Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-07-2013, 18:55
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
nawet 900ka podejdzie |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-07-2013, 08:24
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
A po ci oddzielny wałek 866 jak w głowicy powinien już być taki?
Wydech nie jest konieczny. Ten co masz będzie pasował ale będzie też trochę mocy zabierał. Jak chcesz coś poprawić przyszłościowo to kolektor wydechowy rurowy spawany. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-07-2013, 12:00
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
nie wszyscy sprzedaja głowice z wałkami. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
e51
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 35 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 10-07-2013, 12:06
Bolid: none |
|
|
zle mnie zrozumiales - mam 1 szt tylko
czyli brakuje mi wiazki zeby to odpalic na tym czasem |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-07-2013, 12:18
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
e51 napisał/a: | czyli brakuje mi wiazki zeby to odpalic na tym czasem |
Mechanicznie masz wszystko jak chcesz tylko odpalić. Pozostała Ci elektronika ale nie wiem jak to się robi bo ja mam 1,1 spi a to inna bajka jest. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-07-2013, 13:22
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
bierzesz wiazke od 1.1 spi rozdzielasz z jednego na cztery wtryski i tyle. nie wiem czy od punto 1.2 bedzie pasowac tak szczerze mowiac bo kazdy pratycznie uzywa od 1.1 lub 900. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Kubuss96
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 7 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 10-07-2013, 14:14
Bolid: SC |
|
|
czyli jak jest 1.1 mpi i wymieniam głowice z przepustnicą to musze też mieć wiązke od 1.2 mpi? ta nie podejdzie ? |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-07-2013, 08:30
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Kubuss96 napisał/a: | czyli jak jest 1.1 mpi i wymieniam głowice z przepustnicą to musze też mieć wiązke od 1.2 mpi? ta nie podejdzie ? |
Ta nie podejdzie bo masz inne wtyczki do komputera na przykład i w innych miejscach jest jakieś sztukowanie potrzebne. Z kolei komp od 1.1 mpi podobno ciężko zmusic do dobrej pracy z silnikiem 1.2 lub samą głowicą od 1.2. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
Kubuss96
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 7 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 11-07-2013, 23:56
Bolid: SC |
|
|
więc muszę mieć wiązkę silnika i komputer z 1.2 8v? i jeszcze takie pytanie bo jak mam komputer z 1.2 to tam jest jedna duża kostka. a jak w moim patrzyłem to mam dwie i jedna idze ku silniku a druga do środka do auta. i nie rozumie jak to zrobić. musze wymieniać też wiązkę kabinową ? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 12-07-2013, 00:02
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
wizaka kabinowa zostaje. ale wiazka twoja silnikowa a tamta bardzo mocno sie roznia
wiec nie porównuj |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
e51
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 35 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-07-2013, 12:02
Bolid: none |
|
|
Drugie pytanie
kupujac caly slupek 1.2 8v od sieny, majac kompa od 1.2 i wiazke od 1.1 spi plus ew. graty do przekladki z 1.1 mpi wszystko bedzie p&p? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-07-2013, 15:26
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
tak. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-07-2013, 18:15
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Zacytuję trzeci post w tym temacie dla przypomnienia bo cały czas o to ktoś pyta:
szymonek napisał/a: |
zarówno przy MPI jak i SPI potrzebujesz:
-kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorami
-wklad pompy palwiowej 3bar
-końcówka przewodu paliwowego , ponieważ w listwie od MPI przewód jest przykręcany, a w SPI jest wciskany
-fragment wiązki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
-komputer od 1.2 MPI
-dolot
|
Sam nie robiłem jeszcze swapa ale się po woli przymierzam. Z tego co widziałem (a przejrzałem chyba cały internet ) to ten opis się zgadza.
Wydech pasuje ten od 1.1 włącznie z kolektorem wydechowym i od biedy na początek może być.
Nie wiem czy łapy i poduszki pasują bo to różnie bywa i z tego co się zorientowałem to wkładali co mieli pod ręką.
Podsumowując e51 jeśli za "plus ew. graty do przekladki z 1.1 mpi" rozumiesz kolektor dolotowy, przepustnicę, listwę wtryskową, mocniejszą pompę paliwa, końcówkę przewodu paliwowego oraz dolot to tak będzie p&p.
Chyba że masz 1.1 MPI to podobno kolektor ssący z 1.1 MPI pasuje do głowicy z 1.2 8V MPI ale czy to ma wtedy jakikolwiek sens. Chyba że z myślą o przyszłości to ok. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
Steffan
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 868 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-07-2013, 19:15
Bolid: e91 |
|
|
kamilen napisał/a: |
Wydech pasuje ten od 1.1 włącznie z kolektorem wydechowym i od biedy na początek może być. |
Pasuje pod warunkiem że przedłużysz rurę od portek bo głowica w 1.2 jest wyższa
kamilen napisał/a: |
Chyba że masz 1.1 MPI to podobno kolektor ssący z 1.1 MPI pasuje do głowicy z 1.2 8V MPI ale czy to ma wtedy jakikolwiek sens. Chyba że z myślą o przyszłości to ok. |
Nie do końca, swapmistrz Szary kiedyś napisał na AK że kanały w ssącym od 1.1 mpi nie zgrywają się z kanałami w głowicy 1.2 mpi |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin198393
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: grodzisk maz
|
Wysłany: 25-07-2013, 20:59 1.4 16v
Bolid: fiat seicento 1.2 16v |
|
|
Panowie mam pytanie.Padła mi pompa oleju w 1.2 16v i nigdzie nie moge takiej dostać nawet w serwise nie chcą ni ogarnąc bo nie mam numeru winu i padł pomysł zeby wrzucic 1.4 od stilo i moje pytanie do was jaki silnik mi podejdzie bez żadnego przerabiania i na osprzencie od owego punto 1 1.2 16v |
|
|
|
 |
|