FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-06-2014, 00:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Tył na eibachu nawet pusty się nie podniesie, przód tak-szczególnie na gazowo-olejowych.
Nie ma zestawu montażowego-możesz mieć do wymiany 3 rzeczy-odbój, śruby amora i górną gumę gdzie opiera się sprężyna.
Kayaba olejowa będzie nawet lepszym wyborem od delphi olejowego, które często padało szybko szczególnie zimą(gęsty olej twardy spring,dziury.)
Ważne są też odboje przód-ori fiatowskie pod to obniżenie.
Eibach jest springiem sportowym nie tuningowym i konstruktor bardziej myslał nad jego charakterystyką niż o tym czy będzie równo kasta :wink:
 
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-06-2014, 16:35   
   Bolid: CCS


ir3n3usz napisał/a:
Pytanie za 100pkt. Czy ktoś robił regulację kąta pochylenia koła w SC? Wiem jak to zrobić, ale ciekawy jestem czy są jakieś prostsze rozwiązania i z jakiego samochodu podejdą śruby z mimośrodem.
[url=http://iv.pl/images/...umb.jpg]Obrazek[/URL]
Sprawa wygląda następująco, jest -70/50 i widać jakie są kąty pochylenia z przodu i z tyłu. Przód chcę zrobić na 1st. Okazyjnie żeby dało się zrobić nawet 2st. Czasami wpadam na bardzo przyczepny tor i problem polega na "zjadaniu" zewnętrznej krawędzi opony. Wygląda to tak jakby jeździć z przestawioną zbieżnością. Wydaje mi się, że jakby troszkę położył koło, to może nie będzie aż tak bardzo pożerało mi tej zewnętrznej krawędzi. Prawdę mówiąc to jeszcze ze dwa takie wypady i pomimo nowych opon będę miął druty na wierzchu, a bieżnik prawie nie ruszony.


Ostatnio tez zglebialem ten temat, i wychodzi na to, ze sa 3 opcje:
- fasolki (ale zeby je zrobic dobrze, tak zeby sie to nei przesuwalo, trzeba sie troche pobawic) - moze ma ktos fotki?
- sruby mimosrodowe (camber bolts) - dostepne tez w Polsce, np. tu - z nimi jest chyba najprostszy montaz, pytanie tylko na ile sie to sprawdza, na pewno zakres regulacji jest ograniczony (gdzies czytalem, ze -1,75 do 1,75 stopnia);
- camber plates - czyli regulowane mocowania gorne - to chyba najbardziej profesjonalne rozwiazanie, problem w tym ze nigdzie tego nie ma do cento, ale sa w Polsce firmy, ktore robia na zamowienie, wiec jakby pare osob chcialo kupic, to by dorobili - kwestia ceny.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 12-06-2014, 21:33   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


i można też chyba użyć jakichś śrub od merca ala "camber bolt" które mają podkładkę zintegrowaną z łbem śruby ale otwór nie jest centrycznie i w zależności jak ją obrócisz to tak ustawisz kąt.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
piotr1231 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 467
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-08-2014, 13:32   
   Bolid: Seicento 900


Eibach zamówiony teraz czas na amortyzaotory z tyłu. Kolega wyżej polecał Kayaba Olej, i ku temu się skłaniam. Budżet do 200 złotych ( ewentualnie trochę droższe ), jedyny warunek to, że muszą współpracować z Eibachem, i nie podnosić zawieszenia.



KYB amortyzator T (olej) - 91 złotych za sztukę
MAGNUM TECHNOLOGY AMORTYZATOR {TYŁ} OLEJOWY - 65 złotych za sztukę
MONROE – MONR3472 – Amortyzator AMORTYZATOR {TYŁ} OLEJOWY - 104 złote za sztukę

Ktoś poleci coś z tych lub innych ?
_________________
Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look :D
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2014, 23:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1 i 3 do wyboru, chociaż ja jestem zwolennikiem amortyzatorów gazowo-olejowych.
 
 
 
MAXIMUS 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 103
Skąd: opole
Wysłany: 10-08-2014, 08:32   
   Bolid: golf


a czemu nie zamawiać najtańszych amortyzatorów?

lepsze chyba najtańsze niż niesprawne nie?
czemu najtańsze amortyzatory źle sprawują się z obniżonym zawieszeniem ?
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 10-08-2014, 09:24   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Ponieważ po bardzo krótkim czasie nie będą nadawały się do eksploatacji :wink:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
MAXIMUS 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 103
Skąd: opole
Wysłany: 10-08-2014, 12:16   
   Bolid: golf


a myślałem ze coś z wysokością wielkością itp i źle siadają na obniżanych sprężynach
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 10-08-2014, 12:44   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Generalnie da się założyć nawet -70 na zwykłego amora ale właśnie, spring może być luźny, wyskoczyć a przede wszystkim najtańsze amorki po krótkim czasie będą nadawały się do wymiany. Na serii amorze śmiało można jeździć do obniżenia -40 a nawet -60 ale przy nich szybciej się zużyją :wink:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 11-08-2014, 20:49   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


dawiddawidowski napisał/a:
Generalnie da się założyć nawet -70 na zwykłego amora ale właśnie, spring może być luźny,


nie gadaj głupot, to jest bzdura. Piotrek napisał, że szuka amorów na tył. Mój siedział ok. 6 cm i jeździłem ponad rok na seryjnych amorach i absolutnie nic się z nimi nie działo i nie ma takiej możliwości, że sprężyna się poluzowała z tyłu. Zmieniłem na PZM-1 tylko dlatego, bo jeżdżę na torze często i seria dla mnie była za miękka.
_________________
Moje Seicento
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 11-08-2014, 20:57   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Z tym chodziło mi oczywiście o przód :wink: Z tyłu tylko amory szybciej padają ale nic innego się nie dzieje...
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2014, 14:53   
   Bolid: Seicento 1.1


Pytanie, na co sie zdecydowac do sprezyn 70/50 na droge, auto nie bedzie uzywane w KJSach czy PZM-1 bez skracania nada sie przy takim obnizeniu? (moze byc beton), czy oddac serie do skrocenia i utwardzenia?
 
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-09-2014, 15:46   
   Bolid: Seicento


Mateek95, będzie nisko , będzie dobrze..... :wesoly: beton tylko i wyłącznie przez sprężyny to raczej nie będzie :wink:
_________________

 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2014, 17:47   
   Bolid: Seicento 1.1


Chodzi mi konkretnie czy pzm1 nada sie do sprezyn 70/50 tzn czy nie jest on czasami seryjnej dlugosci tzn jak seryjny amor czy jak kupie to nie bede go musial skrocic?
 
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-09-2014, 17:57   
   Bolid: Seicento


ahh :sciana: ( nie doczytałem ze zrozumieniem ) to są gazówki także 70/50 to chyba nie wyjdzie ( jezeli chodzi Ci o obniżenie ).....co do skracania to nie jestem obyty w takich rzeczach poczekaj na znawców( tez się chętnie dowiem )....ale jeżeli wkładają takie sprężyny do serii to i chyba tu tez wejdą
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum