Tłoki pierścienie etc. |
Autor |
Wiadomość |
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 01-10-2013, 21:42
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
szkoły szkołą a życie życiem |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 02-10-2013, 07:11
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
w teori tak ale zawsze jak załadałem dobrą uszczelke to nie leciało - dobre oczyszczenie powierzchni na równo bez jej porysowania i dobra uszczelka daje w zasadzie 100% pewności szczelności - w razie czego można troche silikonu dołożyć aby doszczelnić ale to nie ma być główne uszczelnienie...
Wie ktoś z jaką siłą dokręcić panewki wału ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 02-10-2013, 21:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uncrossed, zdarza się że dodatkowo (jak nie jestem pewien co do styku powierzchni) też daje trochę silikonu |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 03-10-2013, 09:22
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
owszem ja też dołożę ale silikon ma być doszczelnieniem a nie głownym uszczelnieniem |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-10-2013, 11:25
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uncrossed, dobrze ujęte
Chociaż w Audi z silnikiem V6 (nie pamiętam które), misa olejowa (2-częściowa) i osłona pompy oleju są składane na sam silikon Śmiech na sali |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-10-2013, 12:04
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
We wszystkich silnikach FIRE miska jest na samym silikonie. A nawet nie tylko FIRE, bo i diesel 1.3, 1.9 i chyba również nowe 1.6 i 2.0 mają michę klejoną. Bardzo dobrze sprawdza się to uszczelnienie i nie rozumiem Twojego zdziwienia. Mało tego w Fiatach bardzo często dolny półkarter z półpanewkami głównymi jest uszczelniany z blokiem tylko sylikonem. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 03-10-2013, 12:14
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
ir3n3usz, tyle że jak zdemontujesz pozornie banalny element - osłonę łańcucha pompy olejowej, to musisz demontować również górną część misy, nie tylko dolną, ponieważ przy zdejmowaniu osłony, wyrywasz silikon spod innego elementu.
Ale dobra, koniec off topa, bo nieźle to odbiegło od tematu... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 03-10-2013, 12:19
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
dobra dobra.
a kto mi powie z jaka sila dokrecic panewki wału ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-10-2013, 12:45
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Pokrywy korbowodów 4.1daNm
a jaki jest moment dokręcenia pokryw czopów głównym to może powiedzieć tylko szklana kula... nigdzie nie mogę dokopać się do info.
EDIT:
Dla G. Punto 1.2 i 1.4 8V śruby M10 2.0daNm + 90st.
Dla G. Punto 1.4 16V środkowe śruby korpusu silnika M10 jest również 2.0daNm + 90st.
Dla 1.2 16v z P1 brak danych. Z tego co widzę silniki FIRE mają takie same momenty dokręcenia poszczególnych śrub. Ja bym się sugerował momentami dla 1.2/1.4 8V, bo dół silnika jest bardziej zbliżony do 1.2 16V. Natomiast 1.4 16V już wygląda inaczej, ale moment jest ten sam |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 03-10-2013, 15:27
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ooo dzieki wielkie |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
|