FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tłoki pierścienie etc.
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 20:22   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


MateuszLDZ napisał/a:
No teraz to mnie powaliłeś wiedzą czysto TEORETYCZNĄ.

Twierdzisz że tłoki / pierścienie są zużyte, a powiedz mi czy powierzchnia cylindra nie może się zużyć z przebiegiem XXX km ??

I gdyby silnik latał bez oleju to po tyłku dostały by panewki :)

Saper widzę że też masz pojęcie o docieraniu :) nie rozumiem co masz na myśli twierdząc że zamuli silnik przy 2500obr. Docieranie jest najważniejszym etapem po złożeniu silnika do kupy ( wszystkie elementy pracują na ciasno ) musi się wszystko dobrze ułożyć i nie można dawać po pełnej pi****.


Pisze że powierzchnia cylindrów jest idealna więc od tego tematu spokojnie możemy odejść.
Jakby latał bez oleju to panewki fakt dostaly by po dupie tak samo jak cylindry wałki rozrządu i wgl.
A co do docierania to widze ze ty sie nie znasz. Nikt nie mówi o pełnej pi*** tylko o delkiatn trzeba tym normalnie pojeździć w zależności co kto uważa za normalną jazdę.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2013, 20:30   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Panowie, jeszcze się Wam nie znudziła ta pyskówka?
Pytacie o radę, a walicie zimny prysznic, ja wysiadam!
A "saperowi" życzę powodzenia w montażu wyczynowych silników o których czytał "na pewno ze zrozumieniem" w internecie bądź w jakiś poradnikach. :lol:
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 20:41   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


MateuszLDZ,
Pyskówkę to odwalasz TY od samego wejścia.
A to grożenie przez PW... :lol: Odpuścił byś sobie człowieku, bo sam zaczynasz i później masz pretensje ;)


Kolega Uncrossed, najwidoczniej zrozumiał o co mi chodzi odnośnie tego docierania.


Ode mnie tyle.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 19-09-2013, 21:09   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


saper94 napisał/a:
ir3n3usz, Jakie max 2,5 tyś obr?! Ile silników docierałeś?
Docieranie to najważniejszy proces! Jak zamuli silnik w sposób w jaki mu radzisz to odczuje to w przyszłości.


Spoko, to że nie mam doświadczenia w docieraniu silników to jest fakt. Ale spokojna jazdy i nie przekraczanie połowy zakresu obrotów jest wg mnie obowiązkowe. 2500 to powiedzmy przez pierwsze kilometry. Ale ładowanie w piec jest chorym pomysłem nawet przez 1000 do 2000km. Nie chodzi mi o jazdę starszego pana w kapeluszu, który pamięta Fordy T. Mimo wszystko bez szaleństw i osiągania pełnej mocy. Takie jest moje zdanie.


Uncrossed wiesz, że z Tomalą kończymy SWAP na 1.4 z osprzętem 1.2. Nie zastanawiaj się w ogóle pakuj 1.4, będą te same pieniądze za słupek, a mocy jest naprawdę więcej nawet bez strojenia. Frajda z jazdy jest niesamowita. A skrzynia 6-biegowa ze stilo sprawdza się rewelacyjnie.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2013, 21:12   

MateuszLDZ, - nie tyle brak oleju jak jego ciśnienia :wink: w rzędowym silniku owalizacja cylindra nie jest aż tak oczywista i spektakularna jak w silniku typu "boxer" natomiast docieranie silnika powinno przebiegać w pełnym zakresie obrotów z zastosowaniem oleju który umożliwi wystąpienie tarcia granicznego - bardziej docieranemu silnikowi szkodzi zbyt duże obciążenie na niskich obrotach niż chwilowe wykręcenie powyżej 5tyś - ja wyznaję zasadę małego obciążenia termicznego ale jazdę w pełnym zakresie obrotów natomiast po przejechaniu 1kkm stopniowe zwiększanie obciążenia ale z unikaniem jazdy ze stałą prędkością obrotową przez dłuższy okres czasu - po 2kkm wymiana oleju + przepłukanie silnika i wtedy pełny syntetyk najlepiej PAO a jak fundusz pozwoli to PAO+ESTER :wink:
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 21:17   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


rotax24, stosujesz te same zasady docierania co ja ;) Kontrola temperatury + nie mulenie na tylko niskim paśmie obrotów ;)

ir3n3usz, nie tyle o dawanie ostro w piz... mi chodziło ile na kilka sekund wbicie na wyższe obroty, a później dalej spokojna jazda ;) więc trochę się nie zrozumieliśmy, zdarza się :ok:
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 19-09-2013, 21:19   
   Bolid: CC 1.2 16v


każdy dociera jak chce.

Na niejednym forum zawsze jak pojawia się temat docierania silników to zaczyna się istna "wojna światów".
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2013, 21:20   

nosferatu napisał/a:
każdy dociera jak chce.
- lecz nie każdy wie jak :wink:
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2013, 21:24   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Każdy temat jest tematem rzeką.

Jeden woli bułki a drugi chleb :D i tak samo jest z docieraniem.

I potwierdzę słowa ir3n3usz jeżeli masz osprzęt od 1.2 to pakuj 1.4 ( ceny słupków są takie same ), a moc i moment w 1.4 są nieco lepsze niż w przypadku 1.2.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 21:25   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ir3n3usz, wiem i popełniłem błąd że od razu nie kupiłem 1.4 ale teraz kupie coś co nie leżało na palecie kilka miechów.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 21:26   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Uncrossed, i sprawdzaj ciśnienie sprężania od razu, najlepiej przed zakupem ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 19-09-2013, 21:28   
   Bolid: CC 1.2 16v


ja tez niewiedziałem jak docierać, poczytałem włąsnie takie kłotnie na forach, posłuchałem "speców" a jak docierałem to nienapiszę [ale rajd był udany :mg: ]

p.s Pamiętaj że w 1.4 miskę będziesz miał niżej niż w 1.2 pI
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 21:29   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


nosferatu, zniszczyłeś mnie :super:
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 21:33   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


nosferatu napisał/a:
ja tez niewiedziałem jak docierać, poczytałem włąsnie takie kłotnie na forach, posłuchałem "speców" a jak docierałem to nienapiszę [ale rajd był udany :mg: ]

p.s Pamiętaj że w 1.4 miskę będziesz miał niżej niż w 1.2 pI


można podnieść zawias ale można też przerobić miske prawda ?

Saper co z tego jak mój silnik przed tą rozbiórką miał zajebi*te sprężanie 14 bar na każdym garku a kopcił na potęge.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 19-09-2013, 21:33   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


nosferatu napisał/a:
p.s Pamiętaj że w 1.4 miskę będziesz miał niżej niż w 1.2 pI


Oj tak. Chociaż myślę, że większym problemem jest stop alu z jakiego została wykonana. Jednak blacha w 1.2 16V jest lepsza, zagnie się i nic poważniejszego się nie stanie. A w 1.4 od razu dziura i pozamiatane.

Uncrossed napisał/a:
ale można też przerobić miske prawda ?


Otóż to.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum