FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 09-07-2013, 18:55   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


nawet 900ka podejdzie :ok:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-07-2013, 08:24   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


A po ci oddzielny wałek 866 jak w głowicy powinien już być taki?
Wydech nie jest konieczny. Ten co masz będzie pasował ale będzie też trochę mocy zabierał. Jak chcesz coś poprawić przyszłościowo to kolektor wydechowy rurowy spawany.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-07-2013, 12:00   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


nie wszyscy sprzedaja głowice z wałkami.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
e51 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 35
Skąd: Mielec
Wysłany: 10-07-2013, 12:06   
   Bolid: none


zle mnie zrozumiales - mam 1 szt tylko ;-)

czyli brakuje mi wiazki zeby to odpalic na tym czasem
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-07-2013, 12:18   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


e51 napisał/a:
czyli brakuje mi wiazki zeby to odpalic na tym czasem

Mechanicznie masz wszystko jak chcesz tylko odpalić. Pozostała Ci elektronika ale nie wiem jak to się robi bo ja mam 1,1 spi a to inna bajka jest.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 10-07-2013, 13:22   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


bierzesz wiazke od 1.1 spi rozdzielasz z jednego na cztery wtryski i tyle. nie wiem czy od punto 1.2 bedzie pasowac tak szczerze mowiac bo kazdy pratycznie uzywa od 1.1 lub 900.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Kubuss96 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 10-07-2013, 14:14   
   Bolid: SC


czyli jak jest 1.1 mpi i wymieniam głowice z przepustnicą to musze też mieć wiązke od 1.2 mpi? ta nie podejdzie ?
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-07-2013, 08:30   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Kubuss96 napisał/a:
czyli jak jest 1.1 mpi i wymieniam głowice z przepustnicą to musze też mieć wiązke od 1.2 mpi? ta nie podejdzie ?

Ta nie podejdzie bo masz inne wtyczki do komputera na przykład i w innych miejscach jest jakieś sztukowanie potrzebne. Z kolei komp od 1.1 mpi podobno ciężko zmusic do dobrej pracy z silnikiem 1.2 lub samą głowicą od 1.2.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
Kubuss96 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 11-07-2013, 23:56   
   Bolid: SC


więc muszę mieć wiązkę silnika i komputer z 1.2 8v? i jeszcze takie pytanie bo jak mam komputer z 1.2 to tam jest jedna duża kostka. a jak w moim patrzyłem to mam dwie i jedna idze ku silniku a druga do środka do auta. i nie rozumie jak to zrobić. musze wymieniać też wiązkę kabinową ?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 12-07-2013, 00:02   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


wizaka kabinowa zostaje. ale wiazka twoja silnikowa a tamta bardzo mocno sie roznia :)
wiec nie porównuj :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
e51 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 35
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-07-2013, 12:02   
   Bolid: none


Drugie pytanie :)

kupujac caly slupek 1.2 8v od sieny, majac kompa od 1.2 i wiazke od 1.1 spi plus ew. graty do przekladki z 1.1 mpi wszystko bedzie p&p?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-07-2013, 15:26   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


tak.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-07-2013, 18:15   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Zacytuję trzeci post w tym temacie dla przypomnienia bo cały czas o to ktoś pyta:
szymonek napisał/a:

zarówno przy MPI jak i SPI potrzebujesz:
-kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorami
-wklad pompy palwiowej 3bar
-końcówka przewodu paliwowego , ponieważ w listwie od MPI przewód jest przykręcany, a w SPI jest wciskany
-fragment wiązki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
-komputer od 1.2 MPI
-dolot


Sam nie robiłem jeszcze swapa ale się po woli przymierzam. Z tego co widziałem (a przejrzałem chyba cały internet :P ) to ten opis się zgadza.
Wydech pasuje ten od 1.1 włącznie z kolektorem wydechowym i od biedy na początek może być.
Nie wiem czy łapy i poduszki pasują bo to różnie bywa i z tego co się zorientowałem to wkładali co mieli pod ręką.

Podsumowując e51 jeśli za "plus ew. graty do przekladki z 1.1 mpi" rozumiesz kolektor dolotowy, przepustnicę, listwę wtryskową, mocniejszą pompę paliwa, końcówkę przewodu paliwowego oraz dolot to tak będzie p&p.
Chyba że masz 1.1 MPI to podobno kolektor ssący z 1.1 MPI pasuje do głowicy z 1.2 8V MPI ale czy to ma wtedy jakikolwiek sens. Chyba że z myślą o przyszłości to ok.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
Steffan 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 868
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-07-2013, 19:15   
   Bolid: e91


kamilen napisał/a:

Wydech pasuje ten od 1.1 włącznie z kolektorem wydechowym i od biedy na początek może być.


Pasuje pod warunkiem że przedłużysz rurę od portek bo głowica w 1.2 jest wyższa :)

kamilen napisał/a:

Chyba że masz 1.1 MPI to podobno kolektor ssący z 1.1 MPI pasuje do głowicy z 1.2 8V MPI ale czy to ma wtedy jakikolwiek sens. Chyba że z myślą o przyszłości to ok.


Nie do końca, swapmistrz Szary kiedyś napisał na AK że kanały w ssącym od 1.1 mpi nie zgrywają się z kanałami w głowicy 1.2 mpi ;)
_________________
 
 
marcin198393 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: grodzisk maz
Wysłany: 25-07-2013, 20:59   1.4 16v
   Bolid: fiat seicento 1.2 16v


Panowie mam pytanie.Padła mi pompa oleju w 1.2 16v i nigdzie nie moge takiej dostać nawet w serwise nie chcą ni ogarnąc bo nie mam numeru winu i padł pomysł zeby wrzucic 1.4 od stilo i moje pytanie do was jaki silnik mi podejdzie bez żadnego przerabiania i na osprzencie od owego punto 1 1.2 16v :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum