FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BK szczegóły
Autor Wiadomość
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 09-02-2015, 12:25   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


teraz się trochę pozmieniało od 22 stycznia jest nowy regulamin. Więc mocowanie gaśnicy w aucie zmodyfikowanym jest tam ściśle opisane.

Tak samo uwaga na fotele, pasy i mocowania. Fotele i pasy w KJS mają być zgodne z homologacją E co jest fikcją w przypadku foteli kubełkowych. Więc trzeba mieć fotele z aktualną bądź utraconą homologacją FIA.

A kolejna ciekawostka to że fotelowi Bimarco Expert (bardzo popularnemu w Polsce) odebrano całkowicie homologację FIA.

link do regulaminu KJS:
http://www.pzm.pl/pliki/z...04_kjs_2015.pdf
_________________
Max9 - Michal
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-02-2015, 13:23   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Taa dlatego ja na dniach znów będę montował u siebie seryjne fotele i pasy. Na pewno będzie teraz bezpieczniej niż w kubełkach bez homo z załącznikowymi mocowaniami i szelkach... :roll:
_________________
1.2 8V
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-02-2015, 16:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No to nieźle z tymi fotelami, bardzo wiele zawodników przecież ma fotele zwykłe bez homologacji jak nie większość startujących w kjsach... Sam się brandzlowałem ostatnio z robieniem skórzanych wstawek w moich bimarco a wychodzi na to, że i tak nie będę mógł w nich startować. Chyba trzeba zlecić druk jakichś naklejek albo wszywek z homologacją i nakleić na fotele bo to jakaś paranoja...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-02-2015, 20:35   
   Bolid: sporting 99'


Max9 napisał/a:


A kolejna ciekawostka to że fotelowi Bimarco Expert (bardzo popularnemu w Polsce) odebrano całkowicie homologację FIA.



możesz rozwinąć?
Bimarco Expert z wygasłą homologacją FIA spełnia zapis regulaminu
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 09-02-2015, 21:36   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


horcio napisał/a:
Max9 napisał/a:


A kolejna ciekawostka to że fotelowi Bimarco Expert (bardzo popularnemu w Polsce) odebrano całkowicie homologację FIA.



możesz rozwinąć?
Bimarco Expert z wygasłą homologacją FIA spełnia zapis regulaminu


Ten model fotela nie ma utraconej homologacji tylko cofniętą. Cały paradoks polega na tym, że tym ruchem FIA spowodowała że ten model na dzień dzisiejszy stracił swoje homologacje jakby ich nigdy nie miał. Tak jakby prawo zadziałało wstecz. Jest to możliwe w FIA niestety. Fotel nie spełnia standardów, ale nie ma informacji na jakiej zasadzie dokładnie podjęto taką decyzję.

Oryginał informacji:
Make Model Homologation number
BIMARCO (POL) EXPERT CS.057.02
As these seats can no longer be considered as complying with the FIA 8855-1999
standard, their use is prohibited in all cases in which compliance with the abovementioned
standard is mandatory. This decision will be published in the next edition of the FIA bulletin. Please note that a complete and up-to-date list of competition seats homologated according to the FIA 8855-1999 standard may at any time be accessed on the FIA website (http://www.fia.com/sport/homologation). Please be so kind as to take all the necessary measures to ensure that this decision is respected within your sphere of competence.
_________________
Max9 - Michal
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-02-2015, 22:15   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Musiało tu zadziałać jakieś lobby producenckie, innej opcji nie ma, szkoda, że próbują się dobrać do obecnie najtańszej formy ścigania jakiej są rajdy amatorskie. Ale skonsultowałem temat z kilkoma osobami na fejsbuku i może nie będzie tak źle, ponieważ zapis o konieczności posiadania homologacji dotyczy imprez amatorskich o nazwie SuperKJS, a nie dotyczy zwykłych KJSów. Nie rozkminiłem jeszcze czym dokładnie się będą różnic imprezy typu SuperKJS od zwykłych KJSów, ale chodzi na pewno o długość trasy. Organizatorzy będą mogli tak dostosować trasy i regulamin imprezy żeby podchodziły pod definicję zwykłych KJS, a dla tych imprez regulamin pozostaje bez zmian i nie będą obowiązywać przepisy o homologacji foteli, kasków, pasów i umiejscowienia i mocowania gaśnicy. Przynajmniej tak wstępnie ustaliłem z paroma osobami, ale jak ktoś wie coś więcej to niech się podzieli :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
szmurot 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: Syców
Wysłany: 09-02-2015, 22:28   
   Bolid: Seicento


Super KJS ma być dłuższy. Możliwe odcinki do 2,5 km. Może być ciekawie.
_________________

 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 09-02-2015, 22:57   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


barkor napisał/a:
Musiało tu zadziałać jakieś lobby producenckie, innej opcji nie ma, szkoda, że próbują się dobrać do obecnie najtańszej formy ścigania jakiej są rajdy amatorskie. Ale skonsultowałem temat z kilkoma osobami na fejsbuku i może nie będzie tak źle, ponieważ zapis o konieczności posiadania homologacji dotyczy imprez amatorskich o nazwie SuperKJS, a nie dotyczy zwykłych KJSów. Nie rozkminiłem jeszcze czym dokładnie się będą różnic imprezy typu SuperKJS od zwykłych KJSów, ale chodzi na pewno o długość trasy. Organizatorzy będą mogli tak dostosować trasy i regulamin imprezy żeby podchodziły pod definicję zwykłych KJS, a dla tych imprez regulamin pozostaje bez zmian i nie będą obowiązywać przepisy o homologacji foteli, kasków, pasów i umiejscowienia i mocowania gaśnicy. Przynajmniej tak wstępnie ustaliłem z paroma osobami, ale jak ktoś wie coś więcej to niech się podzieli :wink:


Tyczy się KJS !!! !! W tym problem właśnie. Startując w KJS fotele i pasy muszą mieć homologację E lub FIA lub utraconą FIA. A skoro kubełek nie może mieć E to musi być FIA. Kubełki rajdowe nie mogą mieć E, to może mieć tylko fotel fabryczny kubełko-kształtny.

Więc problem jest duży. Regulamin wszedł 22 stycznia jak już się odbyło parę imprez i obowiązuje JUŻ. Niektóre kluby migają się i robią nieformalny okres przejściowy na własne ryzyko. Ale jeśli PZM (podobno 10 lutego ma być spotkanie technicznych) nie wypuści żadnego komunikatu to regulamin obowiązuje.

Paradoks polega na tym, że mając seryjny fotel i pas BK jest ok, tak samo jak masz klatkę to cofając się do seryjnych gratów przejdziesz BK, a mając Bimarco lub Mirco bez FIA nie przejdziesz.

Oczywiście mówimy tu o imprezach z wizą PZM.

A Super KJS to jakiś dziwny wymysł, który ma jeszcze większe wymagania wobec ubioru uczestników i ich samochodów. Jak na razie nikt nie odważył się tego podjąć bo wymagane jest pełne zabezpieczenie odcinka (karetka + straż) jak na oesie do Mistrzostw Polski.

Tutaj zapis z regulaminu:

BADANIE KONTROLNE KJS
Obowiązkowe wyposażenie samochodu:
1. Pasy bezpieczeństwa, dla kierowcy i pilota muszą być*:
 oryginalne/seryjne, zgodne z homologacją producenta samochodu (w tym przypadku
można używać tylko oryginalne fotele)
 stosowane w sporcie samochodowym, z aktualną lub utraconą homologacją FIA
 z homologacją producenta "E"
2. Fotel kierowcy i pilota musi być:
 oryginalny/seryjny, zgodny z homologacją producenta samochodu (w tym przypadku
można używać tylko oryginalne pasy bezpieczeństwa)
 stosowany w sporcie samochodowym, z aktualna lub utraconą homologacją FIA
 typu kubełkowego, z homologacją producenta „E”
3. Minimum jedna gaśnica o masie min. 1 kg, z aktualną datą dopuszczenia do użycia**.
4. Apteczka z odpowiednim wyposażeniem medycznym.

acha i przy autach zmodyfikowanych jest ścisły zapis co do montażu gaśnicy:
** W samochodach seryjnych, zgodnych z homologacją producenta, gaśnica może być
zamocowana w oryginalnym miejscu, w sposób przewidziany przez producenta samochodu. W
samochodach z przeróbkami (patrz powyżej - dopuszczone samochody) gaśnica musi być
solidnie zamocowana dwoma metalowymi opaskami z zapięciami, umożliwiającymi jej szybkie
wyjęcie z mocowania. Gaśnica musi być zamontowana w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy
i pilota. Na gaśnicy musza być umieszczone następujące informacje: pojemność, rodzaj środka
gaśniczego, masa lub objętość środka gaśniczego, data wymaganego przeglądu lub data ważności.
_________________
Max9 - Michal
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-02-2015, 07:55   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Max9, dzięki za dosadne wyłożenie sprawy. To niezłe zamieszanie jest. Chyba trzeba poczekać i zobaczyć czy te zapisy się utrzymają, być może pzm sam z nich zrezygnuje, albo organizatorzy kjsów będą wiedzieli jak je omijać...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-02-2015, 07:55   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


barkor napisał/a:
Ale skonsultowałem temat z kilkoma osobami na fejsbuku i może nie będzie tak źle, ponieważ zapis o konieczności posiadania homologacji dotyczy imprez amatorskich o nazwie SuperKJS, a nie dotyczy zwykłych KJSów.


No właśnie niestety tak nie jest :sad: Jak napisał Max9, cały ten zapis dotyczy także zwykłych KJS-ów. Delegat techniczny FIA w Polsce wypowiedział się jasno - W KJS-ach nie mogą być stosowane fotele bez żadnej homologacji!... muszą mieć homologację drogową (E, ECE), producenta auta lub FIA (może być utracona)... - info zaczerpnięte z AK Królewskiego.
_________________
1.2 8V
 
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-02-2015, 07:56   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


barkor napisał/a:
organizatorzy kjsów będą wiedzieli jak je omijać...


Może nie organizować imprez pod egidą PZM? :grin:

P.S. Przepraszam że tak post pod postem, jeśli można połączyć obie wiadomości, będę wdzięczny!
_________________
1.2 8V
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-02-2015, 08:13   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


pepel napisał/a:

Może nie organizować imprez pod egidą PZM? :grin:

To chyba będzie jedyny sposób, trochę takich imprez już było, ale ma to też swoje wady. Liczę na to, że jednak PZM się opamięta, ale już widzę na rajdowej giełdzie na fejsbuku, że co drugie ogłoszenie dotyczy sprzedaży kubełków bez homo, albo kupna kubełków z homo, więc pewnie ostatecznie będzie trzeba się dostosować i ponieść dodatkowe koszty chcąc gdziekolwiek startować :-?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2015, 16:24   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


PZM - Pozamiatali Znowu Motorsport. Jak zwykle, jak co roku jak każdy kolejny regulamin zmierza ciągle w jedną stronę - udupić ten sport. Jeżeli się komuś wydaje, że na kjs seryjny fotel jest lepszy od np Bimarco to ma nierówno pod sufitem. Jeszcze bym zrozumiał że kubły robione przez firmę krzak należy wymienić ale Bimarco czy Micro ?
Zarzuciłem robienie imprez bo regulaminowe koszty nie jest w stanie pokryć normalne wpisowe. Trzeba chyba poważnie pomyśleć o imprezach pod patronatem zdrowego rozsądku a nie PZM.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-02-2015, 18:01   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Spokojnie, już chyba poszli po rozum do głowy i dziś opublikowali kolejne zmiany, zmienili zapis o wymaganych kubełkach z homologacją, na zapis mówiący tylko o tym że takie kubełki są zalecane:
http://pzm.pl/pliki/komun...errata12015.pdf

Hehehe nawet filmik o tej całej parodii z regulaminem powstał :)) :
https://www.youtube.com/watch?v=VkzYMVMKIqs
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2015, 20:46   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


No patrz. Czytają nasze posty ? :P
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum