FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niepokojące stukanie silnika 900
Autor Wiadomość
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-01-2016, 22:49   Niepokojące stukanie silnika 900
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Witam, prawie zawsze jak odpalam silnik po całej nocy słychać przez minutę-dwie dziwne stukanie rosnące wraz z obrotami, zawsze uciszało się to przy rozgrzaniu silnika, a dzisiaj przez całą (co prawda krótką, bo tylko 3km) drogę do pracy, a potem po 8 godzinach z powrotem, silnik nieustannie stuka, nawet pomimo kilkuminutowego rozgrzewania na postoju. Poniżej zamieszam filmik, nagrany w możliwie najlepszej jakości, zwłaszcza dźwięku, może ktoś mi objaśni co to może być i przede wszystkim czy można z tym w miarę spokojnie jeździć, przynajmniej przez jakiś tydzień, dwa? Poziom oleju jest w normie, ledwo poniżej MAX, sprawdzam co kilka dni i go nie ubywa.

P.S. Jak widać silnik jest nieładnie obrzygany olejem, prawdopodobnie przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów, może korzystając z okazji doradzicie czym można to wyczyścić? Nie przeszkadzało by, ale jak silnik się rozgrzeje to olej paruje wprost na kratkę pod szybą i zaciąga cały smród do wnętrza auta.

A tutaj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=r6w96UpLl9M

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2016, 23:03   
   Bolid: Seicento 900


Klekocą hydrokasatory. Jaki olej jest w silniku i jaki ma przebieg? Bo może wymiana oleju by pomogła, zazwyczaj pomaga :smile:
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-01-2016, 23:12   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Generalnie autko kupiłem niedawno, przebieg ma 191 tysięcy, o ile nie był kręcony. Co do samego oleju to niestety nie wiem ile auto na nim jeździło i w ogóle jaki to olej, na silniku nie ma żadnej karteczki. Planowałem poczekać do przyszłego miesiąca z wymianą oleju, ale chyba w takim wypadku rozsądniej będzie to od razu załatwić... A w ogóle to on nie pracuje czasem na trzech garach?

Edit: teraz mi się nasunęła taka myśl, czy takie stukanie może być spowodowane np tym, że sprzedawca przed sprzedażą dolał inny typ oleju niż ten co już był w silniku i z takiej mieszanki robią się teraz problemy?
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2016, 23:42   
   Bolid: Seicento 900


Nierówna praca silnika może brać się z zasyfionych kasatorów. Obejrzyj świece - jaki mają kolor, czy któraś jest czarna, mokra, jak długo już pracują? Całkiem możliwe, że świece są też do wymiany. Przy okazji luknij na filtr powietrza bo może być zawalony brudem.
Po zakupie auta zazwyczaj wymienia się tzw. pakiet startowy czyli olej, filtry, świece, rozrząd (w tym przypadku jest łańcuszek więc dopóki nie hałasuje to zostaje).
Co do oleju to omiń wioskowe legendy, że minerał i wymiana co 15 tysi bo wtedy jest to co masz właśnie teraz :mg:
Wymiana oleju (piszę skrótowo) obejmuje zawsze wymianę filtra oleju.
Wymiana uszczelki pod pokrywą klawiatury jest prosta - przy okazji wymiany zobaczysz czy w środku jest smoła na ściankach. Jeśli tak to dopiero kilka wymian oleju poprawi sytuację (przy skróconych wymianach).
Na forum znajdziesz już tematy o oleju i o uszczelce pod deklem (i szlifowaniu dekla).
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-01-2016, 23:57   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


A czy są jakieś szczególne parametry filtra oleju, czy po prostu mówię "poproszę filtr oleju do seicento 900" i to wszystko? :D
I jaki najlepiej wybrać olej jeśli nie jestem pewny tego co mam w nim teraz, minerał, 10W40, 15W40? Producent oleju ma znaczenie czy brać co tańsze (oczywiście nie z marketu bo wiadomo jakie tam są oleje)?
 
 
rancher 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 23
Skąd: Sooha Kicekless
Wysłany: 22-01-2016, 09:28   
   Bolid: seicento 900


Nowy olej, ja leję 10W40 często napiętnowanego tutaj LOTOS-a :) i koniecznie nowa uszczelka pod pokrywą zaworów, kupisz w motoryzacyjnym za 10 - 15 zł i szerokiej drogi :) Na wiosnę polecam mycie silnika, bo cały zarzygany olejem :)
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2016, 10:13   

rancher napisał/a:
ja leję 10W40 często napiętnowanego tutaj LOTOS-a
Lotos nie jest tutaj napiętnowany za całokształt tylko za niektóre produkty jak pierwszy z brzegu 10w40 :wink: ja polecam Lotosa 5w40 Synthetic Plus - świetny produkt :ok:
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-01-2016, 12:41   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


To mam unika lotosa czy mogę go kupić? :P
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-01-2016, 13:12   
   Bolid: Seicento 900


Tak ale tylko i wyłącznie 5W-40.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2016, 14:15   

Jest jeszcze taka opcja - http://lejolej.pl/pl/p/SP...SMCF-5W40-4L/97
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-01-2016, 17:10   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Jakoś nie mam przekonania żeby zalać ten silnik pełnym syntetykiem
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2016, 17:12   

Tailor93 napisał/a:
Jakoś nie mam przekonania żeby zalać ten silnik pełnym syntetykiem
to zalej pół - http://allegro.pl/shell-h...5845958847.html
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-01-2016, 17:52   
   Bolid: Seicento 900


ja zalałem taki silnik przy 240tys przebiegu syntetykiem a wcześniej castrol 15w40 i jedyne co się stało to przestały zawory klepać. nic nie wybuchło
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-01-2016, 21:33   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Po prostu czytalem ze w starszych silnikach zmiana oleju z polsyntetyka na pełny syntetyk nie zawsze jest taka dobra bo taki olej moze wypłukać z silnika stare osady i w ten sposób go pozatykac. Gdybym tylko wiedział jaki olej mam teraz, ale nie ma żadnej kartki z ostatniej wymiany...
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 22-01-2016, 21:52   
   Bolid: seicento 899


Tailor93 napisał/a:
A w ogóle to on nie pracuje czasem na trzech garach?

On pracuje na czterech garach. Nie zwlekaj z wymianą oleju i filtra jak nie wiadomo kiedy była wymiana. Wlej półsyntetyk i w drogę :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum