Niepokojące stukanie silnika 900 |
Autor |
Wiadomość |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-01-2016, 22:49 Niepokojące stukanie silnika 900
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Witam, prawie zawsze jak odpalam silnik po całej nocy słychać przez minutę-dwie dziwne stukanie rosnące wraz z obrotami, zawsze uciszało się to przy rozgrzaniu silnika, a dzisiaj przez całą (co prawda krótką, bo tylko 3km) drogę do pracy, a potem po 8 godzinach z powrotem, silnik nieustannie stuka, nawet pomimo kilkuminutowego rozgrzewania na postoju. Poniżej zamieszam filmik, nagrany w możliwie najlepszej jakości, zwłaszcza dźwięku, może ktoś mi objaśni co to może być i przede wszystkim czy można z tym w miarę spokojnie jeździć, przynajmniej przez jakiś tydzień, dwa? Poziom oleju jest w normie, ledwo poniżej MAX, sprawdzam co kilka dni i go nie ubywa.
P.S. Jak widać silnik jest nieładnie obrzygany olejem, prawdopodobnie przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów, może korzystając z okazji doradzicie czym można to wyczyścić? Nie przeszkadzało by, ale jak silnik się rozgrzeje to olej paruje wprost na kratkę pod szybą i zaciąga cały smród do wnętrza auta.
A tutaj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=r6w96UpLl9M
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2016, 23:03
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Klekocą hydrokasatory. Jaki olej jest w silniku i jaki ma przebieg? Bo może wymiana oleju by pomogła, zazwyczaj pomaga |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-01-2016, 23:12
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Generalnie autko kupiłem niedawno, przebieg ma 191 tysięcy, o ile nie był kręcony. Co do samego oleju to niestety nie wiem ile auto na nim jeździło i w ogóle jaki to olej, na silniku nie ma żadnej karteczki. Planowałem poczekać do przyszłego miesiąca z wymianą oleju, ale chyba w takim wypadku rozsądniej będzie to od razu załatwić... A w ogóle to on nie pracuje czasem na trzech garach?
Edit: teraz mi się nasunęła taka myśl, czy takie stukanie może być spowodowane np tym, że sprzedawca przed sprzedażą dolał inny typ oleju niż ten co już był w silniku i z takiej mieszanki robią się teraz problemy? |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2016, 23:42
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Nierówna praca silnika może brać się z zasyfionych kasatorów. Obejrzyj świece - jaki mają kolor, czy któraś jest czarna, mokra, jak długo już pracują? Całkiem możliwe, że świece są też do wymiany. Przy okazji luknij na filtr powietrza bo może być zawalony brudem.
Po zakupie auta zazwyczaj wymienia się tzw. pakiet startowy czyli olej, filtry, świece, rozrząd (w tym przypadku jest łańcuszek więc dopóki nie hałasuje to zostaje).
Co do oleju to omiń wioskowe legendy, że minerał i wymiana co 15 tysi bo wtedy jest to co masz właśnie teraz
Wymiana oleju (piszę skrótowo) obejmuje zawsze wymianę filtra oleju.
Wymiana uszczelki pod pokrywą klawiatury jest prosta - przy okazji wymiany zobaczysz czy w środku jest smoła na ściankach. Jeśli tak to dopiero kilka wymian oleju poprawi sytuację (przy skróconych wymianach).
Na forum znajdziesz już tematy o oleju i o uszczelce pod deklem (i szlifowaniu dekla). |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-01-2016, 23:57
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
A czy są jakieś szczególne parametry filtra oleju, czy po prostu mówię "poproszę filtr oleju do seicento 900" i to wszystko?
I jaki najlepiej wybrać olej jeśli nie jestem pewny tego co mam w nim teraz, minerał, 10W40, 15W40? Producent oleju ma znaczenie czy brać co tańsze (oczywiście nie z marketu bo wiadomo jakie tam są oleje)? |
|
|
|
 |
rancher
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 23 Skąd: Sooha Kicekless
|
Wysłany: 22-01-2016, 09:28
Bolid: seicento 900 |
|
|
Nowy olej, ja leję 10W40 często napiętnowanego tutaj LOTOS-a i koniecznie nowa uszczelka pod pokrywą zaworów, kupisz w motoryzacyjnym za 10 - 15 zł i szerokiej drogi Na wiosnę polecam mycie silnika, bo cały zarzygany olejem |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2016, 10:13
|
|
|
rancher napisał/a: | ja leję 10W40 często napiętnowanego tutaj LOTOS-a | Lotos nie jest tutaj napiętnowany za całokształt tylko za niektóre produkty jak pierwszy z brzegu 10w40 ja polecam Lotosa 5w40 Synthetic Plus - świetny produkt |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-01-2016, 12:41
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
To mam unika lotosa czy mogę go kupić? |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-01-2016, 13:12
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Tak ale tylko i wyłącznie 5W-40. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:10
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Jakoś nie mam przekonania żeby zalać ten silnik pełnym syntetykiem |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-01-2016, 17:52
Bolid: Seicento 900 |
|
|
ja zalałem taki silnik przy 240tys przebiegu syntetykiem a wcześniej castrol 15w40 i jedyne co się stało to przestały zawory klepać. nic nie wybuchło |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-01-2016, 21:33
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Po prostu czytalem ze w starszych silnikach zmiana oleju z polsyntetyka na pełny syntetyk nie zawsze jest taka dobra bo taki olej moze wypłukać z silnika stare osady i w ten sposób go pozatykac. Gdybym tylko wiedział jaki olej mam teraz, ale nie ma żadnej kartki z ostatniej wymiany... |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 22-01-2016, 21:52
Bolid: seicento 899 |
|
|
Tailor93 napisał/a: | A w ogóle to on nie pracuje czasem na trzech garach? |
On pracuje na czterech garach. Nie zwlekaj z wymianą oleju i filtra jak nie wiadomo kiedy była wymiana. Wlej półsyntetyk i w drogę |
|
|
|
 |
|