 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
qter
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-05-2009, 21:20
Bolid: Cinquecento |
|
|
Pytam ponieważ planuje SWAP z 900 na 1.2 i właśnie nie mogę się zdecydować między 8V a 16V. Wszyscy piszą że 16V jest trudniej włożyć ale nie wiem czemu. Ogólnie silnik ma być seria żadnych przeróbek czy coś. Silnik będzie pracował tylko na benzynie. Zależy mi na bezawaryjności. Który silnik mi polecacie? Osobiście skłaniam się ku 16V Aha i jeszcze jedno pytanie. Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp??? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-05-2009, 21:37
Bolid: Audi |
|
|
qter napisał/a: | Pytam ponieważ planuje SWAP z 900 na 1.2 i właśnie nie mogę się zdecydować między 8V a 16V. Wszyscy piszą że 16V jest trudniej włożyć ale nie wiem czemu. Ogólnie silnik ma być seria żadnych przeróbek czy coś. Silnik będzie pracował tylko na benzynie. Zależy mi na bezawaryjności. Który silnik mi polecacie? Osobiście skłaniam się ku 16V Aha i jeszcze jedno pytanie. Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp??? |
jak nie planujesz dłubania w silniku to lepszy będzie 16V (i droższy) no i ma więcej kuniów
montaż w sumie podobny |
_________________
 |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 20-05-2009, 22:07
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
qter napisał/a: | Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp??? |
86
montowane w p1 sporting i lancia Y, sterowany MM, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, brak czujnika spalania stukowego, kompresja 10,2
82
montowane bravo/a 1998-2000 (chyba), sterowany Boschem, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6
80
montowane bravoa 2000-2002 (chyba), p2, stilo, albea, sterowany Boschem, dwie sondy, kat w kolektorze wydechowym, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6
Ogólnie i w uproszczeniu moc tych jednostek zależy od sterowania, więc możesz wytargać nowszy silnik ze stilona i poskładać go na MM - tak bym zrobił, gdyż silniki 86 są starsze i były montowane w p1 sporting więc swoje też pewnie przeżyły, natomiast te z większych i nowszych aut były wykorzystywane do ekonomicznego przemieszczania się więc powinny być w lepszym stanie. Jednostki różnią się sterowaniem ze względu na normę emisji spalin EURO 2 (2000r) tak jak seje się zrobiły mpi. Druga sprawa, elektronika Boscha jest raczej niezabijalna, natomiast wysłużone centralki MM mogą padać, ale nie przywiązywałbym do tego wielkiej wagi. |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
swaps
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 10:04
Bolid: cienki 1.2 16v |
|
|
qter napisał/a: | Pytam ponieważ planuje SWAP z 900 na 1.2 i właśnie nie mogę się zdecydować między 8V a 16V. Wszyscy piszą że 16V jest trudniej włożyć ale nie wiem czemu. Ogólnie silnik ma być seria żadnych przeróbek czy coś. Silnik będzie pracował tylko na benzynie. Zależy mi na bezawaryjności. Który silnik mi polecacie? Osobiście skłaniam się ku 16V Aha i jeszcze jedno pytanie. Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp??? |
i jeszcze róznica w wałkach rozrzadu nie duza ale jest |
_________________ roberto |
|
|
|
 |
qter
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:06
Bolid: Cinquecento |
|
|
Dzięki chłopaki za infomacje. A teraz mam jeszcze parę pytań.
1. Czy przy swapie z 900SPI na 1.2 16V wtryski podłączamy tak samo jak w przypadku 8V? Tzn. odcinamy stary wtrysk i podpinamy zamiast niego równolegle nowe wtryski.
2. Co zresztą czujników silnika? Czy wszystkie wtyczki i gniazdo kompa będą pasować z 900SPI czy jednak trzeba wymienić całą wiązkę na tą z 16V?
3. Od jakiego silnika muszę założyć koło pasowe aby nie było konieczności przesuwania czujnika położenia wału a zarazem jak najmniej podcinać łape silnika?
Narazie to wszystko jednak pytań mam znacznie więcej ale nie chce nadwyręczać Waszej uprzejmości. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:39
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
qter napisał/a: | 3. Od jakiego silnika muszę założyć koło pasowe aby nie było konieczności przesuwania czujnika położenia wału a zarazem jak najmniej podcinać łape silnika? |
Ja mam z bravo/a razem z kołem do napędu sprężarki klimatyzacji, łapa lekko podebrana i pasek 3pk zamiast 4pk na alternator.
qter napisał/a: | 1. Czy przy swapie z 900SPI na 1.2 16V wtryski podłączamy tak samo jak w przypadku 8V? Tzn. odcinamy stary wtrysk i podpinamy zamiast niego równolegle nowe wtryski.
2. Co zresztą czujników silnika? Czy wszystkie wtyczki i gniazdo kompa będą pasować z 900SPI czy jednak trzeba wymienić całą wiązkę na tą z 16V? |
Nie wiem, robiłem na wiązce i kompie boscha i nie pasowało to nijak do 900 |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2009, 09:06
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
bylo na forum trzeba poprowadzic dodatkowy kabel do wtryskow, przerobic wtyczke do wstecznego i z 2 wtyczek do 2 czujnikow zrobic 1 wtyczke wspolna |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 23-05-2009, 22:53
Bolid: sc A0 |
|
|
zejku w stilo 1,2 16v cała siła własnie w tym że tam steruje Bosch
Twoje zresztą też jak wiesz to sa dwie takie same centralki ale u Ciebie soft to jeszcze euro 2 a w stilo euro3...
magneti wcale tak często nie padały...
najczęściej pada jednak hybrydówka..no chyba ze mówisz o bodycomputerze - rzeczywiście w stilo pada czasem ale nie kosztuje az tak duzo jak np w pugu 206..
silnik euro-2 napewno daje wieksze pole manewru z wałkami i samą głowicą - aczkolwiek te silniki bez czujnika stuku sa napewno trudniejsze do ogarniecia i tutaj nalepsze rozwiązanie to bravo/brava...najlepsze do modowania..zwłaszcza na walkach świątka.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
matej212 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 16:39
|
|
|
Witam, a ja wtrące się do tematu i zapytam czy ktoś tu zajmuje się swapem? posiadam silnik 1.1 MPI ale mam zamiar kupic 1.2 16v ale nie orientuje się ile wyjdzie swap ze wszystkim? i czy do 1.2 16v trzeba robić wzmocnienia do komory silnika? widze od punciaka silnik za 1400zl ze skrzynia biegow do tego jeszcze komputer i cala wiazka elektryki cos jeszcze dochodzi? jaki mniej wiecej jest koszt swapa i jak ogolnie z żywotnością tych sprzętów? z góry dzięki za odpowiedz. Widze na allegro oferte swapa na 1.2 16v jak dobrze pamietam za 3 tys zł ale bez skrzyni biegów ... jaki bedzie ostateczny koszt swapa i czy ktos jest w stanie to zrobić z was? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-06-2009, 18:41
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
było dużo o kosztach pisane już na forum, w ogłoszeniach widziałem, że kolega "swaps" chce za silnik z osprzętem (czyli komplet do swapa) 2100zł i proponuje również montaż, może zagadaj do niego A skrzynia biegów podejdzie od 1.1, więc nie musisz jej kupować, chyba, że chcesz jakąś krótszą
PS zdaje się, że kolega "xerx", który również jest z Olsztyna zrobił swapa na 1.2 16V, więc na pewno powie Ci ile to kosztowało |
|
|
|
 |
matej212 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 21:53
|
|
|
OK dzieki;) kumpel z Olsztyna się dowiadywał ile swap by kosztował to mu powiedzieli 3 tys zł minimum tylko że on ma mały motor ^^ a z Toba to się musze ustawić tak w ogóle |
|
|
|
 |
marcpol
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-06-2009, 14:19
Bolid: sc 900 |
|
|
Witam, planuje budowę auta do kjs, rajdów itp. Nic specjalnego, po prostu tanie auto dające jakiś tam szanse. Maluch raczej odpada, więc padło na CC.
Średnie cena za CC 700 z uszkodzonym silnikiem to 300 - 500 zł, znalazłem już takie coś z uszkodzonym silnikiem w moich okolicach. Po sprzedaży silnika, skrzyni, osprzętu itp może wyjść tak, że CC będę miał za darmo.
Silnik z Punto 1.2 75 KM, myślę, że w zupełności wystarczy.
Całe jeżdżące Punto I to jakieś 2 - 2.5k po sprzedaży budy, innych części otrzymujemy bardzo przyzwoitą cenę za silnik.
Do tego wybebeszenie wnętrza, zawieszenia, które stanowią najdroższy element i klatka.
Mam kilka pytań.
Jakie silniki 1.2 8V (wersje) były montowane w Puntach lub innych Fiatach?
Jaką skrzynię najlepiej zastosować? Chodzi mi o jak najtańszą i jak najkrótszą.
Czy nie będzie problemu z montażem silnika 1.2 do CC 700? Głównie chodzi mi o mocowania itp
Co z półośkami i zawieszeniem przednim?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 23:08
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
odpowiedzi sa na forum i byly powtarzane 100 razy nawet w tym poscie rozumie ze ci sie nie chce czytac |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
marcpol
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-06-2009, 12:39
Bolid: sc 900 |
|
|
Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.
Rozumiem, że pytania pojawiają się po raz kolejny, ale nie znalazłem wystarczająco konkretnych odpowiedzi. Może sprecyzuję
1. Czym różniły się silniki 1.2 8V. Przeczytałem, że wałkiem i wtryskiem. Jak rozpoznać wersje 60KM, 65KM i 75KM? Tylko 75 1.2 był na wielopunkcie? Gdzieś czytałem o kolektorach dolotowych - wersje z plastikowym czymś się różniły od aluminiowego. Konkretnie w jakich rocznikach montowano silniki 75?
2. O skrzyni znalazłem już kilka tematów, czyli optymalna jest z Palio? Ma poza 6 biegową największe przełożenie, czyli jest najkrótsza. Może być każdego Palio?
3. Łapy muszą być od silnika 1.1 z CCS, czy mogą być od SC 1.1?
4. Półośki od 1.1 będą pasowały do piast 700? Te półośki wejdą do skrzyni od Palio? Nie będzie trzeba żadnych przeróbek?
Takie punto może być http://allegro.pl/item669...nto_elx_75.html ?
Wg oznaczeń na błotnikach ma 75, ale chyba brakuje kompa, bo jest luźna wtyczka. Dość blisko mnie i ma sporo części, które można sprzedać. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2009, 13:38
Bolid: Audi |
|
|
marcpol napisał/a: | Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.
6 biegową największe przełożenie, czyli jest najkrótsza. Może być każdego Palio?
|
skoro przyśpieszenie jest nieistotne to co za róznica jaki silnik i która skrzynia
co do skrzyni to najkrótsza seryjna to 6 biegowa z punto 1 występowała tylko z silnikiem 1.1
kolejna to palio/siena ale tylko silnik 75KM
marcpol napisał/a: | Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.
Rozumiem, że pytania pojawiają się po raz kolejny, ale nie znalazłem wystarczająco konkretnych odpowiedzi. Może sprecyzuję
1. Czym różniły się silniki 1.2 8V. Przeczytałem, że wałkiem i wtryskiem. Jak rozpoznać wersje 60KM, 65KM i 75KM? Tylko 75 1.2 był na wielopunkcie? Gdzieś czytałem o kolektorach dolotowych - wersje z plastikowym czymś się różniły od aluminiowego. Konkretnie w jakich rocznikach montowano silniki 75?
|
60 KM to też 1.2 na wielopunkcie, ty szukasz od punto 1 lub sieny/palio silnika, może łatwiej ci będzie po oznaczeniu komputera, mój np ma 18F |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|