Kopci |
Autor |
Wiadomość |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 23-05-2016, 22:14 Kopci
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Problemów ciąg dalszy...
Z kopceniem był problem od początku zakupu sc. Właściciel mówił ,że to wina złego odpływu z T.
A więc odpływ poprawiłem ( tzn króciec w misce olejowej został przespawany nieco wyżej nad lustro zachowując przy tym grawitacyjny odpływ z turbo). Dziś odpaliłem autko i niestety nadal kopci
Podobno ok 15k km temu była regenerowana głowica, turbo i wymienione zostały pierścienie tłokowe.
Turbo wydaje się być w porządku. Nie ma luzów a dolot jest czysty i suchy.
W tym tygodniu zmierzę kompresje i się zobaczy.
Co wy o tym sądzicie |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 23-05-2016, 22:19
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
W 16v uszczelniacze dają po
Kapci tylko przy odpalaniu?? na ciepłym też?? Czy cały czas i podczas butowania?? |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-05-2016, 00:08
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Widzisz każde T w 1.2/1.4 będzie inne i inaczej zrobione. 180km w silniku 1.2.16v to jest już taki hard tiun gdzie marginesu bezpieczeństwa już nie ma...... |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-05-2016, 08:22
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Najgorzej jest na biegu jałowym gdy auto jest w pełni zagrzane.
Tak analizuje teraz to pamiętam ze 2 razy musiałem juz uzupełniać płyn chłodzący a wycieków nie zauważyłem.
A gdy jest zimny to kopciuszek na biało...
Uszczelka?
Mam zrobione odprężenie 3mm |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 24-05-2016, 11:08
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Sprawdź czy pod korkiem oleju nie masz przypadkiem "masła". |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-05-2016, 11:36
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Nie ma. Wymieniałem olej i był "czysty".
Tego płynu nie ubywa w zastraszającym tempie. |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2016, 12:49
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ja ci kopci sam od siebie na jałowym, przy normalnej temp to już nie masz pierścieni.
Co do T nie miałbym grama zaufania dotekstu było regenerowane'. Sory, ciebie przy tym nie było więc tyle wiesz co Ci poprzedni właściciel powiedział.
Ostatnio miałem takie cudo 'regenerowane' za 1200zyli. Str ciepła z pęknięciem że ślepy by zobaczył a gość twardo że T jest sprawne bo tak mu powiedzieli w firmie gdzie ją oddał. Niestety nie miała nawet połowy swojej wydajności . |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-05-2016, 17:58
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Wychodzi na to ,że kupiłem "padake"
Teraz to dupa już...
Dobra co radzicie
Bo muszę koszta obliczyć a spłukałem się już przy reanimacji budy.
Zmierzyć kompresje
Taki miernik będzię ok http://olx.pl/oferta/test...html#ff7a9f2199
Następnie wyciągam głowice i zaleje ropą gniazda zaworowe i tłoki aby sprawdzić w czym tkwi problem.
Co do przepuszczalności to kiedy powinienem się martwić??? Tzn. jak długo powinien trzymać szczelność
Kolejna kwestia, kiedy okaże się ,że jeden z tłoków nie ma szczelności to wystarczy ,że wymienię tylko pierścienie na tym tłoku Musze w tedy wymieniać panewki na wale jeśli nie będzie luzów Oczywiście wiem ,że jeśli będzie spory rant na cylindrach lub jeśli będą porysowane to trzeba robić kompleksowo.
Co do Turba to kolega perimam z tego forum pomógł mi już w diagnozie i na 90% to nie przez nie pali olej. Musze tylko się jeszcze sprawdzić jedną rzecz.
ale tak jak pisze X-raT nie mogę mieć pewności czy było regenerowane. A tak naprawdę to mam już wielkie wątpliwości...
Szczerze to do auta mnie przekonał rzekomo zrobiony remont silnika a tera to odwraca się przeciwko |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-05-2016, 01:24
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Powiem Ci szczerze, że chyba lepiej jechać do jakiegoś mechanika porządnego i niech pomierzy kompresje niż robić to samemu takim sprzętem. Ja kupiłem taki miernik w tym przedziale cenowym to mi za każdym razem co innego pokazywało, ciężko o jednoznaczną diagnozę. Lepiej jechać zapłacić te 5 dyszek i jak to zrobisz w porządnym warsztacie to pomiar będzie pewny a i może od razu podpowiedzą skąd to kopcenie |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-05-2016, 09:42
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Manometr, złączka i wężyk. Każdy miernik taki sam i na prawdę lepiej kupić własny niż wierzyć mechanikom typu będzie pan zadowolony
Co do pomiaru, trzymamy się zasad i zawsze jest powtarzalność pomiaru. Trza robić z głową. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2016, 10:49
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
To jedno mamy wyjaśnione. Zamówiłem trochę lepszy miernik, zobaczymy...
A co z resztą |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2016, 10:50
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
... |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-05-2016, 13:10
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Z jaką resztą?
Ja bym kupił przyrząd żeby po prostu go mieć przy takiej wydumce jak 1.2 16v T.
Co do samego silnika to bym go rozebrał na części i dokładnie pomierzył, od wysokości krzywek każdego gara, po luzy pompy oleju.
Z pewnością było to katowane do granic a nikt na sprzedaż nie robi prezentów w postaci remontu.
To nie jest seria wyjęta z P-sporting tylko szczep T i albo będzie złożone jak trzeba albo będziesz miał takie czy inne kwiatki. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-05-2016, 17:24
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Pisałem z właścicielem i twierdzi ze nie kopci aż tak i tak się zastanawiam czy sam go sobie nie załatwiłem
Czy mógłem go załatwić na odcinku ok 300km jadąc prędkością 120-150 km/h z przerwami na tankowanie LPG?
No może 2-3 razy pod 200km/h doszło ale to dosłownie na chwile...
Dodam jeszcze że sprawdzałem poziom płynu chłodzącego i oleju a temperatura cieczy również cały czas była w porządku. |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 25-05-2016, 19:56
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Nie ma szans.
Jeśli układ chłodzenia cieczy jak i oleju był sprawny to nie masz szansy żebyś coś zepsuł...zwłaszcza że masz długą skrzynie z 900
Ps. nie bałeś się tą puszką jechać 200, ja przy 160 już mam śmierć w oczach |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
|