kim jest ten gość z rybnika i gdzie dokładniej mieszka?

masz wyłączone prywatne wiadomości i nie mogę z tobą pisać :)
_________________
Moje Seicento
 
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 03-07-2012, 21:07   
   Bolid: SCS 1.4 16V


ir3n3usz kolego nie wprowadzaj innych w blad piszac o za bogatej mieszance. Wywalenie pochlaniacza par paliwa nie ma zadnych ubocznych skutkow. Moze to powiedziec kazdy jeden, kto ma 16v pod maska i cleana ;) jezdze juz tak 2 miesiac i nie ma zadnych negatywnych zmian. Zeby nie bylo, ze jestem goloslowny.

P.s. Sory ze pisze bez PL znakow, ale nawalam z komorki;P
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 03-07-2012, 23:18   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Każdym samochód będzie jeździł bez pochłaniacza, ale każda ingerencja w układ dolotowy za przepustnicą ma znaczenie. Weź sobie byle jaki silnik euro4 i zatkaj pochłaniacz, zobaczysz jakie cyrki się dzieją. 1.2 16V z punto ma bardzo starą elektronikę i być może nie ma to takiego znaczenia, ale pochłaniacz POWINIEN być podłączony.
Jeszcze trochę czasu mi zejdzie zanim wrzucę 16V, ale po przekładce bardzo dokładnie zbadam wskazania komputera z podłączonym pochłaniaczem i odłączonym, examiner prawdę powie.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 04-07-2012, 08:30   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Jestem ciekaw co wyjdzie. U mnie na razie będzie bez filtr, jak pojawią się problemy z składem mieszanki to będę dalej rzeźbił.

pzdr.
 
 
korass 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 362
Skąd: Czyżowice
Wysłany: 04-07-2012, 09:37   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r.


gpopole, Załączysz te prywatne wiadomości? Bo nie mogę się z tobą skontaktować :))
_________________
Moje Seicento
 
 
 
kaziu1985pn 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Skąd: poznań
Wysłany: 04-07-2012, 09:59   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


czy filtr oparów jest pod nadkolem od strony kierowcy ??
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-07-2012, 10:03   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


tak
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kaziu1985pn 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Skąd: poznań
Wysłany: 04-07-2012, 11:21   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


to u mnie wiszą dwie łączki w tamtym miejscu i nie zauważyłem niepokojącego zachowania. na kompie zero błędów z tym związanych.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum