FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kopci
Autor Wiadomość
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-05-2016, 22:14   Kopci
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Problemów ciąg dalszy... :evil:

Z kopceniem był problem od początku zakupu sc. Właściciel mówił ,że to wina złego odpływu z T.
A więc odpływ poprawiłem ( tzn króciec w misce olejowej został przespawany nieco wyżej nad lustro zachowując przy tym grawitacyjny odpływ z turbo). Dziś odpaliłem autko i niestety nadal kopci :cry:

Podobno ok 15k km temu była regenerowana głowica, turbo i wymienione zostały pierścienie tłokowe.

Turbo wydaje się być w porządku. Nie ma luzów a dolot jest czysty i suchy.
W tym tygodniu zmierzę kompresje i się zobaczy.

Co wy o tym sądzicie ???
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 23-05-2016, 22:19   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


W 16v uszczelniacze dają po :dupa:

Kapci tylko przy odpalaniu?? na ciepłym też?? Czy cały czas i podczas butowania??
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-05-2016, 00:08   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Widzisz każde T w 1.2/1.4 będzie inne i inaczej zrobione. 180km w silniku 1.2.16v to jest już taki hard tiun gdzie marginesu bezpieczeństwa już nie ma......
 
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-05-2016, 08:22   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Najgorzej jest na biegu jałowym gdy auto jest w pełni zagrzane.

Tak analizuje teraz to pamiętam ze 2 razy musiałem juz uzupełniać płyn chłodzący a wycieków nie zauważyłem.
A gdy jest zimny to kopciuszek na biało...

Uszczelka?
Mam zrobione odprężenie 3mm
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 24-05-2016, 11:08   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Sprawdź czy pod korkiem oleju nie masz przypadkiem "masła".
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-05-2016, 11:36   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Nie ma. Wymieniałem olej i był "czysty".
Tego płynu nie ubywa w zastraszającym tempie.
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-05-2016, 12:49   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ja ci kopci sam od siebie na jałowym, przy normalnej temp to już nie masz pierścieni.

Co do T nie miałbym grama zaufania dotekstu było regenerowane'. Sory, ciebie przy tym nie było więc tyle wiesz co Ci poprzedni właściciel powiedział.
Ostatnio miałem takie cudo 'regenerowane' za 1200zyli. Str ciepła z pęknięciem że ślepy by zobaczył a gość twardo że T jest sprawne bo tak mu powiedzieli w firmie gdzie ją oddał. Niestety nie miała nawet połowy swojej wydajności .
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-05-2016, 17:58   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Wychodzi na to ,że kupiłem "padake" :sciana: :rip:
Teraz to dupa już... :bije:

Dobra co radzicie ??? ;(
Bo muszę koszta obliczyć a spłukałem się już przy reanimacji budy.

Zmierzyć kompresje ???
Taki miernik będzię ok ??? http://olx.pl/oferta/test...html#ff7a9f2199

Następnie wyciągam głowice i zaleje ropą gniazda zaworowe i tłoki aby sprawdzić w czym tkwi problem.
Co do przepuszczalności to kiedy powinienem się martwić??? Tzn. jak długo powinien trzymać szczelność ???

Kolejna kwestia, kiedy okaże się ,że jeden z tłoków nie ma szczelności to wystarczy ,że wymienię tylko pierścienie na tym tłoku ??? Musze w tedy wymieniać panewki na wale jeśli nie będzie luzów ??? Oczywiście wiem ,że jeśli będzie spory rant na cylindrach lub jeśli będą porysowane to trzeba robić kompleksowo.



Co do Turba to kolega perimam z tego forum pomógł mi już w diagnozie i na 90% to nie przez nie pali olej. Musze tylko się jeszcze sprawdzić jedną rzecz.
ale tak jak pisze X-raT nie mogę mieć pewności czy było regenerowane. A tak naprawdę to mam już wielkie wątpliwości...


Szczerze to do auta mnie przekonał rzekomo zrobiony remont silnika a tera to odwraca się przeciwko :znudzony:
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-05-2016, 01:24   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Fast1028 napisał/a:
Zmierzyć kompresje ???
Taki miernik będzię ok ??? http://olx.pl/oferta/test...html#ff7a9f2199

Powiem Ci szczerze, że chyba lepiej jechać do jakiegoś mechanika porządnego i niech pomierzy kompresje niż robić to samemu takim sprzętem. Ja kupiłem taki miernik w tym przedziale cenowym to mi za każdym razem co innego pokazywało, ciężko o jednoznaczną diagnozę. Lepiej jechać zapłacić te 5 dyszek i jak to zrobisz w porządnym warsztacie to pomiar będzie pewny a i może od razu podpowiedzą skąd to kopcenie :wink:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-05-2016, 09:42   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Manometr, złączka i wężyk. Każdy miernik taki sam i na prawdę lepiej kupić własny niż wierzyć mechanikom typu będzie pan zadowolony :]
Co do pomiaru, trzymamy się zasad i zawsze jest powtarzalność pomiaru. Trza robić z głową.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-05-2016, 10:49   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


To jedno mamy wyjaśnione. Zamówiłem trochę lepszy miernik, zobaczymy...

A co z resztą ???
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-05-2016, 10:50   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


...
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-05-2016, 13:10   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Z jaką resztą?
Ja bym kupił przyrząd żeby po prostu go mieć przy takiej wydumce jak 1.2 16v T.
Co do samego silnika to bym go rozebrał na części i dokładnie pomierzył, od wysokości krzywek każdego gara, po luzy pompy oleju.
Z pewnością było to katowane do granic a nikt na sprzedaż nie robi prezentów w postaci remontu.
To nie jest seria wyjęta z P-sporting tylko szczep T i albo będzie złożone jak trzeba albo będziesz miał takie czy inne kwiatki.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-05-2016, 17:24   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Pisałem z właścicielem i twierdzi ze nie kopci aż tak i tak się zastanawiam czy sam go sobie nie załatwiłem :/
Czy mógłem go załatwić na odcinku ok 300km jadąc prędkością 120-150 km/h z przerwami na tankowanie LPG?
No może 2-3 razy pod 200km/h doszło ale to dosłownie na chwile...

Dodam jeszcze że sprawdzałem poziom płynu chłodzącego i oleju a temperatura cieczy również cały czas była w porządku.
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 25-05-2016, 19:56   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Nie ma szans.
Jeśli układ chłodzenia cieczy jak i oleju był sprawny to nie masz szansy żebyś coś zepsuł...zwłaszcza że masz długą skrzynie z 900 ;)

Ps. nie bałeś się tą puszką jechać 200, ja przy 160 już mam śmierć w oczach :D
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum