FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.1 mpi na 1.2 16v z Punto I
Autor Wiadomość
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 22-05-2012, 08:59   SWAP 1.1 mpi na 1.2 16v z Punto I
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Mam prośbę, proszę o opisanie koniecznych modyfikacji przy zmianie silnika w sc 1.1 mpi na 1.2 16v 85km z Punta I generacji.

Mam części do swapa, tzn silnik z osprzętem, wiązkę, komputer itd. Od strony mechanicznej temat jest mi znany, opisany jak z czym. Natomiast od strony elektryki jest już gorzej.
Jak mocno należy ingerować w wiązkę samochodu. Czy można to podłączyć z instalacją z 1.1 mpi? OBDII? Czy jest konieczne założenie wiązki z spi?

Jaką pompę paliwa należy kupić -oznaczenie model, itd. Czy może to być pompa z punta 1.2 8V gen I.

Pzdr.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 22-05-2012, 09:30   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


jeeest tego trochę na forum.. trochę wkładu nawet nie w szukajkę, ale w tematy podwieszone i na kilku pierwszych stronach tego działu, działu tuning... :znudzony:
bardzo ogromnym skrótem wiązka spod maski do wymiany, pompa paliwa może zostać mpikowa.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 20-06-2012, 17:51   Problem z elektryką
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Samochód stoi trzeci tydzień u mechanika, który robi mi swapa z SC 1.1mpi 2002 na 1.2 16 z punto gen. I.

I pojawia się duży problem. Mechanik nie wie jak podłączyć silnik z kompem od 1.2 16v do instalacji auta SC 1.1 mpi. licznik, kontrolki, chłodnica -wentylator, stacyjka. zapalić itd.

Słuchajcie proszę pomóżcie, opiszcie (najlepiej ze zdjęciami) co i jak podpiąć, która wiązkę pociąć w w/w kombinacji.

Wiązka na silniku jest już z spi. Natomiast mechanik nie wie jak podpiąć to wszystko w instalację autka. Za dużo kabli wychodzi z kabiny.

Szukałem na forum schematów podłączenia przewodnika ale nie znalazłem odpowiedzi nt przerobienia 1.1 mpi na 1.2 16 v. tak aby nie był to istny drut. Dużo piszecie o spi ale to inna bajka.

Jeszcze raz proszę o konstruktywną pomoc.

Pozdrawiam
 
 
cichociemny 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2012, 15:57   
   Bolid: SC 1.2 16V


tutaj masz wszystkie różnice w wiązkach.

Najlepiej jak masz wiązkę z SPI i ją przerabiasz przy swapie tak aby pasowała pod komputer.

tutaj masz wszystkie potrzebne informacje. Ja poradziłem sobie nie będąc mechanikiem wiec mechanik powinien to zrobic bez problemu:

http://centomania.com/ind...uale&Itemid=109

pytanie czy wziazki samochodu sie czyms roznia - a w tym temacie CI nei pomoge. mialem samochod z 1.1 SPI
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 21-06-2012, 19:54   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Wątek czytałem.
Mechanik się poddał. Proponuje wymianę licznika z mpi na spi, ale to raczej nie pomoże odpalić auta. Ja raczej nie chcę takich modyfikacji. Mówi,że potrzebna jest wiązka na samochód z spi. Na silniku jest wszytko podłączone. Problem leży podobno w instalacji autka.

Chodzi o to jak spiąć wiązkę auta z instalacją silnika z punta.

Mimo wszystko thnx.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 25-06-2012, 20:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Witam, zabieram się za podobny zabieg jak gpopole. W związku z tym mam pytanie, czy koło zamachowe może zostać od 1.1? Czy ktoś montował do 1.2 16V zamach od 1.1 wraz ze sprzęgłem od 1.1? Wiele SC śmiga z 1.1 po modach i sprzęgła dają radę, więc nasuwa mi się pytanie dlaczego miałoby nie wytrzymać w 1.2 16V? Zawsze to jest mniejszy wydatek, jedna część odchodzi.
_________________
Moje Seicento
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 26-06-2012, 16:06   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Z tego co wiem, ma byc zamach i spprzęgło od 1.2 16V. Jak robić, to porzadnie. Zamach do 1.2 16V to kwestia 60-80 zł a sprzęgło idzie wyrwac w bdb stanie za niewielkie pieniądze.

P.S. Mam takie własnie sprzęgło do 1.2 16V z mojej byłej padliny :cool: jak coś PW
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 27-06-2012, 08:35   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Swap idzie do przodu.

Elektryk robi wiązkę z auta i podłącza ja do komputera.

Zostało mi jeszcze rozwiązanie kwestii włączania wentylatora na chłodnicy.

Chłodnica zostaje z mpi, muszę tylko dorzucić włącznik termiczny i przekaźnik w instalacje tak aby w/w ustrojstwo włączało wentylator przy ok. 90 stopniach.

Ma ktoś pomysł jak to ogarnąć. Wiercić pod czujnik w chłodnicy, czy zastosować trójnik na wężu?

Jaki czujnik i jaki przekaźnik?

