 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
SWAP 1.1 mpi na 1.2 16v z Punto I |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-07-2012, 13:21
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
w 8ce też nie miałem pochłaniacza i nic się nie działo, co prawda akurat błąd miałem na stałe wbity- ale nic złego sie nie działo ponad to |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-07-2012, 13:51
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
jeśli w trakcie eksploatacji będzie wywalało marchewę to z pewnością zastanowię się nad założeniem filtra. Na razie będzie bez, zobaczymy co będzie się działo. |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 04-07-2012, 14:55
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
Linda, warto ten wąż w takim razie zaślepić ?? bo jak dobrze mysle to lewe powietrze może sie nim czasem dostawać ?? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-07-2012, 16:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
No, raczej chyba lepiej to zaślepić niżli miałoby piać luzem?
Kurdę swojego nie ja robiłem, nie pamiętam czy to wisiało luzem, czy jednak nie |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-07-2012, 17:08
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Linda napisał/a: |
Kurdę swojego nie ja robiłem, nie pamiętam czy to wisiało luzem, czy jednak nie |
No nieźle się zapowiada.
Tak jak napisałem, spróbuje bez, jak wywali marchewkę to założę.
Walczę dalej |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-07-2012, 20:00
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
wybacz całe trzy lata to wisiało tak pod błotnikiem, a jak rozbieralem nie przyglądałem się
Marchew się nie świeciła z tego powodu u mnie w każdym razie. Tylko pod diagnoskopem błąd stały wisiał |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 04-07-2012, 22:40
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Marchewy to to nie wywali i nic niepokojącego się nie będzie działo. Zaślepić trzeba, bo przynajmniej w 16V wolne stają się nerwowe bardziej niźli zwyczajnie i podpierduje sobie. Jakby z tego powodu wyleciał mi w powietrze engine, to dam znac |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-07-2012, 08:07
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Autko ożyło
Elektryka podłączona, wszystko działa jak należy.
Została do zrobienia chłodnica i wydech.
Podsumuję operację po jej zakończeniu.
Pzdr. |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-07-2012, 21:49
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Układ chłodzenia przy swapie z 1.1 mpi na 1.2 16 v z punta I wystarczy leciutko zmodyfikować.
Okazało się, że można kupić identyczną chłodnicę, co w mpi z gniazdem na czujnik temp. Zakłada się wentylator z mpi do nowej chłodnicy, czujnik, dokłada przekaźnik z mpi i działa. Wentylator włącza się przy ok. 94 C
Koszt chłodnicy 75 zł. firma TYC model no. 709-0012
http://www.tyceurope.com/...m=5&i.x=0&i.y=0
OE no. 46558704
Nie trzeba wkładać chłodnicy z wentylatorem z SPI.
I nie ma rzeźby i druta.
Jutro zapodam zdjęcia.
Pzdr. |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-07-2012, 14:04
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Finish, prawie
Podsumowanie swapa.
Koszty:
silnik (kompletny) 1200 ,-
filtr, stożek 280,-
układ dolotowy ok 150,- (rury, kolanka, itd.)
pompa paliwa 130,- nówka sztuka
sprzęgło z dociskiem 300,- Valeo
rozrząd 120,-
świece 80 zł. NGK
Wskaźnik temp. wody. auto gauge. 90,-
To chyba tyle z części.
Robota:
400,- przekładka, samo wsadzenie gotowego silnika.
400,- elektryka, trochę tego było, warto znaleźć dobrego elektryka, mi się udało.
Resztę robiłem sam, więc bez kosztowo
Robota zajęła (niestety 1,5 miesiąca), w sumie 3 tygodnie autko stało u "mechanika". Jak zabrałem mu samochód poszło mocno do przodu.
Z czym jest problem.
W sumie to przy przekładce z 1.1 mpi na 1.2 16 v z punta I nie ma stresu.
Większość rzeczy pasuje p&p.
Wiadomo, przy wyciągniętym silniku warto go obejrzeć i powymieniać części, które się zużywają, ja wsadziłem nowe sprzęgło z dociskiem i zmieniłem rozrząd z pompa wody.
O rzeczach takich jak świece itp. nie wspominam.
Wyczyściłem przepustnicę, poskładałem układ dolotowy, pospinałem kable i jeżdżę
Koniecznym było zrobienie powrotu do pompy, chociaż dziś nie wymieniałbym jej. Wydaje mi się, że można jeździć na pompie z 1.1 mpi.
Autko po podłączeniu pod kompa nie wywala żadnych błędów i o to chodziło.
Przy swapie najtrudniejszą kwestią było ogarnięcie elektryki mpi. Trochę modyfikacji i działa jak ta lala.
Układ wydechowy.
Obecnie mam "seryjny" tzn przelot i na końcu ulter rally. Fajnie to chodzi, ale niestety za głośno, zdecydowanie za głośno.
W najbliższym czasie będzie pospawany wydech z kwasówki fi rury 45 wew. Tłumiki RM motors zrobione pod wymiary SC. Środkowy i końcowy zrobiony z przetłoczeniem, wole ciszę niż wrc.
To chyba tyle, jak by ktoś potrzebował info w powyższym zakresie śmiało pytać.
Kilka fotek:
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 07-07-2012, 14:40
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
gpopole, licznik mpi działa dobrze ?? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-07-2012, 15:05
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Licznik działa prawidłowo, wszystkie kontrolki podpięte. Udało się dzięki elektrykowi, który chyba projektuje Włochom instalacje |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-07-2012, 21:33
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Widzę, że sprawdza się dobrze znany wszystkim przelicznik. Każdym dodatkowy koń mechaniczny kosztuje 100zł ponad serię. Mnie sporo drożej kosztowały części, bo za mało czasu poświęciłem na poszukiwania, lecz robocizna wyniesie 0zł, więc na jedno mi wyjdzie ok.3000zł. Mechanikę zrobię sam, u siebie w serwisie, a elektrykę też spróbuję ogarnąć w razie czego ma kto mi pomóc w tym. Mam zamiar wykonać przekładkę w ciągu 7 dni, ale robiąc po 10godzin dziennie jeśli zajdzie taka potrzeba. Wywalenie 1.1 w moim tempie tj. max 2,5 godziny. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
gpopole
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 08-07-2012, 08:17
Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC. |
|
|
Podsumowując, zamykając temat.
Przejechałem jak dotąd 250 km. na nowym silniku. Autko jedzie ładnie, zbiera się spod świateł ochoczo, pali ok 7 l na 100.
Różnica pomiędzy 1.1 mpi a 1.2 16v jest duża, i jak ktoś uważa, że d.... nie urywa to się dziwię. Silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę do trakcji pojazdu. Pewnie in plus działa skrzynia abarth-a. Mi udało się go rozbujać do 180km. Silnik kręcił do ponad 6 tyś.
Było warto
Pozdr. |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 08-07-2012, 11:25
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
gpopole, v maks to tam pikuś ważne jest w jakim czasie bo mpi do 160 da się bujnać tylko właśnie ile to trwa |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|