SWAP 1.1 mpi na 1.2 16v z Punto I |
Autor |
Wiadomość |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-06-2012, 21:43
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Dobra robota, ładnie i estetycznie wszystko zrobione. Widzę ciekawy "adapter" pod cewki . Dla filtra chyba będzie najlepsze miejsce pod lampą. Ja bym go w jakiś sposób zabudował tam, żeby uniknąć zbyt szybkiego zabrudzenia. Woda, piach może zrobić swoje, tym bardziej, że masz duże wloty powietrza w zderzaku. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 01-07-2012, 07:40
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Rzeczywiście miejsce pod lampą fajne, i tam chyba go umieszczę. Myślę o zrobieniu zasłony od przodu, tak aby powstała osłona stożka.
Jak skończę popstrykam foty.
Pzdr. |
|
|
|
 |
adriansc
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2012, 20:16
Bolid: sc |
|
|
gpopole,
pytanko przepustnicę to masz zamontowaną od punta 1 ? |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 02-07-2012, 18:25
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Przepustnica jak na razie z punto I. Zobaczę jak to będzie jeździło.
Zastanawiałem się nad zmiana na 1.6, ale czy to ma sens - nie wiem.
Zastanawiam się nad podłączeniem bądź zaślepieniem węża, który idzie do filtra oparów benzyny. Wydaje mi się, że można go zaślepić, pozbyć się filtra, jednak nie jestem do końca pewien.
Macie pomysł?
Pyszka na filtr będzie zrobiona z blachy aluminiowej, owalna, pospawana i pomalowana. Myślę, że takie rozwiązanie będzie dobrze funkcjonować i nieźle wyglądać. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 02-07-2012, 20:41
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Zaślepienie układu odzyskiwania oporów paliwa będzie skutkowało zbyt bogatą mieszanką przede wszystkim na biegu jałowym. Podobny problem czasami pojawia się w pandach, miałem 3 takie przypadki. Smród z katalizatora i sonda stoi cały czas na bogatej. Zapala się przy okazji "check", przyczyną był zatkany filtr oparów paliwa. Więc nie ma co kombinować i powinno być to podłączone.
Wg mnie przepustnica z 1.6 nie ma najmniejszego sensu bez remapu kompa. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 03-07-2012, 17:54
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Witam
To mam takie pytanie.
Gość, który robił swapa (w konsekwencji więcej napsuł jak się okazuje) wywalił filtr, tzn wymontował go i przywłaszczył sobie nie informując mnie o tym, zresztą kilka innych rzeczy również zmieniło właściciela. To jednak zostanie inaczej wyjaśnione.
Proszę o informacje, jak filtr oparów powinien być podłączony. Z kolektora do filtra a potem gdzie? Z filtra wychodzą dwa króćce. Jak z instalacją elektryczną? Czy takowa jest, sterownie zaworem czy coś podobnego. W baku siedzi obecnie pompa z punta.
P.S.
Odradzam robienie swapa u niewiadomo jakich speców, którzy jak się po czasie okazuje więcej się chwalą niż potrafią. Ja takiego magika znalazłem niestety w Rybniku - maskara. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-07-2012, 18:43
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Z filtra przewód idzie gdzieś w okolice zbiornika paliwa. Nie pamiętam dokładnie, ale w okolicy wlewu paliwa powinna być szybkozłączka. Podejrzewam, że u Ciebie gdzieś sobie wisi, musisz sprawdzić czy coś nie zostało odcięte. Jest zaworek elektromagnetyczny, w 1.1MPI jest włożony w kolektor ssący pod czujnikiem ciśnienia(map sensorem). Podłączony jest oryginalnie niebieski przewód(jak paliwowy). Myślę, ze zaworek z 1.1 da się zaadaptować do 1.2. W 1.2 16V jeden pin idzie do kompa(22), a drugi chyba do sondy. Mogę się mylić, ale raczej tak będzie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 03-07-2012, 18:56
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
gpopole, możesz napisać kim jest ten gość z rybnika i gdzie dokładniej mieszka?
masz wyłączone prywatne wiadomości i nie mogę z tobą pisać |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 03-07-2012, 21:07
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
ir3n3usz kolego nie wprowadzaj innych w blad piszac o za bogatej mieszance. Wywalenie pochlaniacza par paliwa nie ma zadnych ubocznych skutkow. Moze to powiedziec kazdy jeden, kto ma 16v pod maska i cleana jezdze juz tak 2 miesiac i nie ma zadnych negatywnych zmian. Zeby nie bylo, ze jestem goloslowny.
P.s. Sory ze pisze bez PL znakow, ale nawalam z komorki;P |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-07-2012, 23:18
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Każdym samochód będzie jeździł bez pochłaniacza, ale każda ingerencja w układ dolotowy za przepustnicą ma znaczenie. Weź sobie byle jaki silnik euro4 i zatkaj pochłaniacz, zobaczysz jakie cyrki się dzieją. 1.2 16V z punto ma bardzo starą elektronikę i być może nie ma to takiego znaczenia, ale pochłaniacz POWINIEN być podłączony.
Jeszcze trochę czasu mi zejdzie zanim wrzucę 16V, ale po przekładce bardzo dokładnie zbadam wskazania komputera z podłączonym pochłaniaczem i odłączonym, examiner prawdę powie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-07-2012, 08:30
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Jestem ciekaw co wyjdzie. U mnie na razie będzie bez filtr, jak pojawią się problemy z składem mieszanki to będę dalej rzeźbił.
pzdr. |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 04-07-2012, 09:37
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
gpopole, Załączysz te prywatne wiadomości? Bo nie mogę się z tobą skontaktować |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 04-07-2012, 09:59
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
czy filtr oparów jest pod nadkolem od strony kierowcy ?? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-07-2012, 10:03
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
tak |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 04-07-2012, 11:21
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
to u mnie wiszą dwie łączki w tamtym miejscu i nie zauważyłem niepokojącego zachowania. na kompie zero błędów z tym związanych. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
|