Pzdr.
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 27-06-2012, 19:13   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Nie kombinuj w ten sposob bo najprosciej i najbezpieczniej zrobic sterowanie wiatrakiem z spi poprzez czujnik w chlodnicy. Jak mechanior w miare kumaty to dolozy dwa przewody i przekaznik i zrobi sterowanie jakw spi
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 27-06-2012, 20:28   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Chłodnica z SPI jest najlepszym rozwiązaniem i przede wszystkich najbezpieczniejszym. Wszelkie kombinacje typu "homemade" mogą być zawodne. W upalne dni można ekspresem zagotować silnik, tym bardziej, że układ jest bardziej wysilony przy 1.2 16V.
gpopole, też mam MPI i czy mógłbyś mi udzielić wskazówek na co szczególnie zwrócić uwagę i z jakimi problemami mogę się spotkać. Ja jestem na etapie kompletowania części, z tym że będę montował listę wtryskową z bravo bez powrotu, nie chce się bawić w ciągnięcie dodatkowych przewodów i wymianą kosza pompy. Co do elektryki, zostaje z MPI będę przerabiał. Schematy w łapkę, lutola i pewnie dobry tydzień przeróbki.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 27-06-2012, 21:03   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Ja u siebie wymieniłem; sprzęgło, docisk, rozrząd, pompę wody, świece, przewody, robię teraz dolot i układ wydechowy z nierdzewki. poleciała też poduszka silnika i skrzyni -poliuretan. Czyszczenie przepustnicy.
Co do pompy jest nowa z powrotem. W mpi jest inna wtyczka niż w pompie z powrotem. Do przerobienia, instalacja ucięta i połączona na nowo. . Wtyczka kupiona na szrocie
Montuje również dodatkowy wskaźnik temp. oleju i wody.

Z robotą jest tego trochę, najgorzej podpiąć wiązkę z auta pod wiązkę silnika. W mpi komputer (duży 600 sporting) steruje wszystkim, w 1.2 16v część (znaczna) idzie bezpośrednio. Ja tego nie ogarnąłem i dałem elektrykowi się popisać. Elektryk podłączył licznik, wspomaganie, stacyjkę, reszta po weekendzie.

Jak skończę zabawę to napisze dokładnie co i jak. Plus foty, robię na bieżąco.

Co do chłodnicy to czy z mpi nie jest przypadkiem większa od spi. po drugie czy SPI będzie pasowała do schumiego, nie wie jak z mocowaniami i połączeniem przewodów wodnych? Jak z zderzakiem?

Jak pasuje to proszę o konkretną odp. Montował ktoś w mpi chłodnicę z spi?

Elektryk (dobry fachman) twierdzi, że zrobi w chłodnicy dziurę ( w bocznej ściance i zainstaluje czujnik. Chłodnica w jednym miejscu ma idealne miejsce pod tego typu modyfikacje, wystarczy rozwiercić. Jak nie pójdzie to będzie z SPI.

A może podłączyć przekaźnik pod czujnik w głowicy? I stąd wziąć sygnał do włączania wentylatora -teoretyzuję ;-) Ale może?

Pzdr.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 27-06-2012, 22:32   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


gpopole napisał/a:

A może podłączyć przekaźnik pod czujnik w głowicy? I stąd wziąć sygnał do włączania wentylatora -teoretyzuję ;-) Ale może?
Pzdr.


Można taki patent zrobić, ale nic innego już nie podłączysz pod ten czujnik. Jeden czujnik=jeden odbiornik. W innym wypadku będą się cyrki działy z wskazaniami.

Mam pytanie, odnośnie wspomagania. Co trzeba podłączyć do ECU 1.2 16V? Z tego co widzę w opisie wtyczek z 1.1(mam 59F hybrydę) to nie ma tam nic co miałoby wpływ na pracę wspomagania. Chyba, że jest jakiś sygnał co centralki wspomagania, który "pozwala" na uruchomienie wspomagania po starcie silnika.?? Jak możesz to zapytaj się elektryka, byłbym bardzo wdzięczny. Może przy moim kompie jest coś inaczej rozwiązane.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 28-06-2012, 07:18   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Wspomaganie u mnie działa bez podpiętego silnika, czy szedł sygnał na kompa nie wiem.
Ale się dowiem.
Jak możesz to podeślij mi schematy elektryki na maila.

Pzdr.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-06-2012, 07:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Przeglądałem schemat od wspomagania i wychodzi na to, że jest prawie niezależne. Jedynie sygnał z czujnika prędkości dochodzi do centralki wspom. Jeśli u Ciebie działa, to u mnie też nie będzie problemu. Dzięki.
_________________
Moje Seicento
 
 
gpopole 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 30-06-2012, 19:09   
   Bolid: Było kilka SC, jest Abarth CC.


Robota idzie do przodu.

Robię teraz dolot, odma podłączona do układu. Pytanie, gdzie umieścić filtr, kupiłem k&n

Macie jakieś sugestie? Co myślicie o umiejscowieniu go pod prawą lampą. Wydaje się to dobrym miejscem, Zderzak abartha ma duża kratkę w tym miejscu (mocowanie halogenów)



Teraz zacznę robić wydech ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum