Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 01-04-2008, 21:45
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hej. Jak narazie dzięki za wiadomości. W razie' W' będe pytac. Z tym tłumikiem to owszem zależy mi na tym aby miał "lżej" ale czy zawsze musi byc głośno i huk z daleka? Najeździłem się z kolegami i ich a'la i nie a'la sportowymi tłumikami i naprawdę pierwsze wrażenie jest super ale potem to już męczy. A co ile stracę na tym, że dam taki tłumik jak mi będzie odpowiadał? I jeszcze raz proszę o to jak się nazywa ten tłumik bądź dolot jesli nim jest ?
http://pl.youtube.com/watch?v=_Gnb21fyc0Y
Wyglada to na rurę o większej średnicy przynajmniej tak widac.
Cyz moyna uyzskac taki efekt jak na filmiku. wiece dla mnie oprocy mocz wanz te jest dzwiek. Nie za glosno ale ya to ladnie. Pozdrawiam i czekam na odp. |
|
|
|
 |
rosciu
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-04-2008, 23:52
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam wszystkich, niedawno dołączyłem do tego forum, od niedawna też jestem właścicielem Seicenta 1.1
Nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki i tuningu, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości czasem.
Jednak do meridum. Poczytałem o tym swapie, bo sam o nim myslałem, w dodatku dokładnie o jednanostce 1.2 16V o której tu pisze dość sporo. Przyszła mi do głowy jednak myśl nieco inna moze, nie do końca realna, ale forum jest od tego zeby dyskutować.
Co myślicie o swapie silnika typowo wysokoobrotowego np z motoru suzuki hayabusa 1.3??
Czy jest to w ogóle realne?? jaki bylby efekt??
pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-04-2008, 07:12
Bolid: Audi |
|
|
zmiana silnika z 1.1 na 1.2 jest o tyle łatwa że tam prawie wszystko pasuje, a zakres przeróbek jest minimalny i do zrobienia przez większość (nawet początkujących) mechaników
a włożenie zupełnie innego silnika będzie się wiązać z przeróbką mocowań na podłużnicach, dodatkowe wsporniki (tu by się przydał dobry rzemieślnik), całkowita przeróbka wiązki itd itd i chyba najważniejszy problem przeniesienia napędu
poza tym jeśli się zmieści to pewnie się da
P.S. jak będziesz myślał o tym na poważnie to zwróć uwagę na parametry takiego silnika (przede wszystkim na moment obrotowy)
zapraszam do działu Przedstaw się |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 24-04-2008, 08:58
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
taki silnik to wklada sie za przednie fotele czyli robi sie centrala, we wloszech dosc czesto do wyscigow gorskich przygotowuja takie cc i sc |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
rosciu
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2008, 23:43
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
W tym silniku moment wynosi 138Nm, mało w porównaniu do mocy która wynosi 175KM, ale seryjny 1.1 z seja generuje 88Nm, więc i tak było by więcej. Jednak jak to w silniku wysokoobrotowym moment ten osiągany jest przy 7tyś obrotów, wiec mozliwe, że trzeba by go troche piłować. Nie wiem jak moment kształtuje sie pełnym zakresie obrotów.
Co do umieszczenia silnika z tyłu, hehe no była by to bardzo przyjemna zabawka, jednak tak naprawde wówczas z seicenta została by tylko szupa. Wiem, że i wsadzenie tego silnika z przodu byłoby bardzo dużym problemem, ale zawsze można pogdybyć.
Osobiście jeżeli zdecydowałbym sie na swapa, pewnie wybrałbym 1.2 16V, trochę na nim jeździłem i naprawdę bardzo dobrze mi sie kojarzy, z drugiej strony nie znam jednostki 8 zaworowej, więc nie mam może odpowiedniego porównania.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 27-04-2008, 16:32
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hej. W sumie zastanawiam się czy jednostka 1.4 ( ale juz wiekszej nie chce i nie mam zamiaru dawac!) nadaje sie do swapu?. Oczywiscie najlepiej jak będa pasowac mocowania i do tego turbo... Ale to by była jazda? Jest to możliwe do zrobienia podobnymi kosztami jak w silniku 1.2? Do tego małe turbo... heh. Co wy o tym sądzicie ? Pzdr. |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 27-04-2008, 17:02
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
sa juz przeciez swapy na 1.4 8v 16v, osprzet bierzesz z 1,2, nawet dol od 1,4 gora 1,2 16v, buduja sie a moze juz jezdza 1,4 turbo, mocowania pasuja, generalnie ile ciebie calosc bedzie kosztowac zalezy od tego za ile kupisz czesci, mozna wziasc kompa od 1.2 16v tylko trzeba zmienic w nim soft, odradzane sa silniki ze zmiena faza rozrzadu np z grande punto jak sie nie myle |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 27-04-2008, 23:19
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hej. Ok. To czyli już wiem, że są możliwości wstawienia silnika 1.4 ale konkretnie jakie silniki tam wchodzą na te same mocowania? Najlepiej jak poznam wszystkie możliwości 1.4. Coś mówili o fiat panda albo grande punto ale nie ma dużo info na ten temat.
Czy silnik 1.4 jest dużo cięższy od 1.2?
Czy auto mimo twardego zawieszenia i odpowiednio szerszych opon nie straci na sterowności bo jakby nie patrzec kupa ciężaru będzie pod maską i każdy ruch przy większej prędkości spowoduje jego podsterownośc. Niech się wypowie ktoś kto posiada taki swap i jaki silnik poleca oczywiście do uturbienia bądź też nie i dlaczego.Oczywiście intertesują mnie możliwości jakie można wycisnąc tanim kosztem z tego silnika np. turbo Założmy z 130KM...?
Wiecie z początku myślałem o 1.2 ale skoro mam wyciskac siódme poty z 1.2 to chyba lepiej wstawic 1.4 plus turbo i nawet spalanie powinno byc mniejsze jako, że silnik nowocześniejszy zapewne . Co o tym sądzicie. Pzdr |
Ostatnio zmieniony przez michalkl1 27-04-2008, 23:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 28-04-2008, 17:57
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Halo halo czekam na pomoc ! |
|
|
|
 |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 29-04-2008, 08:45
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hej szymonek. Napisz mi gdzie jest mój temat o swapie 1.4 bo piszesz , że przeniosłeś ale ja nie umiem go doszukac? A mam jeszcze wiele pytań. |
Ostatnio zmieniony przez michalkl1 29-04-2008, 08:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-04-2008, 08:51
Bolid: Audi |
|
|
tutaj
korzystaj też z opcji "zobacz wszystkie swoje posty" |
_________________
 |
|
|
|
 |
L_u_k_a_s_
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: OstraMęka
|
Wysłany: 08-06-2008, 00:27
Bolid: Seicento 0.9 |
|
|
bardzo interesujący temat... szkoda tylko ze wygasl....
michalkl1 i jak zrobiles ten swap?? |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2008, 10:39
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
jak wygasl to naprawde majac wszystkie czesci mozna zrobic w weekend |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 04-08-2008, 17:52
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Witajcie koledzy. Plany nieco przesuwam ale nadal odkładam na swap. Postanowiłem odświerzyc temat bo nadal chcę rozwiazac swój problem na temat silników 1.2 8V & 16V oraz silniki z Fiata pandy 1.4 Multi-Jest i chyba T-Jet(Właśnie. Podejdzie ten silniczkek? Seria ma 120km...). Moje informacje są tylko i wyłącznie oblukane na sucho(patrz youtube.pl) i co najwyżej na parukilometrowych przejażdzkach różnymi autami(Toyota Yaris. Peugeot 206, Opel Astra, Combo, Honda Civic( rozne silnik raz 8V raz 16V) ..). Stwierdzam, ze jeśli chodzi o serie to 16V napewno wygrywa chocby dlatego, że to lubi wyzsze obroty a 8V puchną. No właśnie! Wiem, że finansowo 8V mozna taniej wydłubac niżeli 16V ale wydłubana fefnastka potrafi wiecej niż ósemka. Będe toczył z wami dyskusje aż w końcu mnie ktoś przekona, że tak a nie inaczej jest najlepiej i już. Sam już nie wiem. A co z tymi silnikami 1.4? Ponoc też podchodzą tylko nie wiem z jakiej Pandy i jaką nazwe mają te silniki. Fefnastka 1.2 ma 8sek do sety a ósemka około 9-10sek(puchnie). Normalnie mam bałagan we łbie i nie wiem co zrobic. Czekam na wasze odp. . Szczerze to powiem tak? Nie pożałuję kasy na lepsze wałki ale napewno też bede chciał załozyc turbo i jeszcze żeby to było 16V mmm pewnie dopiero by to sie zbierało... |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 04-08-2008, 18:19
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
nie wiem skad masz info ze 1,2 16v ma 8sek a 1,2 8v ma 9/10 ale okej tak pewnie jest do sc pasuja silniki 1,4 8v/16v z rodziny fire takie cos bylo w stilo,pandzie, grande punto i punto 2 lub 3 (jak to nazywaja 2 po FL) t-jet tez mozna zasadzic ale jutro troszke rzezbienia jest a zreszta ja sie nie znam |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|