Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-06-2014, 00:49
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tył na eibachu nawet pusty się nie podniesie, przód tak-szczególnie na gazowo-olejowych.
Nie ma zestawu montażowego-możesz mieć do wymiany 3 rzeczy-odbój, śruby amora i górną gumę gdzie opiera się sprężyna.
Kayaba olejowa będzie nawet lepszym wyborem od delphi olejowego, które często padało szybko szczególnie zimą(gęsty olej twardy spring,dziury.)
Ważne są też odboje przód-ori fiatowskie pod to obniżenie.
Eibach jest springiem sportowym nie tuningowym i konstruktor bardziej myslał nad jego charakterystyką niż o tym czy będzie równo kasta |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-06-2014, 16:35
Bolid: CCS |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Pytanie za 100pkt. Czy ktoś robił regulację kąta pochylenia koła w SC? Wiem jak to zrobić, ale ciekawy jestem czy są jakieś prostsze rozwiązania i z jakiego samochodu podejdą śruby z mimośrodem.
[url=http://iv.pl/images/...umb.jpg]Obrazek[/URL]
Sprawa wygląda następująco, jest -70/50 i widać jakie są kąty pochylenia z przodu i z tyłu. Przód chcę zrobić na 1st. Okazyjnie żeby dało się zrobić nawet 2st. Czasami wpadam na bardzo przyczepny tor i problem polega na "zjadaniu" zewnętrznej krawędzi opony. Wygląda to tak jakby jeździć z przestawioną zbieżnością. Wydaje mi się, że jakby troszkę położył koło, to może nie będzie aż tak bardzo pożerało mi tej zewnętrznej krawędzi. Prawdę mówiąc to jeszcze ze dwa takie wypady i pomimo nowych opon będę miął druty na wierzchu, a bieżnik prawie nie ruszony. |
Ostatnio tez zglebialem ten temat, i wychodzi na to, ze sa 3 opcje:
- fasolki (ale zeby je zrobic dobrze, tak zeby sie to nei przesuwalo, trzeba sie troche pobawic) - moze ma ktos fotki?
- sruby mimosrodowe (camber bolts) - dostepne tez w Polsce, np. tu - z nimi jest chyba najprostszy montaz, pytanie tylko na ile sie to sprawdza, na pewno zakres regulacji jest ograniczony (gdzies czytalem, ze -1,75 do 1,75 stopnia);
- camber plates - czyli regulowane mocowania gorne - to chyba najbardziej profesjonalne rozwiazanie, problem w tym ze nigdzie tego nie ma do cento, ale sa w Polsce firmy, ktore robia na zamowienie, wiec jakby pare osob chcialo kupic, to by dorobili - kwestia ceny. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 12-06-2014, 21:33
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
i można też chyba użyć jakichś śrub od merca ala "camber bolt" które mają podkładkę zintegrowaną z łbem śruby ale otwór nie jest centrycznie i w zależności jak ją obrócisz to tak ustawisz kąt. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
piotr1231
Nałogowiec

Wiek: 30 Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 467 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-08-2014, 13:32
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Eibach zamówiony teraz czas na amortyzaotory z tyłu. Kolega wyżej polecał Kayaba Olej, i ku temu się skłaniam. Budżet do 200 złotych ( ewentualnie trochę droższe ), jedyny warunek to, że muszą współpracować z Eibachem, i nie podnosić zawieszenia.
KYB amortyzator T (olej) - 91 złotych za sztukę
MAGNUM TECHNOLOGY AMORTYZATOR {TYŁ} OLEJOWY - 65 złotych za sztukę
MONROE – MONR3472 – Amortyzator AMORTYZATOR {TYŁ} OLEJOWY - 104 złote za sztukę
Ktoś poleci coś z tych lub innych ? |
_________________ Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-08-2014, 23:25
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1 i 3 do wyboru, chociaż ja jestem zwolennikiem amortyzatorów gazowo-olejowych. |
|
|
|
 |
MAXIMUS
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 103 Skąd: opole
|
Wysłany: 10-08-2014, 08:32
Bolid: golf |
|
|
a czemu nie zamawiać najtańszych amortyzatorów?
lepsze chyba najtańsze niż niesprawne nie?
czemu najtańsze amortyzatory źle sprawują się z obniżonym zawieszeniem ? |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 10-08-2014, 09:24
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Ponieważ po bardzo krótkim czasie nie będą nadawały się do eksploatacji |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
MAXIMUS
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 103 Skąd: opole
|
Wysłany: 10-08-2014, 12:16
Bolid: golf |
|
|
a myślałem ze coś z wysokością wielkością itp i źle siadają na obniżanych sprężynach |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 10-08-2014, 12:44
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Generalnie da się założyć nawet -70 na zwykłego amora ale właśnie, spring może być luźny, wyskoczyć a przede wszystkim najtańsze amorki po krótkim czasie będą nadawały się do wymiany. Na serii amorze śmiało można jeździć do obniżenia -40 a nawet -60 ale przy nich szybciej się zużyją |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-08-2014, 20:49
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | Generalnie da się założyć nawet -70 na zwykłego amora ale właśnie, spring może być luźny, |
nie gadaj głupot, to jest bzdura. Piotrek napisał, że szuka amorów na tył. Mój siedział ok. 6 cm i jeździłem ponad rok na seryjnych amorach i absolutnie nic się z nimi nie działo i nie ma takiej możliwości, że sprężyna się poluzowała z tyłu. Zmieniłem na PZM-1 tylko dlatego, bo jeżdżę na torze często i seria dla mnie była za miękka. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 11-08-2014, 20:57
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Z tym chodziło mi oczywiście o przód Z tyłu tylko amory szybciej padają ale nic innego się nie dzieje... |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-09-2014, 14:53
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Pytanie, na co sie zdecydowac do sprezyn 70/50 na droge, auto nie bedzie uzywane w KJSach czy PZM-1 bez skracania nada sie przy takim obnizeniu? (moze byc beton), czy oddac serie do skrocenia i utwardzenia? |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-09-2014, 15:46
Bolid: Seicento |
|
|
Mateek95, będzie nisko , będzie dobrze..... beton tylko i wyłącznie przez sprężyny to raczej nie będzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-09-2014, 17:47
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Chodzi mi konkretnie czy pzm1 nada sie do sprezyn 70/50 tzn czy nie jest on czasami seryjnej dlugosci tzn jak seryjny amor czy jak kupie to nie bede go musial skrocic? |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-09-2014, 17:57
Bolid: Seicento |
|
|
ahh ( nie doczytałem ze zrozumieniem ) to są gazówki także 70/50 to chyba nie wyjdzie ( jezeli chodzi Ci o obniżenie ).....co do skracania to nie jestem obyty w takich rzeczach poczekaj na znawców( tez się chętnie dowiem )....ale jeżeli wkładają takie sprężyny do serii to i chyba tu tez wejdą |
_________________
 |
|
|
|
 |
|