Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 17-01-2011, 14:35
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
skrzynka palio / abarth, jest tak krótka, że mogę ruszać z 2-ki.
No ale nic to, bo już się pogodziłem z tymi 60KM i wchodzę w 1.4 16V. Widzę, że będzie trudno ale mam nadzieję, że tym razem poczuję różnicę pod dupą
Jeszcze tak tylko z ciekawości sprawdzę jaką tam wiązkę miałem i czy jest coś napisane na bloku.
W sumie mam jeszcze jeden silnik i świeżo zregenerowaną głowicę do 1.2 i ten zestaw raczej jest na 75KM ale nie chce mi się już bawić w podnoszenie mocy o 15 źrebaków.
Faktem jest, że zaliczyłem wtopę jak ..uj |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-01-2011, 14:58
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
dół silnika z 1.2 60KM mógłby zostać, skoro masz głowice z 1.2 75KM to wystarczy ją założyć (z wałkiem 866, metalowym kolektorem i przepustnicą też od 1.2 75) i na kompie 8F masz te 75KM...
nawiasem mówiąc też się kiedyś zrobiłem w konia w ten sposób, podobno silnik był od sieny 75KM, a z czasem wyszło, że to z pII był... później założyłem reszte gratów od 1.2 75KM na blok z pII i było dobrze
No ale jak masz chęci na 1.4 to nie ma co kombinować, tyle, że to więcej kasy i roboty, ale efekt na pewno lepszy |
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 22-01-2011, 23:58
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
barkor napisał/a: | dół silnika z 1.2 60KM mógłby zostać, skoro masz głowice z 1.2 75KM to wystarczy ją założyć (z wałkiem 866, metalowym kolektorem i przepustnicą też od 1.2 75) i na kompie 8F masz te 75KM...
|
no to jeszcze jedna kwestia z tym kolektorem. Bo ja mam metalowy (chyba to aluminium) a czy w 1.2 60 był plastikowy? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-01-2011, 01:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
W 1.2 60KM z punto II był plastikowy (taki czarny), a w 1.2 75KM z punto I był właśnie aluminiowy. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
pecek
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 30 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 10-06-2011, 21:21
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
czy silniki 1.4 16v są awaryjne? |
_________________ pecek |
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 26-06-2011, 10:16
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
użytkownicy Stilo twierdzą że tak, a z kolei nie słyszałem żeby ktoś narzekał na nie w Sejkach. Przynajmniej jak dla mnie to jest najlepszy silnik jaki mogłem mieć w seju.
Nie wiem jak do tego się ma jeszcze kwestia elektroniki, bo w moim przypadku na hybrydzie raczej mniejsze jest prawdopobieństwo uszkodzenia silnika niż w dłubanych 1.4 na gratach ze szrota Punto, które jak widzę tylko tyrkolą. |
|
|
|
 |
vandit
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19-07-2011, 14:55
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
padła mi uszczelka pod głowicą w 1.1 mpi
może w końcu się zmobilizuję i wsadzę górę od 1.2 ?
potrzebne mi będzie jak dobrze rozkminiam: głowica, kolektor dolotowy (wydechowy?),komp, przepustnica od 1.2 mpi 75? wiązka elektryczna się zmienia?
pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 19-07-2011, 16:11
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
vandit napisał/a: | padła mi uszczelka pod głowicą w 1.1 mpi
może w końcu się zmobilizuję i wsadzę górę od 1.2 ?
potrzebne mi będzie jak dobrze rozkminiam: głowica, kolektor dolotowy (wydechowy?),komp, przepustnica od 1.2 mpi 75? wiązka elektryczna się zmienia?
pozdr |
głowica razem z kolektorem, przepustnica listwa wtryskowa i wtryskami
dolot minimum to kopułka od palio + kibel rura + stożek
wiazka od SC SPI
komp bez immo
zostaje do rozwiazania problem wiatraka na chłodnicy
a/pstryczek elektryczek i sterowanie manualne
b/chłodnia z czujnikiem od SPI
c/trójnik z czujnikiem na rurze wylotowej z chłodni
a wiazka elektryczna to ona sie znacznie ale to znacznie zmienia
znajdz użytkownika _Mucha_ jemu robiłem robiłem taki manewr + dopreżenie
i zapytaj o wrażenia |
_________________ Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy |
|
|
|
 |
Cruzen
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 1 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-08-2011, 22:06
Bolid: brak |
|
|
Witam , nowy jestem i prosze o wyrozumialosc .Mysle nad sejkiem jako pierwszy samochod gdyz mlody jestem i budzet mam dosyc niski na modyfikacje .Chcialbym zeswapowac na 1.2 8v.Planuje kupic 900.Ile kasy trzeba bedzie wtopic w to i czy to 1.2 8v seria juz bedzie jakos jezdzic (oczekuje jakies 9s do setki).Czekam na odpowiedzi. |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 04-08-2011, 16:27
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
poczytaj forum to znajdziesz odpowiedzi, a nie łatwizna i znowu temat rzeka |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
k-g
nówka sztuka ;)
Wiek: 47 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-09-2011, 07:42
Bolid: sc 1.1 |
|
|
Powitać,
25 stron tematu to sporo do ogarnięcia, i chyba nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a chciał bym się upewnić czy dobrze z opisów wykminiłem.
Czy do głowicy 1.1 MPI podejdzie kolektor + przepustnica z PI 1.2 75 ??
Głównie chodzi o zwiększenie średnicy na przepustnicy...
Czy może 1.2 16v ?
EDIT: czy przypadkiem sama przepustnica nie podejdzie na kolektor z 1.1MPI ? |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 06-09-2011, 09:13
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
k-g napisał/a: | Powitać,
25 stron tematu to sporo do ogarnięcia, i chyba nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a chciał bym się upewnić czy dobrze z opisów wykminiłem.
Czy do głowicy 1.1 MPI podejdzie kolektor + przepustnica z PI 1.2 75 ??
Głównie chodzi o zwiększenie średnicy na przepustnicy...
Czy może 1.2 16v ?
EDIT: czy przypadkiem sama przepustnica nie podejdzie na kolektor z 1.1MPI ? |
1.kolektor wprost nie podejdzie (znajdz sobie fotki tych kolektorów to pokapujesz) jest mozliwosć rzeżby
2.przepustnica 1.2 8v IMO nie podejdzie
3.16v nie podejdze wcale
overall
daj se siana z takimi kombinacjami
jak juz kłaść to cała głowica i komputer |
_________________ Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy |
|
|
|
 |
k-g
nówka sztuka ;)
Wiek: 47 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2011, 07:36
Bolid: sc 1.1 |
|
|
Nie siedzę w sejczkach Rzeźbię głównie samą niemcownie, oraz starsze modele skodzianek znajomy chciał zrobić seja do zabawy, ale nie swapa tylko na bazie silnika 1.1 zrobić coś ciekawego i tak się to zaczęło.
(Z tego co wywnioskowałem głowice z seja 1.1 i punciaka 1.2 są te same.)
Ogólnie dół silnika jest zrobiony na nówkę, układ korbowy odchudzony ( oczywiście szlif i ważenie), tak samo głowica , obrobione kanały, prowadnice, gniazda zaworowe, porobione kąty na zaworach, odchudzone zawory, na to ostrzejszy wałek, dolot + wydech przy współpracy z Węglarskim, na koniec remap kompa i coś tam na końcu powinno wyjść
Jedynie co mi brak i co wedł. mnie będzie bruździć to za mała przepustnica, więc szukam czegoś większego.
Gdzieś na forum natknąłem się na info że właśnie przepustnica od 1.2 jest większa o 2mm i stąd moje pytanie, bo nie robiąc tych aut to błądzę po omacku porównując co chwila coś z czymś |
_________________ PAMIĘTAJ !! – Chcesz serie – nie dłub – dłubiesz – nie płacz |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 07-09-2011, 10:03
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
k-g napisał/a: | Nie siedzę w sejczkach Rzeźbię głównie samą niemcownie, oraz starsze modele skodzianek znajomy chciał zrobić seja do zabawy, ale nie swapa tylko na bazie silnika 1.1 zrobić coś ciekawego i tak się to zaczęło.
(Z tego co wywnioskowałem głowice z seja 1.1 i punciaka 1.2 są te same.)
Ogólnie dół silnika jest zrobiony na nówkę, układ korbowy odchudzony ( oczywiście szlif i ważenie), tak samo głowica , obrobione kanały, prowadnice, gniazda zaworowe, porobione kąty na zaworach, odchudzone zawory, na to ostrzejszy wałek, dolot + wydech przy współpracy z Węglarskim, na koniec remap kompa i coś tam na końcu powinno wyjść
Jedynie co mi brak i co wedł. mnie będzie bruździć to za mała przepustnica, więc szukam czegoś większego.
Gdzieś na forum natknąłem się na info że właśnie przepustnica od 1.2 jest większa o 2mm i stąd moje pytanie, bo nie robiąc tych aut to błądzę po omacku porównując co chwila coś z czymś |
remap kompa od MPI życze powodzenia |
_________________ Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy |
|
|
|
 |
k-g
nówka sztuka ;)
Wiek: 47 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2011, 11:53
Bolid: sc 1.1 |
|
|
no właśnie jedni twierdzą że się nie da, inni twierdzą że owszem zrobią.
Zostanie się przekonać na własnej skórze.
W Krakowie i TTC i np. w Detech'u stwierdzili że zrobią program bez problemów. |
_________________ PAMIĘTAJ !! – Chcesz serie – nie dłub – dłubiesz – nie płacz |
|
|
|
 |
|