FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 17-01-2011, 14:35   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


skrzynka palio / abarth, jest tak krótka, że mogę ruszać z 2-ki.
No ale nic to, bo już się pogodziłem z tymi 60KM i wchodzę w 1.4 16V. Widzę, że będzie trudno ale mam nadzieję, że tym razem poczuję różnicę pod dupą :twisted:
Jeszcze tak tylko z ciekawości sprawdzę jaką tam wiązkę miałem i czy jest coś napisane na bloku.

W sumie mam jeszcze jeden silnik i świeżo zregenerowaną głowicę do 1.2 i ten zestaw raczej jest na 75KM ale nie chce mi się już bawić w podnoszenie mocy o 15 źrebaków.

Faktem jest, że zaliczyłem wtopę jak ..uj
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-01-2011, 14:58   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


dół silnika z 1.2 60KM mógłby zostać, skoro masz głowice z 1.2 75KM to wystarczy ją założyć (z wałkiem 866, metalowym kolektorem i przepustnicą też od 1.2 75) i na kompie 8F masz te 75KM...
nawiasem mówiąc też się kiedyś zrobiłem w konia w ten sposób, podobno silnik był od sieny 75KM, a z czasem wyszło, że to z pII był... później założyłem reszte gratów od 1.2 75KM na blok z pII i było dobrze :wink:
No ale jak masz chęci na 1.4 to nie ma co kombinować, tyle, że to więcej kasy i roboty, ale efekt na pewno lepszy :wink:
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 22-01-2011, 23:58   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


barkor napisał/a:
dół silnika z 1.2 60KM mógłby zostać, skoro masz głowice z 1.2 75KM to wystarczy ją założyć (z wałkiem 866, metalowym kolektorem i przepustnicą też od 1.2 75) i na kompie 8F masz te 75KM...

no to jeszcze jedna kwestia z tym kolektorem. Bo ja mam metalowy (chyba to aluminium) a czy w 1.2 60 był plastikowy?
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-01-2011, 01:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


W 1.2 60KM z punto II był plastikowy (taki czarny), a w 1.2 75KM z punto I był właśnie aluminiowy.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
pecek 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 10-06-2011, 21:21   
   Bolid: Fiat Seicento


czy silniki 1.4 16v są awaryjne?
_________________
pecek
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 26-06-2011, 10:16   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


użytkownicy Stilo twierdzą że tak, a z kolei nie słyszałem żeby ktoś narzekał na nie w Sejkach. Przynajmniej jak dla mnie to jest najlepszy silnik jaki mogłem mieć w seju.
Nie wiem jak do tego się ma jeszcze kwestia elektroniki, bo w moim przypadku na hybrydzie raczej mniejsze jest prawdopobieństwo uszkodzenia silnika niż w dłubanych 1.4 na gratach ze szrota Punto, które jak widzę tylko tyrkolą.
 
 
 
vandit 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: WWL
Wysłany: 19-07-2011, 14:55   
   Bolid: SC 1.1 MPI


padła mi uszczelka pod głowicą w 1.1 mpi

może w końcu się zmobilizuję i wsadzę górę od 1.2 ?

potrzebne mi będzie jak dobrze rozkminiam: głowica, kolektor dolotowy (wydechowy?),komp, przepustnica od 1.2 mpi 75? wiązka elektryczna się zmienia?



pozdr
_________________

 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 19-07-2011, 16:11   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


vandit napisał/a:
padła mi uszczelka pod głowicą w 1.1 mpi

może w końcu się zmobilizuję i wsadzę górę od 1.2 ?

potrzebne mi będzie jak dobrze rozkminiam: głowica, kolektor dolotowy (wydechowy?),komp, przepustnica od 1.2 mpi 75? wiązka elektryczna się zmienia?
pozdr

głowica razem z kolektorem, przepustnica listwa wtryskowa i wtryskami
dolot minimum to kopułka od palio + kibel rura + stożek
wiazka od SC SPI
komp bez immo
zostaje do rozwiazania problem wiatraka na chłodnicy
a/pstryczek elektryczek i sterowanie manualne
b/chłodnia z czujnikiem od SPI
c/trójnik z czujnikiem na rurze wylotowej z chłodni
a wiazka elektryczna :-) to ona sie znacznie ale to znacznie zmienia
znajdz użytkownika _Mucha_ jemu robiłem robiłem taki manewr + dopreżenie
i zapytaj o wrażenia
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
Cruzen 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 1
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-08-2011, 22:06   
   Bolid: brak


Witam , nowy jestem i prosze o wyrozumialosc :) .Mysle nad sejkiem jako pierwszy samochod gdyz mlody jestem i budzet mam dosyc niski na modyfikacje :) .Chcialbym zeswapowac na 1.2 8v.Planuje kupic 900.Ile kasy trzeba bedzie wtopic w to i czy to 1.2 8v seria juz bedzie jakos jezdzic (oczekuje jakies 9s do setki).Czekam na odpowiedzi.
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 04-08-2011, 16:27   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


poczytaj forum to znajdziesz odpowiedzi, a nie łatwizna i znowu temat rzeka :/
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
k-g 
nówka sztuka ;)

Wiek: 47
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-09-2011, 07:42   
   Bolid: sc 1.1


Powitać,
25 stron tematu to sporo do ogarnięcia, i chyba nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a chciał bym się upewnić czy dobrze z opisów wykminiłem.

Czy do głowicy 1.1 MPI podejdzie kolektor + przepustnica z PI 1.2 75 ??
Głównie chodzi o zwiększenie średnicy na przepustnicy...
Czy może 1.2 16v ?

EDIT: czy przypadkiem sama przepustnica nie podejdzie na kolektor z 1.1MPI ?
 
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 06-09-2011, 09:13   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


k-g napisał/a:
Powitać,
25 stron tematu to sporo do ogarnięcia, i chyba nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a chciał bym się upewnić czy dobrze z opisów wykminiłem.

Czy do głowicy 1.1 MPI podejdzie kolektor + przepustnica z PI 1.2 75 ??
Głównie chodzi o zwiększenie średnicy na przepustnicy...
Czy może 1.2 16v ?

EDIT: czy przypadkiem sama przepustnica nie podejdzie na kolektor z 1.1MPI ?

1.kolektor wprost nie podejdzie (znajdz sobie fotki tych kolektorów to pokapujesz) jest mozliwosć rzeżby
2.przepustnica 1.2 8v IMO nie podejdzie
3.16v nie podejdze wcale
overall
daj se siana z takimi kombinacjami
jak juz kłaść to cała głowica i komputer
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
k-g 
nówka sztuka ;)

Wiek: 47
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków
  Wysłany: 07-09-2011, 07:36   
   Bolid: sc 1.1


Nie siedzę w sejczkach :) Rzeźbię głównie samą niemcownie, oraz starsze modele skodzianek :) znajomy chciał zrobić seja do zabawy, ale nie swapa tylko na bazie silnika 1.1 zrobić coś ciekawego i tak się to zaczęło.
(Z tego co wywnioskowałem głowice z seja 1.1 i punciaka 1.2 są te same.)
Ogólnie dół silnika jest zrobiony na nówkę, układ korbowy odchudzony ( oczywiście szlif i ważenie), tak samo głowica , obrobione kanały, prowadnice, gniazda zaworowe, porobione kąty na zaworach, odchudzone zawory, na to ostrzejszy wałek, dolot + wydech przy współpracy z Węglarskim, na koniec remap kompa i coś tam na końcu powinno wyjść :))
Jedynie co mi brak i co wedł. mnie będzie bruździć to za mała przepustnica, więc szukam czegoś większego.
Gdzieś na forum natknąłem się na info że właśnie przepustnica od 1.2 jest większa o 2mm i stąd moje pytanie, bo nie robiąc tych aut to błądzę po omacku porównując co chwila coś z czymś :)
_________________
PAMIĘTAJ !! – Chcesz serie – nie dłub – dłubiesz – nie płacz :P
 
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 07-09-2011, 10:03   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


k-g napisał/a:
Nie siedzę w sejczkach :) Rzeźbię głównie samą niemcownie, oraz starsze modele skodzianek :) znajomy chciał zrobić seja do zabawy, ale nie swapa tylko na bazie silnika 1.1 zrobić coś ciekawego i tak się to zaczęło.
(Z tego co wywnioskowałem głowice z seja 1.1 i punciaka 1.2 są te same.)
Ogólnie dół silnika jest zrobiony na nówkę, układ korbowy odchudzony ( oczywiście szlif i ważenie), tak samo głowica , obrobione kanały, prowadnice, gniazda zaworowe, porobione kąty na zaworach, odchudzone zawory, na to ostrzejszy wałek, dolot + wydech przy współpracy z Węglarskim, na koniec remap kompa i coś tam na końcu powinno wyjść :))
Jedynie co mi brak i co wedł. mnie będzie bruździć to za mała przepustnica, więc szukam czegoś większego.
Gdzieś na forum natknąłem się na info że właśnie przepustnica od 1.2 jest większa o 2mm i stąd moje pytanie, bo nie robiąc tych aut to błądzę po omacku porównując co chwila coś z czymś :)

remap kompa od MPI :shock: życze powodzenia
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
k-g 
nówka sztuka ;)

Wiek: 47
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2011, 11:53   
   Bolid: sc 1.1


no właśnie jedni twierdzą że się nie da, inni twierdzą że owszem zrobią.
Zostanie się przekonać na własnej skórze.
W Krakowie i TTC i np. w Detech'u stwierdzili że zrobią program bez problemów.
_________________
PAMIĘTAJ !! – Chcesz serie – nie dłub – dłubiesz – nie płacz :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum