FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 01-04-2008, 21:45   
   Bolid: wkrótce CC


Hej. Jak narazie dzięki za wiadomości. W razie' W' będe pytac. Z tym tłumikiem to owszem zależy mi na tym aby miał "lżej" ale czy zawsze musi byc głośno i huk z daleka? Najeździłem się z kolegami i ich a'la i nie a'la sportowymi tłumikami i naprawdę pierwsze wrażenie jest super ale potem to już męczy. A co ile stracę na tym, że dam taki tłumik jak mi będzie odpowiadał? I jeszcze raz proszę o to jak się nazywa ten tłumik bądź dolot jesli nim jest ?

http://pl.youtube.com/watch?v=_Gnb21fyc0Y

Wyglada to na rurę o większej średnicy przynajmniej tak widac.
Cyz moyna uyzskac taki efekt jak na filmiku. wiece dla mnie oprocy mocz wanz te jest dzwiek. Nie za glosno ale ya to ladnie. Pozdrawiam i czekam na odp.
 
 
rosciu 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-04-2008, 23:52   
   Bolid: Seicento 1.1


Witam wszystkich, niedawno dołączyłem do tego forum, od niedawna też jestem właścicielem Seicenta 1.1
Nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki i tuningu, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości czasem.
Jednak do meridum. Poczytałem o tym swapie, bo sam o nim myslałem, w dodatku dokładnie o jednanostce 1.2 16V o której tu pisze dość sporo. Przyszła mi do głowy jednak myśl nieco inna moze, nie do końca realna, ale forum jest od tego zeby dyskutować.
Co myślicie o swapie silnika typowo wysokoobrotowego np z motoru suzuki hayabusa 1.3??
Czy jest to w ogóle realne?? jaki bylby efekt??
pozdrawiam serdecznie
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2008, 07:12   
   Bolid: Audi


zmiana silnika z 1.1 na 1.2 jest o tyle łatwa że tam prawie wszystko pasuje, a zakres przeróbek jest minimalny i do zrobienia przez większość (nawet początkujących) mechaników

a włożenie zupełnie innego silnika będzie się wiązać z przeróbką mocowań na podłużnicach, dodatkowe wsporniki (tu by się przydał dobry rzemieślnik), całkowita przeróbka wiązki itd itd i chyba najważniejszy problem przeniesienia napędu
poza tym jeśli się zmieści to pewnie się da

P.S. jak będziesz myślał o tym na poważnie to zwróć uwagę na parametry takiego silnika (przede wszystkim na moment obrotowy)


zapraszam do działu Przedstaw się
_________________

 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 24-04-2008, 08:58   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


taki silnik to wklada sie za przednie fotele czyli robi sie centrala, we wloszech dosc czesto do wyscigow gorskich przygotowuja takie cc i sc :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
rosciu 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2008, 23:43   
   Bolid: Seicento 1.1


W tym silniku moment wynosi 138Nm, mało w porównaniu do mocy która wynosi 175KM, ale seryjny 1.1 z seja generuje 88Nm, więc i tak było by więcej. Jednak jak to w silniku wysokoobrotowym moment ten osiągany jest przy 7tyś obrotów, wiec mozliwe, że trzeba by go troche piłować. Nie wiem jak moment kształtuje sie pełnym zakresie obrotów.

Co do umieszczenia silnika z tyłu, hehe no była by to bardzo przyjemna zabawka, jednak tak naprawde wówczas z seicenta została by tylko szupa. Wiem, że i wsadzenie tego silnika z przodu byłoby bardzo dużym problemem, ale zawsze można pogdybyć.
Osobiście jeżeli zdecydowałbym sie na swapa, pewnie wybrałbym 1.2 16V, trochę na nim jeździłem i naprawdę bardzo dobrze mi sie kojarzy, z drugiej strony nie znam jednostki 8 zaworowej, więc nie mam może odpowiedniego porównania.

pozdrawiam
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 27-04-2008, 16:32   
   Bolid: wkrótce CC


Hej. W sumie zastanawiam się czy jednostka 1.4 ( ale juz wiekszej nie chce i nie mam zamiaru dawac!) nadaje sie do swapu?. Oczywiscie najlepiej jak będa pasowac mocowania i do tego turbo... Ale to by była jazda? Jest to możliwe do zrobienia podobnymi kosztami jak w silniku 1.2? Do tego małe turbo... heh. Co wy o tym sądzicie ? Pzdr.
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 27-04-2008, 17:02   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


sa juz przeciez swapy na 1.4 8v 16v, osprzet bierzesz z 1,2, nawet dol od 1,4 gora 1,2 16v, buduja sie a moze juz jezdza 1,4 turbo, mocowania pasuja, generalnie ile ciebie calosc bedzie kosztowac zalezy od tego za ile kupisz czesci, mozna wziasc kompa od 1.2 16v tylko trzeba zmienic w nim soft, odradzane sa silniki ze zmiena faza rozrzadu np z grande punto jak sie nie myle
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 27-04-2008, 23:19   
   Bolid: wkrótce CC


Hej. Ok. To czyli już wiem, że są możliwości wstawienia silnika 1.4 ale konkretnie jakie silniki tam wchodzą na te same mocowania? Najlepiej jak poznam wszystkie możliwości 1.4. Coś mówili o fiat panda albo grande punto ale nie ma dużo info na ten temat.

Czy silnik 1.4 jest dużo cięższy od 1.2?
Czy auto mimo twardego zawieszenia i odpowiednio szerszych opon nie straci na sterowności bo jakby nie patrzec kupa ciężaru będzie pod maską i każdy ruch przy większej prędkości spowoduje jego podsterownośc. Niech się wypowie ktoś kto posiada taki swap i jaki silnik poleca oczywiście do uturbienia bądź też nie i dlaczego.Oczywiście intertesują mnie możliwości jakie można wycisnąc tanim kosztem z tego silnika np. turbo Założmy z 130KM...?

Wiecie z początku myślałem o 1.2 ale skoro mam wyciskac siódme poty z 1.2 to chyba lepiej wstawic 1.4 plus turbo i nawet spalanie powinno byc mniejsze jako, że silnik nowocześniejszy zapewne :grin: . Co o tym sądzicie. Pzdr
Ostatnio zmieniony przez michalkl1 27-04-2008, 23:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 28-04-2008, 17:57   
   Bolid: wkrótce CC


Halo halo czekam na pomoc !
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 29-04-2008, 08:45   
   Bolid: wkrótce CC


Hej szymonek. Napisz mi gdzie jest mój temat o swapie 1.4 bo piszesz , że przeniosłeś ale ja nie umiem go doszukac? A mam jeszcze wiele pytań.
Ostatnio zmieniony przez michalkl1 29-04-2008, 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-04-2008, 08:51   
   Bolid: Audi


tutaj


korzystaj też z opcji "zobacz wszystkie swoje posty"
_________________

 
 
L_u_k_a_s_ 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: OstraMęka
Wysłany: 08-06-2008, 00:27   
   Bolid: Seicento 0.9


bardzo interesujący temat... szkoda tylko ze wygasl....
michalkl1 i jak zrobiles ten swap??
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 08-06-2008, 10:39   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


jak wygasl :P to naprawde majac wszystkie czesci mozna zrobic w weekend :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 04-08-2008, 17:52   
   Bolid: wkrótce CC


Witajcie koledzy. Plany nieco przesuwam ale nadal odkładam na swap. Postanowiłem odświerzyc temat bo nadal chcę rozwiazac swój problem na temat silników 1.2 8V & 16V oraz silniki z Fiata pandy 1.4 Multi-Jest i chyba T-Jet(Właśnie. Podejdzie ten silniczkek? Seria ma 120km...). Moje informacje są tylko i wyłącznie oblukane na sucho(patrz youtube.pl) i co najwyżej na parukilometrowych przejażdzkach różnymi autami(Toyota Yaris. Peugeot 206, Opel Astra, Combo, Honda Civic( rozne silnik raz 8V raz 16V) ..). Stwierdzam, ze jeśli chodzi o serie to 16V napewno wygrywa chocby dlatego, że to lubi wyzsze obroty a 8V puchną. No właśnie! Wiem, że finansowo 8V mozna taniej wydłubac niżeli 16V ale wydłubana fefnastka potrafi wiecej niż ósemka. Będe toczył z wami dyskusje aż w końcu mnie ktoś przekona, że tak a nie inaczej jest najlepiej i już. Sam już nie wiem. A co z tymi silnikami 1.4? Ponoc też podchodzą tylko nie wiem z jakiej Pandy i jaką nazwe mają te silniki. Fefnastka 1.2 ma 8sek do sety a ósemka około 9-10sek(puchnie). Normalnie mam bałagan we łbie i nie wiem co zrobic. Czekam na wasze odp. :wink: . Szczerze to powiem tak? Nie pożałuję kasy na lepsze wałki ale napewno też bede chciał załozyc turbo i jeszcze żeby to było 16V mmm pewnie dopiero by to sie zbierało...
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 04-08-2008, 18:19   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


nie wiem skad masz info ze 1,2 16v ma 8sek a 1,2 8v ma 9/10 ale okej tak pewnie jest :P do sc pasuja silniki 1,4 8v/16v z rodziny fire takie cos bylo w stilo,pandzie, grande punto i punto 2 lub 3 (jak to nazywaja 2 po FL) :P t-jet tez mozna zasadzic ale jutro troszke rzezbienia jest :P a zreszta ja sie nie znam :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum