| Kopci | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2016, 22:14   Kopci Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Problemów ciąg dalszy...   
 Z kopceniem był problem od początku zakupu sc. Właściciel mówił ,że to wina złego odpływu z T.
 A więc odpływ poprawiłem ( tzn króciec w misce olejowej został przespawany nieco wyżej nad lustro  zachowując przy tym  grawitacyjny odpływ z turbo). Dziś odpaliłem autko i niestety nadal kopci
   
 Podobno ok 15k km temu była regenerowana głowica, turbo i wymienione zostały pierścienie tłokowe.
 
 Turbo wydaje się być w porządku. Nie ma luzów a dolot jest czysty i suchy.
 W tym tygodniu zmierzę kompresje i się zobaczy.
 
 Co wy o tym sądzicie
   |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dawiddawidowski   Moderator
 Cento Nowy Sącz
 
  
 Pomógł: 47 razy
 Wiek: 33
 Dołączył: 06 Mar 2013
 Posty: 3642
 Skąd: NS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2016, 22:19 Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               | W 16v uszczelniacze dają po   
 Kapci tylko przy odpalaniu?? na ciepłym też?? Czy cały czas i podczas butowania??
 |  
				| _________________ Polska Jazda SC
 
 ROSSO BAROCCO by dawid
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł1984   spamer team
 Jasper84
 
 Pomógł: 160 razy
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Sie 2007
 Posty: 1212
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2016, 00:08 Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Widzisz każde T w 1.2/1.4 będzie inne i inaczej zrobione. 180km w silniku 1.2.16v to jest już taki hard tiun gdzie marginesu bezpieczeństwa już nie ma...... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2016, 08:22 Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najgorzej jest na biegu jałowym gdy auto jest w pełni zagrzane. 
 Tak analizuje teraz to pamiętam ze 2 razy musiałem juz  uzupełniać płyn chłodzący a wycieków nie zauważyłem.
 A gdy jest zimny to kopciuszek na biało...
 
 Uszczelka?
 Mam zrobione odprężenie 3mm
 |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | proshotter   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 10 razy
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lip 2011
 Posty: 866
 Skąd: Olsztynek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2016, 11:08 Bolid: seicento 1.4 16v StartJet
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź czy pod korkiem oleju nie masz przypadkiem "masła". |  
				| _________________ 
  Sc 1.4 16v 
  YT 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2016, 11:36 Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma. Wymieniałem olej i był "czysty". Tego płynu nie ubywa w zastraszającym tempie.
 |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | X-raT   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 53 razy
 Wiek: 44
 Dołączył: 10 Sie 2007
 Posty: 827
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2016, 12:49 Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja ci kopci sam od siebie na jałowym, przy normalnej temp to już nie masz pierścieni. 
 Co do T nie miałbym grama zaufania dotekstu  było regenerowane'. Sory, ciebie przy tym nie było więc tyle wiesz co Ci poprzedni właściciel powiedział.
 Ostatnio miałem takie cudo 'regenerowane' za 1200zyli. Str ciepła z pęknięciem że ślepy by zobaczył a gość twardo że T jest sprawne bo tak mu powiedzieli w firmie gdzie ją oddał. Niestety nie miała nawet połowy swojej wydajności .
 |  
				| _________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
 info: pw/mail
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2016, 17:58 Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wychodzi na to ,że kupiłem "padake"     Teraz to dupa już...
   
 Dobra co radzicie
     Bo muszę koszta obliczyć a spłukałem się już przy reanimacji budy.
 
 Zmierzyć kompresje
   Taki miernik będzię ok
  http://olx.pl/oferta/test...html#ff7a9f2199 
 Następnie wyciągam głowice i  zaleje ropą gniazda zaworowe i tłoki aby sprawdzić w czym tkwi problem.
 Co do przepuszczalności to kiedy powinienem się martwić??? Tzn. jak długo powinien trzymać szczelność
   
 Kolejna kwestia, kiedy okaże się ,że jeden z tłoków nie ma szczelności to wystarczy ,że wymienię tylko pierścienie na tym tłoku
  Musze w tedy wymieniać panewki na wale jeśli nie będzie luzów  Oczywiście wiem ,że jeśli będzie spory rant na cylindrach lub jeśli będą porysowane to trzeba robić kompleksowo. 
 
 
 Co do Turba to kolega  perimam z tego forum pomógł mi już w diagnozie i na 90% to nie przez nie pali olej. Musze tylko się jeszcze sprawdzić jedną rzecz.
 ale tak jak pisze  X-raT nie mogę mieć pewności czy było regenerowane. A tak naprawdę to mam już wielkie wątpliwości...
 
 
 Szczerze to do auta mnie przekonał rzekomo zrobiony remont silnika a tera to odwraca się przeciwko
   |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barkor   spamer team
 
  
 Pomógł: 90 razy
 Wiek: 37
 Dołączył: 31 Maj 2007
 Posty: 1046
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 01:24 Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powiem Ci szczerze, że chyba lepiej jechać do jakiegoś mechanika porządnego i niech pomierzy kompresje niż robić to samemu takim sprzętem. Ja kupiłem taki miernik w tym przedziale cenowym to mi za każdym razem co innego pokazywało, ciężko o jednoznaczną diagnozę. Lepiej jechać zapłacić te 5 dyszek i jak to zrobisz w porządnym warsztacie to pomiar będzie pewny a i może od razu podpowiedzą skąd to kopcenie
   |  
				| _________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
 śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
 Również na zamówienie. Sprawdź!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | X-raT   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 53 razy
 Wiek: 44
 Dołączył: 10 Sie 2007
 Posty: 827
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 09:42 Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Manometr, złączka i wężyk. Każdy miernik taki sam i na prawdę lepiej kupić własny niż wierzyć mechanikom typu będzie pan zadowolony ![:] :]](../images/smiles/cwaniak.gif)  Co do pomiaru, trzymamy się zasad i zawsze jest powtarzalność pomiaru. Trza robić z głową.
 |  
				| _________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
 info: pw/mail
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 10:49 Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | To jedno mamy wyjaśnione. Zamówiłem trochę lepszy miernik, zobaczymy... 
 A co z resztą
   |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 10:50 Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | ... |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | X-raT   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 53 razy
 Wiek: 44
 Dołączył: 10 Sie 2007
 Posty: 827
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 13:10 Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z jaką resztą? Ja bym kupił przyrząd żeby po prostu go mieć przy takiej wydumce jak 1.2 16v T.
 Co do samego silnika to bym go rozebrał na części i dokładnie pomierzył, od wysokości krzywek każdego gara, po luzy pompy oleju.
 Z pewnością było to katowane do granic a nikt na sprzedaż nie robi prezentów w postaci remontu.
 To nie jest seria wyjęta z P-sporting tylko szczep T i albo będzie złożone jak trzeba albo będziesz miał takie czy inne kwiatki.
 |  
				| _________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
 info: pw/mail
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fast1028   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 23 Sie 2008
 Posty: 276
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 17:24 Bolid: SC 1.2 16V Turbo
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pisałem z właścicielem i twierdzi ze nie kopci aż  tak i tak się zastanawiam czy sam go sobie nie załatwiłem   Czy mógłem go załatwić na odcinku ok 300km jadąc prędkością 120-150 km/h z przerwami na tankowanie LPG?
 No może  2-3 razy pod 200km/h doszło  ale to dosłownie na chwile...
 
 Dodam jeszcze że sprawdzałem poziom płynu chłodzącego  i oleju a temperatura cieczy również cały czas była w porządku.
 |  
				| _________________ Sc 1.1 MPI
  SC 1.2 16V T |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | proshotter   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 10 razy
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lip 2011
 Posty: 866
 Skąd: Olsztynek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2016, 19:56 Bolid: seicento 1.4 16v StartJet
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma szans. Jeśli układ chłodzenia cieczy jak i oleju był sprawny to nie masz szansy żebyś coś zepsuł...zwłaszcza że masz długą skrzynie z 900
   
 Ps. nie bałeś się tą puszką jechać 200, ja przy 160 już mam śmierć w oczach
   |  
				| _________________ 
  Sc 1.4 16v 
  YT 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |