Tłoki pierścienie etc. |
Autor |
Wiadomość |
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-09-2013, 19:22
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
MateuszLDZ napisał/a: | No teraz to mnie powaliłeś wiedzą czysto TEORETYCZNĄ.
Twierdzisz że tłoki / pierścienie są zużyte, a powiedz mi czy powierzchnia cylindra nie może się zużyć z przebiegiem XXX km ??
I gdyby silnik latał bez oleju to po tyłku dostały by panewki
Saper widzę że też masz pojęcie o docieraniu nie rozumiem co masz na myśli twierdząc że zamuli silnik przy 2500obr. Docieranie jest najważniejszym etapem po złożeniu silnika do kupy ( wszystkie elementy pracują na ciasno ) musi się wszystko dobrze ułożyć i nie można dawać po pełnej pi****. |
Pisze że powierzchnia cylindrów jest idealna więc od tego tematu spokojnie możemy odejść.
Jakby latał bez oleju to panewki fakt dostaly by po dupie tak samo jak cylindry wałki rozrządu i wgl.
A co do docierania to widze ze ty sie nie znasz. Nikt nie mówi o pełnej pi*** tylko o delkiatn trzeba tym normalnie pojeździć w zależności co kto uważa za normalną jazdę. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-09-2013, 19:30
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Panowie, jeszcze się Wam nie znudziła ta pyskówka?
Pytacie o radę, a walicie zimny prysznic, ja wysiadam!
A "saperowi" życzę powodzenia w montażu wyczynowych silników o których czytał "na pewno ze zrozumieniem" w internecie bądź w jakiś poradnikach. |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-09-2013, 19:41
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
MateuszLDZ,
Pyskówkę to odwalasz TY od samego wejścia.
A to grożenie przez PW... Odpuścił byś sobie człowieku, bo sam zaczynasz i później masz pretensje
Kolega Uncrossed, najwidoczniej zrozumiał o co mi chodzi odnośnie tego docierania.
Ode mnie tyle. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:09
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
saper94 napisał/a: | ir3n3usz, Jakie max 2,5 tyś obr?! Ile silników docierałeś?
Docieranie to najważniejszy proces! Jak zamuli silnik w sposób w jaki mu radzisz to odczuje to w przyszłości. |
Spoko, to że nie mam doświadczenia w docieraniu silników to jest fakt. Ale spokojna jazdy i nie przekraczanie połowy zakresu obrotów jest wg mnie obowiązkowe. 2500 to powiedzmy przez pierwsze kilometry. Ale ładowanie w piec jest chorym pomysłem nawet przez 1000 do 2000km. Nie chodzi mi o jazdę starszego pana w kapeluszu, który pamięta Fordy T. Mimo wszystko bez szaleństw i osiągania pełnej mocy. Takie jest moje zdanie.
Uncrossed wiesz, że z Tomalą kończymy SWAP na 1.4 z osprzętem 1.2. Nie zastanawiaj się w ogóle pakuj 1.4, będą te same pieniądze za słupek, a mocy jest naprawdę więcej nawet bez strojenia. Frajda z jazdy jest niesamowita. A skrzynia 6-biegowa ze stilo sprawdza się rewelacyjnie. |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:12
|
|
|
MateuszLDZ, - nie tyle brak oleju jak jego ciśnienia w rzędowym silniku owalizacja cylindra nie jest aż tak oczywista i spektakularna jak w silniku typu "boxer" natomiast docieranie silnika powinno przebiegać w pełnym zakresie obrotów z zastosowaniem oleju który umożliwi wystąpienie tarcia granicznego - bardziej docieranemu silnikowi szkodzi zbyt duże obciążenie na niskich obrotach niż chwilowe wykręcenie powyżej 5tyś - ja wyznaję zasadę małego obciążenia termicznego ale jazdę w pełnym zakresie obrotów natomiast po przejechaniu 1kkm stopniowe zwiększanie obciążenia ale z unikaniem jazdy ze stałą prędkością obrotową przez dłuższy okres czasu - po 2kkm wymiana oleju + przepłukanie silnika i wtedy pełny syntetyk najlepiej PAO a jak fundusz pozwoli to PAO+ESTER |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:17
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rotax24, stosujesz te same zasady docierania co ja Kontrola temperatury + nie mulenie na tylko niskim paśmie obrotów
ir3n3usz, nie tyle o dawanie ostro w piz... mi chodziło ile na kilka sekund wbicie na wyższe obroty, a później dalej spokojna jazda więc trochę się nie zrozumieliśmy, zdarza się |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:19
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
każdy dociera jak chce.
Na niejednym forum zawsze jak pojawia się temat docierania silników to zaczyna się istna "wojna światów". |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:20
|
|
|
nosferatu napisał/a: | każdy dociera jak chce. | - lecz nie każdy wie jak |
|
|
|
|
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:24
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Każdy temat jest tematem rzeką.
Jeden woli bułki a drugi chleb i tak samo jest z docieraniem.
I potwierdzę słowa ir3n3usz jeżeli masz osprzęt od 1.2 to pakuj 1.4 ( ceny słupków są takie same ), a moc i moment w 1.4 są nieco lepsze niż w przypadku 1.2. |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:25
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ir3n3usz, wiem i popełniłem błąd że od razu nie kupiłem 1.4 ale teraz kupie coś co nie leżało na palecie kilka miechów. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:26
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uncrossed, i sprawdzaj ciśnienie sprężania od razu, najlepiej przed zakupem |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:28
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
ja tez niewiedziałem jak docierać, poczytałem włąsnie takie kłotnie na forach, posłuchałem "speców" a jak docierałem to nienapiszę [ale rajd był udany ]
p.s Pamiętaj że w 1.4 miskę będziesz miał niżej niż w 1.2 pI |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:29
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
nosferatu, zniszczyłeś mnie |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:33
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
nosferatu napisał/a: | ja tez niewiedziałem jak docierać, poczytałem włąsnie takie kłotnie na forach, posłuchałem "speców" a jak docierałem to nienapiszę [ale rajd był udany ]
p.s Pamiętaj że w 1.4 miskę będziesz miał niżej niż w 1.2 pI |
można podnieść zawias ale można też przerobić miske prawda ?
Saper co z tego jak mój silnik przed tą rozbiórką miał zajebi*te sprężanie 14 bar na każdym garku a kopcił na potęge. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:33
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
nosferatu napisał/a: | p.s Pamiętaj że w 1.4 miskę będziesz miał niżej niż w 1.2 pI |
Oj tak. Chociaż myślę, że większym problemem jest stop alu z jakiego została wykonana. Jednak blacha w 1.2 16V jest lepsza, zagnie się i nic poważniejszego się nie stanie. A w 1.4 od razu dziura i pozamiatane.
Uncrossed napisał/a: | ale można też przerobić miske prawda ?
|
Otóż to. |
|
|
|
|
|