FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tłoki pierścienie etc.
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 09:37   Tłoki pierścienie etc.
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Cześć - mam czysto techniczne pytanie do kogoś kto robił takie pomiary ew ma troche większę pojęcie teoretyczne w tym temacie ode mnie,

Mianowicie temat wygląda tak. Pacjent to 1.2 16V z PI cylindry mają choineczke różnica rozmiaru nie przekracza 0.01 mm. Ideał.
Ale tłok porusza się w cylindrze na boki i powstaje ok 0.5 mm luzu. Średnica tłoka pomiędzy pierścieniami nie przekracza 70.4 mm a nominalnie powinno to być 70.8mm
Ten wymiar jest ale zaraz poniżej pierścieni.

teraz przechodzę do pytania. Jako że silnik chłeptał olej i zabrałem się za wymiane pierścieni bo głowica byął zrobiona o wkładać te tłoki które mam czy nadają się one już na śmieci ze względu na tą różnice średnic ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 19-09-2013, 11:15   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Luz nominalny tłoka w cylindrze: 0,03 do 0,05mm. Z książki od P1...
Jak widzisz tłoki kwalifikują się do złomowania w najbliższym skupie złomu. Tym bardziej, że wciągał olej.
Wymiar naprawczy tłoków jest tylko jeden i jest to +0,4, ale szlifu nie będziesz robił także Ciebie to nie dotyczy. Można ewentualnie przepolerować cylindry i tyle. Zrób porządnie, daj nowe tłoki, pierścionki i dobry olej syntetyczny. Przede wszystkim dotarcie... max 2500obr, bardzo spokojna jazda przez powiedzmy 500km albo więcej, później stopniowo zwiększaj obciążenie. Wiadomo, żeby sytuacja się nie powtórzyła, jeździł długo i bezawaryjnie.
_________________
Moje Seicento
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 11:29   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


ir3n3usz, Jakie max 2,5 tyś obr?! Ile silników docierałeś?
Docieranie to najważniejszy proces! Jak zamuli silnik w sposób w jaki mu radzisz to odczuje to w przyszłości.

Owszem, trzeba jeździć na niskich obrotach, w miarę spokojnie gaz wciskać (nie szarpać), ale po przejechaniu tych kilkudziesięciu kilometrów na spokojnie, od czasu do czasu trzeba dawać mu w palnik i na wyższe pasmo wejść na kilka sekund.

Po takim docieraniu silników (nie ważne czy wyczynowych czy zwykłych) nie miałem nigdy żadnych problemów z tłokiem, czy cylindrem, prędzej wały się poddawały.

Docieraj przez 1000 km. Po docieraniu warto jest zmienić olej na nowy, gdyż w tym procesie może wytworzyć się trochę opiłków metali (jak wiadomo docieranie to dopasowywanie).
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 12:07   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


no właśnie i teraz zastanawiam się ratować to czy sprzedać dobrą głowice i nie pomyśleć o 1.4 zdrowym bo takie stoi na AK wystawione.
a wkładać kolejne kilka stówek w ten silnik no nie uśmiecha mi sie.
Na stolik sie jeszcze nadaje :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 19-09-2013, 15:28   
   Bolid: CC 1.2 16v


zdrowy,zdrowy, wszystkie są zdrowe a po rozbiórce się dopiero okaże co to jest ;)
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 15:39   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


jak jeździ to po co rozbierać :) ja rozebrałem swój to głowica do roboty później tłoki do wymiany pierścienie nowe wszystko po kolei. jak juz tyle zrobione to dobrze panewki kupić i wymienić itd.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 16:31   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Uncrossed, skoro tłoki do wymiany to remont silnika już jest... ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2013, 18:07   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Panowie, POBUDKA!!!
Nowe tłoki i pierścienie, a co z owalem cylindrów?
Zastanowiliście się fachowcy?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 19:02   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


jakim owalem cylindrów. napisałem że cylindry mierzone średnicówką i max odchylenie to 0.01 mm. Czytaj ze zrozumieniem. OWALA NIE MA POBUDKA :)

Silnik raczej zostanie moim stolikiem. to nie to samo co V12 w Top Gear ale też może być
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 19:43   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


MateuszLDZ napisał/a:
Panowie, POBUDKA!!!
Nowe tłoki i pierścienie, a co z owalem cylindrów?
Zastanowiliście się fachowcy?



Znalazł się mechanik... :lol:

A zastanowiłeś się może nad nauką czytania ze zrozumieniem? :rotfl:
On nie jeździł bez oleju, tylko najzwyczajniej w życiu tłoki się zużyły ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2013, 19:44   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Ku twojemu zdziwieniu przeczytałem twój post ze zrozumieniem i nie ma tam nawet pół słowa o średnicówce. :grin:
Jeżeli jesteś taki MEGA fachowiec, to po co szukasz porad na tym forum?
Co to jest choineczka w cylindrach?
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2013, 19:49   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


saper94 napisał/a:
MateuszLDZ napisał/a:
Panowie, POBUDKA!!!
Nowe tłoki i pierścienie, a co z owalem cylindrów?
Zastanowiliście się fachowcy?



Znalazł się mechanik... :lol:

A zastanowiłeś się może nad nauką czytania ze zrozumieniem? :rotfl:
On nie jeździł bez oleju, tylko najzwyczajniej w życiu tłoki się zużyły ;)


Twój post był nie na miejscu!
Nie masz przez przypadek zużytego mózgu z powodu braku oleju w głowie?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-09-2013, 19:58   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


cylindry mają choineczke różnica rozmiaru nie przekracza 0.01 mm. Ideał.

choineczka - ślady po honowaniu fabrycznym.
Różnica rozmiaru - no czymś to zmierzyłem a tylko średnicówka sie do tego nadaje.

Nie jestem mega fachowiec ale skoro napisałem że cylindry są ok to chyba nie ma na nich owala.

Dziwi mnie tylko że w jednym miejscu tłok ma dobre parametry średnica jest ok a wyżej tam gdzie pierścienie albo się tak wytarł albo taki był fabrycznie i o to mi chodzi. Ale skoro takie luzy są nie dopuszczalne to wiemy że tłoki są na śmieci.

Blok pójdzie na stolik a korby z tłokami idealnie nadadzą się na stopki .
Temat do zamknięcia proszę chyba że ktoś ma coś mądrego jeszcze do powiedzenia a MateuszLDZ, prosze bez takich mądrych wypowiedzi :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2013, 20:09   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


No teraz to mnie powaliłeś wiedzą czysto TEORETYCZNĄ.

Twierdzisz że tłoki / pierścienie są zużyte, a powiedz mi czy powierzchnia cylindra nie może się zużyć z przebiegiem XXX km ??

I gdyby silnik latał bez oleju to po tyłku dostały by panewki :)

Saper widzę że też masz pojęcie o docieraniu :) nie rozumiem co masz na myśli twierdząc że zamuli silnik przy 2500obr. Docieranie jest najważniejszym etapem po złożeniu silnika do kupy ( wszystkie elementy pracują na ciasno ) musi się wszystko dobrze ułożyć i nie można dawać po pełnej pi****.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-09-2013, 20:11   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Uncrossed, możliwe że się "wypalił" już. Zależne od eksploatacji silnika ;)
Czekał by Ciebie tu remont kapitalny silnika, bo nie ma sensu rozbierać co miesiąc bo coś innego będzie siadało.

Tłok to stop metali lekkich, nie jest jakiś mega mocny i się zużywa najzwyczajniej w świecie.
Przebieg spory musiał mieć ten silnik, albo było na nim ostro upalane, ewentualnie paliwo złe (za duża temperatura spalanie - za dużo metanolu lub etanolu, nie pamiętam dokładnie)...

MateuszLDZ, Nie przeczytasz porządnie, a innych (którzy się znają) prześmiewczo określasz "fachowcami". Z każdym Twoim kolejnym postem pokazujesz swoje doświadczenie przebyte z silnikami. Osobiście stosuję zasady docierania silników wyczynowych, które przekazał mi dziadek - mechanik. Dotarłem z ich pomocą nie jeden silnik.
Nie mam zamiaru kłócić się z kimś kto zachowuje się jak jakiś dzieciak od samego wejścia. ;)


Z mojej strony tyle, napisałem co chciałem a dyskusja w tym wypadku nie ma sensu, skoro kolega zdecydował że nie naprawia ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 19-09-2013, 20:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum