FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 04-10-2010, 15:08   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V
1. temat slangu :grin: - róznica "mały" komp duży "komp"
2. oznaczenia kompów MM od wersji 75 kucy ?
3. dobrze rozumiem kolektor ssący od palio ma inny kształt i lepiej wchodzi do komory ?
4. jaka średnica wydechu powinna być pod 1,2 8V ? 43? 45?
5. ile kosztuje zdjęcie immo z kompa?
6. Mam rozumiec że silnik+komp w PI to w sumie jest to samo co Palio/Siena ?
7.ktoś sugerował żeby kupić silnik ze stilo ? i poskłądac to na osprzecie MM z PI, hmm. ale ten silnik ze stilo różni sie IMHO nie tylko osprzetem ale takze stopniem spreżania (a byc może też np. wałkiem)
176B8.000 (punto I) 9,8 ->75 KM
199A4.000 (punto II) 11,0 ->65 KM
ktoś sprawdzał efekty ??
8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej
i to by było na tyle
za wszelkie wskazówki lub nakierowania na informacje
dzieki wielkie
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-10-2010, 19:47   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


Witam!
jestem w trakcie kupowania części do swapa na 1,2 8v a mam seicento 900
czy moglibyście napisać jakie części od a do z są potrzebne do przeróbki?
wiadomo ze:
silnik z osprzętem
skrzynia z półosiami od 1100
łapy silnika
komputer+wiązka (potrzebna czy nie)?
co jeszcze Panowie?
wiem ze temat był już wałkowany pewnie z 1000razy ale porosze o wyrozumiałość i pomoc:)

pozdrawiam
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 04-10-2010, 22:06   
   Bolid: SC


Pompa paliwa.
_________________

 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 05-10-2010, 15:33   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


nie ma wyrozumiałości dla leni!!!!! na 8v to już skandal! np taki post

http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=15
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Sebasc 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 28-10-2010, 19:12   
   Bolid: Seicento 1.2 8v


Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km. Jak wizualnie można rozróżnić te dwa silniki?



Zdjęcia
 
 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 28-10-2010, 19:21   
   Bolid: sc


joki napisał/a:
witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V
1. temat slangu :grin: - róznica "mały" komp duży "komp"
2. oznaczenia kompów MM od wersji 75 kucy ?
3. dobrze rozumiem kolektor ssący od palio ma inny kształt i lepiej wchodzi do komory ?
4. jaka średnica wydechu powinna być pod 1,2 8V ? 43? 45?
5. ile kosztuje zdjęcie immo z kompa?
6. Mam rozumiec że silnik+komp w PI to w sumie jest to samo co Palio/Siena ?
7.ktoś sugerował żeby kupić silnik ze stilo ? i poskłądac to na osprzecie MM z PI, hmm. ale ten silnik ze stilo różni sie IMHO nie tylko osprzetem ale takze stopniem spreżania (a byc może też np. wałkiem)
176B8.000 (punto I) 9,8 ->75 KM
199A4.000 (punto II) 11,0 ->65 KM
ktoś sprawdzał efekty ??
8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej
i to by było na tyle
za wszelkie wskazówki lub nakierowania na informacje
dzieki wielkie



1. róznica mały komp duzy komp moze byc pomiedzy kompami z 1.1 i 1.2 albo kompem z 1.2 a hybrydą czyli małym komputerem montowanym w 1.1 MPI

2. 8F innego nie znam

3. tak ponieważ kolektor ssacy z punto ma od tyłu króciec od podciśnienia które idzie do pompy hamulcowej, przez co opiera sie o osłone nagrzewnicy, osobiscie mialem to i weszło z palcem wiec dla chcacego nic trudnego

4. jezeli 8v ma zostac seryjna to fi 43, jezeli bardziej przyszlosciowo to fi 45 w zupełnosci wystarczy

5. 100zł huba, 200zł www.kocar.com.pl

6. tak

7. z stilo chodzi o 16v, jezeli chcesz 75 koni i 8v musisz szukac p1, pozniej 1.2 8v byly slabsze

8. musisz zapytac kogos kto to zmienia bo ja tego nie robilem


pzdr
 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 28-10-2010, 19:23   
   Bolid: sc


Sebasc napisał/a:
Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km. Jak wizualnie można rozróżnić te dwa silniki?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcia


filtry sa takie same róznią sie długoscią a co za tym idzie pojemnoscia

montuj dowolny
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2010, 19:26   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Sebasc napisał/a:
Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km...


Masz na fotce 1.2 8 MPI, więc masz moc 73/75. SPI miało 60.
A silnik punto / palio to ta sama konstrukcja, żadnych różnic zaczynając od wyglądu a kończąc na wymiarach naprawczych i momentach dokręcania śrub.
Jedna sprawa z mocą jest co najmniej dziwna bo podana w kW, wszędzie jest identyczna dla obu aut, ale w KM już nie i punto ma 75 a palio 73 :twisted:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2010, 19:28   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


molek napisał/a:
filtry sa takie same róznią sie długoscią a co za tym idzie pojemnoscia

krótszy się wygodniej wkręca :))
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2010, 19:44   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


joki napisał/a:
witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V

8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej


Niby tak, ale wygląda póki nie otworzysz i nie rozbierzesz do ostatniej części to się nie dowiesz.

W ogóle to nie jest tak chop-siup kółko zmienić w skrzynce i już pełnym ogniem ze światełek :)) jak jedno zmienisz to drugie nie podejdzie, a jak walniesz inny komplet to się może okazać że wymiary np tulei synchro są inne i na wałek nie wchodzi albo lata za luźno. Mam obecnie trzecią skrzynkę na stanie do remontowania i niby 5 jest taka sama jak w innej [ta sama średnica ilość zębów itd] ale pojedynczo nie podejdzie, bo zęby biegną pod innym kątem i jedynie komplet obu kółek 5 wchodzi w grę :cool:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 28-10-2010, 19:46   
   Bolid: sc


X-raT napisał/a:
molek napisał/a:
filtry sa takie same róznią sie długoscią a co za tym idzie pojemnoscia

krótszy się wygodniej wkręca :))


pomalowane auto?
 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 28-10-2010, 19:47   
   Bolid: sc


X-raT napisał/a:
Sebasc napisał/a:
Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km...


Masz na fotce 1.2 8 MPI, więc masz moc 73/75. SPI miało 60.
A silnik punto / palio to ta sama konstrukcja, żadnych różnic zaczynając od wyglądu a kończąc na wymiarach naprawczych i momentach dokręcania śrub.
Jedna sprawa z mocą jest co najmniej dziwna bo podana w kW, wszędzie jest identyczna dla obu aut, ale w KM już nie i punto ma 75 a palio 73 :twisted:


jest też MPI 60 konne
 
 
Sebasc 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 28-10-2010, 19:56   
   Bolid: Seicento 1.2 8v


molek napisał/a:
X-raT napisał/a:
Sebasc napisał/a:
Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km...


Masz na fotce 1.2 8 MPI, więc masz moc 73/75. SPI miało 60.
A silnik punto / palio to ta sama konstrukcja, żadnych różnic zaczynając od wyglądu a kończąc na wymiarach naprawczych i momentach dokręcania śrub.
Jedna sprawa z mocą jest co najmniej dziwna bo podana w kW, wszędzie jest identyczna dla obu aut, ale w KM już nie i punto ma 75 a palio 73 :twisted:


jest też MPI 60 konne

Filtr już zamontowany, ale teraz pytanie co do tej mocy... Skoro są mpi o dwóch różnych mocach
 
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 28-10-2010, 20:04   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


X-raT napisał/a:
joki napisał/a:
witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V

8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej


Niby tak, ale wygląda póki nie otworzysz i nie rozbierzesz do ostatniej części to się nie dowiesz.

W ogóle to nie jest tak chop-siup kółko zmienić w skrzynce i już pełnym ogniem ze światełek :)) jak jedno zmienisz to drugie nie podejdzie, a jak walniesz inny komplet to się może okazać że wymiary np tulei synchro są inne i na wałek nie wchodzi albo lata za luźno. Mam obecnie trzecią skrzynkę na stanie do remontowania i niby 5 jest taka sama jak w innej [ta sama średnica ilość zębów itd] ale pojedynczo nie podejdzie, bo zęby biegną pod innym kątem i jedynie komplet obu kółek 5 wchodzi w grę :cool:

kołka sie zawsze zmienia kompletami :grin:
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 28-10-2010, 21:01   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


tak zeby rozwiac watpliowsci o co chodzi z kompami 1.2 duzym i malym


duzy

malu

w przypadku duzego na 90% trzeba ciac pin 26 (jezeli to nie ten to niech ktos poprawi), jezeli tego nie zrobimy to co 2 dzien bedziemy musieli ladowac akumulator :))
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum