FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
qter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-05-2009, 21:20   
   Bolid: Cinquecento


Pytam ponieważ planuje SWAP z 900 na 1.2 i właśnie nie mogę się zdecydować między 8V a 16V. Wszyscy piszą że 16V jest trudniej włożyć ale nie wiem czemu. Ogólnie silnik ma być seria żadnych przeróbek czy coś. Silnik będzie pracował tylko na benzynie. Zależy mi na bezawaryjności. Który silnik mi polecacie? Osobiście skłaniam się ku 16V :)) Aha i jeszcze jedno pytanie. Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp???
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2009, 21:37   
   Bolid: Audi


qter napisał/a:
Pytam ponieważ planuje SWAP z 900 na 1.2 i właśnie nie mogę się zdecydować między 8V a 16V. Wszyscy piszą że 16V jest trudniej włożyć ale nie wiem czemu. Ogólnie silnik ma być seria żadnych przeróbek czy coś. Silnik będzie pracował tylko na benzynie. Zależy mi na bezawaryjności. Który silnik mi polecacie? Osobiście skłaniam się ku 16V :)) Aha i jeszcze jedno pytanie. Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp???


jak nie planujesz dłubania w silniku to lepszy będzie 16V (i droższy) no i ma więcej kuniów

montaż w sumie podobny
_________________

 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 20-05-2009, 22:07   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


qter napisał/a:
Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp???


86
montowane w p1 sporting i lancia Y, sterowany MM, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, brak czujnika spalania stukowego, kompresja 10,2

82
montowane bravo/a 1998-2000 (chyba), sterowany Boschem, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6

80
montowane bravoa 2000-2002 (chyba), p2, stilo, albea, sterowany Boschem, dwie sondy, kat w kolektorze wydechowym, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6

Ogólnie i w uproszczeniu moc tych jednostek zależy od sterowania, więc możesz wytargać nowszy silnik ze stilona i poskładać go na MM - tak bym zrobił, gdyż silniki 86 są starsze i były montowane w p1 sporting więc swoje też pewnie przeżyły, natomiast te z większych i nowszych aut były wykorzystywane do ekonomicznego przemieszczania się więc powinny być w lepszym stanie. Jednostki różnią się sterowaniem ze względu na normę emisji spalin EURO 2 (2000r) tak jak seje się zrobiły mpi. Druga sprawa, elektronika Boscha jest raczej niezabijalna, natomiast wysłużone centralki MM mogą padać, ale nie przywiązywałbym do tego wielkiej wagi.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
swaps 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: śląskie
Wysłany: 21-05-2009, 10:04   
   Bolid: cienki 1.2 16v


qter napisał/a:
Pytam ponieważ planuje SWAP z 900 na 1.2 i właśnie nie mogę się zdecydować między 8V a 16V. Wszyscy piszą że 16V jest trudniej włożyć ale nie wiem czemu. Ogólnie silnik ma być seria żadnych przeróbek czy coś. Silnik będzie pracował tylko na benzynie. Zależy mi na bezawaryjności. Który silnik mi polecacie? Osobiście skłaniam się ku 16V :)) Aha i jeszcze jedno pytanie. Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp???



i jeszcze róznica w wałkach rozrzadu nie duza ale jest
_________________
roberto
 
 
 
qter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-05-2009, 21:06   
   Bolid: Cinquecento


Dzięki chłopaki za infomacje. A teraz mam jeszcze parę pytań.
1. Czy przy swapie z 900SPI na 1.2 16V wtryski podłączamy tak samo jak w przypadku 8V? Tzn. odcinamy stary wtrysk i podpinamy zamiast niego równolegle nowe wtryski.
2. Co zresztą czujników silnika? Czy wszystkie wtyczki i gniazdo kompa będą pasować z 900SPI czy jednak trzeba wymienić całą wiązkę na tą z 16V?
3. Od jakiego silnika muszę założyć koło pasowe aby nie było konieczności przesuwania czujnika położenia wału a zarazem jak najmniej podcinać łape silnika?
Narazie to wszystko jednak pytań mam znacznie więcej ale nie chce nadwyręczać Waszej uprzejmości. Pozdrawiam
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 21-05-2009, 22:39   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


qter napisał/a:
3. Od jakiego silnika muszę założyć koło pasowe aby nie było konieczności przesuwania czujnika położenia wału a zarazem jak najmniej podcinać łape silnika?


Ja mam z bravo/a razem z kołem do napędu sprężarki klimatyzacji, łapa lekko podebrana i pasek 3pk zamiast 4pk na alternator.

qter napisał/a:
1. Czy przy swapie z 900SPI na 1.2 16V wtryski podłączamy tak samo jak w przypadku 8V? Tzn. odcinamy stary wtrysk i podpinamy zamiast niego równolegle nowe wtryski.
2. Co zresztą czujników silnika? Czy wszystkie wtyczki i gniazdo kompa będą pasować z 900SPI czy jednak trzeba wymienić całą wiązkę na tą z 16V?


Nie wiem, robiłem na wiązce i kompie boscha i nie pasowało to nijak do 900
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 22-05-2009, 09:06   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


bylo na forum trzeba poprowadzic dodatkowy kabel do wtryskow, przerobic wtyczke do wstecznego i z 2 wtyczek do 2 czujnikow zrobic 1 wtyczke wspolna :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 23-05-2009, 22:53   
   Bolid: sc A0


zejku w stilo 1,2 16v cała siła własnie w tym że tam steruje Bosch :)
Twoje zresztą też ;) jak wiesz to sa dwie takie same centralki ale u Ciebie soft to jeszcze euro 2 a w stilo euro3...

magneti wcale tak często nie padały...

najczęściej pada jednak hybrydówka..no chyba ze mówisz o bodycomputerze - rzeczywiście w stilo pada czasem ale nie kosztuje az tak duzo jak np w pugu 206..

silnik euro-2 napewno daje wieksze pole manewru z wałkami i samą głowicą - aczkolwiek te silniki bez czujnika stuku sa napewno trudniejsze do ogarniecia i tutaj nalepsze rozwiązanie to bravo/brava...najlepsze do modowania..zwłaszcza na walkach świątka..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
matej212
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 16:39   

Witam, a ja wtrące się do tematu i zapytam czy ktoś tu zajmuje się swapem? posiadam silnik 1.1 MPI ale mam zamiar kupic 1.2 16v ale nie orientuje się ile wyjdzie swap ze wszystkim? i czy do 1.2 16v trzeba robić wzmocnienia do komory silnika? widze od punciaka silnik za 1400zl ze skrzynia biegow do tego jeszcze komputer i cala wiazka elektryki cos jeszcze dochodzi? jaki mniej wiecej jest koszt swapa i jak ogolnie z żywotnością tych sprzętów? z góry dzięki za odpowiedz. Widze na allegro oferte swapa na 1.2 16v jak dobrze pamietam za 3 tys zł ale bez skrzyni biegów ... jaki bedzie ostateczny koszt swapa i czy ktos jest w stanie to zrobić z was? ;]
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-06-2009, 18:41   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


było dużo o kosztach pisane już na forum, w ogłoszeniach widziałem, że kolega "swaps" chce za silnik z osprzętem (czyli komplet do swapa) 2100zł i proponuje również montaż, może zagadaj do niego :wink: A skrzynia biegów podejdzie od 1.1, więc nie musisz jej kupować, chyba, że chcesz jakąś krótszą :wink:
PS zdaje się, że kolega "xerx", który również jest z Olsztyna zrobił swapa na 1.2 16V, więc na pewno powie Ci ile to kosztowało :]
 
 
matej212
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 21:53   

OK dzieki;) kumpel z Olsztyna się dowiadywał ile swap by kosztował to mu powiedzieli 3 tys zł minimum tylko że on ma mały motor ^^ a z Toba to się musze ustawić tak w ogóle ;)
 
 
marcpol 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-06-2009, 14:19   
   Bolid: sc 900


Witam, planuje budowę auta do kjs, rajdów itp. Nic specjalnego, po prostu tanie auto dające jakiś tam szanse. Maluch raczej odpada, więc padło na CC.
Średnie cena za CC 700 z uszkodzonym silnikiem to 300 - 500 zł, znalazłem już takie coś z uszkodzonym silnikiem w moich okolicach. Po sprzedaży silnika, skrzyni, osprzętu itp może wyjść tak, że CC będę miał za darmo.
Silnik z Punto 1.2 75 KM, myślę, że w zupełności wystarczy.
Całe jeżdżące Punto I to jakieś 2 - 2.5k po sprzedaży budy, innych części otrzymujemy bardzo przyzwoitą cenę za silnik.
Do tego wybebeszenie wnętrza, zawieszenia, które stanowią najdroższy element i klatka.
Mam kilka pytań.
Jakie silniki 1.2 8V (wersje) były montowane w Puntach lub innych Fiatach?
Jaką skrzynię najlepiej zastosować? Chodzi mi o jak najtańszą i jak najkrótszą.
Czy nie będzie problemu z montażem silnika 1.2 do CC 700? Głównie chodzi mi o mocowania itp
Co z półośkami i zawieszeniem przednim?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 26-06-2009, 23:08   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


odpowiedzi sa na forum i byly powtarzane 100 razy nawet w tym poscie rozumie ze ci sie nie chce czytac :D
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
marcpol 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-06-2009, 12:39   
   Bolid: sc 900


Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.

Rozumiem, że pytania pojawiają się po raz kolejny, ale nie znalazłem wystarczająco konkretnych odpowiedzi. Może sprecyzuję

1. Czym różniły się silniki 1.2 8V. Przeczytałem, że wałkiem i wtryskiem. Jak rozpoznać wersje 60KM, 65KM i 75KM? Tylko 75 1.2 był na wielopunkcie? Gdzieś czytałem o kolektorach dolotowych - wersje z plastikowym czymś się różniły od aluminiowego. Konkretnie w jakich rocznikach montowano silniki 75?

2. O skrzyni znalazłem już kilka tematów, czyli optymalna jest z Palio? Ma poza 6 biegową największe przełożenie, czyli jest najkrótsza. Może być każdego Palio?

3. Łapy muszą być od silnika 1.1 z CCS, czy mogą być od SC 1.1?

4. Półośki od 1.1 będą pasowały do piast 700? Te półośki wejdą do skrzyni od Palio? Nie będzie trzeba żadnych przeróbek?

Takie punto może być http://allegro.pl/item669...nto_elx_75.html ?
Wg oznaczeń na błotnikach ma 75, ale chyba brakuje kompa, bo jest luźna wtyczka. Dość blisko mnie i ma sporo części, które można sprzedać.
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-06-2009, 13:38   
   Bolid: Audi


marcpol napisał/a:
Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.
6 biegową największe przełożenie, czyli jest najkrótsza. Może być każdego Palio?


skoro przyśpieszenie jest nieistotne to co za róznica jaki silnik i która skrzynia :?:

co do skrzyni to najkrótsza seryjna to 6 biegowa z punto 1 występowała tylko z silnikiem 1.1
kolejna to palio/siena ale tylko silnik 75KM
marcpol napisał/a:
Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.

Rozumiem, że pytania pojawiają się po raz kolejny, ale nie znalazłem wystarczająco konkretnych odpowiedzi. Może sprecyzuję

1. Czym różniły się silniki 1.2 8V. Przeczytałem, że wałkiem i wtryskiem. Jak rozpoznać wersje 60KM, 65KM i 75KM? Tylko 75 1.2 był na wielopunkcie? Gdzieś czytałem o kolektorach dolotowych - wersje z plastikowym czymś się różniły od aluminiowego. Konkretnie w jakich rocznikach montowano silniki 75?



60 KM to też 1.2 na wielopunkcie, ty szukasz od punto 1 lub sieny/palio silnika, może łatwiej ci będzie po oznaczeniu komputera, mój np ma 18F
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum