Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 58 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 04-10-2010, 15:08
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V
1. temat slangu - róznica "mały" komp duży "komp"
2. oznaczenia kompów MM od wersji 75 kucy ?
3. dobrze rozumiem kolektor ssący od palio ma inny kształt i lepiej wchodzi do komory ?
4. jaka średnica wydechu powinna być pod 1,2 8V ? 43? 45?
5. ile kosztuje zdjęcie immo z kompa?
6. Mam rozumiec że silnik+komp w PI to w sumie jest to samo co Palio/Siena ?
7.ktoś sugerował żeby kupić silnik ze stilo ? i poskłądac to na osprzecie MM z PI, hmm. ale ten silnik ze stilo różni sie IMHO nie tylko osprzetem ale takze stopniem spreżania (a byc może też np. wałkiem)
176B8.000 (punto I) 9,8 ->75 KM
199A4.000 (punto II) 11,0 ->65 KM
ktoś sprawdzał efekty ??
8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej
i to by było na tyle
za wszelkie wskazówki lub nakierowania na informacje
dzieki wielkie |
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-10-2010, 19:47
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
Witam!
jestem w trakcie kupowania części do swapa na 1,2 8v a mam seicento 900
czy moglibyście napisać jakie części od a do z są potrzebne do przeróbki?
wiadomo ze:
silnik z osprzętem
skrzynia z półosiami od 1100
łapy silnika
komputer+wiązka (potrzebna czy nie)?
co jeszcze Panowie?
wiem ze temat był już wałkowany pewnie z 1000razy ale porosze o wyrozumiałość i pomoc:)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 04-10-2010, 22:06
Bolid: SC |
|
|
Pompa paliwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2010, 15:33
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
nie ma wyrozumiałości dla leni!!!!! na 8v to już skandal! np taki post
http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=15 |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
Sebasc
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:12
Bolid: Seicento 1.2 8v |
|
|
Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km. Jak wizualnie można rozróżnić te dwa silniki?
Zdjęcia |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:21
Bolid: sc |
|
|
joki napisał/a: | witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V
1. temat slangu - róznica "mały" komp duży "komp"
2. oznaczenia kompów MM od wersji 75 kucy ?
3. dobrze rozumiem kolektor ssący od palio ma inny kształt i lepiej wchodzi do komory ?
4. jaka średnica wydechu powinna być pod 1,2 8V ? 43? 45?
5. ile kosztuje zdjęcie immo z kompa?
6. Mam rozumiec że silnik+komp w PI to w sumie jest to samo co Palio/Siena ?
7.ktoś sugerował żeby kupić silnik ze stilo ? i poskłądac to na osprzecie MM z PI, hmm. ale ten silnik ze stilo różni sie IMHO nie tylko osprzetem ale takze stopniem spreżania (a byc może też np. wałkiem)
176B8.000 (punto I) 9,8 ->75 KM
199A4.000 (punto II) 11,0 ->65 KM
ktoś sprawdzał efekty ??
8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej
i to by było na tyle
za wszelkie wskazówki lub nakierowania na informacje
dzieki wielkie |
1. róznica mały komp duzy komp moze byc pomiedzy kompami z 1.1 i 1.2 albo kompem z 1.2 a hybrydą czyli małym komputerem montowanym w 1.1 MPI
2. 8F innego nie znam
3. tak ponieważ kolektor ssacy z punto ma od tyłu króciec od podciśnienia które idzie do pompy hamulcowej, przez co opiera sie o osłone nagrzewnicy, osobiscie mialem to i weszło z palcem wiec dla chcacego nic trudnego
4. jezeli 8v ma zostac seryjna to fi 43, jezeli bardziej przyszlosciowo to fi 45 w zupełnosci wystarczy
5. 100zł huba, 200zł www.kocar.com.pl
6. tak
7. z stilo chodzi o 16v, jezeli chcesz 75 koni i 8v musisz szukac p1, pozniej 1.2 8v byly slabsze
8. musisz zapytac kogos kto to zmienia bo ja tego nie robilem
pzdr |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:23
Bolid: sc |
|
|
Sebasc napisał/a: | Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km. Jak wizualnie można rozróżnić te dwa silniki?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcia |
filtry sa takie same róznią sie długoscią a co za tym idzie pojemnoscia
montuj dowolny |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:26
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Sebasc napisał/a: | Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km... |
Masz na fotce 1.2 8 MPI, więc masz moc 73/75. SPI miało 60.
A silnik punto / palio to ta sama konstrukcja, żadnych różnic zaczynając od wyglądu a kończąc na wymiarach naprawczych i momentach dokręcania śrub.
Jedna sprawa z mocą jest co najmniej dziwna bo podana w kW, wszędzie jest identyczna dla obu aut, ale w KM już nie i punto ma 75 a palio 73 |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:28
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
molek napisał/a: | filtry sa takie same róznią sie długoscią a co za tym idzie pojemnoscia |
krótszy się wygodniej wkręca |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:44
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
joki napisał/a: | witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V
8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej |
Niby tak, ale wygląda póki nie otworzysz i nie rozbierzesz do ostatniej części to się nie dowiesz.
W ogóle to nie jest tak chop-siup kółko zmienić w skrzynce i już pełnym ogniem ze światełek jak jedno zmienisz to drugie nie podejdzie, a jak walniesz inny komplet to się może okazać że wymiary np tulei synchro są inne i na wałek nie wchodzi albo lata za luźno. Mam obecnie trzecią skrzynkę na stanie do remontowania i niby 5 jest taka sama jak w innej [ta sama średnica ilość zębów itd] ale pojedynczo nie podejdzie, bo zęby biegną pod innym kątem i jedynie komplet obu kółek 5 wchodzi w grę |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:46
Bolid: sc |
|
|
X-raT napisał/a: | molek napisał/a: | filtry sa takie same róznią sie długoscią a co za tym idzie pojemnoscia |
krótszy się wygodniej wkręca |
pomalowane auto? |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:47
Bolid: sc |
|
|
X-raT napisał/a: | Sebasc napisał/a: | Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km... |
Masz na fotce 1.2 8 MPI, więc masz moc 73/75. SPI miało 60.
A silnik punto / palio to ta sama konstrukcja, żadnych różnic zaczynając od wyglądu a kończąc na wymiarach naprawczych i momentach dokręcania śrub.
Jedna sprawa z mocą jest co najmniej dziwna bo podana w kW, wszędzie jest identyczna dla obu aut, ale w KM już nie i punto ma 75 a palio 73 |
jest też MPI 60 konne |
|
|
|
 |
Sebasc
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:56
Bolid: Seicento 1.2 8v |
|
|
molek napisał/a: | X-raT napisał/a: | Sebasc napisał/a: | Kupiłem swoje seicento z silnikiem 1.2 8v. Jednak przy wymianie oleju i kupnie filtra okazało się, że nie wiem ile mój silnik miał mocy wyjeżdżając z fabryki. Ten sam filtr oleju montowali w Punto oraz Palio. Jednak podobno różniły się mocą 60 a 73km... |
Masz na fotce 1.2 8 MPI, więc masz moc 73/75. SPI miało 60.
A silnik punto / palio to ta sama konstrukcja, żadnych różnic zaczynając od wyglądu a kończąc na wymiarach naprawczych i momentach dokręcania śrub.
Jedna sprawa z mocą jest co najmniej dziwna bo podana w kW, wszędzie jest identyczna dla obu aut, ale w KM już nie i punto ma 75 a palio 73 |
jest też MPI 60 konne |
Filtr już zamontowany, ale teraz pytanie co do tej mocy... Skoro są mpi o dwóch różnych mocach |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 58 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 28-10-2010, 20:04
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
X-raT napisał/a: | joki napisał/a: | witkacy
powoli rozpoznaje temat i mam kilka pytań na które odpowiedzi nie moge wyłuskać z forum tudziez ksiązek lub mój mózg nie ogarnia zagmatwanego co nieco tematu
żeby nie było mówimy zasadniczo mówimy o 1,2 8V
8.bebechy wszystkich 5 biegowych skrzynek sa takie same ? czyt. zamienne ? chodzi mi o wpakowanie dluzszych 4 i 5 do jakiejs krótszej skrzyni lub tez odwrotnie krótkich 1,2,3 do skrzynki długiej |
Niby tak, ale wygląda póki nie otworzysz i nie rozbierzesz do ostatniej części to się nie dowiesz.
W ogóle to nie jest tak chop-siup kółko zmienić w skrzynce i już pełnym ogniem ze światełek jak jedno zmienisz to drugie nie podejdzie, a jak walniesz inny komplet to się może okazać że wymiary np tulei synchro są inne i na wałek nie wchodzi albo lata za luźno. Mam obecnie trzecią skrzynkę na stanie do remontowania i niby 5 jest taka sama jak w innej [ta sama średnica ilość zębów itd] ale pojedynczo nie podejdzie, bo zęby biegną pod innym kątem i jedynie komplet obu kółek 5 wchodzi w grę |
kołka sie zawsze zmienia kompletami |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:01
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
tak zeby rozwiac watpliowsci o co chodzi z kompami 1.2 duzym i malym
duzy
malu
w przypadku duzego na 90% trzeba ciac pin 26 (jezeli to nie ten to niech ktos poprawi), jezeli tego nie zrobimy to co 2 dzien bedziemy musieli ladowac akumulator |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|