FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.1 mpi na 1.2 16v z Punto I
Autor Wiadomość
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-07-2012, 13:21   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


w 8ce też nie miałem pochłaniacza i nic się nie działo, co prawda akurat błąd miałem na stałe wbity- ale nic złego sie nie działo ponad to :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 04-07-2012, 13:51   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


jeśli w trakcie eksploatacji będzie wywalało marchewę to z pewnością zastanowię się nad założeniem filtra. Na razie będzie bez, zobaczymy co będzie się działo.
 
 
kaziu1985pn 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Skąd: poznań
Wysłany: 04-07-2012, 14:55   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


Linda, warto ten wąż w takim razie zaślepić ?? bo jak dobrze mysle to lewe powietrze może sie nim czasem dostawać ??
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-07-2012, 16:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


No, raczej chyba lepiej to zaślepić niżli miałoby piać luzem?
Kurdę swojego nie ja robiłem, nie pamiętam czy to wisiało luzem, czy jednak nie :roll:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
  Wysłany: 04-07-2012, 17:08   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Linda napisał/a:

Kurdę swojego nie ja robiłem, nie pamiętam czy to wisiało luzem, czy jednak nie :roll:


No nieźle się zapowiada.

Tak jak napisałem, spróbuje bez, jak wywali marchewkę to założę.

Walczę dalej :grin:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-07-2012, 20:00   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


wybacz :)) całe trzy lata to wisiało tak pod błotnikiem, a jak rozbieralem nie przyglądałem się :))

Marchew się nie świeciła z tego powodu u mnie w każdym razie. Tylko pod diagnoskopem błąd stały wisiał
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 04-07-2012, 22:40   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Marchewy to to nie wywali i nic niepokojącego się nie będzie działo. Zaślepić trzeba, bo przynajmniej w 16V wolne stają się nerwowe bardziej niźli zwyczajnie :)) i podpierduje sobie. Jakby z tego powodu wyleciał mi w powietrze engine, to dam znac :cool:
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 05-07-2012, 08:07   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Autko ożyło :))

Elektryka podłączona, wszystko działa jak należy.
Została do zrobienia chłodnica i wydech.

Podsumuję operację po jej zakończeniu.

Pzdr.
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 05-07-2012, 21:49   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Układ chłodzenia przy swapie z 1.1 mpi na 1.2 16 v z punta I wystarczy leciutko zmodyfikować.

Okazało się, że można kupić identyczną chłodnicę, co w mpi z gniazdem na czujnik temp. Zakłada się wentylator z mpi do nowej chłodnicy, czujnik, dokłada przekaźnik z mpi i działa. Wentylator włącza się przy ok. 94 C

Koszt chłodnicy 75 zł. firma TYC model no. 709-0012

http://www.tyceurope.com/...m=5&i.x=0&i.y=0
OE no. 46558704

Nie trzeba wkładać chłodnicy z wentylatorem z SPI.

I nie ma rzeźby i druta.

Jutro zapodam zdjęcia.

Pzdr.
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 07-07-2012, 14:04   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Finish, prawie :lol:

Podsumowanie swapa.

Koszty:

silnik (kompletny) 1200 ,-

filtr, stożek 280,-

układ dolotowy ok 150,- (rury, kolanka, itd.)

pompa paliwa 130,- nówka sztuka

sprzęgło z dociskiem 300,- Valeo

rozrząd 120,-

świece 80 zł. NGK

Wskaźnik temp. wody. auto gauge. 90,-

To chyba tyle z części.

Robota:

400,- przekładka, samo wsadzenie gotowego silnika.

400,- elektryka, trochę tego było, warto znaleźć dobrego elektryka, mi się udało.

Resztę robiłem sam, więc bez kosztowo :grin:


Robota zajęła (niestety 1,5 miesiąca), w sumie 3 tygodnie autko stało u "mechanika". Jak zabrałem mu samochód poszło mocno do przodu.

Z czym jest problem.

W sumie to przy przekładce z 1.1 mpi na 1.2 16 v z punta I nie ma stresu.

Większość rzeczy pasuje p&p.

Wiadomo, przy wyciągniętym silniku warto go obejrzeć i powymieniać części, które się zużywają, ja wsadziłem nowe sprzęgło z dociskiem i zmieniłem rozrząd z pompa wody.
O rzeczach takich jak świece itp. nie wspominam.

Wyczyściłem przepustnicę, poskładałem układ dolotowy, pospinałem kable i jeżdżę :))

Koniecznym było zrobienie powrotu do pompy, chociaż dziś nie wymieniałbym jej. Wydaje mi się, że można jeździć na pompie z 1.1 mpi.

Autko po podłączeniu pod kompa nie wywala żadnych błędów i o to chodziło.
Przy swapie najtrudniejszą kwestią było ogarnięcie elektryki mpi. Trochę modyfikacji i działa jak ta lala.

Układ wydechowy.

Obecnie mam "seryjny" tzn przelot i na końcu ulter rally. Fajnie to chodzi, ale niestety za głośno, zdecydowanie za głośno.

W najbliższym czasie będzie pospawany wydech z kwasówki fi rury 45 wew. Tłumiki RM motors zrobione pod wymiary SC. Środkowy i końcowy zrobiony z przetłoczeniem, wole ciszę niż wrc.

To chyba tyle, jak by ktoś potrzebował info w powyższym zakresie śmiało pytać.


Kilka fotek:















Pozdrawiam
 
 
kaziu1985pn 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Skąd: poznań
Wysłany: 07-07-2012, 14:40   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


gpopole, licznik mpi działa dobrze ??
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 07-07-2012, 15:05   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Licznik działa prawidłowo, wszystkie kontrolki podpięte. Udało się dzięki elektrykowi, który chyba projektuje Włochom instalacje :grin:
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 07-07-2012, 21:33   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Widzę, że sprawdza się dobrze znany wszystkim przelicznik. Każdym dodatkowy koń mechaniczny kosztuje 100zł ponad serię. Mnie sporo drożej kosztowały części, bo za mało czasu poświęciłem na poszukiwania, lecz robocizna wyniesie 0zł, więc na jedno mi wyjdzie ok.3000zł. Mechanikę zrobię sam, u siebie w serwisie, a elektrykę też spróbuję ogarnąć w razie czego ma kto mi pomóc w tym. Mam zamiar wykonać przekładkę w ciągu 7 dni, ale robiąc po 10godzin dziennie jeśli zajdzie taka potrzeba. Wywalenie 1.1 w moim tempie tj. max 2,5 godziny.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 08-07-2012, 08:17   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Podsumowując, zamykając temat.

Przejechałem jak dotąd 250 km. na nowym silniku. Autko jedzie ładnie, zbiera się spod świateł ochoczo, pali ok 7 l na 100.

Różnica pomiędzy 1.1 mpi a 1.2 16v jest duża, i jak ktoś uważa, że d.... nie urywa to się dziwię. Silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę do trakcji pojazdu. Pewnie in plus działa skrzynia abarth-a. Mi udało się go rozbujać do 180km. Silnik kręcił do ponad 6 tyś.

Było warto :))

Pozdr.
 
 
kaziu1985pn 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Skąd: poznań
Wysłany: 08-07-2012, 11:25   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


gpopole, v maks to tam pikuś ważne jest w jakim czasie bo mpi do 160 da się bujnać tylko właśnie ile to trwa :D
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum