| dolot do seja | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Lolek2609   Bywalec
 
 Dołączył: 24 Lut 2014
 Posty: 90
 Skąd: DG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2014, 18:21 Bolid: seicento 900
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie powiedzcie mi stożek może być zamontowany bezpośrednio na tą gumową rurke, czy trzeba kupić orurowanie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł1984   spamer team
 Jasper84
 
 Pomógł: 160 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Sie 2007
 Posty: 1212
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2014, 20:27 Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Lolek2609 napisał/a: |  	  | Panowie powiedzcie mi stożek może być zamontowany bezpośrednio na tą gumową rurke, czy trzeba kupić orurowanie? | 
 Co chcesz osiągnąć? Do czego ten dolot do 900? Montując go nad przepustnicą powielisz już z 15 lat temu obalony mit o stożkach(wyłączając silniki do sportu/wyczynowe), czyli udusisz go gorącym powietrzem/mniejszą iloscią tlenu i spadkiem wszystkiego.
 Podobnie z ,,orurowaniem''-czyli rozumiem dolot home made-jeszcze nie spotkałem takiego bez obliczeń, w swojej 15letniej karierze z sejami co by w N/A coś dał-więc proponuję kupić dolot dedykowany do sc 900-sprawdzałem działa, albo dać sobie spokój.
 Orurowanie to można pod turbo na logikę robić-tam jest zupełnie inna bajka-w N/A dedykowany-wkładka, albo wcale
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lolek2609   Bywalec
 
 Dołączył: 24 Lut 2014
 Posty: 90
 Skąd: DG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2014, 20:53 Bolid: seicento 900
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Paweł1984, Dzięki,w takim układzie zamawiam dolot z dexcraftu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Policjant   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 25 Sie 2013
 Posty: 31
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-08-2014, 00:06 Bolid: Fiat 126p
 | 
 |  
               | 
 |  
               | A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | roach   spamer team
 
  
 Pomógł: 14 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Lip 2009
 Posty: 1460
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2014, 23:10 Bolid: Seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Policjant, nie ma różnic....jak dla mnie  obudowy były chyba kwadratowe a później okrągłe i tyle ( plus w spi szla jeszcze  rura do kolektora wydechowego oczywiście nie było to połączone bezpośrednio razem  )....co do dolotu musi być pod dany silnik choć i tak mało to Ci da taki dolocik....jedynie to pod maska będzie więcej miejsca   
 oooo tyle :
  |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1922   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 16 razy
 Wiek: 30
 Dołączył: 29 Wrz 2013
 Posty: 526
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2014, 12:13 Bolid: Seicento 1.1 Van
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na pierwszy rzut oka widzę, że w MPI jest węższy otwór. |  
				| _________________ Seicento VAN '99 Zapraszam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | roach   spamer team
 
  
 Pomógł: 14 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Lip 2009
 Posty: 1460
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2014, 14:04 Bolid: Seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | linku do aukcji jest napisane ze są dedykowane do danego modelu auta ( silnika ) także takie różnice ja rozmiar otworu nie ma w tym przypadku znaczenia ( bo podasz dane auta i będzie wszystko ustawione pod Ciebie )...już ktoś kupił ten dolot   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł1984   spamer team
 Jasper84
 
 Pomógł: 160 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Sie 2007
 Posty: 1212
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2014, 15:21 Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Policjant napisał/a: |  	  | A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS | 
 Jak to chciałeś zakupić to lepiej tą kasę ulokować gdzie indziej-to kilka kolanek, łączników opasek i stożek simota-pięknie brudzi silnik.
 
 Szukaj węglarskiego, dexcraftu-testowałem-powyższają moment i leciutko moc-ktoś wziął pod uwagę wiele zmiennych i wiedział jak je wykorzystać-węglarski,abarth(yanek).
 Mpi od spi różni się konstrukcją-jednopunkt potrzebuje puszki, wielopunkt na kolanku już może
 w zasilaniu full-group pracować.
 Przepustnica w spi ma mniejszą średnicę i inny rozstaw szpilek niż w mpi(1.1).
 Cudów od dolotu nie oczekujmy-ale szczególnie w spi dobrze odizolowany yanek da sporo momentu niżej-co w N/A jest jednym z najwyższych współczynników w silnikach 8v.
 Mpi z racji lepszego już napełniania-ciut gorzej, ale szczególnie w chłodniejsze dni 7-8nm o 500-700obr niżej w serii to b. dobry wynik.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1922   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 16 razy
 Wiek: 30
 Dołączył: 29 Wrz 2013
 Posty: 526
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2014, 21:33 Bolid: Seicento 1.1 Van
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam Dexaira (yankowy) w moim sejku 1.1 SPI, co oprócz założenia samego  dolotu powinienem jeszcze zrobić ? (rzecz jasna w tej właśnie sprawie - żeby wszystko było od a do z jeśli chodzi o dolot, i wyciągnięcie maksimum z tego elementu) |  
				| _________________ Seicento VAN '99 Zapraszam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł1984   spamer team
 Jasper84
 
 Pomógł: 160 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Sie 2007
 Posty: 1212
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-08-2014, 00:03 Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 1922 napisał/a: |  	  | Mam Dexaira (yankowy) w moim sejku 1.1 SPI, co oprócz założenia samego  dolotu powinienem jeszcze zrobić ? (rzecz jasna w tej właśnie sprawie - żeby wszystko było od a do z jeśli chodzi o dolot, i wyciągnięcie maksimum z tego elementu) | 
 Właściwy stożek(nie musi być k&n), owinięcie węża wodnego od termostatu do chłodnicy taśmą termiczną, można dorobić półkole z tworzywa jak w węglarskim i nie kombinować ze spiro-ma zaletę tylko przy większych prędkościach.
 I meritum-zderzak-seria spi/mpi/sporting/abarth? warto w plastiku za zderzakiekiem wyciąść prostokąt i wkleić drobną siatkę lub wierkłam np 6 nawiercić z 20 otworów
  wszysko z głową, żeby leciało powietrze nie syf i bez przesady z tym zimnym za wszelką cene-fire nie wykorzystuje tego tak dokładnie-ciepło naturalne z komory w niczym nie przeszkadza-seryjna pucha miała latem np. z wkładką k&n temp. zasysanego 56-60stopni-4,5km różnicy/3-4nm. Konstrukcja i grubość róry odpowiada najlepiej za przyrosty/dopiero temp.
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1922   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 16 razy
 Wiek: 30
 Dołączył: 29 Wrz 2013
 Posty: 526
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-08-2014, 19:59 Bolid: Seicento 1.1 Van
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam zderzak SPI "ala sporting" czyli wycięty, więc nie ma problemu to raz. 
 Czy może być osłona termiczna z nierdzewki na stożek ? Chodzi Ci o bandaże termiczne, czy to jednak taśma ? Chce uzyskać z tego jak najwięcej.
 |  
				| _________________ Seicento VAN '99 Zapraszam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1922   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 16 razy
 Wiek: 30
 Dołączył: 29 Wrz 2013
 Posty: 526
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-08-2014, 20:00 Bolid: Seicento 1.1 Van
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam zderzak SPI "ala sporting" czyli wycięty, więc nie ma problemu to raz. 
 Czy może być osłona termiczna z nierdzewki na stożek ? Chodzi Ci o bandaże termiczne, czy to jednak taśma ? Chce uzyskać z tego jak najwięcej.
 |  
				| _________________ Seicento VAN '99 Zapraszam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Policjant   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 25 Sie 2013
 Posty: 31
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2014, 22:59 Bolid: Fiat 126p
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paweł1984 napisał/a: |  	  |  	  | Policjant napisał/a: |  	  | A jest różnica między dedykowanymi dolotami między 1.1 mpi a 1.1 spi? bo chciałbym mięć porządek pod maską i zakupiłbym cuś takiego tylko nie jestem pewien czy podejdzie pod 1.1 mpi LINKOS | 
 Jak to chciałeś zakupić to lepiej tą kasę ulokować gdzie indziej-to kilka kolanek, łączników opasek i stożek simota-pięknie brudzi silnik.
 
 Szukaj węglarskiego, dexcraftu-testowałem-powyższają moment i leciutko moc-ktoś wziął pod uwagę wiele zmiennych i wiedział jak je wykorzystać-węglarski,abarth(yanek).
 Mpi od spi różni się konstrukcją-jednopunkt potrzebuje puszki, wielopunkt na kolanku już może
 w zasilaniu full-group pracować.
 Przepustnica w spi ma mniejszą średnicę i inny rozstaw szpilek niż w mpi(1.1).
 Cudów od dolotu nie oczekujmy-ale szczególnie w spi dobrze odizolowany yanek da sporo momentu niżej-co w N/A jest jednym z najwyższych współczynników w silnikach 8v.
 Mpi z racji lepszego już napełniania-ciut gorzej, ale szczególnie w chłodniejsze dni 7-8nm o 500-700obr niżej w serii to b. dobry wynik.
 | 
 
 
 Przekonaliście mnie do dexcraftu, szkoda że cena 280 jest za sam goły dolot bez stożka...
  jak wyglada sytuacja z podpięciem odmy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł1984   spamer team
 Jasper84
 
 Pomógł: 160 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Sie 2007
 Posty: 1212
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2014, 12:30 Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance
 | 
 |  
               | 
 |  
               | 49zł stożek Polski Jacky  ....testowałem filtruje ok, bawełna trzyma się dobrze. Z podpięciem jest trochę myk w spi/1.2 mpi 8v w łączniku wiercisz sobie otwór-jest króciec-seryjną odmę musi przedłużyć-do 1.1/1.2 idealnie pasuje odma z Lublina
  2.4 bez turbo-w polmozbycie całe 21-cz 22zł.  -nią przedłużasz seryjną. To wszystko o wersji Torque do sc 1.1spi, bez abs-u.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1922   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 16 razy
 Wiek: 30
 Dołączył: 29 Wrz 2013
 Posty: 526
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2014, 18:56 Bolid: Seicento 1.1 Van
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zrobiłem sobie Spiro na dolot zimnego powietrza, myślę, że teraz powinno być lepiej. |  
				| _________________ Seicento VAN '99 Zapraszam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |