FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Linduś
14-01-2016, 17:11
Przygotowania do KJS
Autor Wiadomość
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 13-01-2016, 16:50   Przygotowania do KJS
   Bolid: Seicento S


Siema . Mam zamiar zacząć startować w Kjs . Macie jakieś pomysły na dobre zawieszenie tzn amorki i sprężyny takie żebym nie musiał wydać fortuny myślę że 1000 zł na to wystarczy .
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 13-01-2016, 18:47   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Zależy na jakiej nawierzchni będziesz śmigał jak w miarę równy asfalt to amorki pzm i springi eibach
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 13-01-2016, 20:57   
   Bolid: Seicento S


proshotter napisał/a:
Zależy na jakiej nawierzchni będziesz śmigał jak w miarę równy asfalt to amorki pzm i springi eibach



Właśnie o springach właśnie tych myślałem ale mam dylemat na temat amorków teraz będę jeździł na kjs-y tylko na tor więc będzie równy asfalt (tor) ale za jakiś czas mam nadzieje że wypali mam zamiar również jeździć na Kjs-y z różną nawierzchnią .
Kolejna sprawa z jaką mam problem to czy wstawienie silnika 1.2 8V za 1.1 Mpi co wymaga wymiany czy wiązka będzie pasować z 1.1 ?

Ma ktoś jeszcze inne propozycje zestawu ?
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 13-01-2016, 21:22   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Kawał czasu temu 2 sezony jeździłem na zestawie pzm-1 + eibach. Mega twardo ale nie na tyle żeby to wpływało negatywnie na jazdę.

Kayaba czy Bilstein B4 zachowują się jak seria.
MTS działa strasznie prymitywnie. Efekt ping ponga.

Spokojnie możesz dorwać ok. 1200 B6 na grubej ladze + Eibach na rynku wtórnym.
B6 nie musi być gwintowany.
_________________

 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 13-01-2016, 22:40   
   Bolid: Seicento S


A jak sie zachowywal na dziorach samochod na tym zestawie Pzm + eibacha springi ? Nie bylo betonu bo czytalem opinie nie ktorych ktorzy mowili ze bylo za twardo na dziorach .
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 13-01-2016, 23:43   
   Bolid: Seicento


Ja mam taki zestaw + zółte poli = beton max tylko na tor
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-01-2016, 00:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Co do sprężyn to sprawa jest jasna - Eibach. Co do amortyzatorów to jeśli budżet nie pozwala na Bilsteina B6 a PZM-1 będzie za twardy to opcją jest KYB Exel G - nie są to super twarde amortyzatory, ale znacznie twardsze od zwykłych seryjnych i fajnie wybierają, sam mam taki komplet Eibach + KYB i wiele osób poleca taki zestaw.
 
 
PERSZING96PL 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-01-2016, 01:33   
   Bolid: CCS 1.1


Jest jeszcze taki wymysł jak Monroe Reflex i nie wiem jak wypada w porównaniu do Kayaby Excel-G. Teraz mam sprężynę na przodzie -50mm od wysokości CCS-a i Kayabę Excel-G i powiem tak, nigdy takiego błędu już nie popełnię. Przerabiam teraz do KJS-ów i Eibach -30mm/-30mm jest praktycznie najlepszym wyborem w rozsądnych pieniądzach. Bilstein B6 na dwururce to po bułki można na nim jeździć a nie w sporcie, szkoda pieniędzy, nerwów i dzwona :C. Dzwoniłem wczoraj do Zerkopolu i sprzedawcy też się śmieją z tego Bilsteina, mogą przygotować za 1400zł/szt. całą kolumnę w pełni regulowaną (nie mam tyle kasy). Miał ktoś z Was Monroe Reflex w SC/CC? Kayaba UltraSR nie do dostania do CC :C Pomóżcie, bo już kilka nocy siedzę i myślę nad tym zawieszeniem, a chcę nareszcie furę robić.
Z góry dziękuję.
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 14-01-2016, 11:49   
   Bolid: Czarny Abarth


Jezdziłem na B6 i PZM
Oczywiscie B6 dużo lepszy, a nawet nie ma czego porównywać. Ale mając do wyboru jakies MTSy lub betonowe PZMy to wybrałbym przerobienie seryjnych amorow u magików co sie tym zajmują. Pieniadze sa nie wielkie, a utwardzą/skrocą jak chcesz, dają gwarancje na ewentualne wylanie, a jesli bedzie trzeba to i poprawią to jesli bedzie za twardo lub miękko
 
 
PERSZING96PL 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-01-2016, 19:05   
   Bolid: CCS 1.1


B6 na grubej ladze?
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-01-2016, 19:23   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


SzerszeńKJS napisał/a:
Kolejna sprawa z jaką mam problem to czy wstawienie silnika 1.2 8V za 1.1 Mpi co wymaga wymiany czy wiązka będzie pasować z 1.1 ?
Wiązka do wymiany.
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Adi95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-01-2016, 22:04   
   Bolid: Seicento 1.1


B6 występują z dwoma średnicami tłoków - grubsze (gruba laga) i chudsze. Grubszych nowych już raczej nie dostaniesz, używki są droższe. Są one jednak trwalsze, regenerowalne i Żerkopol ustawi je Tobie tak jak byś chciał -w twoim przypadku celowałbym w "dziurawy asfalt", w ogniu walki jeszcze nie testowałem, ale różnica jest.
Chudszą lagę dostaniesz nową, lecz jak się wyleje to jest po frytkach i trzeba kolejnych szukać ;( . Nie wiem jak wygląda kwestia różnicy w jeździe, wydaje mi się, ze DeZ miał okazję porównywać ;) .
Nie jestem do końca pewien, ale grubość tłoczyska odnosi się chyba tylko do przednich amorów, konstrukcja tylnych na przestrzeni czasu pozostała bez zmian (mogę się mylić).
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-01-2016, 23:00   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Tyły się nie zmieniły. Co do przodu ... B6 nowe są naprawdę niezłe na tor ale na wyryp bym nie polecał. Dość twarde, auto się prawie nie buja (widać na moich filmach z zeszłego roku) ale na poprzecznych nierównościach ma tendencję do podskakiwania.
Obecnie mam grube założone i po 2 imprezach mam ochotę wrócić do cienkich.
Kwestia zapewne ustawień i zmian przyzwyczajenia bo jedzie się zupełnie inaczej.
Najbardziej odczuwalna różnica to ewidentnie lepsze prowadzenie na nierównościach poprzecznych. Niestety auto zaczęło mi się kłaść w zakrętach. Nie panikuję na razie bo do ogarnięcia mam tył a jak to zrobię to pomyślę co dalej.

Stare B6 od czasu do czasu ktoś sprzedaje ale cena jest - delikatnie rzecz ujmując - mało atrakcyjna + zapewne regeneracja.
Dla porównania - nowy B6 350-390zł + 50zł skrócenie.
Stary B6 - ok 600zł sztuka + pewnie ze 200 ustawienie.

Tu na cienkiej (jak gokart) - https://www.youtube.com/watch?v=5WANcRrUQVM
To na grubej ladze (czar prysł) - https://www.youtube.com/watch?v=jMbbuB1VTus
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
SzerszeńKJS 
Bywalec

Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 14-01-2016, 23:26   
   Bolid: Seicento S


A co powiecie zebym raz wystartowal na serii a pozniej zakupil pzm i eibacha springi , duze ryzyko na serii ?
 
 
PERSZING96PL 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-01-2016, 23:45   
   Bolid: CCS 1.1


Jeśli chcesz przejechać, zobaczyć jak to wszystko wygląda to możesz jechać całkowicie serią, tego nie polecam, ale spróbować możesz.
DeZ miałeś kiedyś Excel-G lub Monroe Reflex? Jeśli tak, to jak je oceniasz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum