FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana UPG na co zwrócić uwagę
Autor Wiadomość
maciun 
nówka sztuka ;)

Wiek: 57
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: 87-300 Brodnica
Wysłany: 15-08-2012, 21:09   
   Bolid: fiat seicento


Nie martwię się już ,czy dokręcić, czy też nie.Wtedy się martwiłem.Przejechałem ok. 2000km i jak na razie jest wszystko w porządku (żałuje tylko,że za jednym zamachem nie dałem zrobić zaworów - ciut słaby jest).Przy wymianie upg zrobiłem wszystko tak jak na załączonej ulotce do uszczelki.
Chodzi mi natomiast o to, że będę raczej orędownikiem wymiany szpilek na nowe przy każdej
wymianie uszczelki w związku z tym co przeczytałem na stronie, którą podałem.
Kiedyś w ogóle nie zastanawiałem się nad tematem rozproszenia sił docisku, czy też punktu przejścia materiału śruby z elastyczności w plastycznośc - co osiągamy momentem dociągającym. Wnioskuję zatem, że szpilka ponownie użyta może z łatwością pęknąć, a przynajmniej jest takie ryzyko. No i mamy większą pewnośc ,że zrobiliśmy "zgodnie ze sztuką". Trochę dziwnie brzmi to zdanie napisane przez amatora - kim właśnie jestem.
 
 
Makama 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 59
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 15-08-2012, 21:39   
   Bolid: SC 900 `98


maciun napisał/a:
No i mamy większą pewnośc ,że zrobiliśmy "zgodnie ze sztuką". Trochę dziwnie brzmi to zdanie napisane przez amatora - kim właśnie jestem.

Zgodnie ze sztuka mozna wykorzystac szpilki 3 krotnie. Problemem w naszych autkach jest to...ze nie wiemy ile razy juz byly wykorzystane :) Chyba ze ktos ma furke od nowosci i wie ze glowica byla nietykana.
Ja sie tak tylko raz nadzialem, jeszcze za czasow samochodowki jak kupilem pierwsze auto.
Przy dokrecaniu glowicy szpilki strzelaly jak rzodkiewki zanim zaczalem je dobrze dociagac..

Moja rada jest taka, zeby nie korzystac z tego co napisane na etykietce dolaczonej do uszczelki, tylko tabelami momentow. Spotkalem sie juz z rozbieznosciami.
W przypadku SC 899ccm tabela momentow podaje ze nalezy dociagac glowice w sumie na 4 cykle - 1 cykl 2Nm, drugi 3Nm , trzeci cykl obracamy klucz 90 stopni i czwarty znow 90 stopni.
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-08-2012, 21:47   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Makama napisał/a:

Moja rada jest taka, zeby nie korzystac z tego co napisane na etykietce dolaczonej do uszczelki, tylko tabelami momentow. Spotkalem sie juz z rozbieznosciami.
W przypadku SC 899ccm tabela momentow podaje ze nalezy dociagac glowice w sumie na 4 cykle - 1 cykl 2Nm, drugi 3Nm , trzeci cykl obracamy klucz 90 stopni i czwarty znow 90 stopni.


Dla ścisłości poprawię :
"mądra" książka "sam naprawiam" podaje momenty dokręcenia śrub:
20 Nm
30 Nm
90 stopni
90 stopni
Natomiast instrukcja z uszczelką Elring:
20 Nm (gdy stosuje się nowe śruby)
40 Nm
90 stopni
90 stopni
Osobiście zrobiłem jak nakazuje Elring ale nie stosowałem nowych śrub
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Makama 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 59
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 15-08-2012, 22:29   
   Bolid: SC 900 `98


Cytat:
Dla ścisłości poprawię :
"mądra" książka "sam naprawiam" podaje momenty dokręcenia śrub:
20 Nm
30 Nm
90 stopni
90 stopni

takie wartosci podane sa tez w Autodata i choc cenie Elring jako producenta to jakos tutaj im nie ufam :)
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-08-2012, 22:41   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ja dałem wiarę precyzji niemieckiej bo jak mawiają "ordnung muss sein" ;)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Makama 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 59
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 16-08-2012, 07:44   
   Bolid: SC 900 `98


macher napisał/a:
Ja dałem wiarę precyzji niemieckiej bo jak mawiają "ordnung muss sein" ;)

:lol: :lol:
ależ ja, naturlisch jawohl ;)
_________________
 
 
wtf32167 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 11-09-2012, 10:22   Wymiana uszczelki pod głowicą
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam

Czy wymieniał ktoś uszczelkę pod głowicą? Mechanior ostatnio mi mówił że jak silnik nie przegrzany to nie trzeba pewnie nic szlifować i tylko uszczelkę wymienić i nie będzie ciekło. Ktoś sam wymieniał taką uszczelkę?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 11-09-2012, 11:11   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Zmień mechanika. Jeśli uszczelka jest uszkodzona, to kompletną głupotą byłoby nie szlifowanie głowicy. Sama wymiana uszczelki jest łatwa, prosta i przyjemna. Zrzucenie głowicy to ok. 2-2,5 godziny roboty na spokojnie. Trochę więcej trwa montaż. Jeśli nie jesteś pewny swoich umiejętności to nie bierz się za to, bo możesz więcej popsuć niż naprawić.
_________________
Moje Seicento
 
 
wtf32167 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 11-09-2012, 11:16   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Wiesz zawodowym mechanikiem nie jestem. Co nieco już w swoim seju naprawiłem. Poprostu wizja tego że oddam auto oni wymienią albo i nie zainkasują za to 400 zł troche mnie wkurza.

Ale bez planowania głowicy w ogóle opłaca się to robić? Bo może tylko uszczelka jest zniszczona i tyle auto ma prawie 9 lat i 140 tys na liczniku......
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 11-09-2012, 12:19   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Planuj od razu, bo bez tego, to będzie podwójna robota. Może wystarczy ją zabielić. Jak robić to raz a dobrze.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
r888 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: slask
Wysłany: 11-09-2012, 12:40   
   Bolid: seiko, lancer, lancer


planuj planuj, pomysl tez o rozrządzie
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-09-2012, 12:52   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


kolego 400 zł to jest tanio.

pomyśl sobie, że jak w MPI ściągniesz glowice to praktycznie cały silnik z osprzętem ściągasz. wymieniasz pół silnika, już wymieniam

dasz stary rozrząd ? nie
dasz stary termostat ? nie
zostawisz stare uszczelniacze zaworowe ? nie
zostawisz stare uszczelki pod kolektorami ? nie
nie ustawisz zaworów przy okazji ?

i tak dalej i tak dalej

roboty przy tym co nie miara, także nie ma co się dziwić ze 500 biorą
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 11-09-2012, 12:59   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Planowanie głowicy to tylko 50 zł w porównaniu z kosztami ogólnymi to niewiele. Fakt mechanik może powiedzieć że planował a tu nie zrobił tego .
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-09-2012, 13:09   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


zawsze można oddać głowicę do profesjonalnego zakładu ( na śląsku to chorzów i mikołów ) i oni za 200-250 zł ( zależy jaka głowica itp )

zrobią:

planowanie
sprawdzenie szczelności
ustawią zawory
wymienią uszczelniacze zaworowe
zapewne jak się przypomnisz to i uszczelniacz na wałku zmienią

taka głowica jest funkel zregenerowana i masz drugie życie góry silnika
_________________

 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 12-09-2012, 12:34   
   Bolid: seicento 09 FUN


Sam miałem planowaną głowicę w Mikołowie i polecam. ;) Znajomi od mojego mechanika się za to zabrali i zrobili super.
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum