SWAP 1.1SPI -> 1.2 16V 86KM Punto1 w praktyce |
Autor |
Wiadomość |
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 12-02-2016, 07:01
Bolid: seicento |
|
|
Czujnika nie ruszałem został ten z Punto... tylko wtyczka (od wiązki silnika) jest przedłużona |
|
|
|
|
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 12-02-2016, 14:13
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Jeżeli silnik jest seryjny a wszystkie czujniki w porzadku ( TPS, Map sensor, Krokowiec).
Paliwo, pompka, kable, świece ok
To tylko wiązka. Wszystko powinno być przedłużane jak najbliżej wtyczki aby nie uszkodzić ekranu.
Zawsze lepiej rozpeszlować wiązke i przeglądnąć bo 16 na takie rzeczy jest wrażliwa.
Czujnik położenia wału na ori mocowaniu i koło pasowe od 16v ? |
_________________
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-02-2016, 17:12
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
wfm17 napisał/a: | Jeżeli silnik jest seryjny a wszystkie czujniki w porzadku ( TPS, Map sensor, Krokowiec).
Paliwo, pompka, kable, świece ok
To tylko wiązka. Wszystko powinno być przedłużane jak najbliżej wtyczki aby nie uszkodzić ekranu.
Zawsze lepiej rozpeszlować wiązke i przeglądnąć bo 16 na takie rzeczy jest wrażliwa.
Czujnik położenia wału na ori mocowaniu i koło pasowe od 16v ? | I tak się mity przenosi między pokoleniami
16v jest takim kosmicznym sprzętem że tylko i wyłącznie jego ori fabryczne czujki mogą podołać przy swapie ?!
A ekran czym jest? I jak przebiega? We wtyxzce cpw jest rozłączony faktycznie, w każdym aucie. I co, zakłócenia masz z tego powodu?
Czujki 1.1 / 1.2 są elektrycznie identyczne. Pasują zamiennie i kompletnie nic nie zmieniają w sprawnym i dobrze swapowanym silniku. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 12-02-2016, 17:36
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
X-raT napisał/a: |
16v jest takim kosmicznym sprzętem że tylko i wyłącznie jego ori fabryczne czujki mogą podołać przy swapie ?! |
Nie chodzi o czujnik, tylko o mocowanie które znaczna czesc swapujących robi do cpw.
Zdarza się że jest ono nie dokładne i mało stabilne.
Sam kiedyś nabyłem auto z takim adapterem zakupionym ponoć z tego forum.
I to on odpowiadał za powyższe objawy. |
_________________
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-02-2016, 20:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Można kupować gotowce i mieć nadzieję że będzie ok, można usiąść nad problemem, pomyśleć i zrobić własne rozwiązanie.
Za dużo swapów mam za sobą i generalek żeby wierzyć w adapterki osób trzecich.
A czujnik faktycznie musi być idealnie ustawiony do koła, ale wcale nie musi być z 16v |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 12-02-2016, 21:46
Bolid: seicento |
|
|
odkupiłem seja od gościa który zaczął ten Swap. Próbuje dojść do ładu bo to co było to jakaś tragedia..
Wszystkie kable do czujników przedzwoniłem do ecu według tematu na elektroda.pl i zrobiłem tak: TPS 30-14-16 KROKOWY 2-20-3-21 i ten czujnik w kolektorze zintegrowany map z temp 32-14-31-16. Jeśli jest jakiś błąd to poprawcie mnie, ewentualnie macie może pozostałe piny w ecu żebym mógł je sprawdzić? jutro zrobie czyszczenie przepustnicy tylko jeszcze po tym przydałoby się zrobić reset ecu. Czy jest jakiś domowy sposób na to? jakiś bezpiecznik? |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2016, 12:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Prosta sprawa. Wszystkie 'masy' czujek są razem wpięte do -16-, a poszczególne zasilania od ecu są identyczne jak w 1.1 czy 900 albo 1.2 8v
Znacząca różnica jest w tym że czujka powietrza jest zblokowana z map'em i wtrysk jest podzielony 4-1 + 2-3. Nie ma żadnych cudów.
Tu masz schemat:
http://www.centomania.com...ale/ccinek4.jpg
http://www.centomania.com...ale/ccinek2.jpg |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 13-02-2016, 18:28
Bolid: seicento |
|
|
Dzisiaj mam już dosyć... Przepustnica wyszorowana, dolot zrobiony a tu dalej obroty między 1800-2000 i nie zależnie od temperatury silnika. Z dziwnych objawów to jeszcze jest to że żeby odpalić to trzeba lekko gazu dodać bo inaczej odpala i gaśnie. Pompa paliwa hula więc odpada. Wentylator chłodnicy też nie działa, wymieniłem silnik wentylatora i nic, bezpiecznik ma przejście, zworka na wtyczce czujnika od chłodnicy nic nie daje.
Jutro spróbuje z tego schematu który podesłałeś przedzwonić jeszcze raz kable.
p.s. Moc jest ładnie idzie |
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 14-02-2016, 12:59
Bolid: seicento |
|
|
wszystko wygląda że jest ok. Jedyne wątpliwości to kolejność kabli we wtyczce od czujnika położenia przepustnicy i silniczka krokowego i przy nim mam najwięcej wątpliwości bo mam wrażenie że nie pracuje... Po zgaszeniu silnika trykocze jakby się ustawiał ale jak podłączam na krótko nie reaguje... Druga wątpliwość to na jakim napięciu powinien pracować bo we wtyczce na pracującym silniku pokazuje mi 14V ?? |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-02-2016, 14:55
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Miernik w łapkę i sprawdzasz który kabel idzie do jakiego pinu. Wszystko.
Nie kojarzę napięć krokowca ale 14v jest raczej przegięciem. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 14-02-2016, 15:05
Bolid: seicento |
|
|
krokowy mam 20-2-21-3 czyli ok |
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 15-02-2016, 11:31
Bolid: seicento |
|
|
Jest ktos kto moglby to u siebie sprawdzic? |
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 19-02-2016, 13:16
Bolid: seicento |
|
|
Wymieniłem krokowy... działa ale teraz falują obroty 800-2000 obrotów tamten stary otwierał ale nie zamykał dopływu powietrza, ten nowy wariuje i nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik... Jakieś pomysły?? |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-02-2016, 17:10
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Przejrzyj porządnie wiązkę bo to podstawa. Jak masz podłączone wszystkie czujki do kompa itd. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
tomekjzg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-02-2016, 11:28
Bolid: seicento |
|
|
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy 1tys (może troszkę za wysoko, ale popracuje jeszcze nad tym). Do krokowego dochodzi 12-14v i na takim prądzie pracuje, Piny od ecu do krokowca nie były zamienione wszystko było ok. Jeszcze tylko zamontuje wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i auto gotowe do jazdy. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|