FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tłoki pierścienie etc.
Autor Wiadomość
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 01-10-2013, 22:42   
   Bolid: CC 1.2 16v


szkoły szkołą a życie życiem
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 02-10-2013, 08:11   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


w teori tak ale zawsze jak załadałem dobrą uszczelke to nie leciało - dobre oczyszczenie powierzchni na równo bez jej porysowania i dobra uszczelka daje w zasadzie 100% pewności szczelności - w razie czego można troche silikonu dołożyć aby doszczelnić ale to nie ma być główne uszczelnienie...

Wie ktoś z jaką siłą dokręcić panewki wału ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 02-10-2013, 22:12   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Uncrossed, zdarza się że dodatkowo (jak nie jestem pewien co do styku powierzchni) też daje trochę silikonu :)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-10-2013, 10:22   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


owszem ja też dołożę ale silikon ma być doszczelnieniem a nie głownym uszczelnieniem :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-10-2013, 12:25   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Uncrossed, dobrze ujęte :)

Chociaż w Audi z silnikiem V6 (nie pamiętam które), misa olejowa (2-częściowa) i osłona pompy oleju są składane na sam silikon :)) Śmiech na sali :D
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 03-10-2013, 13:04   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


We wszystkich silnikach FIRE miska jest na samym silikonie. A nawet nie tylko FIRE, bo i diesel 1.3, 1.9 i chyba również nowe 1.6 i 2.0 mają michę klejoną. Bardzo dobrze sprawdza się to uszczelnienie i nie rozumiem Twojego zdziwienia. Mało tego w Fiatach bardzo często dolny półkarter z półpanewkami głównymi jest uszczelniany z blokiem tylko sylikonem.
_________________
Moje Seicento
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 03-10-2013, 13:14   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


ir3n3usz, tyle że jak zdemontujesz pozornie banalny element - osłonę łańcucha pompy olejowej, to musisz demontować również górną część misy, nie tylko dolną, ponieważ przy zdejmowaniu osłony, wyrywasz silikon spod innego elementu. :D

Ale dobra, koniec off topa, bo nieźle to odbiegło od tematu... :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-10-2013, 13:19   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


dobra dobra.
a kto mi powie z jaka sila dokrecic panewki wału ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 03-10-2013, 13:45   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Pokrywy korbowodów 4.1daNm
a jaki jest moment dokręcenia pokryw czopów głównym to może powiedzieć tylko szklana kula... nigdzie nie mogę dokopać się do info.

EDIT:

Dla G. Punto 1.2 i 1.4 8V śruby M10 2.0daNm + 90st.

Dla G. Punto 1.4 16V środkowe śruby korpusu silnika M10 jest również 2.0daNm + 90st.

Dla 1.2 16v z P1 brak danych. Z tego co widzę silniki FIRE mają takie same momenty dokręcenia poszczególnych śrub. Ja bym się sugerował momentami dla 1.2/1.4 8V, bo dół silnika jest bardziej zbliżony do 1.2 16V. Natomiast 1.4 16V już wygląda inaczej, ale moment jest ten sam :P
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-10-2013, 16:27   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ooo dzieki wielkie :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum